Advertentie | |
|
![]() |
|
Door je te omringen met mensen die je accepteren zoals je bent. Negeer minder leuke opmerkingen en onthoud de leuke complimentjes/opmerkingen. Schrijf ze desnoods op in een boekje met de datum erbij.
En 'oefen' zoveel mogelijk door met vreemde mensen een geschrek aan te knopen, bv in de bus of als je ergens moet wachten. Maak een praatje met mensen. Dan straal je zelfverzekerdheid uit.
|
Hij heeft een punt. Als je jezelf als superieur ziet, zijn de inferieure mensen minder waard, en hun opmerkingen ook. Ze zijn namelijk toch minderwaardig. Ze weten minder, zijn minder capabel op alle vlakken etc.
|
Pesters zijn zelf onzeker. Ze kleineren jou om zich beter over zichzelf te voelen. En liefde is gewoon lastig, je wil toch ook niet dat een meisje dat jou eigenlijk niet zo leuk vindt maar bij je is omdat ze het anders sneu vindt? Je komt vanzelf een leukerd tegen waarmee het wederzijds is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je eenmaal zelfvertrouwen hebt komen die meisjes vanzelf wel. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Voor mij is "het ligt niet aan jou als meisjes je afwijzen" echt te gemakkelijk gedacht. Soms is het zo, ja. Maar vaak heb je ook eigen aandeel. Misschien zijn je standaarden te laag en kies je daardoor meisjes die verkeerd met jou omgaan. Natuurlijk hebben die meisjes jou dan naar behandeld en "ligt het niet aan jou", maar jij hebt hen wel gekozen en besloten dat zij goed genoeg voor jou waren.
Misschien ben je zo onzeker dat je dat uitstraalt en zou het je helpen om daar actief iets aan te doen, zoals sporten, meer met mensen omgaan die jou wél zelfvertrouwen geven, wat meer dingen van jezelf accepteren. Natuurlijk is het nooit een vrijbriefje om gemeen tegen mensen te doen die onzeker zijn, maar helaas gebeurt het wel en ik vind dat mensen ook kritisch naar zichzelf mogen kijken. Voor mij hebben Reverend en DAH inderdaad wel een punt: als jij die pesters ziet als mensen die zo onzeker zijn dat ze zichzelf beter moeten voelen door naar te doen tegen jou, dan is dat eigenlijk ontzettend pathetisch en ergens ook een beetje lachwekkend. |
![]() |
|
Ik weet hoe dat is, gepest zijn. Maar kijk eens om je heen. Niemand is perfect, iedereen heeft wel iets wat niet goed is in de ogen van een ander. Wees jezelf! Jij weet wat je kan, en wat je wilt. En er zijn genoeg mensen die je juist accepteren. En meisjes, tja.. Je komt vanzelf een meisje tegen die jou wel accepteerd zoals je bent. Geniet gewoon van de mooie dingen, en de goeie mensen om je heen en ga gewoon voor de dingen die jij wilt doen. Dan komt dat zelf vertrouwen vanzelf langzaam weer op 't juiste pijl.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic-171 Nonny | 500 | 11-02-2014 21:34 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Albaster de journalist Verwijderd | 19 | 27-12-2005 23:05 | |
De Kantine |
wat doe jij als je op een terrasje zit? BrunetJuh | 190 | 14-08-2004 20:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Liefde & Relatie |
Kan je nadat je gekwetst bent verder met je relatie? ShiningStar | 20 | 27-02-2003 13:25 |