FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2013, 11:53
Verwijderd
Patatjes klinkt al helemaal walgelijk.
Advertentie
Oud 30-09-2013, 11:54
Verwijderd
Patat is voor mij van die dikke dingen die je bij een snackbar krijgt. Friet zijn van die lievige dunne dingetjes die je bij de McDonald's enzo krijgt. Ik bestel in een snackbar dan ook patat en in een McDonald's friet.
Oud 30-09-2013, 11:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar ik heb jullie ook nog

En mijn ouders
Gelukkig!
Oud 30-09-2013, 11:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben blij dat de friet-patat discussie nooit stopt. Want het is natuurlijk gewoon patat.
Oud 30-09-2013, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Patat is voor mij van die dikke dingen die je bij een snackbar krijgt. Friet zijn van die lievige dunne dingetjes die je bij de McDonald's enzo krijgt. Ik bestel in een snackbar dan ook patat en in een McDonald's friet.
McDonald's verdient de benaming friet niet eens. Noem dat maar verlepte zetmeelsprietjes ofzo
Oud 30-09-2013, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat de friet-patat discussie nooit stopt. Want het is natuurlijk gewoon patat.
Natuurlijk niet.
Oud 30-09-2013, 11:57
Verwijderd
McDonald's is prima friet. Net zo prima als je het in de supermarkt of snackbar haalt in ieder geval.
Oud 30-09-2013, 11:58
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
McDonald's verdient de benaming friet niet eens. Noem dat maar verlepte zetmeelsprietjes ofzo
je neemt de woorden uit mijn mond
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk bij patat aan arrogante corpsballen die het uitspreken als p'tat. Het klinkt ook alleen maar dik en lomp en vettig en totaal niet lekker. Frietjes wel, en het is een lief woord <3
Het is hier gewoon puhtat en daarbij denk ik aan no-nonsens havewerkers met een sjekkie in hun muil. Lieve woorden zijn een nono bij mij thuis. Om m'n vader te quoten 'Kap nou es met die verkleinwoorden! 'patatje', 'kroketje', 'kaassoufleetje'... Je heb gewoon een bak patat en een kroket en dat douw je in muil. Met je klauwen'.

Dus.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oud 30-09-2013, 11:59
Neko*
Neko* is offline
Mensen die de discussie friet vs patat nog aangaan.
Oud 30-09-2013, 12:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De harde g is trouwens ook beter dan de zachte.
Oud 30-09-2013, 12:01
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik gebruik de harde en de zachte g.
Oud 30-09-2013, 12:02
Verwijderd
Citaat:
McDonald's is prima friet. Net zo prima als je het in de supermarkt of snackbar haalt in ieder geval.
Ik weet niet wat jij in de snackbar of de supermarkt haalt, maar dat is echt ZO anders dan wat je bij de Mc krijgt.

Citaat:
Oud 30-09-2013, 12:02
Verwijderd
Ik ben een echte G
Oud 30-09-2013, 12:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Uiteraard.
Oud 30-09-2013, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat jij in de snackbar of de supermarkt haalt, maar dat is echt ZO anders dan wat je bij de Mc krijgt.

Ik weet toevallig hoe het hele zooitje gemaakt wordt , en wat de Mc aangeleverd krijgt is hetzelfde als die kleine frietjes die je in supermarkt uit de diepvries haalt en ook hetzelfde als wat snackbarren die kleine friet verkopen aangeleverd krijgen.

Ik snap nooit hoe het zo moeilijk te begrijpen is dat daadwerkelijk heel erg veel gewoon op 1 manier geproduceerd wordt en dan naar verschillende dingen gaat . Met wasmiddelen, energydrank en al dat soort dingen precies hetzelfde.
Oud 30-09-2013, 12:04
Verwijderd
Verder denk ik dat het frituurvet van de McDonald's behoorlijk wat schoner is dan bij een gemiddelde snackbar en de gemiddelde frituurpan thuis maar dat verschilt natuurlijk per snackbar en huis
Oud 30-09-2013, 12:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Natuurlijk niet.
Wij zijn het sowieso nooit eens, dus boeiend
Citaat:
Oud 30-09-2013, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Ik weet toevallig hoe het hele zooitje gemaakt wordt , en wat de Mc aangeleverd krijgt is hetzelfde als die kleine frietjes die je in supermarkt uit de diepvries haalt en ook hetzelfde als wat snackbarren die kleine friet verkopen aangeleverd krijgen.

Ik snap nooit hoe het zo moeilijk te begrijpen is dat daadwerkelijk heel erg veel gewoon op 1 manier geproduceerd wordt en dan naar verschillende dingen gaat . Met wasmiddelen, energydrank en al dat soort dingen precies hetzelfde.
Nu kom ik eigenlijk zeer zelden in de snackbar, maar ik heb daar nog nooit van dat soort kleine frietjes gezien. Misschien ligt het daaraan.
Oud 30-09-2013, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Nu kom ik eigenlijk zeer zelden in de snackbar, maar ik heb daar nog nooit van dat soort kleine frietjes gezien. Misschien ligt het daaraan.
Sommigen hebben het wel , lang niet allemaal hoor. Net zoals dat supermarkten ook van die grote én kleine dingen verkopen
Oud 30-09-2013, 12:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh kutterdiekut, ik moet zo weg en alles en ik lig nog in bed
Oud 30-09-2013, 12:11
Verwijderd
Citaat:

Je hebt best wat gradaties in kwaliteit van friet, er zijn inderdaad genoeg snackbars die diepvriesrotzooi verkopen maar er zijn er ook die verse frieten inkopen of ze zelf snijden
Oud 30-09-2013, 12:12
Verwijderd
Nederlands met een harde g klinkt als een oude Ford Focus die eigenlijk wel wil starten maar eigenlijk ook weer niet.
Oud 30-09-2013, 12:13
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 30-09-2013, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Jij kwam uit Friesland toch? I rest my case.
Oud 30-09-2013, 12:15
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Het is hier gewoon puhtat en daarbij denk ik aan no-nonsens havewerkers met een sjekkie in hun muil. Lieve woorden zijn een nono bij mij thuis. Om m'n vader te quoten 'Kap nou es met die verkleinwoorden! 'patatje', 'kroketje', 'kaassoufleetje'... Je heb gewoon een bak patat en een kroket en dat douw je in muil. Met je klauwen'.

Dus.
Oud 30-09-2013, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Je hebt best wat gradaties in kwaliteit van friet, er zijn inderdaad genoeg snackbars die diepvriesrotzooi verkopen maar er zijn er ook die verse frieten inkopen of ze zelf snijden
Citaat:
Jij kwam uit Friesland toch? I rest my case.
Want in Friesland bestaan uiteraard geen goede frieten? Ik weet dat Friesland als achterstandsgebied wordt beschouwd, maar ja, ook daar bestaan restaurants en snackbarren die wel gewoon echt goede frieten verkopen. Ze zijn gewoon zwaar in de minderheid.

Hoe je het ook went of keert, dat heeft de naam friet en al die diepvriesshit heeft óók de naam friet.
Oud 30-09-2013, 12:16
Verwijderd
Citaat:

Ok, let me break the news for you; als je friet wil eten, moet je niet diepvriesfrietjes in de supermarkt halen, maar goeie verse friet bij een fatsoenlijke friettent. Of gewoon zelf maken.
Oud 30-09-2013, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Nederlands met een harde g klinkt als een oude Ford Focus die eigenlijk wel wil starten maar eigenlijk ook weer niet.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Whatever, het zijn aardappelstukjes die in de frituur geflikkerd worden.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh kutterdiekut, ik moet zo weg en alles en ik lig nog in bed
Lui wijf!
Ik was om 6 uur al wakker, want ik sliep bij m'n ouders en daar moet ik dus in de woonkamer slapen en m'n moeder moet altijd om kwart voor 7 de deur al uit. Uuugh. Pluspuntje: koffie. Heel. Veel. Koffie.
Oud 30-09-2013, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ok, let me break the news for you; als je friet wil eten, moet je niet diepvriesfrietjes in de supermarkt halen, maar goeie verse friet bij een fatsoenlijke friettent. Of gewoon zelf maken.
Het gaat niet om of ik friet wil eten . Het gaat om het feit dat de friet die McDonald's verkoopt vergelijkbaar is met supermarktfriet en snackbarfriet . Ik weet ook wel dat als ik echt lekker friet wil eten ik niet naar de fucking snackbar moet lopen
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Lui wijf!
Ik was om 6 uur al wakker, want ik sliep bij m'n ouders en daar moet ik dus in de woonkamer slapen en m'n moeder moet altijd om kwart voor 7 de deur al uit. Uuugh. Pluspuntje: koffie. Heel. Veel. Koffie.
Ik heb net gefikst dat we samen daar wat eten, dat scheelt al 10 minuten
Verwijderd
Ik heb een zachte G, zeg friet en vind de mac-frietjes matig, maar ik hou sowieso niet van dunne frietjes.
En gisteren hebben mijn vriendje en ik samen in de auto zitten zingen en het was zo fijn <3 En sowieso, mijn vriendje is zo lief want hij was helemaal verliefd op zijn neefje en dat is helemaal niet goed voor mijn toch al rammelende eierstokken Maar het is wel zo fijn
Oud 30-09-2013, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Want in Friesland bestaan uiteraard geen goede frieten? Ik weet dat Friesland als achterstandsgebied wordt beschouwd, maar ja, ook daar bestaan restaurants en snackbarren die wel gewoon echt goede frieten verkopen. Ze zijn gewoon zwaar in de minderheid.

Hoe je het ook went of keert, dat heeft de naam friet en al die diepvriesshit heeft óók de naam friet.
Nou ja, als je McDonald's-friet prima friet vindt en het vervolgens vergelijkt dat het net zo is als diepvriesfriet, ben je duidelijk geen goeie friet gewend.
Oud 30-09-2013, 12:19
Miekje*
Miekje* is offline
Franse frietjes Ja, die kunnen ook niet anders heten.
Oud 30-09-2013, 12:20
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 30-09-2013, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet om of ik friet wil eten . Het gaat om het feit dat de friet die McDonald's verkoopt vergelijkbaar is met supermarktfriet en snackbarfriet . Ik weet ook wel dat als ik echt lekker friet wil eten ik niet naar de fucking snackbar moet lopen
Waarom noem je McDonald's dan prima friet
Oud 30-09-2013, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je McDonald's-friet prima friet vindt en het vervolgens vergelijkt dat het net zo is als diepvriesfriet, ben je duidelijk geen goeie friet gewend.
Zo, lekkere zin ook
Oud 30-09-2013, 12:22
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind die Franse frietjes van de Mc prima te te eten. Ik hou wel van slappe patatjes.

En verder zei LP het al:
Citaat:
Little Phoebe schreef:
Whatever, het zijn aardappelstukjes die in de frituur geflikkerd worden.
Oud 30-09-2013, 12:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar zo spreken brabo's hun 'r' uit, dus die klinken ook als een oude Focus, maar dan één die op de stoep rijdt.
Oud 30-09-2013, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Waarom noem je McDonald's dan prima friet
Kennelijk hebben we andere definities van prima dan. Prima staat voor mij een behoorlijk stuk onder goed namelijk. Het is friet, het is eetbaar, je gaat er niet dood aan en het is gewoon normaal. Dat is wat mij betreft prima. Net zoals dat Euroshopper dingen ook prima zijn . Je kunt altijd wel betere dingen krijgen...
Oud 30-09-2013, 12:23
Verwijderd
Brabo's
Oud 30-09-2013, 12:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Absinthe is een friet-nazi!

Net als in Seinfeld, maar dan zonder soep en snor.
Oud 30-09-2013, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Kennelijk hebben we andere definities van prima dan. Prima staat voor mij een behoorlijk stuk onder goed namelijk. Het is friet, het is eetbaar, je gaat er niet dood aan en het is gewoon normaal. Dat is wat mij betreft prima. Net zoals dat Euroshopper dingen ook prima zijn . Je kunt altijd wel betere dingen krijgen...
Dat, en daarbij vind ik McDonald's en diepvriesfriet nog niet eens aan die definitie van prima voldoen.
Oud 30-09-2013, 12:25
Verwijderd
Citaat:

Ik kijk geen Seinfeld dus ik weet niet waar je het over hebt.
Oud 30-09-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:

Apparently so.

Mensen kunnen klagen wat ze willen, maar ik blijf erbij dat de McDonald's friet net zo prima (DUS NIET GOED ABSINTHE ) is als wat je thuis in de frituur gooit, zo niet beter omdat het allemaal wat hygiënischer is. Mensen willen ook gewoon graag McDonald's slecht vinden merk ik vaak. *schouder ophaal*
Oud 30-09-2013, 12:27
Verwijderd
En nu heb ik roze glitternagels
Oud 30-09-2013, 12:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

"No fries for you "

Regels voor berichten