Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2014, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Gevangen - Stephen King
+ Een dans met draken deel 1 - George RR Martin
Advertentie
Oud 06-01-2014, 22:23
Oezem
Oezem is offline
Ik heb the universe vs Alex Woods net uit (interessant, maar voorspelbaar omdat er soms heel veel nadruk op gelegd wordt dat iets echt heel heel heel belangrijk is en in het volgende hoofdstuk gaat daar natuurlijk iets mee fout) en nu ben ik begonnen in when the lion feeds van wilbur smith (ik heb er drie boeken van gekregen en ik vind ze eigenlijk niet zo leuk...)
Oud 07-01-2014, 14:36
Verwijderd
Camera Obscura van Hildebrand. Voor school, dat belooft over het algemeen niet veel goeds.
Oud 07-01-2014, 22:37
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nachttrein naar Lissabon
Oud 14-01-2014, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Uit, weer terug volledige aandacht naar King, dan zal deel 2 wel binnen zijn want dat was in herdruk en dan ligt de Wereld van Sofie te wachten.

Edit: ik krijg net een mailtje dat hij binnen is, ik was er gisteren nog langs gegaan Maar het moet sowieso even wachten, want nu kan ik niet tot daar lopen en daar specifiek de auto voor gaan nemen is een beetje te gek.

Laatst gewijzigd op 14-01-2014 om 15:03.
Oud 14-01-2014, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik toevallig nu ook ter afwisseling van Dune (omdat ik messiah/children of nog niet heb) met een Kingetje tussendoor. Bag of Bones, al bijna uit ook.
Oud 14-01-2014, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ik toevallig nu ook ter afwisseling van Dune (omdat ik messiah/children of nog niet heb) met een Kingetje tussendoor. Bag of Bones, al bijna uit ook.

En is Dune het tot het einde blijven waarmaken?
Oud 14-01-2014, 19:15
Verwijderd
Ik vond het heel vermakelijk. Alleen waar de rest van het boek uitgebreid z'n tijd neemt om alle details aan te stippen was de climax wat mij betreft net iets te gehaast gedaan. Daar hadden best nog 100 bladzijdes bij gekund.
Oud 17-01-2014, 13:03
Aurora
Aurora is offline
Rascha Peper - Handel in veren.

Heerlijk weer. Ze schijft een beetje ouderwets, ik hou ervan.
Oud 18-02-2014, 09:42
Verwijderd
'Het kijk-hoe-kwiek-ik-huishoud-boek' van Peg Bracken, uit 1963. Dit is beslist de beste boekenmarktaanwist ooit, wat een BRILJANT boek.

'Maar de gewone huisvrouw weet niet of ze die dag zal strijken en het kan haar niets schelen ook. De wetenschap dat de volgende dinsdagochtend precies zo zou verlopen, zou haar maar deprimeren. Ze heeft liever dat het gewoon een keer gebeurt, mocht de Voorzienigheid dat zo voorschrijven in een kwaadaardige bui.'
Oud 19-02-2014, 09:36
Verwijderd
Life of Lenin van Louis Fischer. Mooi figuur was die Lenin toch.
Oud 19-02-2014, 10:04
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Ik lees momenteel good omens. Het is zeer gevat geschreven en kan het bijna niet wegleggen. Zit soms tot 2 uur 's nachts nog te lezen.
Oud 19-02-2014, 11:05
Verwijderd
Ik lees Yemma van Tahar Ben Jelloun. Een marokkaanse schrijver schrijft over zijn dementerende moeder. Een heel erg vertederend, lief boek. Lang geleden dat ik zo'n soort boek las dat me zo aansprak.
Oud 23-03-2014, 06:47
Verwijderd
Eindelijk Gevangen uit, heftig einde. Grappig dat ik het boek versneld heb aangekocht door een aflevering van Under the dome en dat die hele verhaallijn niet in het boek voorkomt

Ik ga aan Joyland beginnen en nu ook echt goed voor De wereld van Sofie.
Oud 24-03-2014, 12:49
Aurora
Aurora is offline
Jonas Jonasson - De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.

Fijn droogkloterig.
Oud 05-04-2014, 17:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Peter Sloterdijk, Du mußt dein Leben ändern.
Oud 06-04-2014, 17:51
Durian
Durian is offline
Pigeon English van Stephen Kelman, voor school.
Oud 07-04-2014, 09:48
Verwijderd
Joyland had ik in één dag uit, intussen nog Babs Horton met Recepten voor Engelen gelezen. Nu zit ik een beetje te twijfelen.
Oud 14-04-2014, 17:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Brein in brand - Susannah Cahalan

Autobiografisch boek over haar ziekte anti-NDMA-receptor encefalitis (deels ook gereconstrueerd uit verhalen van anderen omdat ze er zelf geen herinneringen aan heeft). Het leest als een trein deels ook een beetje als een detective en ze geeft ook interessante uitleg over alle symptomen en diagnoses die voorbij kwamen. Omdat het vergelijkbaar is met mijn ziekte interesseert het me uiteraard nog meer en het beantwoordt enkele vragen voor me maar het roep ook weer veel nieuwe vragen op. Ik lees nu 2 dagen en ik denk dat ik het morgen al uit heb.

Laatst gewijzigd op 05-01-2015 om 20:34. Reden: d/t-fout :o
Oud 16-04-2014, 16:18
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Peter Sloterdijk, Du mußt dein Leben ändern.
En nu ook: Günter Grass, Mein Jahrhundert.
Oud 24-04-2014, 17:35
Victoria_vicz
Victoria_vicz is offline
Ik was een week geleden klaar met 'Blauw water' van Simone van der Vlugt. Ik lees nu 'Satanskinderen' van Stephen King. Als ik daar mee klaar ben ga ik 'Harry Potter en de vuurbeker' lezen xP
Oud 01-05-2014, 10:56
Prrriscilla
Prrriscilla is offline
50 tinten grijs, beetje laat, maar was toch wel benieuwd, net begonnen.
Oud 01-05-2014, 11:49
Verwijderd
Beter nooit dan laat!

Ogen van de draak van King er in een dagje doorgejaagd vorige week. Nu is het weer twijfelen. Maar lief en ik zijn nu eerst alles van GoT aan het bijkijken, zodat hij mee kan volgen met 4 en ik wat meer tegen hem kan lossen. Boeken heeft ie nog geen tijd voor.
Oud 06-05-2014, 21:01
Verwijderd
Nogmaals:

Dostojewski (zoals het op de rug van mijn exemplaar staat, als ik naar het titelblad ga, staat er: Dostojefski) - De gebroeders Karamazov
Oud 06-05-2014, 21:03
Verwijderd
'waarom zijn buitenlanders niet te vertrouwen' zo heet het boek van Geert Wilders
ik beschrijf het in een woord: fantastisch
Oud 06-05-2014, 21:55
Verwijderd
Fantastisch om de kachel mee aan te maken inderdaad.
Oud 12-05-2014, 09:48
Aurora
Aurora is offline
Ik lees Helen of Troy van Margaret George.

Leest lekker weg. Gelukkig maar, want hij is enorm.
Oud 12-05-2014, 11:37
Verwijderd
Dr. Sleep - King
Oud 17-05-2014, 18:03
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hans Fallada, Jeder stirbt für sich allein
Oud 17-05-2014, 18:15
Verwijderd
Camilla Läckberg - Zeemeermin
Oud 17-05-2014, 21:53
Verwijderd
Ik las een stukje over kaneelbolletjes en vroeg me toen af of dat die dingen zijn die ik ken en of die te maken zijn (nieuwe dingennn!). Tweede hit op Google: http://anita-landleven.blogspot.be/2...etjes.html?m=1

Ik ben dus niet de enige
Oud 05-11-2014, 12:56
sherron vandere
sherron vandere is offline
Ik heb het boek "Het diner" van Herman Koch gelezen.

De motieven die in het boek beschreven werden vond ik echt belangrijk, want deze kom je ook tegen in het dagelijkse leven. Zoals de liefde tussen vader en zoon: Paul blijft Michel steunen, ondanks de misdaden die hij gepleegd heeft op de oude vrouw. Ook de familieband is in dit verhaal belangrijk, ondanks dat Serge presidentskandidaat is blijft hij vrij gewoontjes en probeert hij zijn broer bij te staan waar dat het nodig is, zoals toen Claire in het ziekenhuis lag en hij alleen voor Michel moest zorgen.
Oud 05-11-2014, 14:33
Elin3
Elin3 is offline
Paper Towns van John Green
Oud 09-11-2014, 15:02
Pleun.
Pleun. is offline
Ben nu bezig in Norwegian Wood van Haruki Murakami, en oh boy wat hou ik van zijn schrijfstijl! Het is zo vervreemdend en artistiek geschreven Of het verhaal interessant is weet ik verder nog niet.
Oud 25-11-2014, 16:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Gerhard Sälter en Tina Schaller ed., Grenz- und Geisterbahnhöfe im geteilten Berlin (2e druk; Berlijn 2014).
Oud 25-11-2014, 22:00
Elin3
Elin3 is offline
The Silver Star van Jeannette Walls.
Oud 26-11-2014, 08:18
flyaway
flyaway is offline
Lees vijf boeken door elkaar heen, het zijn bijna allemaal recreatieve leerboeken en ik lees die waar ik op dat moment zin in heb. Onder andere The Most Human Human, Organisatie&Management en Presumed Innocent.
Oud 27-11-2014, 19:05
Verwijderd
Gisteren begonnen in A prayer for Owen Meany van John Irving.
Oud 28-11-2014, 11:25
Verwijderd
The Road van Cormac McCarthy en Imperium van Robert Harris uit. Nu al een tijdje bezig met Wolf Hall van Hilary Mantel.
Oud 04-01-2015, 23:41
flyaway
flyaway is offline
Ik heb net 'The Most Human Human' uit van Brian Christian, fantastisch! Spreekt helemaal mijn interessegebieden aan (computerwetenschappen, poëzie, taalwetenschap en filosofie). Heerlijk toegankelijk omschreven, maar niet simplistisch, heerlijk om een boek soms even opzij te moeten leggen om over een concept na te denken, alvorens weer verder te kunnen lezen. Ik heb nieuwe concepten geleerd en ook nieuwe woorden - dat laatste gebeurt me niet zo vaak, dus daar ben ik blij mee.
Oud 05-01-2015, 08:43
-Marleen
-Marleen is offline
Het bernini misterie - dan brown
Oud 05-01-2015, 21:08
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Sabrina Janesch, Ambra.

Christopher Clark, The sleepwalkers. How Europe went to war in 1914.
Oud 05-01-2015, 21:23
-Marleen
-Marleen is offline
Ik stond laatst voor een poppenkraam - Lucie Mosterd
Oud 10-01-2015, 06:25
Verwijderd
Ik lees nu De drie musketiers van Dumas.
Oud 10-01-2015, 08:12
Elin3
Elin3 is offline
Deel één van de Divergent serie.
Oud 10-01-2015, 18:28
Loezzel
Loezzel is offline
Room van Emma Donoghue, geschreven vanuit het oogpunt van een 5-jarig jongetje wat nog nooit zijn kamer uit is geweest...
Oud 10-01-2015, 23:55
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Deel één van de Divergent serie.
Deel twee inmiddels.
Citaat:
Room van Emma Donoghue, geschreven vanuit het oogpunt van een 5-jarig jongetje wat nog nooit zijn kamer uit is geweest...
Dat klinkt interessant!
Oud 11-01-2015, 09:37
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Deel twee inmiddels.

Dat klinkt interessant!
Ik ben er pas net in begonnen! Ik laat wel weten of het wat is!
Oud 12-01-2015, 09:52
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik vond Room erg goed! Indrukwekkend en ook knap geschreven.

ik zit momenteel weer in een Kingfase, dus ik ben mijn hele kast aan het herlezen. Nu bezig in Insomnia.
Oud 12-01-2015, 13:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Die is heel goed

Regels voor berichten