Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2013, 09:52
mboscholier
mboscholier is offline
hallo iedereen,

Ik heb een klein vraagje over mijn studie. Ik zit in Enschede op school en woon zelf in Delden. Ik wilde graag een treinabbonoment regelen maar nu blijkt het heel erg prijzig te zijn en ik ben eigenlijk niet van plan meer als 60 euro per maand te betalen voor alleen maar door de weeks naar school en terug te gaan ;$ heeft iemand een idee of er een of ander scholierenkaart is. ps. OV kaart liever niet aangezien dat meer waar je geld op stort wil liever een maandelijkse of jaarlijks bedrag wat je betaalt.

Alvast bedankt ))
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2013, 12:28
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Heb je gekeken voor een maandtrajectabonnement?
En moet je iedere dag naar school?
Of reis je veel buiten de spits?
Stel dat je iedere dag pas na 9 uur de trein hoeft te nemen zijn er weer andere abonnementen/kortingen mogelijk dan wanneer je bijvoorbeeld altijd in de spits reist.
En misschien is het ook wel met de bus te doen? dat is vaak ook goedkoper.
Oud 12-08-2013, 22:47
mboscholier
mboscholier is offline
Citaat:
Heb je gekeken voor een maandtrajectabonnement?
En moet je iedere dag naar school?
Of reis je veel buiten de spits?
Stel dat je iedere dag pas na 9 uur de trein hoeft te nemen zijn er weer andere abonnementen/kortingen mogelijk dan wanneer je bijvoorbeeld altijd in de spits reist.
En misschien is het ook wel met de bus te doen? dat is vaak ook goedkoper.
haha dankje voor het antwoord ik ga kijken hoe duur de bus is. ik moet meestal wel in de spits rijden en helaas elke dag naar school volgens mij was het 80 of zelfs 90 per maand voor maar minder dan 50 km ik moet namelijk van Delden naar Enschede naar het saxion gebouw daaro.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 23:35
Em.
Em. is offline
Citaat:
haha dankje voor het antwoord ik ga kijken hoe duur de bus is. ik moet meestal wel in de spits rijden en helaas elke dag naar school volgens mij was het 80 of zelfs 90 per maand voor maar minder dan 50 km ik moet namelijk van Delden naar Enschede naar het saxion gebouw daaro.
Ik moe(s)t ook maar een paar stationnetjes en misschien 20-30 km, dat kostte mij 88 euro voor een maandtrajectabonnement (ik geloof dat het ongeveer de prijs van 14 gewone kaartjes was). Dat was voor mij de goedkoopste optie, dus ik denk dat je niet veel goedkoper uitkomt.
Oud 13-08-2013, 08:44
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
maandtrajectabonnement is inderdaad vaak het goedkoopst, maar mijn ervaring is wel dat de bus vaak meer opties heeft voor jongerenabonnementen.
Zo kan ik hier in brabant voor 45 euro per maand onbeperkt met de bus, maar dan wel alleen van maandag t/m vrijdag en in de zomervakantie verkopen ze dat abonnement niet, ze verkopen dat abonnement ook alleen aan 16 en 17 jarigen. Vaak zijn er ook busabonnementen die bedoeld zijn voor mensen t/m 18 jaar ofzo.
En met de trein zie ik duidelijk minder van die opties.
Oud 13-08-2013, 10:58
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moest voor mijn mbo-opleiding in het begin ook 112 euro per maand neertellen voor een abonnement voor het OV, dus het is nu eenmaal zo. Ja, het is veel geld, maar naar school moet je toch. En een gewoon trajectabbonnement lijkt me altijd nog goedkoper dan een combinatie van verschillende abbonnementen. Het is in ieder geval zeker goedkoper dan elke dag gewoon via ov-chip betalen voor je reis.
Oud 15-08-2013, 03:35
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Maandabonnement met de bus:
https://shop.connexxion.nl/ovchipkaa...ment-twents/53
centrumzone: 4512
sterwaarde: 2
kost je 50,30 per maand
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 03:44
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Of je gaat lekker fietsen, het is maar 15 kilometer...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten