Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2014, 23:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zowel bij verslapen als bij de Holocaust heb je een langdurige, vervelende nasleep.

Bij mij was stoppen met roken de magische oplossing. Ik heb me afgelopen anderhalf jaar maar één keer verslapen en ook helemaal geen Joden vervolgd.

Dat doet me een beetje denken aan dit. (Ja, oud ja.)
Oud 17-01-2014, 23:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zowel bij verslapen als bij de Holocaust heb je een langdurige, vervelende nasleep.

Bij mij was stoppen met roken de magische oplossing. Ik heb me afgelopen anderhalf jaar maar één keer verslapen en ook helemaal geen Joden vervolgd.
Oud 17-01-2014, 23:40
Neko*
Neko* is offline
Vinden jullie naar de wc gaan ook zo'n tijdverspilling? Ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen, omdat ik het oprecht zonde vind van mijn tijd. Serieus, degene die bedacht heeft dat we vocht nodig hebben om te functioneren had wel een manier mogen bedenken om het te laten circuleren zonder dat we het ook gebruiken om afvalstoffen te dumpen.
Oud 17-01-2014, 23:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vinden jullie naar de wc gaan ook zo'n tijdverspilling? Ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen, omdat ik het oprecht zonde vind van mijn tijd. Serieus, degene die bedacht heeft dat we vocht nodig hebben om te functioneren had wel een manier mogen bedenken om het te laten circuleren zonder dat we het ook gebruiken om afvalstoffen te dumpen.
Maar het is juist zo'n effectieve manier om afvalstoffen te dumpen! Het zou zo'n zootje worden als je ze bijvoorbeeld uit zou zweten. Dan gaat dat allemaal maar in de lucht hangen enzo, en bovendien ga je er ontzettend van stinken
Oud 17-01-2014, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Ik kan niet eens bedenken of ik hem goed vind of niet. Ik vind hem vooral storend. Ik weet niet. Absinthe heeft wel verstand van acteurs en wat zij doen, misschien heeft zij een idee waarom ik hem vervelend vind... absinthe naamzoek!
Haha Ok, wat ik ervan vind: ik heb een zwak voor Martin Freeman en vooral voor zijn rol als Watson, maar die rol speelt ie eigenlijk altijd. Als de hobbit, in the office, in love actually, hij doet altijd hetzelfde. Echt een goede acteur wil ik hem dus niet noemen, hij wordt gewoon goed getypecast. En ik kan het me best voorstellen dat je zijn 'type' niet trekt hoor.
Oud 17-01-2014, 23:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het alleen stom als ik elk half uur moet. Dan heb ik het idee dat ik echt nét 3 minuten geleden nog ben geweest.
Ik moet ook altijd plassen als ik net aan het roken of aan het eten ben.
Oud 17-01-2014, 23:46
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Maar het is juist zo'n effectieve manier om afvalstoffen te dumpen! Het zou zo'n zootje worden als je ze bijvoorbeeld uit zou zweten. Dan gaat dat allemaal maar in de lucht hangen enzo, en bovendien ga je er ontzettend van stinken
Iets meer luchtverfrisser en deodorant en al die problemen zijn gefixt! En dan hoef ik nooit meer naar de wc. Win win win.
Oud 17-01-2014, 23:47
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik vind het alleen stom als ik elk half uur moet. Dan heb ik het idee dat ik echt nét 3 minuten geleden nog ben geweest.
Ik moet ook altijd plassen als ik net aan het roken of aan het eten ben.
Dat bedoel ik nou! Het komt nooit uit, dat pissen.
Oud 18-01-2014, 00:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga best graag naar de wc. Vind het een prettige ruimte, voor even alleen zijn en overpeinzingen
Langere alleentijd heb ik ook niet nodig.
Oud 18-01-2014, 00:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat bedoel ik nou! Het komt nooit uit, dat pissen.
Dat is wel waar het is nou nooit dan je denkt 'ja, nu ga ik eens effe lekker pissen', je MOET altijd.
Oud 18-01-2014, 00:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nou welterusten!
Oud 18-01-2014, 00:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Slaap lekker Fizzle!
Oud 18-01-2014, 00:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind het voornamelijk vervelend dat ik heel de dag niet hoef, maar dat wanneer ik probeer te slapen ik zowat om de minuut moet.
En bij bepaalde vrouwen denk ik dat 't idd tijdverspilling is, want omfg, wat doen die er lang over. Erg kut als je bij een evenement bent en je moet ineens pissen. 5 mensen voor je, kwartier in de rij staan, whut?
Oud 18-01-2014, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vond sociaal contact vroeger wel vermoeiend, maar nu maakt het niet zoveel uit. Ik kan twee maanden bijna niemand spreken of twee maanden bijna elke dag mensen zien, het heeft niet echt invloed meer op mijn energiepeil.
Hoe doe je dat? Ik zou dat zo graag kunnen, dan zou ik een forens kunnen zijn.
Oud 18-01-2014, 00:32
Verwijderd
Ik vind die test niet zo goed, ze gooien dingen bij elkaar. Een vraag is of je graag voor (groot) publiek spreekt (jazeker) en je graag mengt met dat publiek (nee, nee, nee!). Wat moet ik daar nu van zeggen?
Oud 18-01-2014, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die test niet zo goed, ze gooien dingen bij elkaar. Een vraag is of je graag voor (groot) publiek spreekt (jazeker) en je graag mengt met dat publiek (nee, nee, nee!). Wat moet ik daar nu van zeggen?
Die vond ik idd ook niet kloppen, ik mingle moeizaam maar voor een publiek spreken is wel best.
Oud 18-01-2014, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe doe je dat? Ik zou dat zo graag kunnen, dan zou ik een forens kunnen zijn.
Ik heb geanalyseerd welke vaste gedachteprocessen bij mij gepaard gaan met sociaal contact, vooral de processen die 't meeste energie kosten. Toen heb ik afgewogen welke echt nodig zijn, welke automatisch gaan en welke ik ooit zelf ingevoerd had. Daarna heb ik er een hoop versimpeld, efficiënter gemaakt en/of besloten niet meer uit te voeren.
Oud 18-01-2014, 01:21
Verwijderd
Volgens mij heeft Para een harde schijf in plaats van hersens.
Oud 18-01-2014, 01:21
Verwijderd
Het voelt wel als een verse Windowsinstallatie in mijn hoofd Lekker snel. Zonder allerlei trage shit die op de achtergrond blijft draaien.
Oud 18-01-2014, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geanalyseerd welke vaste gedachteprocessen bij mij gepaard gaan met sociaal contact, vooral de processen die 't meeste energie kosten. Toen heb ik afgewogen welke echt nodig zijn, welke automatisch gaan en welke ik ooit zelf ingevoerd had. Daarna heb ik er een hoop versimpeld, efficiënter gemaakt en/of besloten niet meer uit te voeren.
goed bezig. Gaat bij mij niet werken though, mensen werken doorgaans niet op m'n gedachten (en ik denk lang niet altijd) maar op m'n gevoel, zowel mentaal als fysiek.
Oud 18-01-2014, 01:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

Nee helemaal niet, ik zit er graag. Lekker rustig. Bovendien zijn er weinig zulke fijne gevoelens dan wanneer je, na een wat hoge nood, je ontlasting kwijt kunt.
Ik hoef nooit zo vaak, heb vrij veel capaciteit. Als ik echt ieder half uur zou moeten dan zou ik het misschien wel irritant vinden. Op een drukke dag kan het maar zo zijn dat ik 6 uur niet hóef
Oud 18-01-2014, 01:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft Para een harde schijf in plaats van hersens.
Bij 't maken van mijn vorige post had ik deze nog niet gezien.

Maar het is wel waar. Ik ben een logisch, simpel mens.
Oud 18-01-2014, 01:30
Verwijderd
Het komt deels ook wel doordat ik op jonge leeftijd Sherlock Holmes las, die heeft ook zo'n lekker methodologische houding tegenover zijn hersenen.
Oud 18-01-2014, 01:30
Verwijderd
Citaat:
heb vrij veel capaciteit.
Oud 18-01-2014, 01:41
Verwijderd

Wat een afschuwelijke foto is dit.
Oud 18-01-2014, 01:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kijk gtst, wat een drama's er is sinds een week of wat een nieuwe zangeres voor de leader, maar die is zo slecht gevallen (en gezongen) dat ze hem terug gaan zetten naar de oude. Er was zelfs een petitie :')
Oud 18-01-2014, 09:30
Neko*
Neko* is offline
Dus jullie hebben nooit dat je bedenkt 'ik ga eens taart maken' en dat je halverwege het spullen zoeken, eerst naar de wc moet? Of dat je de keus hebt tussen nu naar de wc + de trein missen en trein redden maar 3kwartier moeten uitstellen? Of dat je in een goed gesprek zit met iemand en dat je dan dat toch moet onderbreken voor een bezoekje naar de wc? Ik heb dat namelijk al-tijd. Het komt nooit uit! En op die momenten ga je toch niet denken "nou lekker, even rustig chillen op de toilet"? En dan ga ik niet eens zo vaak naar de wc, ik denk zo'n 3-5x op een dag, maar bij mij is het altijd op momenten dat ik denk 'moet dat nou nu?'. Om nog maar niet te spreken van de momenten dat ik alcohol drink want dan is het net alsof de kraan open blijft staan.
Oud 18-01-2014, 09:35
Verwijderd
Dat trein-wc gedoe heb ik wel eens last van, als ik langer dan 2 uur moet reizen.
Oud 18-01-2014, 09:39
Verwijderd
Ik voel altijd wel ruim van te voren aan dat ik naar de wc moet, en dan doet zich vanzelf wel een moment aan waarop het uitkomt. Maar ik ga bv ook standaard even voor ik van huis ga, dan heb ik nooit dat ik in de trein moet ofzo (ik heb een grote hekel aan trein-wc's). Toen ik naar Nijmegen ging iedere dag, zat dat ook zo in m'n routine; zodra ik in Nijmegen was, na 2,5 uur reizen, even naar de wc en dan hoefde ik nooit ineens terwijl het college net bezig was ofzo.
Ik ga denk ik meestal naar de wc wanneer ik nog niet eens echt hoef, maar puur omdat het een handig moment is om even te gaan.
Oud 18-01-2014, 09:40
Verwijderd
Ja dat heb ik ook. Soort van preventief naar de wc gaan.
Wat ik wel verschrikkelijk vind, is heel nodig naar de wc moeten tijdens het reizen terwijl je nog een paar uur in de auto moet zitten.
Oud 18-01-2014, 09:44
Verwijderd
Ik moest eens vanaf het begin punt al naar de wc en ik wilde niet gaan, want treinwc's zijn kut en op stations staan lange rijen. Dus lekker tot Amsterdam niet gaan, hoelang is dat vanaf hier, 3,5 uur ongeveer. Het verbaast me steeds hoelang ik het op kan houden.
Oud 18-01-2014, 09:46
Verwijderd
Op school vind ik het juist heerlijk om even weg te lopen uit de les om een plasje te plegen
Oud 18-01-2014, 09:48
Verwijderd
Ik ga zowat elke leswisseling, altijd een goed excuus om iets later in de les te verschijnen.
Oud 18-01-2014, 09:51
Verwijderd
Op de middelbare school ben ik in 5 jaar nooit naar de wc gegaan, maar dat was wel een beetje gek
Oud 18-01-2014, 09:54
Verwijderd
Vanaf de derde ging ik pas, want sinds toen gingen ze de wc's opknappen en schoonmaken. Daarvoor nooit, altijd thuis naar de wc.

Wat een onderwerp
Oud 18-01-2014, 10:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien hebben we allemaal wel een harde schijf
Ik word op het moment gereformat
Oud 18-01-2014, 10:16
Verwijderd
Ik denk dat ik ambivert ben, ik kan heel extravert zijn bij bepaalde mensen, op bepaalde plaatsen, tijdens bepaalde dingen. Zet me daarentegen bij bepaalde familieleden of andere mensen en ik klap dicht en wil eigenlijk terug 10 zijn zodat ik tenminste zonder excuus in een hoekje een boek kan gaan zitten lezen.

En ik kan ook niet iedereen lang verdragen, dat Phoebe hier toen zo lang heeft kunnen blijven, was echt heel opmerkelijk zeker omdat ik geen enkel moment heb gedacht dat ze moest oprotten.

Citaat:
Volgende keer als je bij de Action bent, een paar cheapass borden en bekers meenemen voor dit doel
Kringloop!

Citaat:
Ik heb laatst een stukje extra pure chocolade verstopt voor noodgevallen en nu weet ik niet meer waar

Citaat:
Op larps vind ik het bijzonder kut, zeker bij die wat zich buiten afspelen. Wandeltocht van een kwartier om bij een wc te raken en dan kun je in het spel ook nog eens neergehoekt worden en stel dat ze je dan net overvallen, zou je in principe 10 minuten moeten blijven liggen als je dood bent aan het gaan en gedoe op het toilet met je kostuum en alle 500 dolken en zwaarden en andere wapens en riemen en zut en ARGH En meestal moet ik dan door de kou ofzo ook nog eens om het half uur. Gelukkig kan ik me er tevreden mee stellen om in de bosjes te pissen op die momenten, ook niet handig, want er draven altijd wel mensen door de bossen, maar ja.
En 's nachts, zelfde verhaal, al heb je dan geen kostuum aan, maar dan die slaapzak uit, de kou in, in het donker zonder lenzen over het terrein naar een wc hobbelen.

En op festivals. Bah.
Oud 18-01-2014, 10:20
Verwijderd
You have reached 51 of 100 points, (51%)
Oud 18-01-2014, 10:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Op de middelbare school ben ik in 5 jaar nooit naar de wc gegaan, maar dat was wel een beetje gek
5 jaar nooit naar de wc gaan is wel een beetje gek, ja :')
Oud 18-01-2014, 10:28
Verwijderd
Ik ging thuis natuurlijk wel he
Oud 18-01-2014, 10:36
Verwijderd
Elk half uur naar de wc moeten kun je gewoon afleren. Je blaas geeft een signaaltje op meerdere punten van volheid, als je dat signaaltje negeert gaat het weg en komt er op het volgende punt weer een. Dat zijn signaaltjes van "hoi, ik ben het, je blaas", "hé ik zit halfvol, dat je het even weet, komt het uit?", "um ik begin vol te raken, dus legen plz" en "AU AU je bent me aan het oprekken!". Het is gebruikelijk om naar signaaltje 2 of 3 te luisteren en elke 2-6 uur te gaan, aangenomen dat je normaal drinkt. Als je naar signaaltje 1 luistert, ga je inderdaad elk half uur. Op signaal 4 wachten is slecht voor je blaas, die rekt uiteindelijk permanent op en gaat op een gegeven moment geen andere signalen meer afgeven, bovendien heb je dan meer kans op urineweginfecties.

Laatst gewijzigd op 18-01-2014 om 11:27.
Oud 18-01-2014, 10:38
Verwijderd
Alcohol verstoort dat tijdelijk, dus dan klopt het niet meer
Oud 18-01-2014, 10:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dus jullie hebben nooit dat je bedenkt 'ik ga eens taart maken'
Nee.
Oud 18-01-2014, 10:50
Verwijderd
Wij leerden vroeger dat we voor het eten, voordat we weggingen (ook al was dat maar tien minuten naar de winkel), en voor het slapengaan naar de wc moesten gaan. Ook al waren we vijf minuten daarvoor ook nog geweest. Dat doe ik meestak nog steeds, mijn vriend wordt er soms gek van. "Als je nog moet plassen, moet je nu gaan want we gaan zo eten!" en "Pfff, we moeten gaan, moet je nou nog een keer plassen? Je bent net geweest." Maar het werkt wel
Al moet ik wel zeggen dat ik wel eens de deur uitga naar mijn werk en dat ik op de fiets bedenk dat ik toch best wel nodig moet plassen. Maar dan kom ik op mijn werk aan en val ik midden in de drukte binnen n bedank me twee uur later dat ik nog niet naar de wc ben geweest.

En ik ben helemaal niet moeilijk met waar ik naar de wc moet. Als ik heel nodig moet plassen in de auto, ga ik net zo makkelijk in de bosjes zitten. Op school, bij anderen, op festivals, op dixies, in de bosjes, het maakt me geen reet uit. Als ik moet plassen, moet ik plassen. Waar ik dan ook ben.
Oud 18-01-2014, 11:04
Verwijderd
Wat ik me dan wel afvraag is hoe makkelijk jullie dan zijn met poepen Zijn jullie daar net zo makkelijk of doe je dat alleen maar thuis?
Oud 18-01-2014, 11:05
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Nee.
Gelukkig.
Oud 18-01-2014, 11:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat ik me dan wel afvraag is hoe makkelijk jullie dan zijn met poepen Zijn jullie daar net zo makkelijk of doe je dat alleen maar thuis?
anytime, anywhere... soms niet echt handig
Oud 18-01-2014, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Elk half uur naar de wc moeten kun je gewoon afleren. Je blaas geeft een signaaltje op meerdere punten van volheid, als je dat signaaltje negeert gaat het weg en komt er op het volgende punt weer een. Dat zijn signaaltjes van "hoi, ik ben het, je blaas", "hé ik zit halfvol, dat je het even weet, komt het uit?", "um ik begin vol te raken, dus legen plz" en "AU AU je bent me aan het oprekken!". Het is gebruikelijk om naar signaaltje 2 of 3 te luisteren en elke 2-4 uur te gaan, aangenomen dat je normaal drinkt. Als je naar signaaltje 1 luistert, ga je inderdaad elk half uur. Op signaal 4 wachten is slecht voor je blaas, die rekt uiteindelijk permanent op en gaat op een gegeven moment geen andere signalen meer afgeven, bovendien heb je dan meer kans op urineweginfecties.
Normaal heb ik er ook geen last van, eigenlijk alleen op buitenlarps en dan vooral als het donker is geworden

Maar wat je vertelt heb ik wel mogen ondervinden en hard aan moeten werken. Na 8 weken met een blaassonde te hebben gelegen, heeft die blaas echt geen benul meer van dat die niet meteen leeg hoeft te lopen. Dat was soms behoorlijk lastig. Ik moest dus ook oefenen in ophouden, maar toen ik dat 's nachts probeerde en daarna opstond, was mijn blaas niet krachtig genoeg om die verandering van positie aan te kunnen en daar sta je dan
Stomme was ook dat ze normaal eerst oefenen, een knijper op de slang zetten en dat je dan moet bellen om er af te halen, dan kan de verpleging ook mee kijken hoe lang je het vol houdt. De dokter had gezegd: eerst twee dagen training. Een paar uur later komt de verpleging ze verwijderen. Maar ik heb wel meer gebrek aan communicatie gezien destijds, dat werkt daar behoorlijk langs elkaar heen. Op een gegeven moment vroeg ik waarom ik soms een heel hartpilletje kreeg (dat viel op, want dat pilletje was ook in de vorm van een hartje ), of dat de bedoeling was. Nou blijkbaar niet
Overigens was dat vrij snel terug getraind, ik denk dat ik thuis nog een week vrij vaak naar het wc moest en daarna werd het al weer normaal.
Oud 18-01-2014, 11:10
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Elk half uur naar de wc moeten kun je gewoon afleren. Je blaas geeft een signaaltje op meerdere punten van volheid, als je dat signaaltje negeert gaat het weg en komt er op het volgende punt weer een. Dat zijn signaaltjes van "hoi, ik ben het, je blaas", "hé ik zit halfvol, dat je het even weet, komt het uit?", "um ik begin vol te raken, dus legen plz" en "AU AU je bent me aan het oprekken!". Het is gebruikelijk om naar signaaltje 2 of 3 te luisteren en elke 2-4 uur te gaan, aangenomen dat je normaal drinkt. Als je naar signaaltje 1 luistert, ga je inderdaad elk half uur. Op signaal 4 wachten is slecht voor je blaas, die rekt uiteindelijk permanent op en gaat op een gegeven moment geen andere signalen meer afgeven, bovendien heb je dan meer kans op urineweginfecties.
AHA! Bedankt hiervoor!
Oud 18-01-2014, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Daar ben in inmiddels heel makkelijk in, geen zin in buikpijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten