Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2014, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ga de opleiding verpleegkundige doen, maar ik val flauw van mijn eigen bloed. Ik weet niet of het dan wel zo geschikt is.
Mijn schoonbroer viel flauw toen hij bloed moest laten prikken, maar is de hele tijd bij zijn vrouw gebleven toen zij een hele zware bevalling doormaakte waar veel bloed bij kwam kijken, en heeft uiteindelijk ook met zijn neus bovenop de keizersnede gestaan, dus het kan goed zijn dat het je het van anderen heel goed kunt hebben

En het ligt er maar net aan wat je gaat doen als verpleegkundige. Ik zie echt niet zoveel bloed op mijn werk, maar een vriendin loopt stage in het ziekenhuis en loopt zo nu en dan mee op de OK, en dan is het weer een ander verhaal.
Advertentie
Oud 10-01-2014, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ik zou toch wel wat inloopdagen en zo doen, voor je je zo'n opleiding ''gewoon gaat proberen''.
Doe ik ook en een vriendin van mij, die het eerste jaar van die opleiding doet, vertelt me elke dag in geuren en kleuren wat ze heeft gedaan. Ik heb alle boeken al ingekeken en de opendag is binnenkort
Oud 10-01-2014, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Doe ik ook en een vriendin van mij, die het eerste jaar van die opleiding doet, vertelt me elke dag in geuren en kleuren wat ze heeft gedaan. Ik heb alle boeken al ingekeken en de opendag is binnenkort
Oud 10-01-2014, 15:37
Hazel
Hazel is offline
Nog een leuk onderwerp waar ik het laatst al met een paar anderen hier over had: als jullie een kind zouden baren, zou je partner dan tussen je benen mogen kijken naar hoe het eruit komt?
Verwijderd
Citaat:
Mijn schoonbroer viel flauw toen hij bloed moest laten prikken, maar is de hele tijd bij zijn vrouw gebleven toen zij een hele zware bevalling doormaakte waar veel bloed bij kwam kijken, en heeft uiteindelijk ook met zijn neus bovenop de keizersnede gestaan, dus het kan goed zijn dat het je het van anderen heel goed kunt hebben

En het ligt er maar net aan wat je gaat doen als verpleegkundige. Ik zie echt niet zoveel bloed op mijn werk, maar een vriendin loopt stage in het ziekenhuis en loopt zo nu en dan mee op de OK, en dan is het weer een ander verhaal.
Ik wil daarna sowieso verder richting logopedie of ergotherapie of fysiotherapie waarschijnlijk, dus daar heb je het niet bij nodig.
Verwijderd
Citaat:
Ik kan wel operaties kijken op tv. Ik probeer het gewoon
Oh, maar ik trek operaties op tv heel slecht, terwijl ik irl overal met mijn neus bovenop wil staan en het super interessant vind.

Citaat:
Ik doel meer op dat de afstanden in andere landen doorgaans groter zijn en het vervoer slechter/langer/omslachtiger dus dat dat niet een goede criteria is.
Ohja. Ach. Ik heb toch geen plannen om te emigreren.
Oud 10-01-2014, 15:38
Verwijderd
Ik heb al leren kijken naar plaatjes van decubitus
Oud 10-01-2014, 15:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
+ in ken meerdere mensen met veel langere hypotheeklasten dan mijn huurlasten (voor een toffer en groter huis), dus ik snap niet zo goed waarom het geen financiele voordelen zou hebben.
Het kan wel financiële voordelen hebben, maar je moet er ook rekening mee houden dat wanneer ze in Den Haag opeens een vlaag van beperkte zwakzinnigheid hebben de hypotheekrenteaftrek afgeschaft wordt.
Oud 10-01-2014, 15:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb al leren kijken naar plaatjes van decubitus
Moet je nu alleen nog even wennen aan de geur ervan
Oud 10-01-2014, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Nog een leuk onderwerp waar ik het laatst al met een paar anderen hier over had: als jullie een kind zouden baren, zou je partner dan tussen je benen mogen kijken naar hoe het eruit komt?
Als ik dat niet mag zou ik dat niet heel leuk vinden.
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat ik me daar druk om kan maken op dat moment. Hij doet maar, maar volgens mij zit hij daar zelf niet echt op te wachten.

Citaat:
Ik wil daarna sowieso verder richting logopedie of ergotherapie of fysiotherapie waarschijnlijk, dus daar heb je het niet bij nodig.
Eerst verpleegkunde en dan fysio? Oh, eerst mbo en dan hbo. Ik dacht meteen hbo-v.
Hazel
Hazel is offline
Waarom niet?
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ik heb wel altijd gezegd: Nope, je blijft maar bij mijn hoofd staan. Maar als p bij p komt ben je wel met andere dingen bezig en ik weet eigenlijk niet wat hij allemaal gezien heeft. Hij heeft er iig geen trauma aan over gehouden.
Verwijderd
Citaat:
Eh, dat hangt er vanaf. Als mijn partner een vrouw is - misschien. Als mijn partner een Nederlandse man is - héééél misschien. Als mijn partner een Russische man is - nee.

Over het algemeen zou ik er geen fijn gevoel bij hebben.
Oud 10-01-2014, 15:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee.
Oud 10-01-2014, 15:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik denk niet dat ik daar op dat moment heel veel over ga zeggen. We zien wel wat er gebeurt.
Oud 10-01-2014, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat ik me daar druk om kan maken op dat moment. Hij doet maar, maar volgens mij zit hij daar zelf niet echt op te wachten.

Eerst verpleegkunde en dan fysio? Oh, eerst mbo en dan hbo. Ik dacht meteen hbo-v.
HBO gaat niet met een vmbodiploma
Oud 10-01-2014, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Omdat hij dingen als wonden en bloed en alles waar ik op kick heel erg smerig vind. Hij heeft me gevraagd om het niet meer over decubituswonden te hebben toen ik nog stageliep bij dementerenden. Hij vond dat echt heel vies.
Hazel
Hazel is offline
Tina: denk je dat Nederlandse mannen daar beter tegen bestand zijn dan Russische?
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Omdat hij dingen als wonden en bloed en alles waar ik op kick heel erg smerig vind. Hij heeft me gevraagd om het niet meer over decubituswonden te hebben toen ik nog stageliep bij dementerenden. Hij vond dat echt heel vies.
Want daarvoor ging je er maar over door en door, die wonden?
Oud 10-01-2014, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder is nu aan het omscholen tot verpleegkundige, dus dat hoor ik ook elke dag en een vriendin van me heeft het er steeds over.
Oud 10-01-2014, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Zelfde als Klovorhop eigenlijk. Ik weet dat hij wel heeft gekeken, en hij heeft er geen trauma aan over gehouden Hij heeft ook de navelstreng doorgeknipt, terwijl hij eerder altijd riep dat echt niet te gaan doen.
Oud 10-01-2014, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Want daarvoor ging je er maar over door en door, die wonden?
Uiteraard. Complete spreekbeurten, met foto's en cliënten die hier op tafel kwamen liggen om te laten zien wat voor smerige wonden dat kunnen zijn.
Oud 10-01-2014, 15:48
Hazel
Hazel is offline
Hebben jullie wel heel veel minder seks sinds jullie kinderen hebben?
Oud 10-01-2014, 15:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
+ in ken meerdere mensen met veel langere hypotheeklasten dan mijn huurlasten (voor een toffer en groter huis), dus ik snap niet zo goed waarom het geen financiele voordelen zou hebben.
Nou ja, dat is dus de rekensom die ik gedaan heb; voor mij was een appartement kopen en er X jaar in blijven wonen interessanter dan X jaar iets soortgelijks met verhoudingsgewijze hoge huurkosten te huren Zelfs als de hypotheekrenteaftrek er niet zou zijn zou ik (vermoed ik) nog steeds goedkoper wonen denk ik
Oud 10-01-2014, 15:50
Verwijderd
@Odette; het schijnt dat het vaak voorkomt dat je bij het zien van je eigen bloed naar wordt en flauw valt, terwijl bloed van anderen dat niet doet. Soort van zelfbescherming (eigen bloed = hop, bloeddruk omlaag zodat je niet leeg bloedt). Maar van bloed van anderen kan je die reactie ook wel krijgen... En het went. Mijn schoonzus werkt op de OK en ziet veel co-assistenten, in het begin vallen ze nog wel eens flauw, maar na wat wennen is dat over.
Oud 10-01-2014, 15:51
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Nee hoor, alleen in het begin.
Oud 10-01-2014, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Tina: denk je dat Nederlandse mannen daar beter tegen bestand zijn dan Russische?
Eh, nee, maar ik denk dat ze minder hard durven te protesteren, ofzo.

Maar goed, ik vind het sowieso niet iets voor mannen om te zien. Ik zou ook niet weten of ik überhaupt wel zou willen dat-ie daar mijn hand ofzo vasthield.
Oud 10-01-2014, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Nee, zeker niet.
Oud 10-01-2014, 15:56
Turk February
Turk February is offline
Als ik een vriendin heb en ze slaat aan het baren, zou ik daar denk ik wel bij willen zijn. Maar ik zie mezelf niet echt aanmoedigen. Ik ben geen aanmoedigtype. Hoewel de boel natuurlijk vast en zeker zal veranderen als het eenmaal zo ver is.
Oud 10-01-2014, 15:56
Verwijderd
Citaat:
@Odette; het schijnt dat het vaak voorkomt dat je bij het zien van je eigen bloed naar wordt en flauw valt, terwijl bloed van anderen dat niet doet. Soort van zelfbescherming (eigen bloed = hop, bloeddruk omlaag zodat je niet leeg bloedt). Maar van bloed van anderen kan je die reactie ook wel krijgen... En het went. Mijn schoonzus werkt op de OK en ziet veel co-assistenten, in het begin vallen ze nog wel eens flauw, maar na wat wennen is dat over.
Wat een rare motorische foutjes heeft het lichaam.
Dan wordt het toch maar met speldenprikken beginnen
Oud 10-01-2014, 15:57
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Als ik een vriendin heb en ze slaat aan het baren, zou ik daar denk ik wel bij willen zijn. Maar ik zie mezelf niet echt aanmoedigen. Ik ben geen aanmoedigtype. Hoewel de boel natuurlijk vast en zeker zal veranderen als het eenmaal zo ver is.
Volgens mij vinden de meeste barenden aanmoedigingen alleen maar bloedirritant.
Verwijderd
Als ik ooit een kind zou krijgen, dan moet niemand naast me staan en mijn hand vasthouden denk ik. Maar baren opzicht lijkt me een eng idee.
Verwijderd
Een vriendin van mij is verloskundige en zij heeft ooit eens meegemaakt dat een meisje van 19 een kindje kreeg van haar 22-jarige vriend. Hij zei halverwege de bevalling (die nie top gang kwam) dat hij even naar het toilet zou gaan. Drie kwartier later was hij nog niet terug en zat hij beneden op de bank te X-boxen. Toen ze naar het ziekenhuis moest en daar haar kindje heeft gekregen, heeft hij tijdens de bevalling op de gang gewacht (terwijl zij duidelijk aangaf dat ze graag wilde dat hij erbij zou zijn) en na de bevalling kwam hij de kamer binnen en zei "Ik maak het uit, ik wil dat je volgende week je spullen op komt halen." en is hij gegaan. Ben je ook mooi klaar mee.
Oud 10-01-2014, 15:58
Verwijderd
Wat een zak
Oud 10-01-2014, 15:59
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Volgens mij vinden de meeste barenden aanmoedigingen alleen maar bloedirritant.
Oh, daar ben ik blij om. In dat geval ga ik gewoon in de wachtkamer een peukie roken en hoor ik het wel als de baby er is. Hoewel ik hem denk ik wel zo snel mogelijk na de geboorte in de ogen wil kijken, zodat -ie meteen kan zien dat ik de vader ben, dat ie niet heel erg aan de dokter gehecht raakt ofzo.
Oud 10-01-2014, 15:59
Hazel
Hazel is offline
Nou ja, dan ben je daar in ieder geval vanaf.
Oud 10-01-2014, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dan ben je daar in ieder geval vanaf.
Daar heb je ook wel weer een punt.
Verwijderd
Mijn man mocht me ook niet aanmoedigen, en meepuffen al helemaal niet. Aanraken ook echt niet. Arme man.
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Oh, daar ben ik blij om. In dat geval ga ik gewoon in de wachtkamer een peukie roken en hoor ik het wel als de baby er is. Hoewel ik hem denk ik wel zo snel mogelijk na de geboorte in de ogen wil kijken, zodat -ie meteen kan zien dat ik de vader ben, dat ie niet heel erg aan de dokter gehecht raakt ofzo.
Ja dan moet je er wel bij zijn zodra de baby uit het ei komt.
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Mijn man mocht me ook niet aanmoedigen, en meepuffen al helemaal niet. Aanraken ook echt niet. Arme man.
Zijn er echt mannen die meepuffen
Oud 10-01-2014, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Ja
Oud 10-01-2014, 16:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gut, wat een drama weer bij het UWV.
Oud 10-01-2014, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van mij is verloskundige en zij heeft ooit eens meegemaakt dat een meisje van 19 een kindje kreeg van haar 22-jarige vriend. Hij zei halverwege de bevalling (die nie top gang kwam) dat hij even naar het toilet zou gaan. Drie kwartier later was hij nog niet terug en zat hij beneden op de bank te X-boxen. Toen ze naar het ziekenhuis moest en daar haar kindje heeft gekregen, heeft hij tijdens de bevalling op de gang gewacht (terwijl zij duidelijk aangaf dat ze graag wilde dat hij erbij zou zijn) en na de bevalling kwam hij de kamer binnen en zei "Ik maak het uit, ik wil dat je volgende week je spullen op komt halen." en is hij gegaan. Ben je ook mooi klaar mee.
:\

Citaat:
Dat is echt iets voor jou.
Oud 10-01-2014, 16:02
Verwijderd
O, ja, een ei leggen lijkt me wel leuk. Dat je dat dan doet in het ziekenhuis, en dat neem je mee naar huis en dan kan je samen op de bank met het ei in je armen kijken hoe het uitkomt.
Oud 10-01-2014, 16:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, ik dacht zelfs dat dat vaak gebeurde. Het zal de invloed van films en televisieseries zijn, daarin zie je bij baarscènes altijd dat de leuke jongens heel erg meedoen.

Ik ben wel blij om te horen dat dat meevalt. Ik ben veel te verlegen om mee te puffen.
Oud 10-01-2014, 16:03
Carn
Carn is offline
"Men is toch altijd een beetje klootzak wanneer men een vrouw met een kind laat zitten, maar dat komt omdat je veel te weinig klootzak was om die vrouw te verlaten toen je haar nog niet met een kind had volgestampt.", aldus Verhulst.

Maar ik zocht eigenlijk een ander fragment.
Oud 10-01-2014, 16:04
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Gut, wat een drama weer bij het UWV.
Do share. Ik wil me alvast voorbereiden op de komende tijd
Oud 10-01-2014, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Stel dat en hij/zij wil daar per se naar kijken, dan moet hij/zij dat zelf weten.

Citaat:
@Odette; het schijnt dat het vaak voorkomt dat je bij het zien van je eigen bloed naar wordt en flauw valt, terwijl bloed van anderen dat niet doet. Soort van zelfbescherming (eigen bloed = hop, bloeddruk omlaag zodat je niet leeg bloedt).
Hmm, dat is dus ook een systeem dat faalt bij mij dan
Oud 10-01-2014, 16:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Do share. Ik wil me alvast voorbereiden op de komende tijd
Ik weet niet of jouw gemeente heel streng is of niet, maar die van mij wel en als ik niet naar school ga, dan krijg ik niks maar nu denkt ze weer dat ik dat niet allemaal op tijd voor elkaar krijg en dan zou ik in september naar school moeten en dan tot die tijd ineens wél weer een uitkering krijgen (die ik hopelijk zsm niet meer nodig heb) en argh. Zij weet niet zo goed wat ze met me aan moet, want ik wil echt helemaal niet naar school, maar werk vinden is echt onmogelijk nu. Het is ook enorm lang gerekt, ik had al best ingeschreven kunnen staan op een school.
En nu moet ik naar de zogenaamde jongerenacademie, 4 weken lang 3 dagdelen (zover ik begreep van haar) en dan werken. Stom werk, kruiden inpakken enzo, en zij gaan dan kijken welke richting mijn opleiding op moet.

Regels voor berichten