Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2014, 18:17
Verwijderd
Mijn kat heeft een hekel aan kattenbakken, dus hebben we hem maar opgeruimd. Veel mensen vinden het raar, maar ze gaat er nooit in, dus ja.
Advertentie
Oud 15-01-2014, 18:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lieveheersbeest Snebbeltje Miekje naamzoek. Hoever zijn jullie al in Nachttrein naar Lissabon? En bevalt het nog steeds? <333
Ik heb niet zoveel tijd om te lezen, maar ik vind het wel een heel fijn boek! Ik ben op pagina 145, inmiddels.
Oud 15-01-2014, 18:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nog terugkomend op de humordiscussie trouwens: ik ben het met jullie eens. Maar nu komt mijn vervolgvraag - waarom heb je dan faalangsttrainingen, assertiviteitstrainingen, vrouwenversiertrainingen, sollicitatietrainingen, mediatrainingen, maar geen humortrainingen? Terwijl grappig zijn al die eerdere dingen ook makkelijker maakt, dus je zou zeggen, hopsasa.
Ik denk dat humor gewoon als minder belangrijk word gezien. Iets wat leuk is als je het hebt, maar niet noodzakelijk is. Er wordt dus wel duizentveel waarde gehecht aan versieren en assertief zijn en dat soort meuk, want daarmee word je een winner met tigerblood enzo.
Veel mensen die ik ken kijken me een beetje vaag aan als ik ze vertel dat comedy een belangrijk onderdeel is van m'n leven. Ze vinden dan een paar cabaretiers 'wel aardig', maar daar blijft het bij, en ik denk dus dat dat voor een groot deel van de bevolking zo geldt.

Overigens denk ik dat je dingen als timing en de opbouw van een grap wel kunt leren, maar dat het heel veel met talent te maken heeft of je dat op anderen kunt overbrengen.
Zo is comedy al vanaf mijn 11e heel belangrijk voor me en ken ik veel en heb ik veel live gezien en heb ik er boeken over gelezen en podcasts geluisterd over hoe comedians het doen, maar ik zou zelf nooit iets grappigs kunnen schrijven en opvoeren. Dat stukje mist gewoon in mijn hoofd. Heel af en toe heb ik mazzel en komt er iets gevats uit m'n mond, maar meestal ben ik gewoon te langzaam.
Oud 15-01-2014, 18:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het geheim van goede comedy is gewoon heel vaak dingen zeggen die met poep te maken hebben.
Oud 15-01-2014, 18:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Telt gewoon 'shit' zeggen ook?
Oud 15-01-2014, 18:30
Verwijderd
Mijn ouders hebben een boek over humor dat in de inleiding uitlegt dat mensen de humor niet serieus genoeg nemen

Het is geen moppenboek ofzo, gaat over de geschiedenis en psychologie van de humor.
Oud 15-01-2014, 18:35
Verwijderd
Humor is ook heel belangrijk in mijn levuh. Op de middelbare school kreeg je van die Lijsterboeken, en daar zaten toen van die cabaret-verzamel-cd's bij, en die vond ik echt awesome. Vanaf toen heb ik superveel gekeken. En ook gelezen. En later het geluk gehad supergrappige mensen om me heen te hebben die ook goed grappig konden schrijven, waardoor ik mijn humor heb kunnen ontwikkelen*. Ik geloof zeker wel dat het aan te leren is, maar dan moet het er al wel inzitten.

*oke, ik wil niet mezelf op de borst kloppen nu ofzo.
Oud 15-01-2014, 18:36
Verwijderd
Citaat:
En Pip, is 1 elektrische kattenbak niet wat weinig voor 3 katten?
nee. hij reinigt na elke beurt. Het is juist bedoeld voor veel katten.
Oud 15-01-2014, 18:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb mijn buurvrouw eindelijk ontmoet. Ik zag haar lopen toen ik net terugkwam van de supermarkt en ik zei vriendelijk 'Oh jij bent m'n buurvrouw, toch? Hoi, ik ben Anouk. Ik hoop dat je geen overlast hebt gehad van het verhuizen enzo?'.
Ja, gewoon normaal en vriendelijk, toch? Ze kijkt me echt met een zure bek aan (een beetje zoals die Jenna van Echte Meisjes) en zegt 'Nee, maar m'n trap was wel ineens weg.'
Dus ik leg uit dat ik haar trapje buiten had gezet, want dat stond op het briefje dat op mijn deur zat geplakt, maar nee, dat bedoelde ze niet. 'Daarna was 'ie weg. Zal je vader dan wel gedaan hebben'. Nou, ik weet van niks. 'Ja whatever, ik heb 'm alweer'.
Nou okee dan, zuurbekje. Ook leuk om jou te ontmoeten.

Daarna keek ik vanuit m'n slaapkamer naar de flat tegenover me en niemand heeft daar blijkbaar gordijnen, dus ik kon zien hoe iedereen tegelijk aan het koken was. En dat de jongen die precies tegenover mij woont het leukste/rommeligste huis heeft. En het schattigst is. [/gluurbuur]
Oud 15-01-2014, 18:38
Verwijderd
Soms zie ik in dingen humor wat eigenlijk niet grappig is en moet ik alleen hard lachen
Oud 15-01-2014, 18:38
Verwijderd
Ik denk juist dat heel veel mensen humor belangrijk vinden, want iedereen houdt van grapjes voor te lachen. Alleen niet als primaire focus in je leven, maar dat geldt voor alle sociale vaardigheden. Als je gepassioneerd bent over zelfvertrouwen krijg je ook rare blikken.
Oud 15-01-2014, 18:40
Verwijderd
Maar er zijn minder mensen die ook zelf grappig zijn of het leuk en belangrijk vinden vaak grapjes te maken.
Oud 15-01-2014, 18:40
Verwijderd
Raptors worden neergezet als onderdeel van de lieve vegadino's
Oud 15-01-2014, 18:41
Verwijderd
Wij hebben altijd katten gehad die net als de hond kwamen 'melden' dat ze naar buiten moesten. Grote tuin enzo.
Oud 15-01-2014, 18:42
Verwijderd
Oh nee een T-rex!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hoe kan je gepassioneerd zijn over zelfvertrouwen?
Verwijderd
Citaat:
Eh... ?
Oud 15-01-2014, 18:43
Verwijderd
De T-rex en de Stegosaurus staren elkaar aan in een duel.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Raptors worden neergezet als onderdeel van de lieve vegadino's
Citaat:
Oh nee een T-rex!
Door wie?
Hebben die mensen Jurassic Park nooit gezien?!
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben altijd katten gehad die net als de hond kwamen 'melden' dat ze naar buiten moesten. Grote tuin enzo.
Herkenbaar. Of ze gaat naast je zitten miauwen en lastig doen tot je opstaat voor de deur open te maken. Of ze gaat aan de deur krabben en ervoor zitten met zielige blik.
Oud 15-01-2014, 18:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Eh... ?
Ja hee, ik quote Para alleen maar!
Verwijderd
Aw de Stegosaurus is dood. Had je ook weg moeten lopen he, je bent een prooidier geen cowboy, malle Stegosaurus.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Aw de Stegosaurus is dood. Had je ook weg moeten lopen he, je bent een prooidier geen cowboy, malle Stegosaurus.
NEE! *ogen van knuffeldino afwendt*
Verwijderd
Citaat:
Door wie?
Hebben die mensen Jurassic Park nooit gezien?!
Door de makers van Fantasia en nee die hebben Jurassic park nooit gezien!
Oud 15-01-2014, 18:45
Verwijderd
De dino's hebben geen planten meer om te eten!
Oud 15-01-2014, 18:45
Verwijderd
Nu zakken ze weg in de modder!
Oud 15-01-2014, 18:46
Verwijderd
Zelfs voor de T-rexen is geen eten meer! En dat allemaal zonder meteoorinslag, kennelijk was die theorie er toen nog niet. Of ik heb even niet op zitten letten, dat kan ook.
Oud 15-01-2014, 18:47
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik ben erg benieuwd naar hoe de elektrattenbak bevalt, Pip! Misschien ook wel wat voor hier.
Verwijderd
Ah het kwam allemaal door een zonsverduistering en een aardbeving.
Verwijderd
De meeste mensen vinden zichzelf grappig, volgens mij. Dan noemen ze zichzelf 'droog'. Of ze doen van dat heel overdreven, nadrukkelijk aanwezige sarcasme. Of ze denken dat racisme hetzelfde is als 'politiek incorrecte humor'. Of ze denken dat ze heel grappig zijn maar dat niemand ze snapt. Dan hebben ze naar eigen zeggen 'rare humor' en dat betekent dan dat ze weleens de slappe lach hebben.

Je zal iemand niet snel horen zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben.
Oud 15-01-2014, 18:48
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb verder niks zinnigs toe te voegen aan de humordiscussie, behalve dat het me opvalt dat als je aan vrouwen vraagt wat ze belangrijk vinden in een man/wat een potentiele date aan karaktertrekken moet hebben, ze bijna allemaal wel humor noemen.
Oud 15-01-2014, 18:49
Verwijderd
Mijn timing is erg slecht. Ik vind mezelf in mijn hoofd meestal hilarisch maar het komt heel slecht naar buiten.
Oud 15-01-2014, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Geen idee, maar ik ken wel iemand die naar eigen zeggen gepassioneerd was over doorzettingsvermogen.
Oud 15-01-2014, 18:52
Carn
Carn is offline
de drie-eenheid van uitwerpselen, minderheden en andere rassen doet het altijd goed. Zo bedien ik mij graag van poep, joden en negergrapjes.
Oud 15-01-2014, 18:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb verder niks zinnigs toe te voegen aan de humordiscussie, behalve dat het me opvalt dat als je aan vrouwen vraagt wat ze belangrijk vinden in een man/wat een potentiele date aan karaktertrekken moet hebben, ze bijna allemaal wel humor noemen.
Dit wou ik net zeggen. De man moet dan een 'goed gevoel voor humor' hebben. Maar wat is dat dan precies? Want ik vind toch dat veel van dat soort viva vrouwen een saaie hork aan de haak heeft geslagen.
Waarschijnlijk bedoelen ze dat hij niet 24/7 superserieus moet zijn en ermee om moet kunnen gaan dat zij af en toe 'lekker gek' doet.
Oud 15-01-2014, 18:54
Verwijderd
Mijn vriend heeft een heel curieus gevoel voor humor, maar dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Verwijderd
Theodoor waardeert mijn humor op een meta-niveau: hij vindt het grappig dat ik mezelf zo grappig vind.
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom is het nog geen weekend?
Oud 15-01-2014, 18:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De meeste mensen vinden zichzelf grappig, volgens mij. Dan noemen ze zichzelf 'droog'. Of ze doen van dat heel overdreven, nadrukkelijk aanwezige sarcasme. Of ze denken dat racisme hetzelfde is als 'politiek incorrecte humor'. Of ze denken dat ze heel grappig zijn maar dat niemand ze snapt. Dan hebben ze naar eigen zeggen 'rare humor' en dat betekent dan dat ze weleens de slappe lach hebben.

Je zal iemand niet snel horen zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben.
Ik heb niet echt veel gevoel voor humor. Daar heb je ook empathie voor nodig, denk ik.
Oud 15-01-2014, 18:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Een jongen in Edinburgh die werkte voor een comedy-productiebedrijf zei dat ik een 'head for comedy' had. Ik keek hem beteuterd aan en vroeg hem of dat net zoiets was als een 'face for the radio' hebben. Ik werd onderbroken voordat hij me een antwoord kon geven.
Oud 15-01-2014, 18:57
Verwijderd
Oja, je hebt ook mensen die denken dat ze een 'absurd' gevoel voor humor hebben. Die houden dan van Family Guy en voorspelbare 'lol so random XD' altograpjes. Zoals midden in een zin 'LEPELS!!!!!!!!' roepen en dan wegrennen.
Oud 15-01-2014, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Goede vraag. Ik zou zeggen, spring in de niche.
Voor 10% van de opbrengst mag jij 't concept ook uitwerken. Vriendenprijsje.
Oud 15-01-2014, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben erg benieuwd naar hoe de elektrattenbak bevalt, Pip! Misschien ook wel wat voor hier.
Een vriend van ons heeft 'm. Hij is er laaiend enthousiast over. Hij heeft 'm al vier jaar. Door hem ben ik geïnspireerd geraakt.
Maar ik zal mijn eigen bevindingen uiteraard ook posten
Oud 15-01-2014, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Mijn timing is erg slecht. Ik vind mezelf in mijn hoofd meestal hilarisch maar het komt heel slecht naar buiten.
Dit heb ik ook. Dat resulteert nogal eens in hysterische slappe lachbui van mijn kant uit en geheel verwarde mensen die denken dat ze iets missen.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
"OMG Trimm, ik heb de raarste TV serie OOIT gezien. Het heet de Mighty Boosh ofzo. Ken je dat?! Het is zooooooooo raar!"

Ja, supermaf.
Verwijderd
Volgens de Quest willen vrouwen gemiddeld een man die ze aan het lachen maakt, en willen mannen een vrouw die om hun grapjes lacht.
Oud 15-01-2014, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet echt veel gevoel voor humor. Daar heb je ook empathie voor nodig, denk ik.
Ik denk dat empathie vaker stoort dan helpt, eigenlijk.
Oud 15-01-2014, 19:01
Verwijderd
Citaat:
echt wel jij bent fucking grappig.
Oud 15-01-2014, 19:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oja, je hebt ook mensen die denken dat ze een 'absurd' gevoel voor humor hebben. Die houden dan van Family Guy en voorspelbare 'lol so random XD' altograpjes. Zoals midden in een zin 'LEPELS!!!!!!!!' roepen en dan wegrennen.
:') Iedereen weet toch dat vorken veel grappiger zijn. :')
Oud 15-01-2014, 19:03
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Een vriend van ons heeft 'm. Hij is er laaiend enthousiast over. Hij heeft 'm al vier jaar. Door hem ben ik geïnspireerd geraakt.
Maar ik zal mijn eigen bevindingen uiteraard ook posten
Het is wel een typische kattenstreek om zo'n vierhondereurobak pertinent te weigeren namelijk. En dan in de doos waarin hij bezorgd werd gaan zitten schijten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten