![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik denk toch dat ze het deels heeft geprobeerd uit haar hoofd te halen (wat haar dan is gelukt) ze kan hem wel beschrijven maar kent hem gewoon niet. die jongen was bij haar beste vriendin thuis en dat was dat. kan heel goed zijn dat ze zijn naam is vergeten. al en al vertrouw ik haar gewoon in haar verhaal en in haar oordeel, dat is waraom ik van haar hou. ik probeer alles zo voorzichtig mogelijk te brengen. ik laat het nu een tijd rusten (proberen). ik zat er gisteren heel erg mee maar vandaag gaat het wel weer. ze hamert erop dat ze niemand pijn wil doen. zo zegt ze dat ze haar familie/vrienden pijn doet als ze het hen verteld, ook die jongen als ze stappen onderneemt. ik vind het fijn om te horen dat je vind dat ik een goed vriendje in jouw ogen ben. ik doe me best hierin. vind het ook fijn nogmaals van al jouw (en van alle anderen) reacties die mij gesteund hebben. werkt fijn voor mijn persoonlijk verwerking. dank. |
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Niets geld voor "alle ..." maar het is van mij uit een opmerking als: "mannen vechten in kroegen"... kan je zeggen.. doen vrouwen ook... kan je zeggen ... niet alle mannen... helemaal waar alletwee maar over het algemeen genomen kan je toch wel zeggen dat mannen dat meer doen dan vrouwen. Citaat:
Ach wat zal ik zeggen, echt prettig neuh want geen enkele aantrekking tot die vrouw maar om nou te zeggen dat het traumatisch was. Ik snap alleen niet zo waarom ik aan de ene kant wordt tegengesproken terwijl jij hier exact hetzelfde verschil tussen man en vrouw aangeef als dat ik doe, namelijk het verschil in fysiek de mogelijkheid hebben, dat je je als man sterker voelt dan als vrouw (en vaker wel dan niet ook bent) Heel veel dingen komen m.i. hier uit voort ook die niks met dit onderwerp an sich te maken hebben om een voorbeeld te noemen dat mannen beter in staat zijn om een knoop door te hakken zonder eerst naar alle mogelijkheden te kijken en vrouwen over het algemeen alles helemaal uitplannen. (en dat verklaard waarom vrouwen precies kunnen zeggen; ik heb jou ontmoet op 29 april om 12:31 en er was wijn en Marlboro sigaretten en mannen dat dus gewoon niet onthouden) oorzaak - gevolg associatievermogen. En ik wil geen vrouw ermee beledigen maar dat is wel waar m.i. die gedachtengang van: Het is gebeurt - want ik had daar niet moeten lopen om die tijd vandaan komt. Terwijl de waarheid is; de verkrachter heeft het godverdomde recht niet, waar je ook loopt om welke tijd dan ook. Citaat:
Bovendien zal je als man (maar daar gaan we weer) eerder geneigd zijn een man in elkaar te slaan dan een vrouw... Maar ik snap wel wat je bedoelt, dat die schaamte kan bestaan ook bijvoorbeeld bij misbruik door een andere man, alleen toch meen ik dat je als je dan een vent bent in elk geval de mogelijkheid hebt fysiek wraak te nemen, dat ligt voor een vrouw m.i. anders (maar daar gaan we weer), en sure een vrouw kan een mes pakken maar dan loopt het toch al gauw heel erg uit de klauwen. (en dan speelt eerder genoemd oorzaak - gevolg associatievermogen op en doet ze het niet; specifiek op dit verhaal ik vertel het niet aan anderen want dan maak ik van mijn lijden hun lijden en dat wil ik niet... de meeste mannen hebben daar m.i. weinig moeite mee, die vertellen het misschien niet uit schaamte maar niet omdat ze de ander lijden willen besparen, er zijn beroepen die voornamelijk uit mannen bestaan juist vanwege die eigenschap) Tis allemaal gewoon m'n 2 cents. Citaat:
Overigens denk ik dat als een vrouw door een andere vrouw misbruikt wordt het slachtoffer wel eerder geneigd is tot wraak dan een vrouw die door een man misbruikt is. Maar goed ook dat is weer in feite nergens op gebaseerd natuurlijk, dus slacht me niet af. Citaat:
Citaat:
Logisch denkend is het alleen geen kwestie van vertrouwen bij een vreemde, die vreemde man die vertrouwde je immers niet. Als iemand die je wel vertrouwd misbruik van je maakt (ook niet seksueel) lijkt het mij nog vele malen traumatischer omdat je dan dus een fout in oordeel hebt gemaakt. (ook als er geen reden was aan te nemen dat diegene niet te vertrouwen was) Citaat:
Een slechte (maar begrijpbare) reden jezelf onwaardig te voelen, dat is immers niet jouw fout maar die van de ander (en ook de reden waarom ik vind dat die "ander" bestraft hoort te worden met gepaste munt, zodat die dus niet zonder gevolgen maar kan doen waar die zin in heeft.) Citaat:
Citaat:
Maar dat maakt het niet rechtvaardig dat er een verkrachter ongestraft rondloopt (en dat dat aan de lopende band gebeurt omdat het slachtoffer zo geïntimideerd en kapot gemaakt is dat ze alleen maar willen wegrennen) Kijk ik snap alle opmerkingen prima maar wegrennen lost niks op, wat ik zeg je doet niet zo veel aan het verleden en in het heden (zoals jij ook opmerkt) maak je het misschien wel erger maar in de toekomst kan je wel misschien een slachtoffer voorkomen. Nouja just my 2 cents dus. Citaat:
Ik denk niet dat je extra voorzichtig hoeft te zijn omdat het zou herinneren eraan, zij zal jou zien als een ander en dat ze überhaupt wel tegen jou dit verteld heeft geeft al aan dat ze best wat vertrouwen in je heeft. (wat je ironisch genoeg verspeeld door het aan ons mee te delen ![]() Citaat:
Sorry voor het weer veel te lange verhaal maar ik vind het nu eenmaal erg complexe materie en wil niet de indruk wekken dat ik zeg "dit geldt voor alle mannen" en "dit geldt voor alle vrouwen" maar gewoon wil aangeven wat ik "over het algemeen" observeer qua verschil in sekse.
Laatst gewijzigd op 27-10-2013 om 02:38. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Liefde & Relatie |
Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis Tadaada | 8 | 02-05-2005 15:43 | |
Psychologie |
nachtmerries: ANGST Fantôme | 27 | 07-10-2003 17:35 | |
Liefde & Relatie |
vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt Jij-Jij | 123 | 30-06-2003 14:15 | |
Seksualiteit |
Moeilijk doen KiMZz | 61 | 18-03-2003 15:14 | |
Psychologie |
Liefde ontvangen doet pijn... Gothic | 7 | 06-08-2002 12:35 |