Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2013, 16:26
Hemmingway
Hemmingway is offline
Ik ben op zoek naar een middel (wel legaal) welke je uithouding verhoogt om gedurende een korte tijd serieuze sportieve inspanningen te leveren. Ik ken er zelf absoluut niets van. Ik weet enkel dat zo'n middelen wel bestaan want een vriend van me nam zoiets en nou, dan duurde het veel langer eer die vermoeidheid voelde en kon die ook meer en langer sporten en dus meer resultaat halen. Zoiets zou ik nu ook wel graag vinden (ik herhaal; legaal) want moeten binnen afzienbare tijd in topvorm zijn maar heb geen contact meer met hem dus zijn hier mensen die weten waar of wat ik moet zoeken?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 17:45
Verwijderd
Training.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Ik ben op zoek naar een middel (wel legaal) welke je uithouding verhoogt om gedurende een korte tijd serieuze sportieve inspanningen te leveren. Ik ken er zelf absoluut niets van. Ik weet enkel dat zo'n middelen wel bestaan want een vriend van me nam zoiets en nou, dan duurde het veel langer eer die vermoeidheid voelde en kon die ook meer en langer sporten en dus meer resultaat halen. Zoiets zou ik nu ook wel graag vinden (ik herhaal; legaal) want moeten binnen afzienbare tijd in topvorm zijn maar heb geen contact meer met hem dus zijn hier mensen die weten waar of wat ik moet zoeken?
Creatine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:04
Pluis
Pluis is offline
wat bedoel je met legaal? Legaal in de zin van dat het geen doping is? Of legaal in de zin van dat het niet strafbaar is om het in je bezit te hebben?
Oud 23-09-2013, 18:11
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
wat bedoel je met legaal? Legaal in de zin van dat het geen doping is? Of legaal in de zin van dat het niet strafbaar is om het in je bezit te hebben?
Beide Volgens mij bestaan er genoeg toegelaten middelen om je uithouding even te vergroten maar weet niet welke.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:14
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
Creatine
Creatine zorgt voor verbetering van de prestaties van je spieren, ik zoek iets waardoor je langer kan duursporten (lopen, fietsen, zwemmen). Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Waarom zoek je geen contact met hem...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:26
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
Waarom zoek je geen contact met hem...
Mocht dat mogelijk zijn, had ik het gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Mocht dat mogelijk zijn, had ik het gedaan.
Jij en hij zullen vast allebei facebook hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 21:30
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Body en fit shop heeft veel dingen. Je kan gewoon zoeken op de term 'energie'. Maar als je naar een sportschool gaat (wat bijna wel moet als je in no-time in top vorm wil zijn) is daar altijd wel iemand die er verstand van heeft en je verder kan helpen. Dan kan je beter uitleggen wat je wil en zij beter uitleggen wat (en waarom) je iets (niet) nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 21:44
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
Body en fit shop heeft veel dingen. Je kan gewoon zoeken op de term 'energie'. Maar als je naar een sportschool gaat (wat bijna wel moet als je in no-time in top vorm wil zijn) is daar altijd wel iemand die er verstand van heeft en je verder kan helpen. Dan kan je beter uitleggen wat je wil en zij beter uitleggen wat (en waarom) je iets (niet) nodig hebt.
Wat je zei van de sportschool is zeker waar, morgen zal ik eens iemand aanspreken. Zou inderdaad beetje dom zijn om hun advies links te laten liggen.
Over Body & Fit gesproken: ik heb daar inderdaad enkele poedertjes gevonden maar woon in Vlaanderen en weet niet of ze tot daar verzenden?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 22:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Druivensuikertabletten, gezonde en gevarieerde voeding, en inderdaad training.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 07:38
Verwijderd
Waarom moet je in topvorm zijn? Wat ga je precies doen? Je bent nogal vaag over je doelen, dan kunnen wij ook niet echt gericht helpen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 10:31
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
Waarom moet je in topvorm zijn? Wat ga je precies doen? Je bent nogal vaag over je doelen, dan kunnen wij ook niet echt gericht helpen natuurlijk.
Moet een soort hindernissenparcours afleggen (hardlopen, trappenlopen, klimmen, kruipen, springen, gewichtheffen) binnenkort en het is belangrijk dat ik het binnen een bepaalde tijdsmarge doe. De reden hierachter houd ik wel voor mezelf want die vind ik weinig relevant.

Ik zoek dus iets dat ik kan nemen voor de inspanning en die je vermoeidheid even uitstelt, je in staat stelt om even over je grenzen te gaan. Ik heb gehoord dat dexedrine daarvoor ideaal zou zijn maar dat is een amfetamine dus dat kan niet toegelaten zijn. Maar er bestaan vast nog andere middelen met een vergelijkbaar effect.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 11:22
Verwijderd
Als er een legaal middel, niet slecht voor je gezondheid, geen doping, zou bestaan, dat evenveel nut zou hebben als bijvoorbeeld amfetamine, dan zou dat natuurlijk breed bekend zijn. Middeltjes die je over je grenzen laten gaan zijn precies daarom illegaal/doping, je lichaam kent die grenzen niet voor niets. Dit zeg ik niet als moraalridderpraatje, als jij amfetaminen of ander spul wilt gebruiken moet je dat vooral doen, interesseert mij niet. Maar er is een reden waarom die spullen verboden zijn en die reden is precies de reden waarom er niets vergelijkbaars legaal/niet-doping/zonder ongezonde bijwerkingen bestaat.

Kortom: je zoekt naar iets dat niet bestaat.

Concreet voor wat je beschrijft, lijkt me iets dat verzuring uitstelt het meest relevant. Dan zou je voor epo kunnen kiezen. Uiteraard is dat doping, maar volgens mij - ik ben niet zeker - verder niet illegaal. In Duitsland zo in de apotheek te kopen zonder recept. Overigens zijn er nogal tegenstrijdige berichten/onderzoeken over het nut van epo voor gezonde topsporters.

Veel succes verder, ik hoop voor je dat je aangenomen wordt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 13:29
Verwijderd
Waarom meteen naar middeltjes grijpen? Waarom ben je niet nu aan het hardlopen?

De logica ontgaat mij.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 20:29
Pluis
Pluis is offline
Hindernissenparcours, wil je bij defensie ofzo? Het is toch veel stoerder om zoiets op eigen kracht te kunnen?
En verder zou ik ver blijven van middelen die vermoeidheid maskeren want daar kun je je lijf mee kapot maken. Je voelt grenzen dan niet meer wat blessures in de hand speelt.
Oud 27-09-2013, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Creatine
Ehhh nee.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Creatine zorgt voor verbetering van de prestaties van je spieren, ik zoek iets waardoor je langer kan duursporten (lopen, fietsen, zwemmen). Toch bedankt!
Het is gewoon een ATP buffer en gaat verzuring tegen zodat je gedurende een korte tijd je meer inspanning kan verrichten en het langer duurt eer je vermoeid raakt. Ik kreeg uit je openingspost niet bepaald het idee dat je duursport gaat beoefenen
Citaat:
Ehhh nee.
Wat is er meisje?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon een ATP buffer en gaat verzuring tegen zodat je gedurende een korte tijd je meer inspanning kan verrichten en het langer duurt eer je vermoeid raakt. Ik kreeg uit je openingspost niet bepaald het idee dat je duursport gaat beoefenen

Wat is er meisje?
Creatine helpt je om explosiever te zijn/meer kracht te leveren in de eerste 20-30 seconden, niet om langer te kunnen sporten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Creatine helpt je om explosiever te zijn/meer kracht te leveren in de eerste 20-30 seconden, niet om langer te kunnen sporten.
Je hebt duidelijk geen drol begrepen van mijn post.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Je hebt duidelijk geen drol begrepen van mijn post.
Citaat:

Volgens mij heb jij er weinig van begrepen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heb jij er weinig van begrepen.
Goh en hoe denk je precies dat je gedurende korte tijd maximale inspanning kan leveren zonder dat je meteen vermoeid raakt?Het is gewoon een ATP buffer. Doordat PCr ook de buffercapaciteit versterkt zullen je spieren , minder snel verzuurd raken dit versterkt je uithoudingsvermogen ook.Echter is dit over een korte tijdsspanne. Bij duursport zal het effect minimaal zijn maar het was nou niet echt op de maken uit zijn eerste post dat hij iets wilde voor duursport.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten