Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
'Het kijk-hoe-kwiek-ik-huishoud-boek' van Peg Bracken, uit 1963. Dit is beslist de beste boekenmarktaanwist ooit, wat een BRILJANT boek.
![]() 'Maar de gewone huisvrouw weet niet of ze die dag zal strijken en het kan haar niets schelen ook. De wetenschap dat de volgende dinsdagochtend precies zo zou verlopen, zou haar maar deprimeren. Ze heeft liever dat het gewoon een keer gebeurt, mocht de Voorzienigheid dat zo voorschrijven in een kwaadaardige bui.' |
![]() |
|
Brein in brand - Susannah Cahalan
Autobiografisch boek over haar ziekte anti-NDMA-receptor encefalitis (deels ook gereconstrueerd uit verhalen van anderen omdat ze er zelf geen herinneringen aan heeft). Het leest als een trein deels ook een beetje als een detective en ze geeft ook interessante uitleg over alle symptomen en diagnoses die voorbij kwamen. Omdat het vergelijkbaar is met mijn ziekte interesseert het me uiteraard nog meer en het beantwoordt enkele vragen voor me maar het roep ook weer veel nieuwe vragen op. Ik lees nu 2 dagen en ik denk dat ik het morgen al uit heb.
Laatst gewijzigd op 05-01-2015 om 20:34. Reden: d/t-fout :o |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beter nooit dan laat!
Ogen van de draak van King er in een dagje doorgejaagd vorige week. Nu is het weer twijfelen. Maar lief en ik zijn nu eerst alles van GoT aan het bijkijken, zodat hij mee kan volgen met 4 en ik wat meer tegen hem kan lossen. Boeken heeft ie nog geen tijd voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las een stukje over kaneelbolletjes en vroeg me toen af of dat die dingen zijn die ik ken en of die te maken zijn (nieuwe dingennn!). Tweede hit op Google: http://anita-landleven.blogspot.be/2...etjes.html?m=1
Ik ben dus niet de enige ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het boek "Het diner" van Herman Koch gelezen.
De motieven die in het boek beschreven werden vond ik echt belangrijk, want deze kom je ook tegen in het dagelijkse leven. Zoals de liefde tussen vader en zoon: Paul blijft Michel steunen, ondanks de misdaden die hij gepleegd heeft op de oude vrouw. Ook de familieband is in dit verhaal belangrijk, ondanks dat Serge presidentskandidaat is blijft hij vrij gewoontjes en probeert hij zijn broer bij te staan waar dat het nodig is, zoals toen Claire in het ziekenhuis lag en hij alleen voor Michel moest zorgen. |
![]() |
|
Ben nu bezig in Norwegian Wood van Haruki Murakami, en oh boy wat hou ik van zijn schrijfstijl! Het is zo vervreemdend en artistiek geschreven
![]()
|
Ik heb net 'The Most Human Human' uit van Brian Christian, fantastisch! Spreekt helemaal mijn interessegebieden aan (computerwetenschappen, poëzie, taalwetenschap en filosofie). Heerlijk toegankelijk omschreven, maar niet simplistisch, heerlijk om een boek soms even opzij te moeten leggen om over een concept na te denken, alvorens weer verder te kunnen lezen. Ik heb nieuwe concepten geleerd en ook nieuwe woorden - dat laatste gebeurt me niet zo vaak, dus daar ben ik blij mee.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
|