Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Veel mensen die ik ken kijken me een beetje vaag aan als ik ze vertel dat comedy een belangrijk onderdeel is van m'n leven. Ze vinden dan een paar cabaretiers 'wel aardig', maar daar blijft het bij, en ik denk dus dat dat voor een groot deel van de bevolking zo geldt. Overigens denk ik dat je dingen als timing en de opbouw van een grap wel kunt leren, maar dat het heel veel met talent te maken heeft of je dat op anderen kunt overbrengen. Zo is comedy al vanaf mijn 11e heel belangrijk voor me en ken ik veel en heb ik veel live gezien en heb ik er boeken over gelezen en podcasts geluisterd over hoe comedians het doen, maar ik zou zelf nooit iets grappigs kunnen schrijven en opvoeren. Dat stukje mist gewoon in mijn hoofd. Heel af en toe heb ik mazzel en komt er iets gevats uit m'n mond, maar meestal ben ik gewoon te langzaam.
|
Verwijderd
|
Humor is ook heel belangrijk in mijn levuh. Op de middelbare school kreeg je van die Lijsterboeken, en daar zaten toen van die cabaret-verzamel-cd's bij, en die vond ik echt awesome. Vanaf toen heb ik superveel gekeken. En ook gelezen. En later het geluk gehad supergrappige mensen om me heen te hebben die ook goed grappig konden schrijven, waardoor ik mijn humor heb kunnen ontwikkelen*. Ik geloof zeker wel dat het aan te leren is, maar dan moet het er al wel inzitten.
*oke, ik wil niet mezelf op de borst kloppen nu ofzo. ![]() |
![]() |
|
Ik heb mijn buurvrouw eindelijk ontmoet. Ik zag haar lopen toen ik net terugkwam van de supermarkt en ik zei vriendelijk 'Oh jij bent m'n buurvrouw, toch? Hoi, ik ben Anouk. Ik hoop dat je geen overlast hebt gehad van het verhuizen enzo?'.
Ja, gewoon normaal en vriendelijk, toch? Ze kijkt me echt met een zure bek aan (een beetje zoals die Jenna van Echte Meisjes) en zegt 'Nee, maar m'n trap was wel ineens weg.' Dus ik leg uit dat ik haar trapje buiten had gezet, want dat stond op het briefje dat op mijn deur zat geplakt, maar nee, dat bedoelde ze niet. 'Daarna was 'ie weg. Zal je vader dan wel gedaan hebben'. Nou, ik weet van niks. 'Ja whatever, ik heb 'm alweer'. Nou okee dan, zuurbekje. Ook leuk om jou te ontmoeten. ![]() Daarna keek ik vanuit m'n slaapkamer naar de flat tegenover me en niemand heeft daar blijkbaar gordijnen, dus ik kon zien hoe iedereen tegelijk aan het koken was. En dat de jongen die precies tegenover mij woont het leukste/rommeligste huis heeft. En het schattigst is. [/gluurbuur]
|
Verwijderd
|
Ik denk juist dat heel veel mensen humor belangrijk vinden, want iedereen houdt van grapjes voor te lachen. Alleen niet als primaire focus in je leven, maar dat geldt voor alle sociale vaardigheden. Als je gepassioneerd bent over zelfvertrouwen krijg je ook rare blikken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De meeste mensen vinden zichzelf grappig, volgens mij. Dan noemen ze zichzelf 'droog'. Of ze doen van dat heel overdreven, nadrukkelijk aanwezige sarcasme. Of ze denken dat racisme hetzelfde is als 'politiek incorrecte humor'. Of ze denken dat ze heel grappig zijn maar dat niemand ze snapt. Dan hebben ze naar eigen zeggen 'rare humor' en dat betekent dan dat ze weleens de slappe lach hebben.
Je zal iemand niet snel horen zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Waarschijnlijk bedoelen ze dat hij niet 24/7 superserieus moet zijn en ermee om moet kunnen gaan dat zij af en toe 'lekker gek' doet.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Een jongen in Edinburgh die werkte voor een comedy-productiebedrijf zei dat ik een 'head for comedy' had. Ik keek hem beteuterd aan en vroeg hem of dat net zoiets was als een 'face for the radio' hebben. Ik werd onderbroken voordat hij me een antwoord kon geven.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zal mijn eigen bevindingen uiteraard ook posten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|