Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ben je wel eens bij UCU geweest? Daar is de campus helemaal omheind en is er veel groen. AUC lijkt me door de minder echte campus iets vrijer/losser. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden haha. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Oké, ik denk niet dat ik word aangenomen bij UCU! Ik ging al meteen de fout in toen hij vroeg wat ik dan ook interessant vond aan social sciences en humanities en ik compleet niets kon bedenken. Bij humanities begon ik de verkeerde vakken op te noemen en volgens mij denkt die beste man dat ik geen idee heb wat liberal arts and sciences inhoudt! Verder zei hij op het einde nog dat hij 1 grote concern had aangezien ik best specifiek weet wat ik wil doen, en dat hij niet weet of UCU of UC in general daar goed voor is. Dus ik vrees het ergste... Verder heb ik me in de tijd vergist waardoor ik wakker werd gebeld en vervolgens faalde mijn skypeverbinding ook nog eens! Dus ik denk dat ik jullie niet ga zien volgend jaar! xx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Thank you for applying to University College Utrecht. After having carefully considered all
applications, I hereby regret to inform you that we are not able to offer you a place at UCU. Niet dus. Jippie-a-jeeej. Ik baal echt verschrikkelijk van mijn interview, het was totaal niet wie ik was en ik baal gewoon dat het helemaal mis ging. Gelukkig kan ik nu weer helemaal vanaf nul beginnen; ik heb geen idee wat en waar ik wil gaan studeren. |
![]() |
|
![]() |
ik volg het topic ook al een tijdje en ben blij dat ik niet de enige ben met slecht nieuws. Dat wist ik natuurlijk wel, maar toch. Social sciences zijn gewoon erg populair bij de colleges. Maar ik kwam er via een vriendin achter dat het Erasmus university College dus nog gewoon aanmeldingen aanneemt, nog een dikke week. Dus daar ga ik het nu proberen.
|
![]() |
|
Ooh vrrrieskist that sucks, je zag het eigenlijk ook al aankomen he?
![]() Thank you for applying to University College Utrecht. Unfortunately, with almost 800 applicants for 225 places, we have many more qualified applicants than places available. Therefore we would like to offer you a place on our waitlist. Dat kreeg ik op 29 april te horen, en vervolgens heb ik een paar dagen later de plek op de wachtlijst bevestigd... we gaan lekker door met wachten: What will happen next? The first round takes place in June. Applicants who are selected will receive an invitation before June 14, all others move on to the second round. The second round takes place in July. Applicants who are selected will receive an invitation before July 19. From then onwards we will take decisions and send invitations on a case to case basis. Ik ben benieuwd. Ondertussen heb ik na lang twijfelen vanwege de wiskunde-eisen zojuist per mail het voorwaardelijke aanbod van AUC afgeslagen, mijn bevestigingsdeadline was uitgesteld naar vandaag. Wel erg jammer, maar helaas. In het geval dat UCU alsnog niet lukt, heb ik me aangemeld bij Life Science & Technology. |
![]() |
|
![]() |
@spinazie94 haha ja, ik baalde eigenlijk vooral omdat ik het interview zo slecht deed. Ik had mezelf eerlijk gezegd ook niet aangenomen. Ik baal gewoon dat ik mezelf niet heb kunnen laten zien! Maarja, daar kan UCU ook niets aan doen natuurlijk!
Ik heb vandaag wel m'n interview gehad met Maastricht en Middelburg en Amsterdam staan ook op de planning (ik had m'n afwijzing bij UCU al zien aankomen denk ik!) @diamera een vriendinnetje die op UCU zit, zei dat er vorig jaar nog best wat mensen van de wachtlijst af zijn gehaald! Dus ik hoop voor je dat je één van die gelukkigen bent! hahah ik heb ook nog naar Life, Science en Technology gekeken! Er is gewoon teveel om uit te kiezen! Maar goed, ik heb me ook aangemeld voor Farmaceutische Wetenschappen, omdat ik na UCU niet helemaal zeker wist of ik wel bij het systeem zou passen! Ik vraag me alleen nog af of ik eventueel zou kunnen transferen naar UCU vanaf een andere UC? |
![]() |
|
![]() |
@vrieskist succes met je andere aanmeldingen, je weet nu tenminste wel beter hoe je je voor kan bereiden. Hoe ging het in Maastricht?
@Diamera, thanks, ik hoop dat het daar wel gaat lukken. Ben best wel zenuwachtig, als dit niet lukt dan ben ik weer een jaar verder. Echt een beetje een rotgevoel dat een ander zoveel over je toekomst te zeggen heeft. Maar goed, het hoort erbij he? @Sigmund er zijn een paar nieuwere UC's, in Enschede en in Rotterdam en die zijn volgens mij nog niet zo vol want je kan je er nog aanmelden. Misschien zijn er nog wel meer. Zou het vooral Utrecht zijn die zo vol is? Amsterdam bestaat toch ook nog niet zo heel lang? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vanaf Middelburg sowieso, die zijn allebei van universiteit Utrecht dus daarom ks het makkelijker ![]() |
![]() |
|
Ik zit de laatste tijd ook naar university college te kijken, en dan vooral in Utrecht. En ik keek laatst even naar de kosten.
![]() Hoe staan jullie daar tegenover/lossen jullie dat op?
|
De kosten, ja dat is voor mij ook een struikelpunt.
![]()
Spoiler
Dan moet ik zonder leningen en alles nog €13981 - €11532 = 2449 euro per jaar ergens vandaan halen. Ik hoop daar een baantje voor te kunnen nemen en misschien kan ik toch nog op 100 euro ofzo per maand van mijn ouders rekenen, dan hoef ik zelf nog maar iets van 100 in de maand te verdienen. Dan mag ik vervolgens wel zonder enige financiële reserve aan een masteropleiding beginnen, en ik weet ook niet of ik tijdens de bachelorfase op UCU wel een semester in het buitenland (zou ik heeeel graag willen ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En qua lening, dat is idd vervelend, maar aan de andere kant, je betaalt 't over een lange periode af, dus per maand valt het relatief mee. En exchanges, met name binnen Europa, zijn met Erasmusbeurzen enzo geregeld zelfs nog goedkoper dan UCU. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hey!
Al eventjes niet meer in dit topic geweest! Maar geen nieuws is goed nieuws, want ik ben inmiddels aangenomen bij UC Maastrichtm ![]() ![]() Het viel me op dat deze twee gesprekken veel beter gingen, maar ook veel leuker waren! Het was veel meer een gesprek dan een verhoor zoals bij UCU. Misschien heb ik gewoon een beetje pech gehad met mijn interviewer en UCU 'als eerste' zal ook niet hebben geholpen. Maar in ieder geval ben ik blij dat ik tenminste ergens een plekje heb! Ik vond mijn UCR gesprek veel leuker dan UCU, dus ik vind het nu ook veel minder erg dat ik ben afgewezen eigenlijk. UCR klonk in ieder geval erg leuk en zeker met de undergraduate research internships! Pfff, ik weet alleen niet wat ik nu moet kiezen! Farmaceutische wetenschappen zit ook nog altijd in m'n achterhoofd! Was me er al helemaal op aan het voorbereiden dat ik dat zou gaan doen! En ik loot ook nog ergens mee voor geneeskunde hahah! Ik ben zelf enorm benieuwd in welke stad ik woon en welke opleiding ik uiteindelijk doe eind augustus! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gefeliciteerd vrrrieskist! Een vriendin van mij is ook bij UCM aangenomen en daar is ze ook heel blij mee. Als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat UCR je voorkeur heeft, dus ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik sta een beetje versteld. Morgen ga ik eens goed nadenken, maar voor nu zou ik graag aan de UCU'ers hier willen vragen of het inderdaad zo is dat je naast alle algemene vakken en de verplichte vakken uit je major je pakket mocht aanvullen met allerlei vakken uit andere studies van de UU (of mocht het zelfs bij een andere uni zijn) zodat je je pakket af kunt stemmen op de master die je wilt volgen? Zolang je maar genoeg studiepunten hebt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wow, ik kan me goed voorstellen dat je even versteld staat. Het klopt inderdaad dat je offcampus courses mag volgen. Als je niet op exchange gaat is het maximum 22,5 ects (meestal drie vakken) en als je wel op exchange gaat mag je (naast je exchangevakken dus) nog eens 15 ects offcampusvakken doen. Voor extra offcampus courses (dus bovenop de normale 60 ects per jaar) is geen limiet.
De offcampus courses hoef je inderdaad niet per se aan de UU te volgen, maar het mag ook aan een andere universiteit. Natuurlijk is dat logistiek iets moeilijker, maar het kan dus wel. |
![]() |
|
Ah thanks, en dat is toch nog best een groot deel van je studiepunten.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo!
Mijn (Duitse) vriendin wil graag in februari naar een University College, het liefst in Amsterdam (en als tweede keus Utrecht). Is zij hiervoor al (te) laat? Moet zij inderdaad bij een aantal University Colleges geld betalen om alleen al kans te maken op een plek, ook als ze niet geselecteerd wordt? Bedankt! |
![]() |
|
Nee hoor, ze heeft nog ten minste een maand. Ik zou wel zo gauw mogelijk beginnen als ik haar was, want het nam toch nog best wat tijd in beslag allemaal. De deadlines zijn 15 september (UCU) en 1 november (AUC). En je moet inderdaad bij beide universiteiten 50 betalen voor de selectieprocedure.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja lekker zo op het laatste moment haha. Ik wil eigenlijk nog steeds gewoon iets als LST doen, maar via een UC is dat misschien nog leuker. Ik hoop iets als biochemical engineering te gaan doen. Oh een facebookpagina, misschien wel leuk om facebook dan ook weer te activeren.
Trouwens, een vraagje - er staat dat die lijst met de courses van jouw keuze naar je tutor gaat, maar heb je ook een gesprek ofzo met deze tutor voordat je jaar begint? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Biochemisty, leuk! (Mijn major wordt dan ook biology en chemistry
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoi allemaal,
Helaas zijn de andere topics over university college gesloten, maar ik wilde het één en ander weten. Ik wilde eerst graag geneeskunde gaan studeren, maar omdat ik het niet zo zag zitten dat ik dan definitief arts zou worden ging ik verder kijken. Door mijn brede interesse kwam ik uit bij university college en zag ik dat je daar ook een pre-med opleiding kan doen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Klopt het dat als je dit hebt gedaan je naadloos kan aansluiten bij een master voor geneeskunde en dat je dan alsnog gewoon arts kan worden? Kan je met dit diploma ook naar het buitenland om daar je vervolg te doen? Als er al iets in andere topics hier over staat, laat het even weten dan kijk ik daar wel. ![]() edit; ik zie net dat er nog wel andere topics over university college open staan, maar daar kon ik niets vinden en ik heb een specifieke vraag... Laatst gewijzigd op 05-10-2013 om 14:14. |
![]() |
|
als je zo'n pre-med opleiding doet kun je de zij-instroom doen bij diverse geneeskundeopleidingen. Dat betekent een pittig selectieproces en als je erin komt moet je eerst nog een stuk van de bachelor doen om je theoretische kennis op te halen (de geneeskunde opleiding duurt niet voor niets 6 jaar) en daarna begin je aan de coschappen en dergelijke.
Het is dus absoluut geen garantie en zij-instroom is hard werken. Maar je kan inderdaad nog wel arts worden via deze weg. Ik weet niet of je ook in het buitenland je opleiding tot arts kunt doen met deze bachelor.
|
![]() |
Ik kwam vandaag dit forum tegen en dacht dat het wel handig zou zijn om een account aan te maken en mee te praten.
Is er toevallig iemand die ook denkt over UCU?/Mensen die zijn aangenomen op UCU? Zo ja, die ook denkt over Early Decision? Klopt het dat UCU sneller vol zit als gewoon veel mensen zich aan de hand van de Early Decision regeling aanmelden? |
![]() |
|
![]() |
Ik kijk nu al twee jaar uit naar dit moment! Ik kan me gaan inschrijven voor AUC! Ik volg dit topic al een tijdje en was toch wel een beetje jaloers op de mensen die dit jaar al konden beginnen.
Ik ben bezig met mijn motivatiebrief en inschrijvingsessay, maar ik vind het nog erg moeilijk om mezelf te promoten in een brief. Gelukkig heb ik goede leraren die me hebben geholpen met mijn zelfreflectie. Zijn er meer mensen bezig met hun motivatiebrief en hoe gaat dat bij jullie? Ik heb zelf een soort faalangst; ik wil zó graag naar AUC dat ik bang ben om de brief fout te doen, het is mijn enige kans. Iedereen om me heen zegt dat ik er wel in kom, maar ik voel me er toch nog onzeker over. Ik ga voor de Early Bird deadline, want dan hoef ik er na 1 december niet meer over na te denken en kan ik me volledig focussen op mijn examens. Iemand nog brieventips? |
![]() |
|
![]() |
Ik ga nu ook beginnen aan m'n aanmelding voor een UC, in mijn geval UCU. Met de motivatiebrief ben ik net begonnen.
Het belang van die brief is inderdaad groot. Het is naast je interview een belangrijke manier om over jezelf te vertellen. Maar als je qua persoonlijkheid en interesses past bij wat AUC zoekt en verder academisch goed bent, hoef je je denk ik geen zorgen te maken. In mijn brief vertel ik over wat ik belangrijk vind en ik geef natuurlijk antwoord op wat ze allemaal willen weten. Dat onderbouw ik dan met voorbeelden. En ik neem gewoon de tijd voor die brief. Als me iets te binnen schiet, schrijf ik dat gelijk op. Ik heb een lijstje met voorbeelden en ideeën die ik zou kunnen gebruiken. Verder helpt brainstormen en praten met vrienden, familie en dergelijke ook. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn motivatiebrief inmiddels zo goed als af. Ik moet ga nu nog de cijfers van mijn eerste SE-week afwachten en ik ga nog een essay schrijven, dan ben ik klaar met mijn inschrijving.
Ik zal wel blij zijn als ik m'n dossier heb verstuurd hoor, dan kan ik er niks meer aan doen en kan ik me focussen op m'n profielwerkstuk... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 19:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Is er hier ook iemand die van plan is naar LUC te gaan? Ik twijfel nog een beetje of ik daar heen wil of toch misschien naar Middelburg... En binnenkort ga ik in Utrecht kijken om het mezelf nog net iets moeilijker te maken.
![]() Leuk trouwens dat er zoveel mensen geďnteresseerd zijn in University College! Ik ben nog niet in Amsterdam geweest, maar ik heb gehoord dat dat wat meer bčta is, dus dan is het denk ik niks voor mij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben een eerstejaars op AUC en vind het erg leuk hier! AUC profileert zich graag als heel erg science georiënteerd maar in werkelijkheid valt dat wel mee hoor! Ze zijn goed in science maar hebben ook heel veel andere richtingen. Zelf doe ik science maar veel van m'n vrienden doen social science. Als jullie vragen hebben: shoot! I'd be happy to answer them. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt er namelijk op dat ze op LUC heel erg graag willen dat je cijfers heel erg goed zijn, en het probleem is dat de mijne dat niet echt zijn. Ze zijn gewoon redelijk, en wel een 8 voor Engels. Is dat denk je een probleem? Ook hebben ze dat van 'justice, peace and sustainability' . Ik dacht dat klimaatverandering enzo me niet zo boeide, maar toen ging ik tijdens de open avond naar zo'n lesje en ik vond het echt ongelofelijk interessant! (Misschien ken je die docente wel, ze was Iers. Ze kon heel goed vertellen en was duidelijk bezorgd om hoe het met de aarde ging.) Het punt is dus, dat ik me in die onderwerpen nooit echt verdiept heb en er dus nog maar heel weinig van weet.. Ik weet dus niet of dit echt heel veel uitmaakt, want ik zou er wel graag meer over willen leren. Welke richting heb jij eigenlijk gekozen? Ik zat zelf te denken aan World Politics of Global Justice, (Al kreeg ik het idee dat dat best wel op elkaar lijkt) |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet precies wat redelijk is ik had zelf gemiddeld een 7.3 voor mijn examens. Er zijn hier ook mensen die zijn geslaagd met meerdere zessen, maar die hebben heel veel andere interessante dingen te bieden, veel buitenschoolse activiteiten etc.
In het eerste jaar heb je niet veel keus, je mag per block (8 weken) één vak naar keuze kiezen de rest is al voor je ingericht. Block 1+2 Academic Writing Block 1+2 History of Philosophy Block 1 Peace Block 2 Earth Je wordt gedwongen kennis te maken met verschillende terreinen maar het is niet heel veel verdieping. Naast je major mag je ook nog een paar andere vakken kiezen die je leuk vindt, dus in principe zou je daar zulke vakken kunnen kiezen, of een minor doen in bv. sustainability. Ik zit zelf te denken aan World Politics. WP en GJ zijn trouwens wel degelijk anders GJ is veel meer gericht op recht. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #11 dippedinice | 1 | 27-09-2013 15:01 | |
Studeren |
University College #7 harpje | 500 | 10-04-2010 10:18 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Amerika rianne3006 | 14 | 09-01-2002 00:44 |