Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2013, 15:16
Hazel
Hazel is offline
Advertentie
Oud 18-06-2013, 15:17
Verwijderd
Ja ik zag 40% veel voorbijkomen, daar zal 't dan wel op gebaseerd zijn ofzo, als je dan met 140 begint zit je met 40% natuurlijk niet op een gezond gewicht. Hm.
Oud 18-06-2013, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ja ik zag 40% veel voorbijkomen, daar zal 't dan wel op gebaseerd zijn ofzo, als je dan met 140 begint zit je met 40% natuurlijk niet op een gezond gewicht. Hm.
Inderdaad, maar ik denk dat als je 140 hebt gewogen dat je je geen illusie moet maken dat het simpel gaat zijn ooit nog een normaal gewicht te hebben, met of zonder hulp. Alles wat gezonder is dan dat, is iets.
En de meesten bewegen ook niet graag, natuurlijk konden ze niet, maar als ze in eerste instantie graag hadden gesport, was het nooit zo ver gekomen. Als je de zekerheid kon hebben dat ze meer zouden gaan bewegen (en ook niet zich zouden volstoppen met slechte dingen, want er zijn er ook zat die denken dat dat nu onbeperkt kan), dan denk ik dat dat percentage hoger zou worden.
Oud 18-06-2013, 15:26
Lorelei
Lorelei is offline
Sann, ik heb een cadeautje voor je! Eentje dat vast nog wel eens van pas komt..

Spoiler
Oud 18-06-2013, 15:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ken je deze nog?
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiwww
Oud 18-06-2013, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Sann, ik heb een cadeautje voor je! Eentje dat vast nog wel eens van pas komt..

Spoiler
Hahahahaha omg ik hou van je want ik moet net gaan schrijven <3
Lorelei
Lorelei is offline
Jongens, ik heb zo'n koppijn en zo geen zin in dat kloterige essay.
Verwijderd
Citaat:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiwww
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, maar ik denk dat als je 140 hebt gewogen dat je je geen illusie moet maken dat het simpel gaat zijn ooit nog een normaal gewicht te hebben, met of zonder hulp. Alles wat gezonder is dan dat, is iets.
En de meesten bewegen ook niet graag, natuurlijk konden ze niet, maar als ze in eerste instantie graag hadden gesport, was het nooit zo ver gekomen. Als je de zekerheid kon hebben dat ze meer zouden gaan bewegen (en ook niet zich zouden volstoppen met slechte dingen, want er zijn er ook zat die denken dat dat nu onbeperkt kan), dan denk ik dat dat percentage hoger zou worden.
Tsja, als die mensen die niet van sporten c.q. bewegen houden is het natuurlijk ook niet bijster intelligent structureel verkeerd te eten. En nu ja, let's be fair, om de zoveel tijd kleding niet meer aan kunnen passen zou toch wel een lampje moeten doen branden. Je kan immers niet alles hebben.
Oud 18-06-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Jongens, ik heb zo'n koppijn en zo geen zin in dat kloterige essay.
Maar je hebt kittens! omg omg ik ben zo blij
Oud 18-06-2013, 15:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar je hebt kittens! omg omg ik ben zo blij
Ik ben blij dat ik jouw dag in ieder geval goed heb gemaakt
Oud 18-06-2013, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Tsja, als die mensen die niet van sporten c.q. bewegen houden is het natuurlijk ook niet bijster intelligent structureel verkeerd te eten. En nu ja, let's be fair, om de zoveel tijd kleding niet meer aan kunnen passen zou toch wel een lampje moeten doen branden. Je kan immers niet alles hebben.
Als het zo makkelijk was om een knop om te zetten, zouden niet zoveel mensen er een probleem mee hebben. Dan zou de hele psychiatrie niet zo vol zitten zelfs. Maar ik ga daar geen hele nieuwe discussie over houden eigenlijk. Het gebeurt en dan kun je zeggen 'ja maar', maar het zal niet helpen. Denk je dat ik dat nooit heb beseft? Dacht je echt dat iedereen die overgewicht heeft niet beseft wat hun probleem is? Je hebt inderdaad mensen die niet doorhebben wat ze wegstouwen, maar dat zijn ze echt niet allemaal.
Oud 18-06-2013, 15:35
Miekje*
Miekje* is offline
Ik snap nu al niks meer van facebook Dit gaat goed.
Oud 18-06-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat ik jouw dag in ieder geval goed heb gemaakt
Niet dat ik nu aan het schrijven ben, maar ik heb nu iig het voornemen
Oud 18-06-2013, 15:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik snap nu al niks meer van facebook Dit gaat goed.
Er is toch niks moeilijks aan
Oud 18-06-2013, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Wanneer krijg je nu de uitslag?
Volgende week woensdag en die donderdag erna meteen diploma uitreiking.

ik ben net naar de bieb geweest en ze hadden airco.
Oud 18-06-2013, 15:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Volgende week woensdag en die donderdag erna meteen diploma uitreiking.
Hopelijk haal je 'm gewoon Heb je er een beetje vertrouwen in?
Oud 18-06-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Als het zo makkelijk was om een knop om te zetten, zouden niet zoveel mensen er een probleem mee hebben. Dan zou de hele psychiatrie niet zo vol zitten zelfs. Maar ik ga daar geen hele nieuwe discussie over houden eigenlijk. Het gebeurt en dan kun je zeggen 'ja maar', maar het zal niet helpen. Denk je dat ik dat nooit heb beseft? Dacht je echt dat iedereen die overgewicht heeft niet beseft wat hun probleem is? Je hebt inderdaad mensen die niet doorhebben wat ze wegstouwen, maar dat zijn ze echt niet allemaal.
Kom, het is niet alsof je op een dag wakker wordt en opeens honderd kilo zwaarder bent.
Oud 18-06-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Hopelijk haal je 'm gewoon Heb je er een beetje vertrouwen in?
Ja een beetje. En las ik zak zit ik ook niet mee. ik krijg dan allerlei vrijstellingen.
Oud 18-06-2013, 15:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja een beetje. En las ik zak zit ik ook niet mee. ik krijg dan allerlei vrijstellingen.
Je haalt het wel Moet je nu nog meer dingen herkansen?
Oud 18-06-2013, 15:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Afwachten dan maar!
Oud 18-06-2013, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Kom, het is niet alsof je op een dag wakker wordt en opeens honderd kilo zwaarder bent.
Dat zeg ik niet. Maar je denkt wat je wil, ik kan bepaalde dingen niet uitleggen, soms omdat mensen die bepaalde dingen nooit een probleem hebben gevonden zich geen voorstelling kunnen maken van wat het probleem dan is en soms omdat ik het zelf niet meer helemaal kan bevatten. Niet alleen op gebied van overgewicht.
Oud 18-06-2013, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik niet. Maar je denkt wat je wil, ik kan bepaalde dingen niet uitleggen, soms omdat mensen die bepaalde dingen nooit een probleem hebben gevonden zich geen voorstelling kunnen maken van wat het probleem dan is en soms omdat ik het zelf niet meer helemaal kan bevatten. Niet alleen op gebied van overgewicht.
Dat overgewicht verschillende oorzaken kan hebben is duidelijk, natuurlijk. Feit blijft wel; in tegenstelling tot bijvoorbeeld achteruitgang van ogen merk je vrij duidelijk dat je zwaarder wordt. Dan moet er dus iets aan de hand zijn. Ik vind het inderdaad verdomd lastig empathisch te zijn naar mensen toe die in mijn ogen een tikkeltje teveel van fatalisme houden.
Oud 18-06-2013, 16:17
Verwijderd
Ik merk wel dagelijks dat mijn zicht achteruit gaat hoor
Oud 18-06-2013, 16:22
Verwijderd
godverdomme ik heb mezelf weer flink lopen kwellen met kleding passen. Ik ben nu zo kankervet dat ik in een onacceptabele maat ben beland, ik weiger daar shit in te kopen dus het is tijd voor een streng regime en no more busritjes voor mij als ik gewoon kan fietsen
Oud 18-06-2013, 16:24
Hazel
Hazel is offline
Je moet ook nooit kleding passen in een winkel
Oud 18-06-2013, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Dat overgewicht verschillende oorzaken kan hebben is duidelijk, natuurlijk. Feit blijft wel; in tegenstelling tot bijvoorbeeld achteruitgang van ogen merk je vrij duidelijk dat je zwaarder wordt. Dan moet er dus iets aan de hand zijn. Ik vind het inderdaad verdomd lastig empathisch te zijn naar mensen toe die in mijn ogen een tikkeltje teveel van fatalisme houden.
Vaak genoeg zijn eetverslavingen en problemen met overgewicht te vinden bij mensen met psychische problemen. Mijn excessieve eetgedrag heeft pas echt voet aan de grond gekregen toen het op mentaal vlak steeds slechter ging. Daarvoor heb ik wel een keertje meer gewogen, maar ben ik ook afgevallen en hield dat een tijd goed in de hand. Tel daarbij de alcohol op die ik op hetzelfde moment veel meer ben gaan drinken (ik zie nu heel goed wat het doet. Ik heb een jaar lang geen alcohol aangeraakt en ik ben blijven afvallen, soms niet in gewicht, maar altijd in omtrek. Sinds kort is mijn lever ok genoeg om hier en daar op een feestje of speciale gelegenheid een glas te drinken. Eén glas alcohol = +1kg de volgende dag op de weegschaal voor mij. Kun je nagaan wat een fles deed) en ik weet dus waar het is ontstaan.

Ik hield sowieso niet van het leven, dus wat maakte dat hele overgewicht dan uit? En de medicatie hielp ook echt niet. Niet dat het een excuus is, maar alles wat iets dat al moeilijk is, mentaal en lichamelijk, nog moeilijker maakt, is gewoon kut

Ik kan/wil in ieder geval niet te snel oordelen over andere mensen bij zulke dingen, maar zoals ik al zei, sommige dingen kan ik ook niet meer bevatten en die dingen kosten mij dus nu ook moeite om te begrijpen.
Oud 18-06-2013, 16:26
Verwijderd
Citaat:
godverdomme ik heb mezelf weer flink lopen kwellen met kleding passen. Ik ben nu zo kankervet dat ik in een onacceptabele maat ben beland, ik weiger daar shit in te kopen dus het is tijd voor een streng regime en no more busritjes voor mij als ik gewoon kan fietsen
Jillian roept je
Oud 18-06-2013, 16:28
Verwijderd
ik was zelfs zo gek om bh's te gaan passen Zat allemaal kut of de modellen waren te hoerig. Het is geloof ik 'in' tegenwoordig om als een bdsm'ert bij te lopen qua ondergoed. Nou, ik mot dat niet al die rare touwtjes en tierelantijntjes en kantrandjes de gaan jeuken en irriteren.
Oud 18-06-2013, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Jillian roept je
ja ja ja ja.
Oud 18-06-2013, 16:33
Verwijderd
Oke, ondanks de kittens heb ik nog steeds niks geschreven. TIJD OM WAT TE DOEN
Oud 18-06-2013, 16:35
Verwijderd
Ik moet ook weer hard aan de slag.
Oud 18-06-2013, 16:37
Carn
Carn is offline
vergeet deze niet!

Oud 18-06-2013, 16:38
Verwijderd
King <3
Oud 18-06-2013, 16:47
Verwijderd
En een glas bier is 120 kcal ongeveer, een kilo = 7000 kcal, dus heeft het niet te maken met andere versnaperingen op een feestje en niet gepoept hebben?
Oud 18-06-2013, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Vaak genoeg zijn eetverslavingen en problemen met overgewicht te vinden bij mensen met psychische problemen.
Dat weerspreek ik ook zeker niet.

Citaat:
Ik hield sowieso niet van het leven, dus wat maakte dat hele overgewicht dan uit?
Vrij veel. Niet van het leven houden is één, niet van het leven houden én jezelf met extragratis problemen opzadelen is twee.

Citaat:
En de medicatie hielp ook echt niet. Niet dat het een excuus is, maar alles wat iets dat al moeilijk is, mentaal en lichamelijk, nog moeilijker maakt, is gewoon kut
Ongetwijfeld. Ik zeg ook niet dat het mákkelijk is, je levensstijl abrupt aanpassen. Maar ik zeg ook niet dat het abrupt móet.
Oud 18-06-2013, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik merk wel dagelijks dat mijn zicht achteruit gaat hoor
Maar jij bent dan ook tetlock
Oud 18-06-2013, 16:54
Verwijderd
Vandaag was echt een mooie dag.
Oud 18-06-2013, 16:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, het is een kwestie van een gezonde feedbackcyclus lijkt me. In de eerste plaats van en door jezelf: Zien dat je te zwaar aan het worden bent, dat beter op je eten moet letten, vaker bewegen, geen shit in huis halen als je weet dat het niet goed voor je is, etc etc.

Maar als je dat zelf niet kan (om wat voor reden dan ook) dan moeten anderen dat voor je proberen te doen; en als dat niet kan en/of de boodschap niet land (wederom om wat voor reden dan ook, "oh ik ben te dik maar bewegen is echt niets voor mij hoor " etc) dan blijft er weinig over om te behelpen, dan kan je bypassen wat je wil maar het probleem is niet verholpen: namelijk niet voor goed jezelf kunnen of willen zorgen en dat ook niet willen of kunnen erkennen. Met als probleemuiting dat je te veel eten in je mond duwt en te weinig beweegt. Maar goed, ik geloof ook dat er naast de echte psychische probleemgevallen er ook een aardig aantal gewoon te gemakzuchtig zijn.
Oud 18-06-2013, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is een kwestie van een gezonde feedbackcyclus lijkt me. In de eerste plaats van en door jezelf: Zien dat je te zwaar aan het worden bent, dat beter op je eten moet letten, vaker bewegen, geen shit in huis halen als je weet dat het niet goed voor je is, etc etc.

Maar als je dat zelf niet kan (om wat voor reden dan ook) dan moeten anderen dat voor je proberen te doen; en als dat niet kan en/of de boodschap niet land (wederom om wat voor reden dan ook, "oh ik ben te dik maar bewegen is echt niets voor mij hoor " etc) dan blijft er weinig over om te behelpen, dan kan je bypassen wat je wil maar het probleem is niet verholpen: namelijk niet voor goed jezelf kunnen of willen zorgen en dat ook niet willen of kunnen erkennen. Met als probleemuiting dat je te veel eten in je mond duwt en te weinig beweegt. Maar goed, ik geloof ook dat er naast de echte psychische probleemgevallen er ook een aardig aantal gewoon te gemakzuchtig zijn.
Wij zitten geheel op één dikke lijn
Oud 18-06-2013, 17:00
Verwijderd
Citaat:

Zegt de dikste persoon hier
Oud 18-06-2013, 17:03
Carn
Carn is offline
-jiggles manboobs-
Oud 18-06-2013, 17:03
Verwijderd
Daar kan ik niet tegenop met mijn pronte cup AA
Oud 18-06-2013, 17:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Op fb wordt een zwarte kitten -Moortje- aangeboden. Ik zou bijna zeggen KOM MAAR OP
Oud 18-06-2013, 17:14
Verwijderd
Citaat:
En een glas bier is 120 kcal ongeveer, een kilo = 7000 kcal, dus heeft het niet te maken met andere versnaperingen op een feestje en niet gepoept hebben?
Nee, ik eet niet meer echt meer of anders op een feestje. Maar alcohol geldt niet enkel als calorieën, als je drinkt, gaat je lichaam eerst de alcohol verwerken en dan pas weer aan de slag met het verbranden van vet. Ik weet niet waarom het zoveel effect bij me heeft, sowieso is mijn verteerstelsel niet meer normaal, dus dat zal bij andere mensen vast nog anders werken, maar ik vind het wel mooi dat ik het zo duidelijk te zien krijg.

Citaat:
Vrij veel. Niet van het leven houden is één, niet van het leven houden én jezelf met extragratis problemen opzadelen is twee.
Dat is iets wat ik je niet ga kunnen uitleggen denk ik ^^ Als het leven je niet boeit, dan is alles ellendig en dat kleine beetje plezier dat eten je dan bezorgt, weegt op tegen het overgewicht. Dat moet heel raar klinken, maar als het leven zo ellendig is (voelt) dat het je niet boeit of je leeft of sterft, dan is extra ellende gevormd door overgewicht verwaarloosbaar. Je bent toch ongelukkig, of dat nu met of zonder overgewicht is. En je gaat je vastklampen aan de minieme dingen die je een vorm van troost en plezier kunnen bieden. Jij weet ook wat een genot goed en lekker eten nu al is, maar het leven heeft jou genoeg te bieden en je bent dus niet afhankelijk daarvan. Ik toen wel.

Ik heb het geprobeerd, ik weet niet of het is gelukt
Oud 18-06-2013, 17:19
Miekje*
Miekje* is offline
Kittens! <3 Wie heeft er kittens, heb ik iets gemist?

// Mijn zus vroeg net of ik stopverf op mijn nagels had gesmeerd Nu kan ik niet meer naar mijn mooie nagels kijken, zonder aan stopverf te moeten denken
Oud 18-06-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is iets wat ik je niet ga kunnen uitleggen denk ik ^^ Als het leven je niet boeit, dan is alles ellendig en dat kleine beetje plezier dat eten je dan bezorgt, weegt op tegen het overgewicht. Dat moet heel raar klinken, maar als het leven zo ellendig is (voelt) dat het je niet boeit of je leeft of sterft, dan is extra ellende gevormd door overgewicht verwaarloosbaar. Je bent toch ongelukkig, of dat nu met of zonder overgewicht is. En je gaat je vastklampen aan de minieme dingen die je een vorm van troost en plezier kunnen bieden. Jij weet ook wat een genot goed en lekker eten nu al is, maar het leven heeft jou genoeg te bieden en je bent dus niet afhankelijk daarvan. Ik toen wel.

Ik heb het geprobeerd, ik weet niet of het is gelukt
Maar, haal je dan ook plezier uit onzekerheid over je lichaam als je merkt dat je voor de tweede of derde keer andere kledij moet aanschaffen of maken? Denk je dan niet 'Hrm, dit mag dan wel mijn pleziertje in het leven zijn, maar het gaat wel erg ten koste van mijn gewicht?' Uiteindelijk heeft dat pleziertje zelfs bijna je leven gekost.

't Spijt me, maar ik hecht teveel waarde aan eigen verantwoordelijkheid.
Oud 18-06-2013, 17:38
Verwijderd
Nohh ja, ik heb Erdingers koud staan Zodadelijk maar eens eentje vatten
Oud 18-06-2013, 17:43
Verwijderd
Ik ben meer een emo-eter; als ik me kut voel troost ik mezelf met lekker eten (wat lang niet altijd gezond is)
Oud 18-06-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik eet niet meer echt meer of anders op een feestje. Maar alcohol geldt niet enkel als calorieën, als je drinkt, gaat je lichaam eerst de alcohol verwerken en dan pas weer aan de slag met het verbranden van vet.
Zo werkt het niet. Dat alcohol aanzet is echt maximale lulkoek en een van de meest die hard urban legends die er zijn. Zelfs 'voedingsdeskundigen' doen er aan mee.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten