Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2013, 13:11
On efil
On efil is offline
(dit word nogal een lap)

Hey,

Ik en mijn vriendin zijn nu al ruim 1.5 jaar bij elkaar, en heb haar ter verloving gevraagd, waar ze ja op heeft gezegd.

Maar bovenstaande doet er niet echt heel veel toe.

Ik zit dus met het volgende probleem.

Ik ken mijn vriendin al z'n 10 jaar (ging altijd met mn de vriendengroep van mn broer om), en 3 jaar geleden zijn we heel erg close geworden, als in vrienden.

Ze heeft altijd een moeilijke jeugd gehad met weinig liefde en een vader figuur.
Ouders gescheiden toen ze klein was, woonde bij haar ma, maar die keek totaal niet naar haar om. (de nieuwe vriend van haar ma heeft haar ook eens bij haar borsten gegrepen toen ze op bezoek was bij haar oma)

Na een tijd ging ze weer terug naar haar vader omdat ze niet meer bij haar moeder wilde leven. ( ze vond het eerst zielig om haar in haar eentje weg te laten gaan, want haar broer wilde bij haar pa blijven wonen)

Eenmaal bij haar vader aangekomen, die dus ineens voor 2 kinderen moest zorgen etc, terwijl hij ook gewoon moest werken, hadden ze z'n zorgmoeder ofzo, daar had ze toen een hele hechte band mee gekregen, maar die moest ook weer weg, daarna kregen ze weer een andere, waar ze ook een band mee kreeg, maar die moest ook weer weg.

Haar vader is opnieuw getrouwd met een russin, die amper nederlands kan ( en die al 10 jaar daar thuis woont).
Hun hebben samen ook een kind dat nu +- 10 jaar oud is, dus toen zij eenmaal geboren was werd er nog minder naar mijn vriendin omgekeken.

Nu je dus iets meer weet, het volgende.

Ze is een knap meisje, en kreeg/krijgt altijd aandacht, en is in mijn ogen 2 jaar lang slachtoffer geweest van een loverboy.
Ze voelde heel veel voor deze jongen, maar hij kwam haar alleen eens ophalen met de auto als hij wou neuken.
Ik kon dat makkelijk weten/zien, Maar aangezien z'n jongen altijd heel lief en aardig doet etc over whatsapp bellen, snapte ze dit helaas niet.

Nadat hij haar voor de zoveelste keer had laten zitten, en het had uitgemaakt. heb ik haar er toen eindelijk van kunnen overtuigen dat ze gewoon gebruikt werd voor seks.
( ze vertelde me alles toen we zo close waren)

Ze werkte in een turken pizzaria, ze is daar te komen werken door een vriend van van een vriendin van haar. ( ze is zelfs overigens gewoon nederlands)

Daar leerde ze ook weer een jongen kennen, althans wat ik toen dacht.
Het ging een keer daarover, en ik vroeg hoe houd hij nou eigenlijk was.
(Zij was destijds 19)
Ze wilde dit niet vertellen, want alleen ECHTE vrienden zouden dit begrijpen.

(Ik was toen al ruim 2 jaar heel close met haar, en vond dit de grootste fucking onzin ooit.)
Ik heb haar toen 3 a 5 maanden ontweken, geen woord gesproken.
(Ze belde elke dag wel minimaal 1 keer, altijd berichtjes over ping/wapp/msn)

Nadat die maanden verstreken waren, heeft ze dan eindelijk toegegeven dat hij fucking 34 was.
ik vind dit gewoon smerig, een 19 jarige die seks heeft met een 34 jarige.

Maar wat bleek nou, deze ''leuke'' turkse man had tegen haar gelogen, en was eigenlijk 44.

En elke keer weer als ik bijv in bed lig om in slaap te komen, komt dit 5/7 nachten in de week wel een keer voorbij. ik vind het gewoon kanker smerig, het idee dat iemand die mijn vader had kunnen zijn, of haar eigen vader, dat ze daar seks mee heeft.

Overigens toen ze dit wist, heeft ze alles wel meteen beëindigd met hem. ( en dan bedoel ik toen ze wist dat ie 44 was)

Dat is dus eigenlijk mijn probleem, ik weet gewoon teveel van haar, en ik neem het haar niet helemaal kwalijk, ik probeer het echt wel te begrijpen, maar soms lukt dat gewoon totaal niet.

Ik heb destijds heel veel moeite moeten doen om haar bij wijze van spreke in leven te houden.
Ze zag niks meer zitten
Vaak depressief
Emotioneel wrak
Etc,

Maar elke keer heb ik haar er weer bovenop gekregen.

Een voorbeeld.
Haar moeder stuurde elk jaar met haar verjaardag een kaartje, dit ging van
Gefeliciteerd met je verjaardag, xx mama
Gefeliciteerd, x mama
Gefeliciteerd. x (naam van haar moeder)
Gefeliciteerd. ( naam van moeder )

en 2 jaar geleden, en dit jaar. Heeft ze helemaal niks laten horen, geen smsje niets.

Het 1e jaar dat haar moeder dat dus deed, was ze weer een emotioneel wrak, ook al mag ze haar moeder eigenlijk niet, het kwam toch als een grote klap, stel je voor dat jou eigen moeder je niet meer feliciteerde op je verjaardag.

Overigens, mijn vriendin is ook op de hoogte dat ik af en toe kamp met deze problemen.

Al met al.

Hoe kijken jullie hier tegen aan,
stel ik me ontzettend aan?

Liever dacht ik er helemaal niet meer aan, maar mijn gedachten wegdrukken en er niet aan denken lukt nou eenmaal niet altijd.

Ik hou zielsveel van haar, en ik weet ook zeker dat we bij elkaar blijven.
Misschien dat ik met de jaren er steeds minder aan denk, maar ik wou toch gewoon even mijn verhaal hier kwijt.

Ps: knap als je het heel mijn verhaal hebt uitgehouden tot hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2013, 14:02
Verwijderd
Boeiend dat ze met een kerel van 44 naar bed is geweest. Wat er gebeurd is voor jullie iets kregen, daar kun je geen invloed op uitoefenen, compleet zinloos om je daar druk om te maken. Ze is trouwens ook niet het slachtoffer geweest van een loverboy, of ik begrijp je verhaal niet juist, maar een loverboy is iets anders dan dat wat jij beschrijft. Ze is gewoon verliefd geweest op iemand die haar enkel voor de seks aan het lijntje hield. Dat gebeurt zoveel mensen. Het is niet leuk, maar een loverboy is echt 123489014 keer erger.

Maar nu het voornaamste: ik snap niet goed wat nu precies je probleem is. Je schrijft een gigantische lap tekst maar ik zie nergens een conclusie, ik zie nergens waar je nu echt mee zit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 14:23
bloodyb
bloodyb is offline
Ik ben het eens met Ertur. Ze is een paar keer de verkeerde kerels tegengekomen die misbruik van haar hebben gemaakt, kennelijk in een kwetsbare periode in haar leven.Dat is erg lullig voor haar geweest maar geen reden voor jou om je daar druk over te blijven maken. Haar moeder is dus een kille bitch en haar pa komt ook niet in aan-merking voor een medaille voor goed ouderschap. Je houdt van haar en wilt bij haar blijven? Heel fijn, als jullie samen gelukkig worden zal de shit die ze heeft meegemaakt vanzelf slijten.
Oud 11-07-2013, 14:38
On efil
On efil is offline
Citaat:
Boeiend dat ze met een kerel van 44 naar bed is geweest. Wat er gebeurd is voor jullie iets kregen, daar kun je geen invloed op uitoefenen, compleet zinloos om je daar druk om te maken. Ze is trouwens ook niet het slachtoffer geweest van een loverboy, of ik begrijp je verhaal niet juist, maar een loverboy is iets anders dan dat wat jij beschrijft. Ze is gewoon verliefd geweest op iemand die haar enkel voor de seks aan het lijntje hield. Dat gebeurt zoveel mensen. Het is niet leuk, maar een loverboy is echt 123489014 keer erger.

Maar nu het voornaamste: ik snap niet goed wat nu precies je probleem is. Je schrijft een gigantische lap tekst maar ik zie nergens een conclusie, ik zie nergens waar je nu echt mee zit.
Citaat:
Ik ben het eens met Ertur. Ze is een paar keer de verkeerde kerels tegengekomen die misbruik van haar hebben gemaakt, kennelijk in een kwetsbare periode in haar leven.Dat is erg lullig voor haar geweest maar geen reden voor jou om je daar druk over te blijven maken. Haar moeder is dus een kille bitch en haar pa komt ook niet in aan-merking voor een medaille voor goed ouderschap. Je houdt van haar en wilt bij haar blijven? Heel fijn, als jullie samen gelukkig worden zal de shit die ze heeft meegemaakt vanzelf slijten.

Thanks voor de reacties, ben me er van bewust dat het vanzelf slijt,

T is al een stukje duidelijker nu iig.

ps: misschien was loverboy niet het juiste woord inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 15:49
Volk
Volk is offline
Als je zelf kiest voor een meisje dat nogal makkelijk en naïef is vind ik het raar dat je daar nachten van wakker ligt. Als het je dwars zit moet je een ander meisje zoeken. Dus deal with it of zoek een ander.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 16:13
On efil
On efil is offline
Citaat:
Als je zelf kiest voor een meisje dat nogal makkelijk en naïef is vind ik het raar dat je daar nachten van wakker ligt. Als het je dwars zit moet je een ander meisje zoeken. Dus deal with it of zoek een ander.
heb je wel heel het verhaal gelezen, er is nml zat reden waarom ze makkelijk en naïef WAS.

Lekker kort door de bocht antwoord trouwens, ik ´´deal´´ er ook mee, alleen dat gaat niet altijd even makkelijk. vandaar dat ik hier mijn verhaal post.

Reacties zoals die van jou heb ik niks aan, maar toch bedankt dat je de tijd nam om hier iets weg te zetten
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 16:47
Verwijderd
Gefeliciteerd met de verloving! Fijn dat dat meisje iemand gevonden heeft die bij haar past en van haar houdt voor wie ze is.

Je vraag: hoe kijken wij er tegenaan en vinden we dat je je aanstelt?

Je hebt een vriendin met een rugzakje. Als ze het een en ander goed (heeft) verwerkt heb je daarmee vaak iemand met diepgang en gevoeligheid die dankbaar is voor je liefde. Proficiat. Maar in dat rugzakje zitten dan wel minder leuke elementen. Ze zal er zelf ook niet met instemming aan terugdenken. Maar het heeft haar wijzer gemaakt en haar mede gevormd tot wie ze nu is. Dat is dan het voordeel van dat nadeel.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 22:25
TheHunter
TheHunter is offline
Ik vind in ieder geval niet dat je je aanstelt.

Ja, het meisje is misbruikt toen ze jong was, ze is vast niet de enige. Het idee dat een man van 44 seks met haar heeft gehad is inderdaad smerig, maar je doet er helaas niets aan. Ik zou zeggen, probeer haar sterker te maken , zij moet dit nog als 10x erger ervaren hebben dan jij.

Wat Volk zegt, dat je dan maar iemand anders moet zoeken vind ik gewoon heel laag.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 23:09
On efil
On efil is offline
Citaat:
Gefeliciteerd met de verloving! Fijn dat dat meisje iemand gevonden heeft die bij haar past en van haar houdt voor wie ze is.

Je vraag: hoe kijken wij er tegenaan en vinden we dat je je aanstelt?

Je hebt een vriendin met een rugzakje. Als ze het een en ander goed (heeft) verwerkt heb je daarmee vaak iemand met diepgang en gevoeligheid die dankbaar is voor je liefde. Proficiat. Maar in dat rugzakje zitten dan wel minder leuke elementen. Ze zal er zelf ook niet met instemming aan terugdenken. Maar het heeft haar wijzer gemaakt en haar mede gevormd tot wie ze nu is. Dat is dan het voordeel van dat nadeel.
Citaat:
Ik vind in ieder geval niet dat je je aanstelt.

Ja, het meisje is misbruikt toen ze jong was, ze is vast niet de enige. Het idee dat een man van 44 seks met haar heeft gehad is inderdaad smerig, maar je doet er helaas niets aan. Ik zou zeggen, probeer haar sterker te maken , zij moet dit nog als 10x erger ervaren hebben dan jij.

Wat Volk zegt, dat je dan maar iemand anders moet zoeken vind ik gewoon heel laag.
Bedankt voor jullie reacties, word hier alleen maar wijzer van.

Waarom Volk z'n reactie plaatst weet ik niet, maar iedereen heeft zijn eigen mening ergens over.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 23:15
Em.
Em. is offline
Ik snap je probleem eigenlijk niet echt. Waarom lig je nu wakker om iets in het verleden van je vriendin, waar ze niet meer naar terug wilt gaan (want ze is verloofd met je) en wat verder ook 0 invloed heeft op je huidige leven met haar, want het is verleden?
Oud 11-07-2013, 23:28
On efil
On efil is offline
Citaat:
Ik snap je probleem eigenlijk niet echt. Waarom lig je nu wakker om iets in het verleden van je vriendin, waar ze niet meer naar terug wilt gaan (want ze is verloofd met je) en wat verder ook 0 invloed heeft op je huidige leven met haar, want het is verleden?
Zo zou je het kunnen zien ja, ik snap zelf dat het totaal niet meer relevant is, maar het zit me soms gewoon erg dwars
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 07:08
bierkoning
bierkoning is offline
Het verleden is geweest, over. Kun je niks aan veranderen. Moet je ook niet willen. Geniet fewoon pekker van elkaarnin het heden.
Oud 13-07-2013, 07:14
igfy
igfy is offline
Citaat:

Dat zegt volk niet precies. Ze zegt deal with it, en als je dat niet kan, moet je het uitmaken. Daar ben ik het mee eens. Want je wilt niet in een relatie zitten die niet prettig voelt. Dat is voor jouw niet leuk en voor haar niet eerlijk. Maar goed, jij probeert er mee om te gaan, anders had je hier niet gepost.

Je kunt niets aan het verleden veranderen dus je zult het toch moeten accepteren. zoals boven al gezegd is, voor haar is het veel erger dan voor jou.
Oud 13-07-2013, 09:39
Volk
Volk is offline
Citaat:
heb je wel heel het verhaal gelezen, er is nml zat reden waarom ze makkelijk en naïef WAS.

Lekker kort door de bocht antwoord trouwens, ik ´´deal´´ er ook mee, alleen dat gaat niet altijd even makkelijk. vandaar dat ik hier mijn verhaal post.

Reacties zoals die van jou heb ik niks aan, maar toch bedankt dat je de tijd nam om hier iets weg te zetten
Het maakt niet uit wat de reden is dat ze makkelijk en naïef was. Wat uitmaakt is dat jij bewust voor zo iemand hebt gekozen. En dat je nu dus niet moet gaan miepen over iets wat een keuze van je was. Of je accepteert het of je kiest een ander. Ik plaats deze reactie omdat dit je enige opties zijn. Je hebt dus wel iets aan mijn reactie maar dan moet je wel eerlijk naar jezelf toe zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten