Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 17:59
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
We verplaatsen de discussie even netjes naar een nieuw Lifestyle topic

Wat is representatief? Strak in pak? "Jezelf zijn"? Dure stofjes (*grin*)? Leef je uit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 18:04
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Laat ik even iets meer typen
Representatief zijn heeft niets met geld te maken. Natuurlijk, met een gevulde portemonnee kan je er makkelijker strak uitzien, maar er is meer voor nodig.

*knip*
Het word hier niet gewaardeerd om foto's van mede forummers te gebruiken voor dit zoort topics. Zoek liever een fototje op bij google oid.

Wat is dat dan wel? Moeilijk te zeggen. Goed aansluitende kleding, niet te strak en niet te wijd. Kleuren die goed bij elkaar passen. Alles in 1 kleur kan mooi zijn, maar ik houd meer van twee of drie kleuren die mooi met elkaar gecombineerd zijn.

Blabla klets lekker verder

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:05
]{ing
]{ing is offline
beetje erg fout topic imho

(ik klets dus niet verder..)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:05
shanli
shanli is offline
omg
Ge wilt echt 'bewijzen' dat MM er niet verzorg uit ziet he

nou,ik ben het wel met je eens ,maar nu ga ik even nadenken voor ik echt antwoord geef op dit topic omg,boeiend
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:09
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Haha nee ik dacht: laten we het even uit het fototopic halen. Het gaat niet persé over MM, dat was maar een voorbeeld.
Wat is dat dan wel? Moeilijk te zeggen. Goed aansluitende kleding, niet te strak en niet te wijd. Kleuren die goed bij elkaar passen. Alles in 1 kleur kan mooi zijn, maar ik houd meer van twee of drie kleuren die mooi met elkaar gecombineerd zijn.

Zie je
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:11
Esmée
Esmée is offline
als je gewoon kunt zien dat er aandacht is besteed aan het uiterlijk... en dat hoeft niet een bepaald stijl te zijn. een goth kan er even representatief uitzien als een 'kakker', alleen op een andere manier.
Oud 29-12-2002, 18:13
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hmm.. representatief waarvoor is de vraag..
De mensen op die foto's die je gepost hebt zijn representatief voor goths. Als je in een dure, nette winkel werkt, zorg je ervoor dat je representatief bent voor die winkel door er verzorgd uit te zien. Of ben ik nou aan het ijlen?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:21
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Representatief hangt inderdaad een beetje af van waarvoor.
Maar een goede verzorging hoort daar zoiezo bij.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
als je representatief bent voor een winkel als black widow, dan zie je er uit als op die foto's...
En je kan toch ook representatief voor jezelf zijn... Of ken da nie?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:38
Verwijderd
echt bijna iedereen hier wil Lom, MM, hoedieookheet onderuit halen of nie??
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
echt bijna iedereen hier wil Lom, MM, hoedieookheet onderuit halen of nie??
Vind je zelf ook niet dat hij het daar wel een kléin beetje naar gemaakt heeft?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
ik weet niet precies wat hij hier gedaan heeft, ik vroeg het me gewoon af. Ik was ooit op een meeting en daar was hij ook en ehmz.. laat ik het netjes zeggen.. hij was ook alles behalve het type waarmee ik mee om zou gaan/het mee zou kunnen vinden..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:52
Verwijderd
Nouja, waar hij zich niet zo geliefd mee heeft gemaakt is zijn constante gezeik over 'ik ben de enige "echte" gothic, ik ben met niemand te vergelijken, bla bla bla', gewoon de algemene arrogante instelling die hij tentoon spreidde...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Nouja, waar hij zich niet zo geliefd mee heeft gemaakt is zijn constante gezeik over 'ik ben de enige "echte" gothic, ik ben met niemand te vergelijken, bla bla bla', gewoon de algemene arrogante instelling die hij tentoon spreidde...
dat moet dan fake arrogantie zijn want op die meeting..nah jah hij maakt het er zelf idd dus naar..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:57
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Noekie schreef:
als je representatief bent voor een winkel als black widow, dan zie je er uit als op die foto's...
En je kan toch ook representatief voor jezelf zijn... Of ken da nie?
Nou pardon,als je in een winkel als black widow werkt is het inderdaad meer logisch dat jezelf die kleren ook draagt,maar daarom hoef je er toch niet onverzorgt uit te zien?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:07
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Gang signs in the air ... represent represent!!!

Rat
Oud 29-12-2002, 21:06
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
nare man schreef:
ok hij kraamt veel onzin uit maar hij is wel dope
Oud 29-12-2002, 22:04
Verwijderd
Je zal ongetwijfeld een goede reden hebben om Masked Mage zo de grond in te boren maar ik vind het erg hard, noem me maar politiek correct ofzo, maar dit hele topic is het leven in geroepen om te bewijzen dat hij geen stijl heeft (lees: geen stijl conform jouw norm)...

Verder ben ik van mening dat mensen er niet perse 'netjes' uit hoeven te zien om aardig of dope te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 06:21
Krugdinho
Krugdinho is offline
Tis ook nog eens onzin, want masked mage is best representatief op sommige aspecten...en sommige gelegenheden weer niet...

tis hetzelfde als met een spijkerbroek op een gala party aankomen of in je mini rok naar een vergadering....een representatief uiterlijk ligt aan de eisen die van je verwacht worden en je stijl naarmate die eisen...je kunt dus zo en zo al niet van iemand zeggen momenteel dat hij of zij niet representatief is...misschien in jouw ogen maar dat ligt aan jouw eisen...niet aan zijn of haar presentatie..

Grtz Secreet
Oud 30-12-2002, 09:43
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
eXo schreef:
Je zal ongetwijfeld een goede reden hebben om Masked Mage zo de grond in te boren maar ik vind het erg hard, noem me maar politiek correct ofzo, maar dit hele topic is het leven in geroepen om te bewijzen dat hij geen stijl heeft (lees: geen stijl conform jouw norm)...

Verder ben ik van mening dat mensen er niet perse 'netjes' uit hoeven te zien om aardig of dope te zijn.
Geen van deze dingen heb ik ooit beweerd...

Ik vind jullie inderdaad een stelletje politiek correcte rukkers. In het fototopic was het grappig, maar in een apart topic is het opeens "te hard"? Ik ga m'n punt geeneens meer uitleggen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:01
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
melody
representatief vind ik als mensen gewoon verzorgd eruitzien, netjes haar, niet vet. Leuke (nette) kleding, wat qua kleur bij elkaar past...enzenz. netjes en verzorgd

wat hierboven word gezegd dat MM voor een goth er representatief uitziet is boelshit
sinds wanneer is vet haar representatief? en vieze vette hoofddoekjes? makeup voor een jongen vind ik nou niet representatief... en echt verzorgd ziet ie er ook niet uit.
nja

en over de dure kleding... (nog ff over het fototopic) je kan mij niet vertellen dat deze kleding duur was, die cape misschien, maar de rest is vrij mja *geen woord voor*
Oud 30-12-2002, 10:02
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
ow en lange nagels (foto1) vind ik zeker niet netjes, ook niet voor goths
Oud 30-12-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
IMO is het meer gedaan om gewoon duidelijk te krijgen wat 'representatief' is. En omdat MM nou eenmaal er prat op gaat dat hij dé representatieve, nette, beschaafde über-kak-goth is, neemt ze hem als voorbeeld. Dat vind ik niet 'hard'.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:24
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Nare, soulmate, wij begrijpen elkaar weer eens

(kom op msn )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
kunnen we nu eens kappen met masked mage af te kraken? hij heeft er nu eenmaal voor gekozen zich zo te blijven kleden, ook al is hij 25.. laat hem gewoon.

maargoed, ontopic ofzo : ik vind gewoon een kokerrok in een neutrale kleur, een normaal strak truitje met lange mouwen (ook in een neutrale kleur), haar in een simpele staart of vlecht, huidskleurige panty's en nette schoenen representatief voor een meisje.. bijv. voor een kantoorbaan oid.. waar je niet kunt gaan rondhuppelen in soepjurken en 3 kilo kettingen met pentagrammen etc.
bij jongens gewoon een pantalon en een overhemd dat dichtgeknoopt zit ofzo. lang haar hoef je niet meteen af te knippen, als je het gewoon in een staart doet zie je er imho wel representatief genoeg uit (een staart bij jongens met lang haar vind ik er persoonlijk niet uitzien, maar als het moet dan moet het maar). Je moet je soms wel aanpassen ivm werk en soms familie ed. (mijn oma vind het nooit leuk als mn haar alle kleuren is en ik een beetje extreme make-up en kleding draag, dus houd ik daar rekening mee, en kleed ik me dan iets netter, iets minder make-up). dit wil niet zeggen dat je je smaak moet verloochenen en je moet aanpassen aan de rest van de wereld. maar een beetje rekening houden met anderen is af en toe niet verkeerd. is imo ook beter voor jezelf, want als je een hele dag thuis moet zitten omdat je van een uitkering leeft gewoonweg omdat je geen werk krijgt door je manier van kleding daar word je ook niet beter van..

pffff.. wat een verhaal, maargoed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 11:42
italianboy
italianboy is offline
representatief betekent dat je past in de uitstraling van het bedrijf, oftewel je mag niet anders zijn dan alle andere loonslaven die er werken
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:02
Pharmacon
Pharmacon is offline
tligt er ook aan met welk doel je representatief wil zijn....
Oud 30-12-2002, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef:
ok hij kraamt veel onzin uit maar hij is wel dope
Vond je dat ook toen je voor em wegrende uit de stairway to heaven? Of heb je inmiddels je leven ''gebeterd''..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:50
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb een paar keer met MM gepraat en ik merk echt niks raars op ofzow

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om een foto van een forummer als voorbeeld te gebruiken.
Oud 30-12-2002, 12:53
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Esmée schreef:
als je gewoon kunt zien dat er aandacht is besteed aan het uiterlijk... en dat hoeft niet een bepaald stijl te zijn. een goth kan er even representatief uitzien als een 'kakker', alleen op een andere manier.
Ik vind netjes/stijlvol (--> kak?) meer representatief (mijn eerste gedachten daarover; ik denk aan vertegenwoordigers van een bedrijf). Maar ik ben het met je eens dat ook goths representatief kunnen zijn, maar dan representatief voor een ander doel, bedrijf o.i.d.
Oud 30-12-2002, 13:04
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Volgens mij hangt het enorm van de doelgroep af waarvoor je representatief moet zijn . . .

in bepaalde sectoren ben je als "kakker" niet direct representatief omdat je geen uitstraling hebt of je niet bij het imago van een product past.
Hetzelfde geld voor alle andere hokjes die er bestaan.
Oud 30-12-2002, 13:43
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik heb een paar keer met MM gepraat en ik merk echt niks raars op ofzow

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om een foto van een forummer als voorbeeld te gebruiken.
nee, idd.
ik heb em 1x op een meeting een beetje gesproken en ik vond em best aardig
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:53
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
topic redelijk fout ja of je masked mage nou wel of niet mag ik vind dat je hem wel met wat meer respect mag behandelen.
Oud 30-12-2002, 14:09
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
dumbest.
topic.
ever.
Oud 30-12-2002, 14:30
Gwen.
Gwen. is offline
Ik vind het niet zo'n dom topic. Ik vind het wel interessant. Misschien vind de een een versleten broek wel representatief en heeft hij daar hele goede argumenten voor.
Ik vind iemand representatief als hij/zij er verzorgd uitziet, en een vriendelijke uitstraling heeft. Stropdas met overhemd kan net zo verzorgd zijn als een skatebroek met een adidasvestje. Zolang het maar niet vies is, of niet bij elkaar staat, of helemaal verwassen is of versleten, of aan alle kanten aan elkaar genaaid. Uitstraling is ook belangrijk, want het ene meisje in een heel kort rokje is wel representatief terwijl de ander heel ordinair over kan komen.
Oud 30-12-2002, 17:41
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Ik vind het niet zo'n dom topic. Ik vind het wel interessant. Misschien vind de een een versleten broek wel representatief en heeft hij daar hele goede argumenten voor.
Ik vind iemand representatief als hij/zij er verzorgd uitziet, en een vriendelijke uitstraling heeft. Stropdas met overhemd kan net zo verzorgd zijn als een skatebroek met een adidasvestje. Zolang het maar niet vies is, of niet bij elkaar staat, of helemaal verwassen is of versleten, of aan alle kanten aan elkaar genaaid. Uitstraling is ook belangrijk, want het ene meisje in een heel kort rokje is wel representatief terwijl de ander heel ordinair over kan komen.
Ik vind persoonlijk dat iemand met een verzorgd uiterlijk niet representatief over hoeft te komen.

Een quote uit de van dale:
Citaat:
re·pre·sen·ta·´tief (bn.)

1 iets of iem. vertegenwoordigend, bepaalde belangen behartigend
2 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => typerend, karakteristiek
3 geschikt om te vertegenwoordigen
Dit laat weinig te twisten over . Of iemand wel of niet representatief is hangt volledig van zijn of haar omgeving of 'doel' af. Een 'goth' in een jeanszaak is niet representatief, net zo min als een clownesk gekleed persoon op kantoor of een 'kakker' in een wicca winkel.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:16
Verwijderd
Ik vind representatief ook verzorgd, netjes en schoon.

Het is voor mij: vrij nette, goed passende en schone kleding, niet ontzettend veel make up/belachelijk veel sieraden, verzorgd en schoon haar, etc...

Ik vind piercings/tattoos niet meteen on-representatief, iemand kan er best representatief uit zien met piercing oid *sgop*

En uiteraard heeft het met de omgeving te maken, bij een heel net bedrijf moet je wat netter gekleed gaan dan in een winkel oid..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:43
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Milk schreef:
Vond je dat ook toen je voor em wegrende uit de stairway to heaven? Of heb je inmiddels je leven ''gebeterd''..
ja.
Oud 30-12-2002, 19:55
a new noise
a new noise is offline
ik vind representatief : kenmerkend voor de onderneming
Oud 30-12-2002, 20:25
Mystique
Mystique is offline
Heel moeilijk. Een mooi pak kan heel erg mooi zijn maar als je niet het persoon ervoor bent kleed het je niet af. Ik denk dat als je representatief wil zijn dat je wel iets moet kiezen van je eigen smaak en wat bij je past, maar dat het ook wel netjes moet zijn. En iedereen weet wel wat netjes is en wat niet lijkt me...
Maar over het algemeen vind ik pakken voor mannen en vrouwen erg mooi maar ook een pantalon met ene mooie bliuse en leuk stoer leer jasje vind erg gaaf! of ene leren rok met iets leuks erop. Het hoeft nuet allemaal duf te zijn maar kan ook wel uitdagend zijn met een wat diepere collete bijvoorbeeld. Ik vind dat leuker dan een standaard mantelpak waar iedereen in kan lopen. Je moet je eigen accent erin toevoegen. En ik hou van sexy!(op een leuke manier natuurlijk..)
Oud 30-12-2002, 20:34
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik was directiesecretaresse van een klein bedrijf. M'n versie van 'representatief' was meestal:

- neutrale kleuren
- geen opschriften
- geen spijkerbroek (of 't moest echt een nette zijn)
- geen opvallende schoenen.

Meestal kwam het dan uit op een jasje of jackje over een shirtje op een nette broek. Ik droeg wel m'n Doc Martens, tenzij er een belangrijke vergadering was. Op m'n 'nette schoenen' kan ik niet de hele dag lopen.
Oud 30-12-2002, 21:01
June bug
June bug is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik vind representatief : kenmerkend voor de onderneming
helemaal mee eens
Oud 30-12-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef:
Ik vind netjes/stijlvol (--> kak?) meer representatief (mijn eerste gedachten daarover; ik denk aan vertegenwoordigers van een bedrijf).
Om eerlijk te zijn vind ik écht kakkerig helemaal niet representatief en zelfs niet serieus. Die halve homo's met drie roze overhemden over elkaar, kraag omhoog, kralenkettinkje, broeken met omslag en het hele jaar rond, zomer of winter, van die lage sokjes in hun gloedjenieuwe Van Bommel bootjes zien er nou niet bepaald volwassen uit oid.

Ik sluit me bij Rutger aan: representatief is de kleding die het best jouw functie weerspiegelt. Bij een bank trek je een neutraal pak aan, maar als vertegenwoordiger van een skateboardmerk kleed je je natuurlijk in vrijetijdskleding.

Over het algemeen worden, in vrijwel alle functies, een nette donkerblauwe broek (geen spijkerbroek), een lichtblauw overhemd en broques wel gewaardeerd, en dan hoeft er niet eens een das bij.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:31
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
nare man schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik écht kakkerig helemaal niet representatief en zelfs niet serieus. Die halve homo's met drie roze overhemden over elkaar, kraag omhoog, kralenkettinkje, broeken met omslag en het hele jaar rond, zomer of winter, van die lage sokjes in hun gloedjenieuwe Van Bommel bootjes zien er nou niet bepaald volwassen uit oid.
(Li)
Dit vind ik dus echt geen kakkleding hoor, dit was ooit eens hip

Representatief is wat hier eigenlijk al beschreven stond. Dat je goed verzorgd bent en dan maakt het niet uit welke stijl je hebt. (wel wat je vertegenwoordigt)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 06:11
Secreet
Secreet is offline
*heeft net heel het fototopic gelezen en weet nu waar het over gaat*

Moet zeggen dat Masked Mage op 1 punt wel gelijk heeft, namelijk gothic is een zeer oude stijl maar ook een zeer rijke stijl wat dat betreft. wat vroeger gothic was betrof werkelijk de adel, kijk alleen maar naar de gothieke stijl van kerken en gebouwen, kastelen ook nog, houd toch in dat het niet aan de lagere klasse toebehoorde.

Wat echter vergeten word is niet alleen dat gothic zeer zeer zeer vroeger representatief was, maar ook dat mensen in berenvellen eeuywen geleden representatief waren, namelijk de jagers van een volk. Soort van koningen zou je kunnen zeggen. En je kunt mij niet vertellen dat iemand in een berenvel nu in deze tijd nog representatief is.

Of kak wel representatief is vind ik overigens ook nog maar te bezien. Als dure kleding het enige is wat voor kak staat wil ik er nog over nadenken, maar 40 kraagjes omhoog vind ik toch niet echt representatief bij sommige gelegenheden...
Oud 02-01-2003, 14:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Of kak wel representatief is vind ik overigens ook nog maar te bezien. Als dure kleding het enige is wat voor kak staat wil ik er nog over nadenken, maar 40 kraagjes omhoog vind ik toch niet echt representatief bij sommige gelegenheden...
Hmm nee allebei niet denk ik. Het gaat meer om een bepaalde stijl kleding: netjes en verzorgd. Inderdaad vaak met een kraagje (overhemd ofzo), maar die hoef niet persé omhoog. Dat doen vooral jongere mensen (die willen die nette stijl wat 'speelser' maken).
Reageren

Regels voor berichten