Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Doet me denken aan een expiriment wat ze hebben/hadden in Finland (?). Ze probeerden vossen te domesticeren, en dat lukte al volledig na iets van 3 generaties, ofzo. Ze kregen daardoor ook 'hondengedrag', zoals kwispelen met hun staart en ook piepen en blaffen op oudere leeftijd (normaal doen alleen jongen dat). En allemaal vrienden en familie van die onderzoekers hadden tamme vossen thuis, en omdat er geen vossenvoer te koop is, hadden ze dat ontwikkeld. En ze hadden ook allemaal verschillende kleurtjes <3 Ik weet alleen niet meer hoe het hele gebeuren heette en of het echt in Finland was. Volgens mij was het wel ergens in Scandinavië.
Ja, de domesticated silver fox. Het was in de USSR (en later in Rusland). Ik moest er ook meteen aan denken.
Advertentie
Oud 02-09-2013, 18:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Doet me denken aan een expiriment wat ze hebben/hadden in Finland (?). Ze probeerden vossen te domesticeren, en dat lukte al volledig na iets van 3 generaties, ofzo. Ze kregen daardoor ook 'hondengedrag', zoals kwispelen met hun staart en ook piepen en blaffen op oudere leeftijd (normaal doen alleen jongen dat). En allemaal vrienden en familie van die onderzoekers hadden tamme vossen thuis, en omdat er geen vossenvoer te koop is, hadden ze dat ontwikkeld. En ze hadden ook allemaal verschillende kleurtjes <3 Ik weet alleen niet meer hoe het hele gebeuren heette en of het echt in Finland was. Volgens mij was het wel ergens in Scandinavië.
Rusland
Oud 02-09-2013, 18:40
Carn
Carn is offline
ah, beaten to the punch
Oud 02-09-2013, 18:44
Carn
Carn is offline

ik wil het nogsteeds eens spelen, alhoewel ik vermoed dat het gewoon filmpjes zijn van creatieve modders
Oud 02-09-2013, 18:45
Miekje*
Miekje* is offline
Ok We hebben het er een keer over gehad op school, vandaar.
Oud 02-09-2013, 18:45
Verwijderd
Er waren alleen geen verschillende kleurtjes. Wel dat de vossen naar gelang tamheid van kleur veranderden. Uit m'n hoofd kwam dat doordat haarkleur bij sommige hondachtigen (?) gelinkt is aan adrenaline, en adrenaline weer een rol speelt bij agressie, wat natuurlijk 'n factor is bij tamheid.
Oud 02-09-2013, 18:54
Turk February
Turk February is offline
Ra Ra Rasputin, Russia's greatest love machine

Oud 02-09-2013, 18:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Er waren alleen geen verschillende kleurtjes. Wel dat de vossen naar gelang tamheid van kleur veranderden. Uit m'n hoofd kwam dat doordat haarkleur bij sommige hondachtigen (?) gelinkt is aan adrenaline, en adrenaline weer een rol speelt bij agressie, wat natuurlijk 'n factor is bij tamheid.
Zover reikt mijn kennis daarover niet, maar het zou best kunnen. Het kan ook aan voeding liggen, wolven hebben dat namelijk ook. Als je niet naar het gedrag kijkt, kun je bij een wilde troep wolven vaak zo zien wie de alfa is. Hij heeft dan een afwijkende kleur, omdat hij als eerste een bepaald stuk van de prooi mag eten. Ik dacht maag en lever, maar dat zou ik even na moeten kijken.
Oud 02-09-2013, 19:03
Miekje*
Miekje* is offline
De dominee is er, en ik wou net naar beneden gaan om wat te drinken te pakken Ik wacht wel tot hij weg is, want ik heb geen zin in discussie. Er is al genoeg tegen me gepraat, vandaag.
Oud 02-09-2013, 19:07
Carn
Carn is offline
even een work-in-progress trailer van de nieuwe Gilliam crossposten .

Oud 02-09-2013, 19:10
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Jeetje mineetje, wat doe ik mezelf aan. Ik heb volgende week een date!
Oud 02-09-2013, 19:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jeetje mineetje, wat doe ik mezelf aan. Ik heb volgende week een date!
Omg VERTEL
Oud 02-09-2013, 19:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, maar ik wel Ik vind dat de bewering daar om vroeg, open deur of niet.

Verder vind ik geestdodend werk veel vermoeiender dan iets waar ik weliswaar bij moet nadenken, maar wat ik door grote persoonlijke interesse niet echt ervaar als werk. Er zijn enorm veel voorbeelden van wetenschappers, ondernemers en kunstenaars die met groot plezier onmogelijke tijden maken, terwijl ik de eerste die graag 70+ uur in een AH-magazijn staat nog moet tegenkomen.

En verder maakt zeuren over open deuren het natuurlijk alleen maar erger, want dan moet je erover doorgaan en duurt het allemaal alleen maar langer voor ik meer goeie gifjes kan posten.
Tranen van het lachen van die gifjes.
Oud 02-09-2013, 19:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Omg VERTEL
Jaaa, nou, vriendinnetje van me heeft een leuke jongen ontmoet via een datingsite en omdat ik onderhand de enige in mijn omgeving ben zonder relatie, dacht ik, ik ga gewoon eens kijken op die site. Tja en toen reageerde een leuke jongen/man (ik wil nog steeds jongen zeggen, maar eigenlijk moet ik het over mannen hebben, toch? Pffff, ik ben hier helemaal niet goed in ). En nu hebben we een date
Oud 02-09-2013, 19:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jaaa, nou, vriendinnetje van me heeft een leuke jongen ontmoet via een datingsite en omdat ik onderhand de enige in mijn omgeving ben zonder relatie, dacht ik, ik ga gewoon eens kijken op die site. Tja en toen reageerde een leuke jongen/man (ik wil nog steeds jongen zeggen, maar eigenlijk moet ik het over mannen hebben, toch? Pffff, ik ben hier helemaal niet goed in ). En nu hebben we een date
Awesome welke site zit je op?
Oud 02-09-2013, 19:34
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Awesome welke site zit je op?
RP
Oud 02-09-2013, 19:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
RP
Is dat wat?
Oud 02-09-2013, 19:37
Miekje*
Miekje* is offline
Wat leuk en spann0nd, Snebbel!
Oud 02-09-2013, 19:59
Verwijderd
ik wil kleren bestellen. Ik twijfel tussen:
Oud 02-09-2013, 19:59
Verwijderd

met

nadeel: weet niet of de kleur van de streepjes in het jasje niet vloeken bij de kleur van het rokje.
voordeel: goedkoopste optie
Oud 02-09-2013, 20:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een lelijk jasje.
Oud 02-09-2013, 20:02
Verwijderd

met

(kan dit uberhaupt, qua kleur?)
Oud 02-09-2013, 20:04
Verwijderd

met

of

het jasje is wat foutig maar dat vind ik wel leuk

de broeken zien er wel heel erg lang uit, ik ben bang dat ik ze zo erg moet inkorten dat de bootcut stom valt. Hoewel die tweede er ook gewoon in lengte 30 is.
Oud 02-09-2013, 20:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Combinaties kunnen allebei wel. Ik heb alleen een vrij erge hekel aan ruiten. De tweede optie vind ik dan nog de beste, want sprekender.
Oud 02-09-2013, 20:05
Verwijderd

met

dit is meer een zomersetje denk ik? mag ook

nadeel: duurrr
Oud 02-09-2013, 20:05
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
De opties twee en vier hebben de voorkeur.
Oud 02-09-2013, 20:06
Verwijderd
ik weet niet wat ' sprekender' betekent in relatie tot kleding. Het is voor tijdens het werk, ik hoef er niet per se opvallend uit te zien maar ik ben heel slecht in het uitkiezen van onopvallende kleding want dat is altijd zo saai
Oud 02-09-2013, 20:07
Verwijderd
en broeken zijn sowieso lastig, want alle gewone pantalons zijn skinny, of polyester
Oud 02-09-2013, 20:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
[afbeelding]

met
[afbeelding]

of
[afbeelding]

het jasje is wat foutig maar dat vind ik wel leuk

de broeken zien er wel heel erg lang uit, ik ben bang dat ik ze zo erg moet inkorten dat de bootcut stom valt
Dit vind ik een mooi jasje
Oud 02-09-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik een mooi jasje
Ik wist het Ik dacht hetzelfde ^^

Maar ik vind de onderste bloes/jas en rok ook wel leuk, alleen het bovenstuk te kort en de kleuren afgrijselijk
Oud 02-09-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
en broeken zijn sowieso lastig, want alle gewone pantalons zijn skinny, of polyester
Verdraag je geen polyester of vind je het gewoon lelijk?
Oud 02-09-2013, 20:11
Miekje*
Miekje* is offline
Zeg Muut, zouden wij ongeveer dezelfde kledingstijl hebben
Oud 02-09-2013, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Verdraag je geen polyester of vind je het gewoon lelijk?
allebei!
Oud 02-09-2013, 20:12
Miekje*
Miekje* is offline
Ik krijg over het algemeen ook wel de kriebels van polyester. Katoen
Oud 02-09-2013, 20:14
Verwijderd
misschien dat ik gewoon het rode jasje doe met de spijkerbroek die in lengtemaat 30 verkrijgbaar is? is ook wel een dure combi, maar ik vind het jasje zo cool. Ik hoop alleen dat de broek een beetje kontruimte heeft, want volgens de beoordelingen is het totaal geen stretch (maar je weet het niet, misschien is degene die dat zegt wel alleen miss etam superstretchjeans gewend)
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg over het algemeen ook wel de kriebels van polyester. Katoen
ik ga er ook van stinken
Verwijderd
Citaat:
allebei!
Je hebt geen linnen broeken kunnen opduiken afgelopen zomer (ik heb ook moeite gehad ze te vinden hoor, daarentegen heb ik in de uitverkoop wel een prachtige broek van ramie gevonden, ik vond het mooi linnen, bleek het ramie te zijn waar ik nog nooit van had gehoord. Is blijkbaar een Chinese plant waar een soort linnen van wordt gemaakt <3)?
Oud 02-09-2013, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Je hebt geen linnen broeken kunnen opduiken afgelopen zomer (ik heb ook moeite gehad ze te vinden hoor, daarentegen heb ik in de uitverkoop wel een prachtige broek van ramie gevonden, ik vond het mooi linnen, bleek het ramie te zijn waar ik nog nooit van had gehoord. Is blijkbaar een Chinese plant waar een soort linnen van wordt gemaakt <3)?
jawel, ik draag de hele zomer alleen maar linnen broeken en als ik een goed passende vind koop ik die in elke kleur maar ik wil nu eigenlijk bij voorkeur een wintersetje!
Oud 02-09-2013, 20:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ik weet niet wat ' sprekender' betekent in relatie tot kleding. Het is voor tijdens het werk, ik hoef er niet per se opvallend uit te zien maar ik ben heel slecht in het uitkiezen van onopvallende kleding want dat is altijd zo saai
Dat bovenste jasje heeft een non-kleur en non-model, dat spreekt niet. Het doet niks voor je. Ofzo. Het tweede jasje is dan beter. Het derde jasje heeft een redelijk mooie kleur, maar persoonlijk hou ik niet zo van dat fluweelachtige. Het vierde jasje is weer in een non-kleur, maar heeft wel een bijzonder model, dus dan zou het weer kunnen (overigens kan ik zo'n kleur absoluut niet hebben, word er heel bleek van, heb jij daar als blondine geen last van?). De broeken zien er wel mooi uit. Het gele rokje lijkt me inderdaad erg dun en zomerachtig.
Oud 02-09-2013, 20:16
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ik ga er ook van stinken
Ik ook, ja. Maar niet als het broeken zijn. Wel van shirts.
Oud 02-09-2013, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Zeg Muut, zouden wij ongeveer dezelfde kledingstijl hebben
Nah, lijkt maar zo! Ik ben overigens zo blij met de terugkeer van mijn oude kleding <333
Ik weet alleen niet waar ik nog plek moet maken

Citaat:
misschien dat ik gewoon het rode jasje doe met de spijkerbroek die in lengtemaat 30 verkrijgbaar is? is ook wel een dure combi, maar ik vind het jasje zo cool. Ik hoop alleen dat de broek een beetje kontruimte heeft, want volgens de beoordelingen is het totaal geen stretch (maar je weet het niet, misschien is degene die dat zegt wel alleen miss etam superstretchjeans gewend)
Op welke site zit je te kijken? Ik vertrouw broeken niet meer, irl ga ik al met een meetlint winkelen om te kijken welke maat ik mee wil nemen naar de paskamer. Toen ik even geen kleren had toen ik begon af te vallen, hebben we bij Wehkamp besteld op de maat die ik volgens de maattabel had en alles viel van mijn kont.
Oud 02-09-2013, 20:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat klink ik zeikerig
Oud 02-09-2013, 20:18
Verwijderd
dit kan ook nog:

of is dat te schooluniform?
Oud 02-09-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Dat bovenste jasje heeft een non-kleur en non-model, dat spreekt niet. Het doet niks voor je. Ofzo. Het tweede jasje is dan beter. Het derde jasje heeft een redelijk mooie kleur, maar persoonlijk hou ik niet zo van dat fluweelachtige. Het vierde jasje is weer in een non-kleur, maar heeft wel een bijzonder model, dus dan zou het weer kunnen (overigens kan ik zo'n kleur absoluut niet hebben, word er heel bleek van, heb jij daar als blondine geen last van?). De broeken zien er wel mooi uit. Het gele rokje lijkt me inderdaad erg dun en zomerachtig.
ja, ik denk inderdaad ook dat die kleuren niet gaan werken voor mij. ik vond alleen het model zo leuk van allebei. Jasje is er ook in zwart, rok is er ook in oranje, maar dat wordt 'm ook niet.

1e setje heb ik al weg geklikt want daar voelde ik niets bij
Oud 02-09-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
jawel, ik draag de hele zomer alleen maar linnen broeken en als ik een goed passende vind koop ik die in elke kleur maar ik wil nu eigenlijk bij voorkeur een wintersetje!
Die ramie is gevoerd, dus die kan ik nog wel een tijdje doordragen (eigenlijk was ze te warm voor mij deze zomer).

Citaat:
Het gele rokje lijkt me inderdaad erg dun en zomerachtig.
Geel?
Oud 02-09-2013, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Nah, lijkt maar zo! Ik ben overigens zo blij met de terugkeer van mijn oude kleding <333
Ik weet alleen niet waar ik nog plek moet maken

Op welke site zit je te kijken? Ik vertrouw broeken niet meer, irl ga ik al met een meetlint winkelen om te kijken welke maat ik mee wil nemen naar de paskamer. Toen ik even geen kleren had toen ik begon af te vallen, hebben we bij Wehkamp besteld op de maat die ik volgens de maattabel had en alles viel van mijn kont.
Zalando!

Ik ben vaak wel moeilijk met broeken, mijn kont heeft maat 36 en mijn taille maat 34. Maar deze broeken zitten beide laag op de heupen zodat mijn taille er niets mee te maken krijgt, dus dat scheelt. En ik heb fietskuitjes, dus skinny past niet snel, maar spijkerbroeken zijn er gelukkig nog als bootcut.
Oud 02-09-2013, 20:21
Verwijderd
Ik vind dat deze soort ruitjes in een jasje snel oud maken.
Oud 02-09-2013, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind dat deze soort ruitjes in een jasje snel oud maken.
Dit ja. En het is truttig.
Oud 02-09-2013, 20:22
Verwijderd
Oud maken is juist goed he, anders gaan patienten weer denken dat ik 19 ben.
Oud 02-09-2013, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Zalando!

Ik ben vaak wel moeilijk met broeken, mijn kont heeft maat 36 en mijn taille maat 34. Maar deze broeken zitten beide laag op de heupen zodat mijn taille er niets mee te maken krijgt, dus dat scheelt. En ik heb fietskuitjes, dus skinny past niet snel, maar spijkerbroeken zijn er gelukkig nog als bootcut.
Bedenk dan wel dat als je voor een korter jasje gaat, dat je rug snel bloot zal raken als je zit. Dat is mijn ervaring dan toch.

Bootcut <3 Al is bootcut niet meer wat het geweest is
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten