Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2013, 18:34
pokerguy99
pokerguy99 is offline
Ik heb wel eens gelezen dat leerlingen van het VMBO eerder beginnen met zoenen en seks enzo dan VWOers. Is dat zo? Zo ja, waar ligt dat aan?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 18:49
London
Avatar van London
London is offline
Nee dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 20:03
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Valt wel mee.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 20:59
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Er is hierbij wel verschil in opleiding niveau. VMBO-ers beginnen eerder dan HAVO/Vwo’ers. 28% van de VMBO'ers heeft seks gehad tussen zijn 14e en 15e en van de Vwo’ers is dit 9%

http://www.seksenzo.info/informatie/dag-van-de-jeugd

Er staat niet echt een bron in, maar altijd nog meer dan de twee personen boven me.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 22:06
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja vmbo'ers hebben wel meer tijd om dat soort dingen te doen x)
bij mij op school is er in ieder geval een heel verschil tussen vmbo en havo, nog meer tussen vmbo en vwo
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 11:13
Verwijderd
Dat is niet zo maar als het ergens aan zou liggen zou dat ongetwijfeld het verminderde rekenvermogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 18:15
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
korte termijn, lange termijn denken?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 18:53
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat ze op vmbo niveau wat eerder ontmaagd zijn dan op VWO maar de vwo meiden gaan wel massaal neuken wanneer ze 16 zijn en mogen drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 18:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik denk inderdaad dat ze op vmbo niveau wat eerder ontmaagd zijn dan op VWO maar de vwo meiden gaan wel massaal neuken wanneer ze 16 zijn en mogen drinken.


Waar haal je al die onzin toch vandaan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik denk inderdaad dat ze op vmbo niveau wat eerder ontmaagd zijn dan op VWO maar de vwo meiden gaan wel massaal neuken wanneer ze 16 zijn en mogen drinken.
Zet dan gewoon "ik ben een maagd en ik roep dus maar wat" in je sig, dan is het makkelijk voor mensen om je reacties in perspectief te zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 20:17
Swagtacular
Swagtacular is offline
Dat is wel zo!! Ik heb het gelezen in de krant dat bij VWO mensen er veel minder seks deden op jonge leeftijd, ook veel minder tienermoeders... ik denk gewoon een verschil in nivo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel zo!! Ik heb het gelezen in de krant dat bij VWO mensen er veel minder seks deden op jonge leeftijd, ook veel minder tienermoeders... ik denk gewoon een verschil in nivo.
En hoe groot is het 'nivo' tussen Vmbo en Havo?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 21:15
Koen99
Koen99 is offline
Is niet zo hoor. Dat is weer stereotype van VWO. Veel mensen denken dat zijn de nerdjes die daar nog niet mee bezig zijn enzo, maar dat is niet waar. Zit zelf op vwo ken heel veel mensen van vmbo die eigenlijk best onzeker zijn omdat ze nog nooit gezoend en heel veel van vwo die helemaal losgaan
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 22:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dat is wel zo!! Ik heb het gelezen in de krant dat bij VWO mensen er veel minder seks deden op jonge leeftijd, ook veel minder tienermoeders... ik denk gewoon een verschil in nivo.
ja maar waar haal je in godsnaam vandaan dat ze "massaal gaan neuken en drinken"?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 01:57
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Er is hierbij wel verschil in opleiding niveau. VMBO-ers beginnen eerder dan HAVO/Vwo’ers. 28% van de VMBO'ers heeft seks gehad tussen zijn 14e en 15e en van de Vwo’ers is dit 9%

http://www.seksenzo.info/informatie/dag-van-de-jeugd

Er staat niet echt een bron in, maar altijd nog meer dan de twee personen boven me.
De bron van die bewering is een onderzoek van soa-aids nederland uit 2005:
http://www.soaaids.nl/documenten/seksonderje25efs.pdf


Citaat:
Nee dat is niet zo.
Citaat:
Valt wel mee.
Citaat:
Dat is niet zo maar als het ergens aan zou liggen zou dat ongetwijfeld het verminderde rekenvermogen zijn.
Citaat:
Is niet zo hoor. Dat is weer stereotype van VWO. Veel mensen denken dat zijn de nerdjes die daar nog niet mee bezig zijn enzo, maar dat is niet waar. Zit zelf op vwo ken heel veel mensen van vmbo die eigenlijk best onzeker zijn omdat ze nog nooit gezoend en heel veel van vwo die helemaal losgaan
Al die zelfverklaarde experts hier met sterke feiten en overdonderende argumenten
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 12:59
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Inmiddels heeft er in 2012 een nieuw 'Seks onder je 25ste' onderzoek plaats gevonden. Dat onderzoek wordt iedere paar jaar opnieuw gedaan door Soa Aids Nederland en Rutgers WPF.

Er hebben zich nauwelijks verschuivingen voorgedaan in het seksuele gedrag van jongeren ten opzichte van 2005. Hun seksuele ‘loopbaan’ verloopt nagenoeg hetzelfde als zeven jaar geleden.
Het gaat natuurlijk bij dit soort onderzoeken altijd om gemiddelden. Dus bij de hoger- of lager opgeleide jongere die je zelf kent (of bent), kan het best heel anders lopen.
Ook bij dit onderzoek komt weer naar voren - net zoals in 2005 dus - dat laag opgeleide jongeren eerder ervaring hebben met seks en ook meer verschillende sekspartners hebben gehad dan hoger opgeleide jongeren.

Waarom dat zo is, is nog niet zo eenvoudig te verklaren.
Ondanks dat lager opgeleide jongeren eerder seksueel actief zijn, weten ze vaak minder over de risico's op soa en zwangerschap. Ze hebben ook vaker te maken met zwangerschappen. Maar dat kan ook komen doordat lager opgeleide meisjes over het algemeen positiever staan ten opzichte van een zwangerschap dan de hoger opgeleide meisjes.
Ook hebben lager opgeleide jongeren vaker te maken met wat je noemt grensoverschrijdend gedrag. Bijvoorbeeld ongewenste intimiteiten en seksueel geweld. Maar ook dat ze bijvoorbeeld op internet ongewild seksueel benaderd worden.

Een samenvatting van de cijfers vind je hier: http://www.rutgerswpf.nl/press-relea...onder-jongeren
Het hele onderzoek is hier te vinden: http://shop.rutgerswpf.nl/webwinkel/...12)/16798&page
Een een verkorte editie in de vorm van 102 vragen kun je hier bestellen: http://www.soaaids.nl/bestellen/webshop_product/309
(Sense, Jan)
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 22:47
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Ik had volgens mij in de Quest ergens gelezen, dat lager opgeleiden eerder aan seks beginnen, omdat ze over het algemeen in een slechtere woonsituatie leven. Waardoor hun levensverwachting ook lager is. De reden dat wij hier op aarde rondlopen is om ons voort te planten. Als je dus een kortere levensverwachting hebt begin je hier eerder aan.
Hogeropgeleiden hebben daarentegen, over het algemeen een hogere levensverwachting. Ze hebben meer tijd, dus stellen ze het gewoon een paar jaartjes uit.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 13:34
Verwijderd
Citaat:
De bron van die bewering is een onderzoek van soa-aids nederland uit 2005:
http://www.soaaids.nl/documenten/seksonderje25efs.pdf

Al die zelfverklaarde experts hier met sterke feiten en overdonderende argumenten
Ik vraag me daarnaast ook oprecht af hoe het kan dat ze zo stellig een antwoord kunnen geven op zo'n vraag? Kan een van de mensen daar antwoord op geven misschien?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 13:39
Verwijderd
Veruit de meeste chicks die ik heb gebalt zaten op vwo.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Veruit de meeste chicks die ik heb gebalt zaten op vwo.
Oh jah, nee DAN WEL!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 16:06
IAmTheDoll
IAmTheDoll is offline
Nee, tis gwn zo dat mensen in t VWO andere interesses hebben dan mensen in t VMBO.
Logisch dat er daarom ook onderscheid in is .__.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 19:05
Verwijderd
Verschil komt door milieu. Dat ligt aan de basis van opleidingsniveau én seksuele ervaringen. Gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Nee, tis gwn zo dat mensen in t VWO andere interesses hebben dan mensen in t VMBO.
Logisch dat er daarom ook onderscheid in is .__.
Want iemand in VWO is minder geïnteresseerd in seks. Wat heeft dit ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Is niet zo hoor. Dat is weer stereotype van VWO. Veel mensen denken dat zijn de nerdjes die daar nog niet mee bezig zijn enzo, maar dat is niet waar. Zit zelf op vwo ken heel veel mensen van vmbo die eigenlijk best onzeker zijn omdat ze nog nooit gezoend en heel veel van vwo die helemaal losgaan
ik ga met vwo beginnen en wil iig al ontmaagd worden, tenminste, ik zou het geen probleem vinden. (Ben dan ook geen typisch nerdje)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 11:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik voel me een beetje aangevallen door dit topic en tegelijkertijd ben ik ook door de war, want ik zat ooit op vwo en daarna op havo en toen op mavo. Nu ben ik dus in principe 'lager opgeleid' en kan ik gelijk zien in welk hoekje ik geduwd word.

Overigens was ik 16 en was er niemand uit mijn mavoklas die op jonge leeftijd al seks had. Ik vind dus niet dat je alle mensen met mavo over een kam moet scheren.
Ze zijn er trouwens vast wel, maar domme kutten/makkelijke chickies heb je overal, mavo of vwo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 11:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het gaat om het gemiddelde, eh.

Daarbij heeft op jonge / late leeftijd seks hebben natuurlijk niet perse met intelligentie te maken. (schoolniveau trouwens ook niet, maar dat is een ander verhaal.)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me een beetje aangevallen door dit topic en tegelijkertijd ben ik ook door de war, want ik zat ooit op vwo en daarna op havo en toen op mavo. Nu ben ik dus in principe 'lager opgeleid' en kan ik gelijk zien in welk hoekje ik geduwd word.

Overigens was ik 16 en was er niemand uit mijn mavoklas die op jonge leeftijd al seks had. Ik vind dus niet dat je alle mensen met mavo over een kam moet scheren.
Ze zijn er trouwens vast wel, maar domme kutten/makkelijke chickies heb je overal, mavo of vwo.
Je aangevallen voelen om gemiddelden heeft weinig zin. Lager opgeleid is vaker religieus, vaker seksueel ongeremd, hoger percentage tienermoeders, rokers, obesitas komt veel vaker voor onder laag opgeleid, etc. Dat zegt helemaal niets over het individu.

Bijvoorbeeld, vrouwen zijn gemiddeld ook dommer dan mannen. Als een dikke trucker seksistische grapjes maakt dat vrouwen toch te dom zijn en dat ik iets ook niet kan want ik heb tieten, dan kun je daar alleen mee lachen. Of, limburg scoort slecht qua opleidingsniveau en daarmee ook alles wat ik daarboven noemde. Maar vindt iemand me dom omdat ik uit limburg kom (daadwerkelijk gevolgtrekking, mijn iq in twijfel trekt), dan zegt dat meer over het iq van die ander.

Trek het je dus niet individueel aan, maar feiten kun je helaas niet veranderen. Je kunt je alleen persoonlijk anders bewijzen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Bijvoorbeeld, vrouwen zijn gemiddeld ook dommer dan mannen.
Volgens mij niet. Heb je daar een bron voor?

Wel schijnt er bij mannen meer spreiding in te zitten dan bij vrouwen, dus 't gelijke gemiddelde ten spijt zullen zowel de slimste als de domste mensen voornamelijk mannen zijn. Al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, dus wat dat betreft
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:29
Verwijderd
Kleinere hersenen etc.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:36
Verwijderd
Oh plz.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet. Heb je daar een bron voor?

Wel schijnt er bij mannen meer spreiding in te zitten dan bij vrouwen, dus 't gelijke gemiddelde ten spijt zullen zowel de slimste als de domste mensen voornamelijk mannen zijn. Al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, dus wat dat betreft
Oh ach. Het ligt aan je criteria. En dan is het inmiddels gelijkgetrokken, mijn punt blijft staan ik ging ook niet uit van vijf IQ-punten verschil hoor. En ik ben te lui om nu te zoeken, ik vertrouw altijd al op jouw bronnenwerk
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 14:18
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
korte termijn, lange termijn denken?
[filmpje]
Wat een dom filmpje zeg... sowieso, 13-jarige VWO- ("wij zijn een gymnasium-klas") meisjes vergelijken met 16-jarigen van het VMBO. Neem dan gelijke leeftijden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 15:20
Verwijderd
En een iets grotere steekproef, zonder sensatiebias.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 06:43
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Wat een dom filmpje zeg... sowieso, 13-jarige VWO- ("wij zijn een gymnasium-klas") meisjes vergelijken met 16-jarigen van het VMBO. Neem dan gelijke leeftijden.
Je wil iets meer accurate based en dan verzin je zelf maar leeftijden erbij? Tja, het geeft geen accuraat beeld, maar wel een indicatie.

Citaat:
En een iets grotere steekproef, zonder sensatiebias.
Iedereen die op een zorginstantie werkt waar ze mentaal zwakke, of afhankelijke meisjes (en alles in die richting) helpen weet dat buiten bij de uitgang rond het einde van de dag zich loverboys en andere figuren verzamelen om de meisjes weer op te vangen.

Gek genoeg gebeurt dat niet bij de uitgang van de kunstacademie, waar volgensmij aanzienlijk meer dames zijn op een dag
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hi, Vavo info
ironicgirl91
3 29-05-2010 13:38
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34
Algemene schoolzaken Pijn in je hart na hbo-uni vergelijking?
LJV
102 03-05-2006 17:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Liefde & Relatie Intelligente mensen zijn aantrekkelijker...
bracelance
188 12-09-2004 22:21
De Kantine aan wat voor onbenulligs kan jij je vreselijk ergeren ?
Verwijderd
76 21-02-2003 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.