|
|
||
|
Citaat:
![]() Dat doet me een beetje denken aan dit. (Ja, oud ja.)
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Vinden jullie naar de wc gaan ook zo'n tijdverspilling? Ik probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen, omdat ik het oprecht zonde vind van mijn tijd. Serieus, degene die bedacht heeft dat we vocht nodig hebben om te functioneren had wel een manier mogen bedenken om het te laten circuleren zonder dat we het ook gebruiken om afvalstoffen te dumpen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok, wat ik ervan vind: ik heb een zwak voor Martin Freeman en vooral voor zijn rol als Watson, maar die rol speelt ie eigenlijk altijd. Als de hobbit, in the office, in love actually, hij doet altijd hetzelfde. Echt een goede acteur wil ik hem dus niet noemen, hij wordt gewoon goed getypecast. En ik kan het me best voorstellen dat je zijn 'type' niet trekt hoor.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik moet ook altijd plassen als ik net aan het roken of aan het eten ben.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En bij bepaalde vrouwen denk ik dat 't idd tijdverspilling is, want omfg, wat doen die er lang over. Erg kut als je bij een evenement bent en je moet ineens pissen. 5 mensen voor je, kwartier in de rij staan, whut?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Nee helemaal niet, ik zit er graag. Lekker rustig. Bovendien zijn er weinig zulke fijne gevoelens dan wanneer je, na een wat hoge nood, je ontlasting kwijt kunt. Ik hoef nooit zo vaak, heb vrij veel capaciteit. Als ik echt ieder half uur zou moeten dan zou ik het misschien wel irritant vinden. Op een drukke dag kan het maar zo zijn dat ik 6 uur niet hóef
|
|
|
|
Dus jullie hebben nooit dat je bedenkt 'ik ga eens taart maken' en dat je halverwege het spullen zoeken, eerst naar de wc moet? Of dat je de keus hebt tussen nu naar de wc + de trein missen en trein redden maar 3kwartier moeten uitstellen? Of dat je in een goed gesprek zit met iemand en dat je dan dat toch moet onderbreken voor een bezoekje naar de wc? Ik heb dat namelijk al-tijd. Het komt nooit uit! En op die momenten ga je toch niet denken "nou lekker, even rustig chillen op de toilet"? En dan ga ik niet eens zo vaak naar de wc, ik denk zo'n 3-5x op een dag, maar bij mij is het altijd op momenten dat ik denk 'moet dat nou nu?'. Om nog maar niet te spreken van de momenten dat ik alcohol drink want dan is het net alsof de kraan open blijft staan.
|
|
|
Verwijderd
|
Ik voel altijd wel ruim van te voren aan dat ik naar de wc moet, en dan doet zich vanzelf wel een moment aan waarop het uitkomt. Maar ik ga bv ook standaard even voor ik van huis ga, dan heb ik nooit dat ik in de trein moet ofzo (ik heb een grote hekel aan trein-wc's). Toen ik naar Nijmegen ging iedere dag, zat dat ook zo in m'n routine; zodra ik in Nijmegen was, na 2,5 uur reizen, even naar de wc en dan hoefde ik nooit ineens terwijl het college net bezig was ofzo.
Ik ga denk ik meestal naar de wc wanneer ik nog niet eens echt hoef, maar puur omdat het een handig moment is om even te gaan. |
|
|
||||
Verwijderd
|
Ik denk dat ik ambivert ben, ik kan heel extravert zijn bij bepaalde mensen, op bepaalde plaatsen, tijdens bepaalde dingen. Zet me daarentegen bij bepaalde familieleden of andere mensen en ik klap dicht en wil eigenlijk terug 10 zijn zodat ik tenminste zonder excuus in een hoekje een boek kan gaan zitten lezen.
En ik kan ook niet iedereen lang verdragen, dat Phoebe hier toen zo lang heeft kunnen blijven, was echt heel opmerkelijk zeker omdat ik geen enkel moment heb gedacht dat ze moest oprotten. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En meestal moet ik dan door de kou ofzo ook nog eens om het half uur. Gelukkig kan ik me er tevreden mee stellen om in de bosjes te pissen op die momenten, ook niet handig, want er draven altijd wel mensen door de bossen, maar ja.En 's nachts, zelfde verhaal, al heb je dan geen kostuum aan, maar dan die slaapzak uit, de kou in, in het donker zonder lenzen over het terrein naar een wc hobbelen. En op festivals. Bah. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Elk half uur naar de wc moeten kun je gewoon afleren. Je blaas geeft een signaaltje op meerdere punten van volheid, als je dat signaaltje negeert gaat het weg en komt er op het volgende punt weer een. Dat zijn signaaltjes van "hoi, ik ben het, je blaas", "hé ik zit halfvol, dat je het even weet, komt het uit?", "um ik begin vol te raken, dus legen plz" en "AU AU je bent me aan het oprekken!". Het is gebruikelijk om naar signaaltje 2 of 3 te luisteren en elke 2-6 uur te gaan, aangenomen dat je normaal drinkt. Als je naar signaaltje 1 luistert, ga je inderdaad elk half uur. Op signaal 4 wachten is slecht voor je blaas, die rekt uiteindelijk permanent op en gaat op een gegeven moment geen andere signalen meer afgeven, bovendien heb je dan meer kans op urineweginfecties.
Laatst gewijzigd op 18-01-2014 om 11:27. |
|
|
|
Verwijderd
|
Wij leerden vroeger dat we voor het eten, voordat we weggingen (ook al was dat maar tien minuten naar de winkel), en voor het slapengaan naar de wc moesten gaan. Ook al waren we vijf minuten daarvoor ook nog geweest. Dat doe ik meestak nog steeds, mijn vriend wordt er soms gek van. "Als je nog moet plassen, moet je nu gaan want we gaan zo eten!" en "Pfff, we moeten gaan, moet je nou nog een keer plassen? Je bent net geweest." Maar het werkt wel
Al moet ik wel zeggen dat ik wel eens de deur uitga naar mijn werk en dat ik op de fiets bedenk dat ik toch best wel nodig moet plassen. Maar dan kom ik op mijn werk aan en val ik midden in de drukte binnen n bedank me twee uur later dat ik nog niet naar de wc ben geweest. En ik ben helemaal niet moeilijk met waar ik naar de wc moet. Als ik heel nodig moet plassen in de auto, ga ik net zo makkelijk in de bosjes zitten. Op school, bij anderen, op festivals, op dixies, in de bosjes, het maakt me geen reet uit. Als ik moet plassen, moet ik plassen. Waar ik dan ook ben. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar wat je vertelt heb ik wel mogen ondervinden en hard aan moeten werken. Na 8 weken met een blaassonde te hebben gelegen, heeft die blaas echt geen benul meer van dat die niet meteen leeg hoeft te lopen. Dat was soms behoorlijk lastig. Ik moest dus ook oefenen in ophouden, maar toen ik dat 's nachts probeerde en daarna opstond, was mijn blaas niet krachtig genoeg om die verandering van positie aan te kunnen en daar sta je dan ![]() Stomme was ook dat ze normaal eerst oefenen, een knijper op de slang zetten en dat je dan moet bellen om er af te halen, dan kan de verpleging ook mee kijken hoe lang je het vol houdt. De dokter had gezegd: eerst twee dagen training. Een paar uur later komt de verpleging ze verwijderen. Maar ik heb wel meer gebrek aan communicatie gezien destijds, dat werkt daar behoorlijk langs elkaar heen. Op een gegeven moment vroeg ik waarom ik soms een heel hartpilletje kreeg (dat viel op, want dat pilletje was ook in de vorm van een hartje ), of dat de bedoeling was. Nou blijkbaar niet ![]() Overigens was dat vrij snel terug getraind, ik denk dat ik thuis nog een week vrij vaak naar het wc moest en daarna werd het al weer normaal. |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||