Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2013, 13:16
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Hey! Ik heb eigenlijks een vraag, ik ben zelf 15 maar kom heel makkelijk aan alcohol. Voor mij is nuchter naar een feest gaan dus ook geen optie. En ik heb dus de laatste weken amper gedronken, en nu krijg ik hele sterke behoefte aan alcohol, maar ik ben niet verslaafd want heb geen lichamelijke klachten ofzo.
Wat moet ik doen met die sterke behoefte?
Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2013, 14:20
Verwijderd
Je krijgt een hele sterke behoefte aan alcohol? Niet verslaafd? Wat?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 14:33
Verwijderd
Je kunt ook geestelijk verslaafd zijn. Dat geeft niet per se lichamelijke klachten. Tip is die drang te leren negeren, onder controle krijgen, niet aan toegeven. Lichamelijke verslaving is in dat opzicht makkelijker te verslaan dan geestelijk, eens je bent afgekickt, kan je lichaam zonder.
Je kunt ook aan dingen verslaafd raken die in principe niet verslavend zijn. Chocolade, sport, seks, eten, gamen...

Als je hier nu al last van hebt, zou ik daar zeker op beginnen te letten, je wil niet dat je uiteindelijk alleen nog met alcohol plezier kunt hebben. En alcohol kan ook een lichamelijke verslaving worden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 14:33
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Citaat:
Je krijgt een hele sterke behoefte aan alcohol? Niet verslaafd? Wat?
Word niet gek zonder alcohol ofzo, weet alleen niet wat ik ertegen kan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 14:34
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Citaat:
Je kunt ook geestelijk verslaafd zijn. Dat geeft niet per se lichamelijke klachten. Tip is die drang te leren negeren, onder controle krijgen, niet aan toegeven. Lichamelijke verslaving is in dat opzicht makkelijker te verslaan dan geestelijk, eens je bent afgekickt, kan je lichaam zonder.
Je kunt ook aan dingen verslaafd raken die in principe niet verslavend zijn. Chocolade, sport, seks, eten, gamen...

Als je hier nu al last van hebt, zou ik daar zeker op beginnen te letten, je wil niet dat je uiteindelijk alleen nog met alcohol plezier kunt hebben. En alcohol kan ook een lichamelijke verslaving worden.
Oke superbedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 14:38
Verwijderd
Is er iets waardoor je die behoefte hebt gekregen of is ze in het algemeen ontstaan?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 15:39
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Citaat:
Is er iets waardoor je die behoefte hebt gekregen of is ze in het algemeen ontstaan?
Gewoon na verloop van tijd, maar nadat ik vaker dronk werd t erger.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 20:05
Em.
Em. is offline
Waarom is nuchter naar feestjes gaan geen optie?
Oud 02-11-2013, 20:10
Verwijderd
Op die leeftijd, als je de mogelijkheid hebt? Wij werden nog niet gecontroleerd en voor ons was het ook niet echt denkbaar dat we niet zouden drinken. Stoer, gaaf, fijn, leuk, lol. Ik snap dat wel. Maar destijds had ik niet er echt een drang naar, dat klinkt wel verontrustend.

Thatladyy, ik doelde meer op, is het gewoon algemeen dat je graag drinkt of wordt die behoefte erger in specifieke situaties (ruzie thuis, je verdrietig of kwaad voelen, teleurstelling).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 23:22
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Citaat:
Op die leeftijd, als je de mogelijkheid hebt? Wij werden nog niet gecontroleerd en voor ons was het ook niet echt denkbaar dat we niet zouden drinken. Stoer, gaaf, fijn, leuk, lol. Ik snap dat wel. Maar destijds had ik niet er echt een drang naar, dat klinkt wel verontrustend.

Thatladyy, ik doelde meer op, is het gewoon algemeen dat je graag drinkt of wordt die behoefte erger in specifieke situaties (ruzie thuis, je verdrietig of kwaad voelen, teleurstelling).
Drink gewoon graag, heb nooit ruzie of iets dergelijks dus snap ook niet waar t weg komt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 23:23
ThatLadyy
ThatLadyy is offline
Citaat:
Waarom is nuchter naar feestjes gaan geen optie?
Ik associeer feestjes met alcohol dus dat komt er gewoon altijd wel bij.. en nee zeggen tegen drank doe ik dan niet eigenlijks
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Drink gewoon graag, heb nooit ruzie of iets dergelijks dus snap ook niet waar t weg komt
Nee, ok, dat kan hoor. Maar omdat alcohol je een bepaalde roes bezorgt, wordt het ook al snel gebruikt als iemand zich kut voelt (vluchtgedrag) en dat is nog minder handig (en vraagt misschien nog extra hulp)

Maar je beseft het nu zelf al, dus probeer wel eens een keertje nee te zeggen tegen drank. Zie dat het ook leuk kan zijn zonder alcohol (niet dat je dingen alleen nog plezierig gaat vinden als je gedronken hebt), probeer die drang onder controle te houden, hou alcohol als extra, als aanvulling, niet als must.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten