Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2014, 21:34
Verwijderd
Vaatwasser inruimen
Advertentie
Oud 07-01-2014, 21:41
Allure
Allure is offline
Citaat:
Allure
Hoi! Jij bent toch Barabas?
Oud 07-01-2014, 21:42
Verwijderd
Afwas inruimen, afwasmachine inruimen/vullen? Tafel afruimen volstaat ook al.
Oud 07-01-2014, 21:47
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ik vind dit zo'n fijne versie:

[filmpje]

Miley
Wow, mooie versie.

What about this one

http://www.youtube.com/watch?v=nh5xBtpzklM
Oud 07-01-2014, 21:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
inruimen
Oud 07-01-2014, 21:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bij mij kwam er wel Zeeuws uit! Dus het klopt wel. Heb je 'm gewoon verkeerd ingevuld.
Wow. Fall effe with the door in the house!
Hallo! Hoe'st?
Oud 07-01-2014, 21:50
Verwijderd
Hoi Stefenootje trouwens!
Oud 07-01-2014, 21:52
Verwijderd
Ik zeg ook inruimen maar sommige mensen zeggen inpakken. Ik vraag me af of dat verschil dialectafhankelijk is, aangezien vaatwassers een stuk nieuwer zijn dan dialecten, of gewoon gezinsafhankelijk.
Oud 07-01-2014, 21:55
Verwijderd
Oh en Sherlock <3
Oud 08-01-2014, 00:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ook legde ik een keer "snokken" bij Scrabble, maar dit woord werd niet geaccepteerd.

Ik had bij mijn vorige werk een Zeeuwse collega, daar zei ik ook vaak Zeeuwse dingen tegen. Mijn vader moest altijd heel hard lachen als ik hem dat vertelde.
Citaat:
Nee, precies, ik zeg ook geen juun tegen ui, alleen soms voor de grap. Ik zeg wel altijd joekte in plaats van jeuk, want dat is leuk.
Juun zegt mijn vader wel eens ja
Citaat:
Wow, mooie versie.

What about this one

http://www.youtube.com/watch?v=nh5xBtpzklM
Hmnee, maar ik vind 't Schaep ook niet leuk verder en ik hou er niet van als liedjes zo worden vertaald. Helaas
Oud 08-01-2014, 00:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, en Sarah, wij noemen dat sowieso een afwasmachine (ik typ heel vaak vaatwasser, omdat dat korter is), maar het is inruimen ja.
Oud 08-01-2014, 00:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh en Sherlock <3
Hij was echt supergoed zondag. <3
Oud 08-01-2014, 06:13
Verwijderd
Mijn oma zegt un tegen een ui.
Oud 08-01-2014, 06:19
Verwijderd
Ik ga denk ik vanaf nu het woord 'ajuin' promoten. Het is een te mooi woord om vergeten te worden.
Oud 08-01-2014, 07:48
Verwijderd
Steffiiiii hallootjes
Oud 08-01-2014, 07:51
Verwijderd
De mensen op de chatbox van de quitnow app, die zouden echt onder schot allen carr moeten lezen. Dat gewhine daar en het zware lefe dat ze hebben zonder allen is niet om aan te zien.
Oud 08-01-2014, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, en Sarah, wij noemen dat sowieso een afwasmachine (ik typ heel vaak vaatwasser, omdat dat korter is), maar het is inruimen ja.
Vaatwasmachine

I mean, seriously, zo zeg ik dat.
Oud 08-01-2014, 07:55
Qimm
Qimm is offline
afwasser!
Oud 08-01-2014, 08:36
Verwijderd
zeggen jullie ijskast of koelkast?
Oud 08-01-2014, 08:38
Verwijderd
Koelkast. En vaatwasser in het Nederlands. Afwasmachine in het dialect.
Oud 08-01-2014, 08:47
Verwijderd
Koelkast. En ik geloof dat ik vaatwasser zeg, maar afwasmachine kan ook...
Oud 08-01-2014, 08:50
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Meestal koelkast. Maar ik geloof dat het ijskast "moet" zijn.
Oud 08-01-2014, 08:50
Carn
Carn is offline
koelkast, afwasmachine. IJskast impliceert voor mij dat het een vriezer is
Oud 08-01-2014, 08:51
Carn
Carn is offline
IJskast / koelkast

Wat kun je beter zeggen: ijskast of koelkast? Beide woorden zijn correct, en het ene is niet beter dan het andere. Hooguit is koelkast gebruikelijker dan ijskast, behalve in de uitdrukking iets in de ijskast zetten.
Een koelkast koelt etenswaren; er zit geen ijs in. In de voorloper van de koelkast, de ijskast, was dat wel het geval: dat was een goed afgesloten kast die koel werd gehouden door middel van ijsbroden (grote stukken ijs). De voor deze kast gebruikte benaming ijskast is overgegaan op de met elektriciteit gekoelde koelkast. Met name in hogere kringen is men geneigd het oude woord ijskast beter te vinden, maar dat is niet terecht.
Zie ook het advies dat etiquettedeskundige Beatrijs Ritsema over ijskast en koelkast heeft geschreven.
Oud 08-01-2014, 09:08
Verwijderd
Citaat:
dat ja!
en ik zeg afwasmachine.
Oud 08-01-2014, 09:19
Neko*
Neko* is offline
Koelkast. Vaatwasser. En inpakken, net als een koffer.
Oud 08-01-2014, 09:20
Verwijderd
De vrijwilligster op mijn werk gaf gisteren een van mijn clienten een zoen op de mond terwijl de cliente daar duidelijk niet op zat te wachten. Ik ben er nog steeds boos over. Stom wijf heeft echt geen gevoel voor persoonlijke grenzen/ruimte/whatever. Bah.
Oud 08-01-2014, 09:22
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
De vrijwilligster op mijn werk gaf gisteren een van mijn clienten een zoen op de mond terwijl de cliente daar duidelijk niet op zat te wachten. Ik ben er nog steeds boos over. Stom wijf heeft echt geen gevoel voor persoonlijke grenzen/ruimte/whatever. Bah.
Is dat waarom je zo boos was of is er nog meer? Als dat gebeurt kun je haar er toch op aanspreken?
Oud 08-01-2014, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Koelkast. Vaatwasser. En inpakken, net als een koffer.
dat klinkt alsof je 'm cadeau gaat doen met inpakpapier eromheen.
Oud 08-01-2014, 09:25
Verwijderd
IJskast en afwasmachine. Wel eerder magnetron dan microgolf.
Oud 08-01-2014, 09:26
Verwijderd
microgolf zeggen veel Belgen dat?
Oud 08-01-2014, 09:28
Verwijderd
Ja Microgolfoven officieel, maar dat wordt al snel microgolf.
Oud 08-01-2014, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Is dat waarom je zo boos was of is er nog meer? Als dat gebeurt kun je haar er toch op aanspreken?
Heb ik gedaan. Teamleidster en vrijwilligerscoordinator van ons team zijn gemaild en ik heb het gerapporteerd. En ik heb duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is en dat het te ver gaat. Maar het mens werkt me sowieso op de zenuwen. Ze heeft de neiging om zomaar kamers binnen te komen als je mensen aan het verrzorgen bent, met clienten naar het toilet te gaan terwijl ze heel goed weet dat mensen dat zelfstandig kunnen, ze las de rapportages. Ze ging echt een hele tijd veel te ver en nu ging ze echt veel te ver. Ik hoop dat ze niet meer terug mag komen, echt ontzettend. Bah.
Oud 08-01-2014, 09:29
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onsmakelijk om een verstandelijk beperkte op zijn mond te zoenen. Dat vind ik het meest schokkende van het verhaal.
Oud 08-01-2014, 09:31
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
dat klinkt alsof je 'm cadeau gaat doen met inpakpapier eromheen.
Het is dan ook elke keer een cadeau om al die vaat schoon te zien zonder dat ik er veel moeite voor heb moeten doen.
Oud 08-01-2014, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onsmakelijk om een verstandelijk beperkte op zijn mond te zoenen. Dat vind ik het meest schokkende van het verhaal.
Ja, ook dat. Het is ook vies. Maar de vrijwilligster tikt zelf ook niet helemaal goed.

Ouders van een van onze clienten zoenen hun zoon ook op de mond. En hoewel dat eigen kind is, is het alsnog heel erg onhygienisch. Ik moet er ook niet aan denken
Oud 08-01-2014, 09:54
Klovorhop
Klovorhop is offline
Koelkast, vaatwasser, inruimen.
Oud 08-01-2014, 10:06
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Heb ik gedaan. Teamleidster en vrijwilligerscoordinator van ons team zijn gemaild en ik heb het gerapporteerd. En ik heb duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is en dat het te ver gaat. Maar het mens werkt me sowieso op de zenuwen. Ze heeft de neiging om zomaar kamers binnen te komen als je mensen aan het verrzorgen bent, met clienten naar het toilet te gaan terwijl ze heel goed weet dat mensen dat zelfstandig kunnen, ze las de rapportages. Ze ging echt een hele tijd veel te ver en nu ging ze echt veel te ver. Ik hoop dat ze niet meer terug mag komen, echt ontzettend. Bah.
Wat een vervelend verhaal.
Oud 08-01-2014, 10:07
Verwijderd
hebben jullie de rijdende rechter gezien? Die ouwe lui zijn werkelijk niet te geloven. Wat een korzichtige apen

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1388322
Oud 08-01-2014, 10:14
Verwijderd
Oeh altijd leuk, straks eens kijken
Oud 08-01-2014, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Oud 08-01-2014, 12:12
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Koelkast, maar soms ijskast als ik bij mijn oma ben.
Oud 08-01-2014, 12:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik zeg ook inruimen maar sommige mensen zeggen inpakken. Ik vraag me af of dat verschil dialectafhankelijk is, aangezien vaatwassers een stuk nieuwer zijn dan dialecten, of gewoon gezinsafhankelijk.
Inpakken doe je met cadeaus. Ik zeg afwasmachine inruimen. Ook een raar woord, trouwens, inruimen.
Oud 08-01-2014, 12:19
Verwijderd
Intasten!
Oud 08-01-2014, 12:23
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Intasten!
Onacceptabel.
Oud 08-01-2014, 12:26
Qimm
Qimm is offline
Volproppen
Oud 08-01-2014, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Onacceptabel.
Het schoot me te binnen, ik hoor het vaak bij vrienden in Baarle, niet alleen voor afwasmachines
Oud 08-01-2014, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Volproppen
Volstouwen!
Oud 08-01-2014, 12:49
Hazel
Hazel is offline
Kijkt er al iemand naar Utopia en is het wat?
Oud 08-01-2014, 13:21
Verwijderd
Ik mag het vast allemaal weer niet zeggen, maar ik lach de autistische kneuzen uit het oosten die tegenover me in de trein zitten met een stapel worstenbroodjes "die in principe voor in Zwitserland zijn" op schoot en die geilen op de dames op de Spits-voorpagina, heel erg hard uit Van binnen dan. Echt bij alles wat ze zeggen heb ik een inwendige grinnik én facepalm.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten