Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh wow, wat een hoop dingen heeft iedereen. :\
Ik houd niet zo van kiwi, ananas en rozijnen, maar dat kan ik allemaal best eten. Tomaten lust ik écht niet, maar daar kan ik me ook wel overheen zetten als het moet. Ik drink erg weinig alcohol, maar ben geen geheelonthouder. En ik ben lactoseintolerant, maar dat lust ik wel allemaal. Sterker nog, ik vind melk SUPERlekker. <3 Oh PS. ik lust ook geen drop/salmiak, maar dat beschouw ik ook helemaal niet als eten. |
![]() |
|
Qua eten zijn er weinig dingen die ik echt niet lust. Er zijn best dingen die ik niet lekker vind (slakken, witlof en geitenkaas bijvoorbeeld), maar uit beleefdheid eet ik bijna alles. Wat ik toch echt zal laten staan, zijn olijven en vlees wat als te herkenbaar op mijn bord ligt. En ook bier en wijn krijg ik echt niet weg.
Oh, en konijnenvlees heb ik ook een keer laten liggen in een restaurant. Niet omdat het konijn was (ik wist dat er van de stukjes wild op mijn bord eentje konijn was, en vond dat eigenlijk wel zielig), want ik hoorde pas achteraf dat het stukje wat ik had laten liggen, konijn was. Laatst gewijzigd op 05-01-2013 om 10:52. |
![]() |
|
Varkensvlees vind ik niet zo lekker, maar kan ik best eten als het moet/uit beleefdheid. Orgaanvlees klinkt behoorlijk onsmakelijk, maar heb ik nog nooit geproefd (en ik eet wel gewoon leverworst..), dus daar kan ik eigenlijk niets over zeggen. Ik hou heel erg van vis en ik ben daarbij nog nooit een soort tegengekomen die ik minder lekker vind. Hetzelfde geldt voor groenten, met uitzondering van erwten (maar die reken ik strikt genomen niet echt tot de groenten). Qua fruit ben ik niet dol op peer en kiwi, maar dat eet ik wel. Ik drink geen alcohol, uit principe niet (dus ik weet niet of ik het wel lekker zou vinden), en geen melk, want dat lust ik niet, maar ook dat zou ik wel wegkrijgen als het moest of uit beleefdheid ofzo. Waar het brood, koekjes, gebak en snoep betreft ben ik wel heel lastig, want ik mag geen gluten, maar dat is niet echt een kwestie van de smaak niet lekker vinden. Noten, zaden en paddenstoelen zijn allemaal geen probleem. Voor de rest hou ik niet zo van witte chocolade en o, frikadellen krijg je er bij mij absoluut niet in.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vlees
Ik eet geen konijn, want voor mij zijn konijnen friends not food. Ik zou bijvoorbeeld ook geen kat of hond eten, mocht ik het tegenkomen. Ook hou ik niet van hele gebakken levertjes, maar gemalen in leverworst of haggis ofzo vind ik lever wel lekker. Vis Ik lust alle vis en zeevruchten, maar ik krijg maagklachten van mosselen, dus die eet ik niet. Groenten Lust ik allemaal Fruit Lust ik allemaal, maar groene kiwi doet pijn aan mijn mond, dus dat eet ik alleen als het in een fruitsalade ofzo zit. Dranken Bier vind ik echt heel vies, de bitterheid is het probleem niet (kriek ofzo vind ik ook vies) maar gewoon, de biersmaak an sich. Van de geur word ik ook onpasselijk. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Lekker ![]() Zuivel Ik heb een keer karnemelkse pap gegeten en hoewel ik karnemelk wel lekker vind, vond ik dat erg vies. Noten en zaden Lekker. Brood, koekjes, snoep en gebak Lekker. Maar slagroomtaart, winegums, zuur snoep en de meeste chips vind ik niet lekker genoeg om het eten ervan te rechtvaardigen. Saus Nooit problemen mee. Rest Verder eet ik alles. |
![]() |
|
Ik ben een makkelijke eter en vind bijna alles lekker. De enige dingen die ik echt niet lust zijn lever (en ander orgaanvlees), bruine bonen en capucijners. Verder houd ik niet van karnemelk, bier en veel soorten wijn. Vlees met bot eet ik niet graag maar ik lust het wel.
Ik kan niet/slecht tegen sinaasappel, perzik, uien en ik ben allergisch voor oesters.
|
Hier ook een makkelijke eter. Hoewel ik vaak voorkeur heb voor iets anders eet ik eigenlijk alles wel.
Dingen die ik echt niet weg krijg beperken zich tot olijven en couscous. Ik zie orgaanvlees veel voorbij komen hier, terwijl dat iets is waar je mij een groot plezier mee kunt doen! Gebakken lamslever met uit, bacon en vleesjus is een goddelijk ontbijt. Gebakken kippenlevertjes eet ik graag als snack en iets waar ik regelmatig naar zoek, maar nooit kan vinden zijn varkenshersenen (mogen niet meer verkocht worden). Ik kan mij nog herinneren dat mijn oma ooit eens varkenshersenen klaar had gemaakt voor ons en ik kon er geen genoeg van krijgen. Maar helaas, met alle regeltjes van tegenwoordig dus niet meer te krijgen ![]()
|
Ik heb ooit in Frankrijk varkenshersenen gegeten (crepinettes des porc oid heette het daar) maar ik denk dat het tegenwoordig steeds lastiger wordt om het ergens te vinden.
|
Vlees
Eet ik überhaupt niet. Vis Eet ik ook niet. Groenten Lust ik -naar ik weet- allemaal, maar van teveel courgette krijg ik buikpijn. Fruit Groene kiwi krijg in niet weg, veel te wrang. Ik ben ook niet zo weg van erg exotische vruchten, zoals granaatappel of passievrucht. Dranken Bepaalde alcoholische dranken (met name erg sterke) krijg ik niet weg. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Omnomnomnom! Zuivel Voor zover ik weet, lust ik alle zuivel. Noten en zaden Macedamia's (heten die zo?) vindt ik niet te hachelen, net als gesuikerde amandelen. Brood, koekjes, snoep en gebak Ik ben niet zo'n snoeper (naast chocolade, dan). Roggebrood vind ik het goorste ooit. Slagroomtaart vind ik ook niet zo lekker. Saus No problems with that.
|
Vlees
Ik houd niet van karbonade, verder lust ik alles wel volgens mij. Vis Ik lust alleen kibbeling, vissticks en tonijn uit blik Groenten Ik lust geen spruitjes, spinazie en spitskool. Er zijn vast nog wel meer groenten die ik niet lust maar kan er zo niet opkomen. Fruit Ik lust geen kiwi's (tenzij verwerkt in een smoothie/sapje), citroenen en limoenen. Dranken Ik lust geen koffie. En ice-tea vind ik absoluut niet lekker. Verder lust ik bijna alle frisdrank. Qua alcohol vind ik overdreven sterke dranken 'on the rocks' niet lekker maar ben wel fan van sterke drank in combinatie met frisdrank (whisky-cola ![]() Paddenstoelen/zwammen/schimmels Heerlijk! Zuivel Ik lust geen kaas, ook geen kruidenkaas of brie o.i.d. Verder eet ik wel alle andere zuivelvormen zoals melk en vla. Noten en zaden Ik ben niet zo'n fan van noten en zaden, behalve van zoute pinda's en zoute cashewnoten. En pijnboompitjes zijn wel lekker over carpaccio of door de sla. Brood, koekjes, snoep en gebak Ik houd niet van slagroomtaart en koffiekoekjes. Ook hele zoete toetjes lust ik niet. Ik ben sowieso geen toetjes-fan overigens. Qua brood en snoep mag je me alles voorzetten ![]() Saus Met vissaus moet je bij mij niet aan komen. Maar ik lust dan ook geen vis. Mosterd lust ik ook niet. Overige Ik lust geen rijst.
|
Lekker uppen
![]() Ik ben eigenlijk een heel makkelijke eter, want ik LUST alles. Maar er is superveel wat ik niet eet. Vlees Eet ik helemaal niet, uit principe. Vis idem. Groenten Hiervan lust ik alles, heb ook nooit problemen aan mijn adh groenten te komen. Selderij vind ik bijzonder lekker. Rauwe spinazie en rauwe courgette wat minder, want daar krijg je van die nare tanden van. Fruit Ik lust alle fruit en eet ook alle fruit, hoewel ik aardbeien, druiven, kiwi en ananas niet zo goed tolereer dus daar kan ik maar een beetje van eten (anders gaat het branden en jeuken in mijn mond als een MALLE). Dranken Lust alles, maar drink vooral koffie en thee. VEEL thee en 's ochtends altijd koffie. Ik vind het niet lekker om melk zo te drinken zonder iets, dat niet. Ik drink liever niet iets anders dan thee. Met alcoholische dranken moet ik erg oppassen maar ik drink ze wel, en dan liefst bier of wijn. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Die lust ik allemaal en eet ik ook allemaal. Zuivel Ik ben erg gek op zuivel, zowel koezuivel als sojazuivel. Ik eet geen magere varianten en liever ook geen volle varianten, maar ik lust het wel allemaal. Zure zuivel vind ik het lekkerst, zoals yoghurt en karnemelk. Qua kaas eet ik alleen gewone koekaas en camembert. Ik lust alle andere schimmelkazen maar vind ze te vet en wil ze daarom niet eten. Ook slagroom eet ik absoluut niet. Noten en zaden Hou ik van jaja! Brood, koekjes, snoep en gebak Ik eet geen witbrood, croissants of bolletjes. Liever ook geen krentenbollen. Gebak eet ik liever niet, ik vind zelden taart lekker maar ook lekkere taart vind ik onprettig om te eten. Koekjes en ontbijtkoek ben ik gek op. Mariakaakjes vind ik vies, cake ook, verder vind ik alle knapperige koekjes en kruidige koekjes lekker! Snoepjes hou ik helemaal niet van, die zijn suikerig en doen zeer aan mijn tanden en ik krijg er de bloedsuikertyfus van. Chocolade eet ik graag, maar dingen als mars, twix etc. eet ik niet. Bonbons vind ik bijzonder vies. Brr, vulling. Saus Ik wil geen witte sauzen eten. |
![]() |
|
Ik eet sowieso geen vlees en vis. Van groenten durf ik spruiten niet meer te eten omdat ik vroeger echt moest overgeven van de smaak (ik weet niet of ik het nu nog steeds vies vind, maar ik durf het dus niet meer te proberen). Verder houd ik niet heel erg van courgette, aubergine en selderij, maar dat eet ik wel. Van fruit houd ik vooral niet van ananas en ook niet heel erg van citrusvruchten (maar dat eet ik wel). Olijven vind ik niet lekker. Ik houd niet van drop en niet van slagroom(taart). Slagroom kan ik nog wel gedogen als het niet overheersend is. Oh en blauwe schimmelkaas is bah. Ik drink nauwelijks alcoholische dranken maar ik ben tot nu toe in ieder geval nog niets tegen gekomen wat ik niet lekker vind.
|
![]() |
Ik eet alles wat ik krijg en dat zijn nog behoorlijk verschillende dingen. Oke ik vind niet alles super lekker maar wel gewoon goed om te eten. Ik heb wel veel vrienden die elke dag zowat aardappelen vlees en groentes eten en nooit iets anders eten maar dat ligt gewoon aan die stomme ouders. Door die ouders worden die kinderen later ook simpele eters en lusten ze later bijna niks anders en dat vind ik nou echt dom.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vlees
Vooral biefstuk en varkensvlees. Vis Vis vind ik heerlijk, maar mosselen gaan er echt niet in. Groenten Ik eet veel groente. Maar courgette vind ik 3keer niks. Voor de rest eet ik alle groente. Fruit' Fruit eet ik over het algemeen goed, alleen kiwi, ananas, perzik vind ik echt niet zo lekker. Dranken Hier ben ik echt kieskeurig in. ik drink geen koffie, thee, cola, gemixte fruitdranken zoals: perzik met sinaasappel. Maar perzik en sinaasappel los van elkaar weer wel. Paddenstoelen/schimmels/zwammen Lekker! Zuivel Dit is gewoon heerlijk, op kaas na. De rest is zo lekker. Noten en zaden Dit eet ik echt niet. Brood, koekjes, snoep en gebak Brood eet ik altijd. Koekjes is mijn lievelings ![]() Snoep ik eet bijna nooit. Gebak als er niet te veel zoetigheid inzit, want dat vind ik weer niet zo lekker. Saus Geen problemen mee, maar mosterdsaus of kaassaus moet je me niet voorschotelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik eet erg veel, maar Champignons zal ik niet snel los eten en ook verwerkt in mijn eten vind ik het niet geweldig. Verder ben ik allergisch voor kiwi, dus dat ga ik sowieso niet eten. Witlof, asperges, eet ik als het moet, maar ik kies er niet vrijwillog voor. Verder probeer ik graag dingen en lust ik op zich vrij veel. Het is gewoon dat ik sommige smaken niet echt waardeer. Met witlof doe ik er extra veel kaas op, bijvoorbeeld.
|
Vlees
Uit principe eet ik dit niet, maar van vroeger weet ik dat ik: Dingen waarvan het schier onduidelijk is wat er in zit niet lekker vind (zoals frikandellen of mora hamburgers, kroketten dan weer wel) Schapenvlees lust ik niet Orgaanvlees heb ik nooit gehad op leverworst na omdat allebei m'n ouders het niet lekker vinden (wel een keer koeientong, maar aangezien dat ding eerst 3 dagen in een pannetje in de keuken heeft gestaan was de trek al weg en het smaakte ook niet lekker) Konijn vind ik ook niet lekker. Ik ben niet per sé tegen het eten van bepaalde dieren om hun knuffelbaarheid, maar ik zou nooit bedreigde diersoorten eten. Vis Zelfde verhaal als vlees, maar ik lust geen schaal- of schelpdieren en inktvis vind ik ook niet lekker. Voor de rest vind ik vis best wel lekker (gerookte makreel, omnomnom ![]() Groenten Paprika, hoewel ik zoete puntpaprika door een groenteprutje wel eet, maar niet te veel Witlof Gekookte andijvie Bleekselderij En zal uit mezelf niet snel broccoli eten, want ik snap niet zo goed wat daar nou zo lekker aan is. Fruit Mijn buik vind rauwe appel niet tof, en dat vind ik heel stom want ik houd van appel. ![]() Mango vind ik ook niet echt lekker Ananas Dranken Vruchtenthee (behalve appel, peer en citroen) Zoethoutthee Groene thee, verder ben ik gek op thee Koffie, want daar word ik heel nerveus en opgefokt van, maar ik vind het wel lekker Sterke drank (dat heb ik gewoon nooit leren drinken, dus het brandt in m'n keel) Hele zoete zooi Appelsap, word ik ook misselijk van (maar ik blijf het doen....) Paddenstoelen/schimmels/zwammen Paddenstoelen uit een potje, echt wat een taaie bende is dat Schimmelkazen vind ik uitermate goor (ik heb het vaak genoeg geprobeerd, aangezien mijn vader een periode had waarin hij OVERAL schimmelkaas in mikte en veel ook) Zuivel Hele oude kaas Karnemelk Een bepaalde soort Hollandse kaas, maar ik weet de naam niet meer ![]() De meeste franse kazen zoals brie en camembert vind ik eigenlijk niet echt lekker, maar als het ergens doorheen zit zal ik het wel eten Noten en zaden Lust ik geloof ik allemaal wel, maar met mate Brood, koekjes, snoep en gebak Dingen met kokos Roggebrood (behalve met boter en plakjes verse knoflook ![]() Spekjes en suikerhartjes Eigenlijk alles wel wat bijna puur suiker is Witte chocola Marsepein (of dingen met marsepein) Bonbons met alcoholische vulling Saus Kaassaus Overig Ik houd niet van rijst. Ik eet het wel, maar kook het zelf nauwelijks, tenzij ik er ineens zin in heb. Wat ongeveer 1 keer per jaar is. En puree uit een pakje vind ik echt om te huilen, net als pannenkoeken uit een pakje. Hummus vind ik ook niet lekker. Ik denk steeds van wel en dan koop ik het, maar eigenlijk lust ik het niet. Over het algemeen vind ik mezelf geen moeilijke eter, zeker niet in vergelijking met sommige van mijn vriendinnen, maar het maakt het soms lastig dat ik geen vlees of vis eet, want veel vleesvervangers uit de supermarkt zijn ook niet echt lekker.
|
![]() |
[QUOTE=Mutant;32970577]Ik ben een behoorlijke moeilijke eter, vind ik zelf. Het meest problematisch zijn de groenten en dan vooral die wat bijna overal door gaan. Daarentegen ben ik wel weer gek van spruitjes, iets dat veel mensen verafschuwen ^^
Ik vind spruitjes ook lekker, en haat groente ook zoals Paprika en Vooral de rode en van die rode kool. Laatst gewijzigd op 21-10-2013 om 17:14. Reden: Was iets vergeten :P |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me nu leuk of heeel erg leuk? Zomaar_even | 30 | 05-02-2007 18:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding- en Gezondheidstopic #15 Mara | 500 | 07-12-2006 11:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Spijt, een nieuw begin. Ingetjuhh | 13 | 16-07-2004 16:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |