maxyoooo 16:03 18-12-2013
hallo ik ben een jongen van 14 jaar ik weet het mag nog niet drinken maat een glaasje kan geen kwaadt maar toen ik dus bier dronk kwam ik er achter dat het eigenlijk best vies was is dit normaal voor een jongen van 14 of niet en ze zeggen ook dat je bier moet leeren drinken maar hoe moet dat

[Reageren]
Leren drinken is net als iets anders leren waarderen, steeds een klein beetje nemen en misschien wen je wel aan de smaak. Het kan ook behoorlijk schelen wat voor bier je drinkt, tussen verschillende merken zit behoorlijk smaakverschil.
Mocht je er niet aan wennen is dat ook niet erg, er zijn zat andere drankjes die je kunt drinken!
[Reageren]
Ik vond bier vies toen ik 22 was en had tot mijn 20e sowieso geen behoefte om te drinken
Als ik jou was zou ik lekker stoppen met proberen, zeker met de nieuwe alcoholwet in aantocht moet je nog 4 jaar wachten tot je überhaupt legaal mag drinken. Na die tijd kan je altijd nog/weer kijken of je bier kunt waarderen.
[Reageren]
Verwijderd 17:03 18-12-2013
Het is vrij normaal dat smaken verschillen ja. Het is ook vrij normaal dat je soms moet wennen aan iets nieuws voordat je het leert appreciëren.
[Reageren]
Verwijderd 17:50 18-12-2013
Ik heb bier nooit lekker gevonden, ook al heb ik het vaak genoeg gedronken omdat er toen eigenlijk ook niks anders verkocht werd op feestjes enzo, maar ik vond het vies en werd er ziek van. Als er de mogelijkheid was om iets anders te drinken deed ik dat. Als je het echt wil proberen, dan kun je proberen met bier dat minder bitter is, tafelbier, kriek, appelbier, of combineren met cola (mazoet) of 7up (Sneeuwwitje) dat soort dingen, misschien leer je het. Misschien ook niet, maar dat is niets om je voor te schamen. Er is genoeg andere drank
[Reageren]
danielDTC97 22:47 14-01-2014
haha herkenbaar rond april 2013 had ik ook hier een topic aangemaakt dat ik geen bier luste
ik was toen net 16
nu vind ik een biertje heerlijk je moet het gewoon vaker/leren drinken maar jij bent 14 dus zou nog ff wachten
[Reageren]
Verwijderd 23:41 14-01-2014
Op mijn 14e heb ik juist de beste tijd gehad met biertjes.
[Reageren]
WolterB schreef:
Ik vond bier vies toen ik 22 was en had tot mijn 20e sowieso geen behoefte om te drinken 
Als ik jou was zou ik lekker stoppen met proberen, zeker met de nieuwe alcoholwet in aantocht moet je nog 4 jaar wachten tot je überhaupt legaal mag drinken. Na die tijd kan je altijd nog/weer kijken of je bier kunt waarderen.
helemaal gelijk
[Reageren]
maxyoooo schreef:
hallo ik ben een jongen van 14 jaar ik weet het mag nog niet drinken maat een glaasje kan geen kwaadt maar toen ik dus bier dronk kwam ik er achter dat het eigenlijk best vies was is dit normaal voor een jongen van 14 of niet en ze zeggen ook dat je bier moet leeren drinken maar hoe moet dat 

Je doet net of je leven ervan af hangt, wat boeit het dat je geen bier lust?
[Reageren]
Ik vind het ook niet echt lekker.

En je moet geen bier leren drinken joh, waarom zou dat nodig zijn? Het is wel mogelijk dat je als je ouder wordt, de bittere smaak wat meer kan waarderen/minder vies vindt, dat kun je 'leren drinken' noemen, maar er is echt 0 reden om dat te moeten.
[Reageren]
Woefzeidekat 23:09 07-04-2014
Probeer eerst maar Amstel radler dat lust een baby zelf :-)
[Reageren]
je moet een volglas/bierfles in een keer atte zo heb ik het geleert van me broer en daarna gewoon lkkr op je gemak van je volgende biertje genieten
[Reageren]
Verwijderd 19:25 09-04-2014
D3nn1s schreef:
je moet een volglas/bierfles in een keer atte zo heb ik het geleert van me broer en daarna gewoon lkkr op je gemak van je volgende biertje genieten
Als je het niet lekker vindt kan je nog wel over je nek gaan. Ik zou het gewoon rustig aan leren drinken. Vond het eerst niet heel lekker, en nu drink ik het makkelijk weg.
[Reageren]
Als je zo graag bier wilt leren drinken, kun je beginnen met witbier. Dat heeft vaak een wat frissere en minder bittere smaak.
[Reageren]
PatrickH 16:09 18-04-2014
Gewoon terug naar die Yogi-drink kom maar terug als je 16 bent =D
[Reageren]
PatrickH schreef:
Gewoon terug naar die Yogi-drink kom maar terug als je 16 bent =D
18
[Reageren]
PatrickH 19:27 18-04-2014
Verwijderd 20:34 18-04-2014
15 mag ik hoor, gewoon met je ouders over hebben.
[Reageren]
PatrickH 20:56 18-04-2014
Papa en mama gaan niet mee de stad in neem ik aan? =D
[Reageren]
Ik vind bier ook niet lekker om eerlijk te zijn, drie gaan nog wel maar daarna vind ik het helemaal niet lekker. Smirnoff daarentegen :3
[Reageren]
ik heb het 1X geproefd vind het echt fk goor
[Reageren]
Boys020adam 17:42 20-05-2014
Leren drinken , gwn pilsen en je gaat t vanzelf lekker vinden
[Reageren]
Emperias 18:39 04-06-2014
maxyoooo schreef:

Heya! ik drink ook geen bier hoor, enkel Duvel, al het andere bier, meeh, daar ben ik gene fan van, ik drink dan wel meer sterkere drankjes, zoals occasioneel een goede whiskey, of een baco .. maar als je het echt neit lust tegen dat je 20 bent zoals mij, dan is het omdat je het niet lust, en niet omdat je moet wennen aan bier, en dat is geen probleme hoor, zoals je leest van verschillende mensen, er zijn genoeg alternatieven!
[Reageren]
janplezier 17:05 05-06-2014
Ik vind bier ook echt niet te zuipen,,,,
[Reageren]
Hijdaar12 20:21 10-06-2014
ik persoonlijk vindt radler bier (Amstel) lekkerder dan de normalen Amstel
[Reageren]
Verwijderd 20:26 10-06-2014
Komt omdat Amstel ook gewoon niet te zuipen is.
[Reageren]
Verwijderd 13:14 05-10-2014
Ik vind bier nog steeds smerig. Ik heb hierdoor wel veel respect verloren.
[Reageren]
zoef de haas 15:37 05-10-2014
Respect verloren omdat je geen bier lust?
[Reageren]