Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2013, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Ik manipuleer niet, ik flirt. Bij vrouwen kan ik dat niet.
Oh jawel hoor :lonk:

Ik herken het, ik betrap mezelf erop, maar ik probeer het te vermijden. Maar in dat opzicht verkies ik niet op basis van geslacht, maar ook vooral op ruggengraat, uitstraling, leeftijd, vanalles. Geslacht is zo.. overschat. Ofzo. Ik kan ook een vrouw bespelen tot ze als arts automatisch keuzes maakt uit zorgzaamheid/bemoederen.

Maar dat alles probeer ik dus te beperken vanuit mezelf.
Advertentie
Oud 06-12-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat een immorele keuze zijn?
Wat jij zegt is inderdaad mijn twistpunt: je kan zoiets ook gebruiken als instrument en instrumenten zijn niet intrinsiek goed of kwaad. Maar toch, je destilleert dan wat de beste knopjes zijn om in te drukken zodat iemand 't met jou eens wordt. Dat is me nogal een instrumentje. Bovendien zit je dan een instrument te hanteren dat de ander niet heeft, en als jij een hele gereedschapskist hebt en de ander een bot zakmes dan is dat niet helemaal eerlijk.

Dan is de vraag weer - moet het per se eerlijk zijn, dan? Nee, niet per se. Dat kan ook helemaal niet, mensen zijn niet allemaal hetzelfde. Maar moet je daarom maar gewoon stoppen met streven naar eerlijkheid? Nee, ook niet.

Bovendien vraag ik me af waar de grens ligt. Nu trek ik 'm heel absoluut: als ik met mensen in discussie ben weet ik vaak wel wat ik moet zeggen zodat ze 't met mij eens worden, maar dat doe ik niet. In plaats daarvan ga ik ze heel muggenzifterig en uitgebreid alle feiten voorschotelen, ongeacht mijn eigen mening. Dat is natuurlijk minder leuk, want saai en ze moeten zelf nadenken. Naar een conclusie geleid worden is veel comfortabeler, vooral als de ander slim genoeg is om jou ondertussen te vermaken én je 't idee te geven dat je zelf nagedacht hebt. Zowel voor mij als voor hen is het dus prettiger als ik gewoon lekker voor ze invul wat ze moeten denken. Maar wanneer mag je dat doen en wanneer niet? Het is niet alsof ik de waarheid in pacht heb.

M.a.w. ik streef uit een soort ethische voorzorg meestal naar objectiviteit en neutraliteit en die master is daar het tegenovergestelde van.
Oud 06-12-2013, 19:37
Verwijderd
Nu ga ik eten.
Oud 06-12-2013, 19:38
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Eet smakelijk.
Oud 06-12-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Wat jij zegt is inderdaad mijn twistpunt: je kan zoiets ook gebruiken als instrument en instrumenten zijn niet intrinsiek goed of kwaad. Maar toch, je destilleert dan wat de beste knopjes zijn om in te drukken zodat iemand 't met jou eens wordt. Dat is me nogal een instrumentje. Bovendien zit je dan een instrument te hanteren dat de ander niet heeft, en als jij een hele gereedschapskist hebt en de ander een bot zakmes dan is dat niet helemaal eerlijk.
Je zou ook andere mensen kunnen leren hoe ze op z'n minst hun zakmes kunnen slijpen, zodat ze zich kunnen wapenen tegen andermans Engelse sleutels.

Citaat:
Dan is de vraag weer - moet het per se eerlijk zijn, dan? Nee, niet per se. Dat kan ook helemaal niet, mensen zijn niet allemaal hetzelfde. Maar moet je daarom maar gewoon stoppen met streven naar eerlijkheid? Nee, ook niet.
Nu hebben andere mensen (met misschien wel slechte plannen) die informatievoorsprong. Jij kan die voorsprong eventueel kleiner maken, of hun dingen doorzien.

Citaat:
Bovendien vraag ik me af waar de grens ligt. Nu trek ik 'm heel absoluut: als ik met mensen in discussie ben weet ik vaak wel wat ik moet zeggen zodat ze 't met mij eens worden, maar dat doe ik niet. In plaats daarvan ga ik ze heel muggenzifterig en uitgebreid alle feiten voorschotelen, ongeacht mijn eigen mening. Dat is natuurlijk minder leuk, want saai en ze moeten zelf nadenken. Naar een conclusie geleid worden is veel comfortabeler, vooral als de ander slim genoeg is om jou ondertussen te vermaken én je 't idee te geven dat je zelf nagedacht hebt. Zowel voor mij als voor hen is het dus prettiger als ik gewoon lekker voor ze invul wat ze moeten denken. Maar wanneer mag je dat doen en wanneer niet? Het is niet alsof ik de waarheid in pacht heb.
Het is niet alsof je dan ineens wel al dat gereedschap van je móét gebruiken, toch?

Citaat:
M.a.w. ik streef uit een soort ethische voorzorg meestal naar objectiviteit en neutraliteit en die master is daar het tegenovergestelde van.
Je vijanden bestuderen is altijd goed.
Oud 06-12-2013, 19:43
Verwijderd
Aan de andere kant gebruiken hulpverleners natuurlijk ook communicatie'trucs', dus dan is het weer 'eerlijk'
Oud 06-12-2013, 19:50
Verwijderd
Ja, het probleem is niet dat ik geen tegenargumenten kan verzinnen, hoor. Ik zou net zo'n stuk kunnen schrijven over waarom het juist wél erg ethisch verantwoord is. Daarom juist, ik kan voor beide kanten ongeveer evenveel zeggen.
Oud 06-12-2013, 20:14
Verwijderd
Ik denk dat mijn conclusie iets gaat zijn als 'wat maakt het ook uit, er is toch niemand die zich hierom bekommert'. Dat is een erg slechte reden om slecht te handelen, maar een erg goede reden om niet moeilijk te doen, en het gaat tenminste niet meer direct over die master, dus terwijl ik afgeleid ben kan ik 'm wel even snel binnenhalen.
Oud 06-12-2013, 20:22
Verwijderd
Paranoide weet zoveel van manipuleren dat ik blij ben dat ze zich er zo van bewust is. Ze heeft alle ingredienten in huis om een dictator te worden, alleen het verschil is dat ze een geweten heeft waardoor dat niet gebeurt.
Alhoewel zij mij wel een keer heeft geprobeerd te manipuleren om haar eigen nieuwsgierigheid te bevredigen
Oud 06-12-2013, 20:25
Verwijderd
Ik denk dat iedereen die echt goed is in manipuleren zich er wel van bewust is.
Oud 06-12-2013, 20:28
Verwijderd
ja dat denk ik eigenlijk ook wel, anders zouden ze het niet zo goed kunnen.
Oud 06-12-2013, 20:31
Klovorhop
Klovorhop is offline
Die master lijkt me echt heel interessant Heb je al een andere master eigenlijk, Para?
Oud 06-12-2013, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat iedereen die echt goed is in manipuleren zich er wel van bewust is.
Welnee! Je kunt jezelf ook patronen aanleren en niet doorhebben dat je ze inzet. Een klein kind kan ook z'n ouders bespelen voor meer aandacht/voedsel, een volwassene kan ookggenoeg doen zonder het continu te beseffen.
Oud 06-12-2013, 20:40
Klovorhop
Klovorhop is offline
Maar een klein kind heeft nog niet echt moreel besef, dat is toch wat anders imo.
Oud 06-12-2013, 20:47
Verwijderd
ik heb hartenpijn dat is lang geleden. Ik ga niet dood van verdriet maar ik ben wel sip. Het zat er wel aan te komen, maar toch.
Oud 06-12-2013, 20:47
Verwijderd
Een klein kind weet vaak prima als het iets stouts doet, een stoute glimlach nadat het iets wel/niet bereikt.

Maar los daarvan: al heb je moreel besef, je zult daar actief mee bezig moeten zijn, een gedachte aan moeten schenken. Die keuze heb je ook niet, je geweten duikt ook automatisch op, maar stel dat je iets op de automatische piloot doet of met trial and error simpelweg bij die tactiek bent gekomen, dan ben je je niet zo bewust van je manipulatie.
Oud 06-12-2013, 20:49
Verwijderd

pubersentiment
volume 100 bas op z'n hoogst geen buren
Oud 06-12-2013, 20:50
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
ik heb hartenpijn dat is lang geleden. Ik ga niet dood van verdriet maar ik ben wel sip. Het zat er wel aan te komen, maar toch.
Wat is er loos?
Oud 06-12-2013, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Wat is er loos?
een man die totaal onbereikbaar is/wil zijn en waar ik al te lang achteraan loop, maar die me nu erg veel pijn heeft gedaan.
Hij had geen tijd voor mij (al maanden niet) en eindelijke vorige week weer wel. Maar, dat heeft hij afgezegd omdat zijn moeder op sterven ligt. Prima reden natuurlijk, ik heb hem gesteund waar ik kon.
Krijg ik net een mail dat hij z'n grootste fantasie gaat laten uitkomen met een andere vrouw morgen. Heb ik geen moeite mee, maar wel dat hij wel tijd voor haar vrijmaakt en ook nog in het weekend waarvan hij tegen mij heeft gezegd dat hij dat NOOIT ging doen omdat ie dan altijd de kinderen heeft. Vind het gewoon gemeen, ik heb maanden tijd geinvesteerd en hij zei steeds maar 'ja ik kom langs als [reden x] en als [reden y]' maar er kwam altijd wel wat tussen.

Nou ja, ik ben dus sip omdat ik mezelf wel voor m'n kop kan slaan omdat dit zoooo voorspelbaar was maar dat ik toch nog op hem ging 'wachten'.
En nu moet ik nog meer van mezelf mijn verhouding met mannen onder de loep nemen, want dat is het laatste verkeerde patroon denk ik dat ik nog heb, wat ALTIJD mis gaat. En ik wil me dus helemaal niet zo laten behandelen door iemand! Maar ik heb het zelf heel erg in stand gehouden. Waarom denk ik steeds!

Ik wil hem nog 1 afsluitende mail sturen of hem nog 1x bellen en dan klaar. Voor de closure.
Oud 06-12-2013, 21:06
Verwijderd

LOL 80s
Oud 06-12-2013, 21:10
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ahh dat is gaar ja. Ook dat je je er wel van bewust bent. Is het dan dat je toch ergens nog een beetje hoopt dat het wél goedkomt, waardoor je het niet eerder afkapt?
Oud 06-12-2013, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Paranoide weet zoveel van manipuleren dat ik blij ben dat ze zich er zo van bewust is. Ze heeft alle ingredienten in huis om een dictator te worden, alleen het verschil is dat ze een geweten heeft waardoor dat niet gebeurt.
Nah, ik mis het machtswellustige om dictator te kunnen worden. En de bereidheid om grote risico's te nemen mis ik ook. Alhoewel Vetinari uit de Discworld-reeks (boekenreeks van Terry Pratchett, red.) dat ook allemaal mist en dat is de beste dictator ooit Hier is het eerste wat ik over hem las, waarna ik prompt mijn hart aan hem verloor:

Spoiler

Citaat:
Alhoewel zij mij wel een keer heeft geprobeerd te manipuleren om haar eigen nieuwsgierigheid te bevredigen
PM met wanneer dat was? Ik kan me dat niet herinneren maar die ogenschijnlijke morele laksheid en het 'geprobeerd' klinken allebei als niks voor mij Of bedoel je toen met dat ik heel graag wilde weten wat je fetisj was maar je nog in de fetisjkast zat? Want toen heb ik 't je gewoon zo makkelijk mogelijk gemaakt om het mij te vertellen. Al kun je dat ook als manipulatie zien, dat is waar.

Citaat:
Waarom? Ik manipuleer niet, ik flirt. Bij vrouwen kan ik dat niet.
Als je het doet om iets gedaan te krijgen dan is flirten toch ook gewoon manipuleren?

Maar goed, dat is op zichzelf ook een probleem, natuurlijk. Alles heeft wel ergens invloed op, en zodra je je bewust bent van die invloed kun je het al niet meer doen met onwetende onschuld.
Oud 06-12-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
een man die totaal onbereikbaar is/wil zijn en waar ik al te lang achteraan loop, maar die me nu erg veel pijn heeft gedaan.
Hij had geen tijd voor mij (al maanden niet) en eindelijke vorige week weer wel. Maar, dat heeft hij afgezegd omdat zijn moeder op sterven ligt. Prima reden natuurlijk, ik heb hem gesteund waar ik kon.
Krijg ik net een mail dat hij z'n grootste fantasie gaat laten uitkomen met een andere vrouw morgen. Heb ik geen moeite mee, maar wel dat hij wel tijd voor haar vrijmaakt en ook nog in het weekend waarvan hij tegen mij heeft gezegd dat hij dat NOOIT ging doen omdat ie dan altijd de kinderen heeft. Vind het gewoon gemeen, ik heb maanden tijd geinvesteerd en hij zei steeds maar 'ja ik kom langs als [reden x] en als [reden y]' maar er kwam altijd wel wat tussen.

Nou ja, ik ben dus sip omdat ik mezelf wel voor m'n kop kan slaan omdat dit zoooo voorspelbaar was maar dat ik toch nog op hem ging 'wachten'.
En nu moet ik nog meer van mezelf mijn verhouding met mannen onder de loep nemen, want dat is het laatste verkeerde patroon denk ik dat ik nog heb, wat ALTIJD mis gaat. En ik wil me dus helemaal niet zo laten behandelen door iemand! Maar ik heb het zelf heel erg in stand gehouden. Waarom denk ik steeds!

Ik wil hem nog 1 afsluitende mail sturen of hem nog 1x bellen en dan klaar. Voor de closure.
Awwww, ik neem aan dat het over J. gaat? Wat jammer. Voorspelbaar, maar daarom niet minder jammer.
Oud 06-12-2013, 21:21
Verwijderd
OMG Sarah naamzoek! Heb jij net een mail voor een afscheidfeest/O&N feest gehad?
Oud 06-12-2013, 21:28
Verwijderd
Citaat:
OMG Sarah naamzoek! Heb jij net een mail voor een afscheidfeest/O&N feest gehad?
Omg ja! Van de zoon van jeugdvriend van mijn vader, &verloofde. Jij dus ook? hoe ken jij ze?
Oud 06-12-2013, 21:30
Verwijderd
Wat een kneus dat ie dat niet aanvoelt, zeg
Oud 06-12-2013, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Die master lijkt me echt heel interessant Heb je al een andere master eigenlijk, Para?
Neen! Dus als ik 'm haal krijg ik vier jaar prestatiebeurs kwijtgescholden in plaats van drie, lekker gunstig Plus ik ben dan MSc in plaats van een MA, dat misstaat ook niet.

De vakken klinken wel minder leuk, dat is meer dit en statistiek enzo. Maar ja, als ik kon studeren wat ik leuk vond ging ik wel naar de kunstacademie.
Oud 06-12-2013, 21:33
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Neen! Dus als ik 'm haal krijg ik vier jaar prestatiebeurs kwijtgescholden in plaats van drie, lekker gunstig Plus ik ben dan MSc in plaats van een MA, dat misstaat ook niet.

De vakken klinken wel minder leuk, dat is meer dit en statistiek enzo. Maar ja, als ik kon studeren wat ik leuk vond ging ik wel naar de kunstacademie.
En je betaalt niet de hoofdprijs!

En oei, die leerdoelen zijn wel een beetje een turn-off
Citaat:
Learned to formulate research questions based on thorough literature research
Oud 06-12-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Omg ja! Van de zoon van jeugdvriend van mijn vader, &verloofde. Jij dus ook? hoe ken jij ze?
OMG ja wat bizar dat we gemeenschappelijke vrienden hebben
Ik zat met allebei bij dezelfde vereniging. G en ik zaten bij hetzelfde dispuut, M en ik zitten in dezelfde vriendinnengroep. En van G's vader heb ik les gehad op de uni
Oud 06-12-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ahh dat is gaar ja. Ook dat je je er wel van bewust bent. Is het dan dat je toch ergens nog een beetje hoopt dat het wél goedkomt, waardoor je het niet eerder afkapt?
ja! maar ja, m'n dooie oma kon nog aanvoelen dat dat niet ging gebeuren dus waarom ik die valse hoop zo graag wou voelen mag joost weten.
Citaat:
Nah, ik mis het machtswellustige om dictator te kunnen worden. En de bereidheid om grote risico's te nemen mis ik ook. Alhoewel Vetinari uit de Discworld-reeks (boekenreeks van Terry Pratchett, red.) dat ook allemaal mist en dat is de beste dictator ooit Hier is het eerste wat ik over hem las, waarna ik prompt mijn hart aan hem verloor:

PM met wanneer dat was? Ik kan me dat niet herinneren maar die ogenschijnlijke morele laksheid en het 'geprobeerd' klinken allebei als niks voor mij Of bedoel je toen met dat ik heel graag wilde weten wat je fetisj was maar je nog in de fetisjkast zat? Want toen heb ik 't je gewoon zo makkelijk mogelijk gemaakt om het mij te vertellen. Al kun je dat ook als manipulatie zien, dat is waar.

Als je het doet om iets gedaan te krijgen dan is flirten toch ook gewoon manipuleren?

Maar goed, dat is op zichzelf ook een probleem, natuurlijk. Alles heeft wel ergens invloed op, en zodra je je bewust bent van die invloed kun je het al niet meer doen met onwetende onschuld.
Ik wou zeggen dat jij bepaalde eigenschappen van een dictator aantrekkelijk vindt (overtuigingskracht, macht, een stap voor zijn, slim, helicopterview) maar toch ook weer niet. De bewuste misleider vs de bewuste leider. Ik denk dat daar maar een vage lijn tussenzit.

En ja, dat was het inderdaad. Later noemde je het zelf ook manipulatie hoor ik vond dat toen wel ver gaan, het feit dat iemand zijn dingen zo kon verwoorden dat ik zoveel vertrouwen kreeg. In niemands handen beter dan in de jouwe, dat zal ik nooit vergeten maar ik schrok er toch van toen je vertelde dat je dat bewust zo had gedaan. Ik had dat dus helemaal niet zo door!! Het ging dan ook niet zozeer om jouw actie dat ik schrok, maar om hoe zoiets te werk gaat.

flirten vind ik niet schadelijk, zeker niet immoreel. En daarbij komt nog dat ik vind dat bij flirten je de ander heel erg de keuze geeft om erop in te gaan of niet. Als die ander een starre hork is dan gaat ie er niet op in en werkt het niet. Ik vind het een lieve en vrolijke manier om iemand zijn hand over het hart te laten strijken.

Citaat:
Awwww, ik neem aan dat het over J. gaat? Wat jammer. Voorspelbaar, maar daarom niet minder jammer.
ja! ik deed heel lelijk tegen hem omdat ik echt gekwetst was en toen had hij als enige antwoord 'laat maar' en zei toen niets meer.
maar goed, we wisten al langer dan vandaag dat hij een communicatiestoornis heeft
Oud 06-12-2013, 21:41
Verwijderd
Citaat:
En je betaalt niet de hoofdprijs!
Ja, ook dat natuurlijk

Citaat:
En oei, die leerdoelen zijn wel een beetje een turn-off
Ja, he. Ik moet ook een extra statistiekvak volgen omdat ik instroom vanuit een andere bachelor, dat vind ik ook geen feestje. Maar ja, als ik een feestje wilde dan ging ik wel naar een feestje.
Oud 06-12-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
OMG ja wat bizar dat we gemeenschappelijke vrienden hebben
Ik zat met allebei bij dezelfde vereniging. G en ik zaten bij hetzelfde dispuut, M en ik zitten in dezelfde vriendinnengroep. En van G's vader heb ik les gehad op de uni
Omg bizar!

Ik ga niet trouwens maar misschien ontmoeten we elkaar ooit bij de bruiloft dan
Oud 06-12-2013, 21:47
Verwijderd
Hahaha ik vind dit hilarisch en beangstigend tegelijkertijd

We hebben trouwens twee gemeenschappelijke FB-vrienden: M en Sann.

Altijd Sann weer.
Oud 06-12-2013, 21:49
Verwijderd
Ik vind het grappig dat je zelfs G's vader kent als je G kent van de vereniging ken je misschien zijn broer ook?

En tja, Sann heeft iedereen wel op Facebook
Oud 06-12-2013, 21:50
Verwijderd
Ohja T ken ik ook Die was zelfs mijn intropapa van de vereniging
Oud 06-12-2013, 21:52
Verwijderd
En G's vader zie ik iedere vrijdag heeeel groot op foto, want hij is hoofdopleider waar ik mijn vervolgopleiding doe
Oud 06-12-2013, 21:54
Verwijderd
Hahaha
Oud 06-12-2013, 22:00
Verwijderd
Ja ik vind het altijd eng als ik overlap met forumers IRL maar ik vind dit een leuk schouwspel hoor.
Oud 06-12-2013, 22:01
Verwijderd
Het was zo'n opluchting toen Sann checkte of we overlappende vrienden hadden op FB en er niemand opdook
Oud 06-12-2013, 22:02
Verwijderd
Ja ik vind het wel vooral grappig
Oud 06-12-2013, 22:15
Verwijderd
Ik heb nu wel even bij alle forumers uit Enschede en alle forumdokters een facebookvriendencheck gedaan
Oud 06-12-2013, 22:22
Verwijderd
Waar ben je lid geweest, lieveheersbeestje?
Oud 06-12-2013, 22:27
Verwijderd
Citaat:
ja! maar ja, m'n dooie oma kon nog aanvoelen dat dat niet ging gebeuren dus waarom ik die valse hoop zo graag wou voelen mag joost weten.
Voor de meeste mensen is gevoel geen keuze. Als je eenmaal valse hoop voelt kom je daar niet makkelijk vanaf.

Lekker antwoord geven op retorische vragen

Citaat:
Ik wou zeggen dat jij bepaalde eigenschappen van een dictator aantrekkelijk vindt (overtuigingskracht, macht, een stap voor zijn, slim, helicopterview) maar toch ook weer niet. De bewuste misleider vs de bewuste leider. Ik denk dat daar maar een vage lijn tussenzit.
Ja, het luistert allemaal erg nauw.

Citaat:
En ja, dat was het inderdaad. Later noemde je het zelf ook manipulatie hoor ik vond dat toen wel ver gaan, het feit dat iemand zijn dingen zo kon verwoorden dat ik zoveel vertrouwen kreeg. In niemands handen beter dan in de jouwe, dat zal ik nooit vergeten maar ik schrok er toch van toen je vertelde dat je dat bewust zo had gedaan. Ik had dat dus helemaal niet zo door!! Het ging dan ook niet zozeer om jouw actie dat ik schrok, maar om hoe zoiets te werk gaat.
Ik ontken het ook niet, hoor Het is zelfs nog erger, want dat ik het manipulatie noemde was ook bewust. Da's het bekennen van schuld, de biecht die mijn geweten afkoopt en jou de mogelijkheid geeft om er alsnog consequenties te verbinden. Dan is de cirkel weer rond. Je snijdt jezelf er wel mee in de vingers natuurlijk, want een slim manipulator neemt nooit het enge woord 'manipulatie' in de mond, maar noemt het gewoon 'persuasive communication' of 'social engineering' of 'overtuigend zijn' of 'inlevingsvermogen' of 'slim zijn' ofzo. Woordkeuze is ook manipulatie.

Je bewust zijn van menselijke reacties en processen ook niet uit te zetten, jammer genoeg.

Citaat:
flirten vind ik niet schadelijk, zeker niet immoreel. En daarbij komt nog dat ik vind dat bij flirten je de ander heel erg de keuze geeft om erop in te gaan of niet. Als die ander een starre hork is dan gaat ie er niet op in en werkt het niet. Ik vind het een lieve en vrolijke manier om iemand zijn hand over het hart te laten strijken.
De meeste vormen van manipulatie zijn ook niet schadelijk en laten keuzevrijheid grotendeels intact, denk ik. Het is meer kansberekening. Maar als iets manipulatie wordt op 't moment dat je je bewust bent van de uitwerking, dan valt flirten daar ook onder. Want dat is ook een bewust sjoemelen met je kansen.

Citaat:
ja! ik deed heel lelijk tegen hem omdat ik echt gekwetst was en toen had hij als enige antwoord 'laat maar' en zei toen niets meer.
maar goed, we wisten al langer dan vandaag dat hij een communicatiestoornis heeft
Blinde sukkel is 'ie. Wat ga je in je laatste mailtje zetten?
Oud 06-12-2013, 22:29
Verwijderd
Theodoor zei dat zijn opa altijd zei:

Lui zijn kun je niets aan doen, maar moe zijn is je eigen schuld.
Oud 06-12-2013, 22:33
Verwijderd
Ik kwam vandaag thuis van werk en toen had ik superhonger en toen at ik een stuk rauwe biefstuk dat hier sinds gisteren op het aanrecht lag :') Waarom in godsnaam.

[edit] Hij was niet rauw toen ik hem at, alleen toen hij op het aanrecht lag. Maar dan nog.

Laatst gewijzigd op 06-12-2013 om 22:53.
Oud 06-12-2013, 22:34
Verwijderd
Ik vraag me af of er iets shitters is dan 'laat maar' te horen krijgen in een beladen discussie.
Oud 06-12-2013, 23:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vind je dat geen immorele manier om mensen te benaderen?
Idd, ik word juist dan behoorlijk vijandig als die trukendoos opengaat.
Oud 07-12-2013, 00:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vraag me af of er iets shitters is dan 'laat maar' te horen krijgen in een beladen discussie.
Best veel dingen, denk ik.
Bijvoorbeeld als je teennagels er één voor één worden uitgetrokken ofzo. Of als de liefde van je leven ineens fan blijkt te zijn van Gers Pardoel.
Oud 07-12-2013, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Best veel dingen, denk ik.
Bijvoorbeeld als je teennagels er één voor één worden uitgetrokken ofzo. Of als de liefde van je leven ineens fan blijkt te zijn van Gers Pardoel.
Maar ik bedoel het ANDERS.

Als je teennagels eruit worden getrokken of diegene fan is van gers pardoel, is het gewoon een heel ander persoon en bestaat degene niet waar je van houdt.

Als degene waar je van houdt (of anderszins veel om geeft) zegt: laat maar, dan is het dezelfde persoon nog steeds, maar wel FUCKING frustrerend. Laat maar? Laat je hoofd maar. En laat je moeder, laat haar maar gewoon.

Dat idee.
Oud 07-12-2013, 00:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik snap je wel hoor, en ik zou dan wrs ook zeggen dat die persoon lekker de tyfus kan krijgen met z'n 'laat maar', maar ik kan me dus wel behoorlijk wat shittere dingen voorstellen.

Regels voor berichten