Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2014, 18:56
Verwijderd
Citaat:
O wacht, ja, je moest van binnen naar buiten.

Mijn oma heeft een reservesleutel, maar die woont 20 minuten fietsen hier vandaan. ik had nog maar een half uur tot mijn les begon.
Advertentie
Oud 20-01-2014, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Huh.

Heb je wel een sleutelhanger? Gewoon niet de deur uitgaan voor je ze hebt gevonden, dan krijgen ze niet de kans om écht kwijt te raken. Je bent ze waarschijnlijk wel vaak een beetje kwijt (van het type 'huh mijn sleutels! ik dacht dat ze in mijn tas zaten!' 'Kijk in je jaszak!' 'Nee ook niet... o, op de tafel.'), maar dat is niet zo erg.
Ja dat ben ik. Zo is het ook met mijn telefoon of schoolboeken
Oud 20-01-2014, 18:59
Verwijderd
Wij hebben best veel reservesleutels in huis, drie setjes ofzo.
Oud 20-01-2014, 19:01
Verwijderd
Iedereen heeft 1 sleutel en mijn oma een reserve. Dat was handig toen we nog in ons oude huis woonden, Nu wonen we te ver van oma af.
Mijn broertje heeft de sleutels van het oude huis nog steeds. Hij kan gewoon de poort openmaken daar, want die mensen hebben dat slot niet vervangen
Oud 20-01-2014, 19:03
Verwijderd
Kunnen jullie goed schaken? Waarom wel/niet?
Oud 20-01-2014, 19:04
Verwijderd
Volgens de slotenmaker die onze sloten verving moet je voor de veiligheid standaard je sloten vervangen elke keer als je ook maar één dag je sleutel kwijt bent. Maar ja, dat zou ik ook zeggen als ik slotenmaker was
Oud 20-01-2014, 19:06
Verwijderd
Hier zijn ook alle sloten vervangen, maar die mensen zijn niet slim

ik kan niet schaken en heb me er nooit in verdiept.
Oud 20-01-2014, 19:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, omdat ik dat nooit heb geleerd. Niemand in mijn omgeving schaakt, dus er was geen reden voor mij om dat te leren.
Oud 20-01-2014, 19:09
Hazel
Hazel is offline
Ik heb het ooit wel geleerd maar nooit meer gedaan. Ik heb ook geen schaakspel en ik ben veel vergeten. Ik vind het wel leuk, maar blijkbaar niet leuk genoeg om een schaakspel te kopen.
Oud 20-01-2014, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nee geen care genoeg voor. Kan wel goed dammen en backgammon
Oud 20-01-2014, 19:16
Verwijderd
Ik deed vandaag mee met het schoolschaaktoernooi en was verreweg de slechtste. Okee, de eennaslechtste. Dat komt omdat ik me er nooit in heb verdiept. Maar nu ik iedereen er zo over hoorde praten, leek het me best wel leuk, dus misschien is dit wel een goede aanleiding om me erin te verdiepen.

Schakershumor is wel... bijzonder. We keken met z'n allen naar een partij doorgeefschaak. Iemand zette zijn toren naar voren en toen begon iedereen te lachen. En soms zei iemand iets als 'haha, die pion op F5...' en dat was dan blijkbaar ook heel grappig.
Oud 20-01-2014, 19:19
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik kan niet goed schaken omdat ik nooit schaak. En mijn avondeten was een restje sushi van gisteren, en zilvervliesrijst, sperziebonen en een gebakken ei.
Oud 20-01-2014, 19:20
Klovorhop
Klovorhop is offline
Tevens heb ik een rood jurkje met polkadots besteld. Nu moet het maar gauw lente worden.
Oud 20-01-2014, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Schakershumor is wel... bijzonder. We keken met z'n allen naar een partij doorgeefschaak. Iemand zette zijn toren naar voren en toen begon iedereen te lachen. En soms zei iemand iets als 'haha, die pion op F5...' en dat was dan blijkbaar ook heel grappig.
Ja, zo gaat dat.

Ik kan erg slecht schaken, maar waarschijnlijk ben ik wel iets beter dan de anderen die zeggen dat ze 't slecht kunnen, want ik heb het daadwerkelijk een aantal jaar recreatief gedaan.
Oud 20-01-2014, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb schaakles gehad op de basisschool en een piondiploma gehaald. Ik was er best goed in voor 8 jaar te zijn. Ik ben er alleen steeds minder mee gaan doen omdat ik er niet van hield hoever ik allerlei opties en zetten ging berekenen. Met het spel De Betoverde Doolhof deed ik dat bijvoorbeeld ook, alle mogelijke duwopties en nieuwe routes berekenen en dat vind ik geen fijne bezigheid.
Oud 20-01-2014, 19:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tevens heb ik een rood jurkje met polkadots besteld. Nu moet het maar gauw lente worden.
Jurkjes met polkadots <3 Polkadots <3
Oud 20-01-2014, 19:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het lijkt me niet jouw plaats om daarover te oordelen, of wel?

maar ga niet zo enorm kut lopen doen als iemand afwijkt van jouw term 'normaal'.
Waarom niet? Ik gebruik ook dit forum, dus volgens mij staat het mij vrij om te zeggen dat ik het hoogst ongepast vind om dat soort zaken lekker openbaar te delen.

En ga zelf niet zo kinderachtig iemand een beetje proberen te verdedigen; net of dat mij iets uit zal maken; je weet hopelijk wel beter.
Oud 20-01-2014, 19:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik deed vandaag mee met het schoolschaaktoernooi en was verreweg de slechtste. Okee, de eennaslechtste. Dat komt omdat ik me er nooit in heb verdiept. Maar nu ik iedereen er zo over hoorde praten, leek het me best wel leuk, dus misschien is dit wel een goede aanleiding om me erin te verdiepen.

Ik zat vroeger bij de schaakclub, dat was wel het toppunt van mijn nerdzijn. Helaas was ik er niet echt goed in dus na een jaar of twee maar opgegeven.

Ik snap denk ik wel wat het grapje is, als je ziet dat iemand een opvallend domme zet doet waarmee het gewoon een kwestie van tijd is voordat je mat staat dan is dat wel grappig om te zien.
Oud 20-01-2014, 19:41
Carn
Carn is offline
Ik heb leren schaken toen ik in het ziekenhuis lag, toen ik een jaar of 8 of 9 was. Toen heb ik het best vaak gedaan, maar nu volgens mij al bijna 20 jaar niet meer (behalve een incidenteel potje) :\
Oud 20-01-2014, 19:42
Martiño
Martiño is offline
Maar net zoals de meeste grappen is de lol er wel van af als je hem moet uitleggen.
Oud 20-01-2014, 19:44
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Jurkjes met polkadots <3 Polkadots <3

Raadde (ried?) jij mij niet ooit The Good Wife aan? Dat is iig inderdaad leuk en Julianna Margulies is zo verschrikkelijk knap <3
Oud 20-01-2014, 19:45
Martiño
Martiño is offline
Ik zou het nu best wel weer eens willen spelen. Ik had vroeger een supergaaf ms-dos 3D (!) schaakprogramma met levende schaakstukken
Oud 20-01-2014, 19:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zou het nu best wel weer eens willen spelen. Ik had vroeger een supergaaf ms-dos 3D (!) schaakprogramma met levende schaakstukken
Battle Chess?

ik heb een schaakgame op mijn telefoon, maar ik verlies al alle partijen op easy
Oud 20-01-2014, 19:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Raadde (ried?) jij mij niet ooit The Good Wife aan? Dat is iig inderdaad leuk en Julianna Margulies is zo verschrikkelijk knap <3
Dat zou ik best gedaan kunnen hebben. het is een hele fijne serie, intelligent geschreven, drama (maar niet te veel emo), goede, niet al te onrealistische karakters, en een mooie dosis humor, sarcasme en general awesomeness.

Fijn om te horen dat hij (ze?) bevalt
Oud 20-01-2014, 19:48
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Battle Chess?

[afbeelding]

ik heb een schaakgame op mijn telefoon, maar ik verlies al alle partijen op easy
Die zou het best wel eens kunnen zijn! Ik weet nog dat als het schaakmat was, de koning van de verliezende partij werd uitgekleed, is dat dit spel?
Oud 20-01-2014, 19:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik weet nog dat als het schaakmat was, de koning van de verliezende partij werd uitgekleed, is dat dit spel?

Maar nee, volgens mij was Battle Chess met allemaal vechtende poppetjes... kan me geen naakte koning herinneren iig.
Oud 20-01-2014, 19:54
Martiño
Martiño is offline
Ja als in: er werd met een zwaard gezwaaid en z'n mantel viel af, ofzo. Viespeuk.
Oud 20-01-2014, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb schaakles gehad op de basisschool en een piondiploma gehaald. Ik was er best goed in voor 8 jaar te zijn. Ik ben er alleen steeds minder mee gaan doen omdat ik er niet van hield hoever ik allerlei opties en zetten ging berekenen. Met het spel De Betoverde Doolhof deed ik dat bijvoorbeeld ook, alle mogelijke duwopties en nieuwe routes berekenen en dat vind ik geen fijne bezigheid.
Theodoor heeft zes of zeven jaar schaakles gehad en hij is ook altijd irritant goed in Betoverde Doolhof.
Oud 20-01-2014, 20:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Betoverde Doolhof.
ik vind vooral de naam van dat spel vervelend, "De Betoverde Doolhof". Doe mij maar "Het Betoverde Doolhof" Maar blijkbaar mag het allebei.
Oud 20-01-2014, 20:07
Verwijderd
Ik vind schaken eigenlijk vooral leuk als concept, niet zozeer als sport. Maar als ik 't niet als sport beschouw valt alle romantiek van een mentale krachtmeting ook weg, en daarmee ook een groot stuk van de charme. Er is geen winnende optie.
Oud 20-01-2014, 20:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik vind vooral de naam van dat spel vervelend, "De Betoverde Doolhof". Doe mij maar "Het Betoverde Doolhof" Maar blijkbaar mag het allebei.
Dit probleem had ik al toen ik nog op de basisschool zat. Elke keer dat die reclame op TV was riep ik boos 'Het is 'HET doolhof! Wie zegt er nou DE doolhof?! '

Zelfs toen werd ik al kwaad om relevante issues.
Oud 20-01-2014, 20:32
Klovorhop
Klovorhop is offline
Zo mooi hoe Johan praatjes krijgt rond z'n Ingrids
Oud 20-01-2014, 20:47
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik denk dat korte Ingrid de "gelukkige" wordt.
Wim gaat voor Evelyne. Aletta voor Patrick. Jos geen idee.
En Jan blijft alleen achter
Oud 20-01-2014, 20:48
Klovorhop
Klovorhop is offline
En terecht.
Oud 20-01-2014, 20:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Zo mooi hoe Johan praatjes krijgt rond z'n Ingrids
Waar de f gaat dit over?
Oud 20-01-2014, 20:58
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Waar de f gaat dit over?
Boer zoekt vrouw natuurlijk!
Oud 20-01-2014, 21:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ah!
Citaat:
Ik kijk geen boer zoekt vrouw, maar vorige week vertelde mijn supervisor dat een ex-collega van ons er aan meedoet. Dat is dus Claire.
Ik weet niet hoe ze op TV overkomt, maar irl mocht ik haar niet.
Oud 20-01-2014, 21:05
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik had net het topic op onzin gevonden. Ze is nogal een gehate deelneemster geloof ik.
Klovorhop
Klovorhop is offline
Grappig voor de wel-kijkers trouwens: http://nynkekijkttv.tumblr.com/post/...achtles-en-hoe
Verwijderd
Citaat:
Ah!
Op tv zei ze dat ze een food nutritionist is
Oud 20-01-2014, 21:06
Verwijderd
Ik vond die vooruitblik zo mooi van Johan "ik vind Ingrid leuker dan Ingrid"
Oud 20-01-2014, 21:07
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ja. En dat ze drie maanden in Londen heeft gewoond, waardoor ze nu een POSH Engels accent heeft en soms moeite heeft om in het Nederlands de juiste woorden te vinden.
Oud 20-01-2014, 21:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
:')
Oud 20-01-2014, 21:08
Klovorhop
Klovorhop is offline
Als jullie moesten kiezen tussen trouwen met Johan of Wim, wie werd het dan??
Oud 20-01-2014, 21:09
Verwijderd
Johan
Oud 20-01-2014, 21:14
Verwijderd
Dat lijkt me gezelliger. En Tanzania is prachtig maar ik denk dat ik op de lange termijn toch liever in Denemarken zou wonen. En ik zou me ongemakkelijk voelen bij de huisbedienden.
Oud 20-01-2014, 21:16
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik ben er nog niet over uit.
Johan is toegankelijker/gezelliger, ik denk dat Wim nare trekjes heeft. Maar Johan is sekslozer en Denemarken ziet er maar deprimerend uit. Wim heeft dan weer deegachtige moobs en personeel, dat trekt me ook niet zo.
Oud 20-01-2014, 21:17
Verwijderd
Ik vind ze geen van beiden sexy, maar ik denk dat Johan wel zijn best zou doen.
Oud 20-01-2014, 21:18
Verwijderd
Qua land zou ik inzetten op Tanzania.
Oud 20-01-2014, 21:19
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ik vind ze geen van beiden sexy, maar ik denk dat Johan wel zijn best zou doen.
Ja, maar op zo'n trouwelabradorachtige manier.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten