Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2014, 10:34
ExpoRules
ExpoRules is offline
Stel ik pin 500 euro, koop goede schoenen, vul mijn dikke brugger eastpak en begin te lopen naar het Zuidoosten. In Europa zal ik denk ik wel werk vinden en makkelijk de grenzen overkomen en wat aan mijn euro's hebben maar daarna..
De tocht zal 1 jaar duren:
(In vogelvlucht in de afstand ongeveer 7200km -> stel 10.000km lopen.
5 dagen per week lopen want werken, misschien hou ik me op in een mooie stad etc.
Per dag loop ik 10 uur, 5kmh dus 50km -> 40 weken, maar door onverwachte omstandigheden en koude winters, warme zomers, ziekte etc. zal ik hier een jaar van maken).
Niet dat ik nu van plan ben om zaterdag te vertrekken ofzo
Maar wat verwachten jullie dat ik allemaal zal meemaken en ervaren? En of 't überhaupt wel een beetje een realistisch plan is... (voor een gezonde, best sportieve jongen van achttien die iets wil meemaken.)

Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2014, 10:45
Verwijderd
Het is allesbehalve realistisch.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 11:23
Verwijderd
Dat is extreem onrealistisch tenzij je nu al tijden elke dag aan het oefenen bent.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 11:41
WolterB
WolterB is offline
Dat gaat nooit werken. Startkapitaal is te laag, je denkt veel te makkelijk over ergens werk vinden voor een dag of 2 en dan weer doorgaan, je bent vast niet aan het trainen om dit minstens een aar vol te houden, overschat de afstand die je denkt dagelijks te kunnen lopen, etc.
Oud 10-04-2014, 12:51
Verwijderd
Dit is een van de minst realistische dingen die ik in tijden gelezen heb. Iedere week twee dagen werken, wie denk je dat je voor twee dagen gaat inhuren? Wat voor werk meen je dat er voor het oprapen ligt? Waarom denk je dat je gemakkelijk in Europa de grenzen overkomt?

Verder is het wel een mooi idee. Het gaat absoluut niet zo verlopen als jij nu beschrijft; ik kan niet inschatten hoe goed jij bent om bij veranderende omstandigheden toch gelukkig te blijven. Dat lijkt me de meest bepalende factor in dit nogal rammelende plan. Stel je zit zonder geld in de middle of nowhere en kan geen werk vinden daar. Heb je opties om toch thuis te komen? Of vind je het prima om een tijdje op straat te leven?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 13:07
Verwijderd
Als je trouwens je verhaal iets realistischer wilt maken kan je beter een ticket kopen naar Tibet en dan dáár gaan wandelen. Of, gezien je waarschijnlijk totaal geen ervaring hebt met backpacken/langere afstanden lopen, zoek het iets dichterbij. Loop in Frankrijk bijvoorbeeld de tour du mont blanc, daar ben je waarschijnlijk ook al 1-2 weken zoet mee.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 13:08
bloodyb
bloodyb is offline
Nog afgezien van de vraag of je voldoende getraind bent om die afstand te wandelen heb je die 500 eu al nodig om onderweg nieuwe schoenen te kopen dus 5000 lijkt me een reëler bedrag. En wat doe je als je in Tibet bent? Een selfie maken en weer terugwandelen? 50 km. per dag lijkt me tamelijk optimistisch dus in 1 jaar ga je dat niet redden. En is het niet veiliger om het met 2 man te doen?
Oud 10-04-2014, 13:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt ook naar een of ander bedevaartsoort in Europa wandelen om te beginnen, lijkt me al een mooi doel en dan ben je wellicht een ruime zomervakantie kwijt maar dan heb je een beter idee van hoe zo'n lange tocht eruit kan zien.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 13:29
Verwijderd
Precies! Voettocht naar Banneux!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 14:08
Verwijderd
Een oom van mij is twee keer naar Santiage de Compostella (Spanje) gewandeld. Een keer in 1989 en afgelopen jaar. Hij heeft een tweede baan genomen en na zijn pensionering nog een jaar doorgewerkt om te sparen voor zijn tocht. Hij is iemand die altijd al veel liep, maar heeft de voorgaande twee jaar alleen maar gewandeld, waaronder verschillende meerdaagstochten. Hij heeft er drie en een halve maand over gedaan om van Nijmegen naar Santiago te wandelen (ongeveer 2000 km).

Mocht je echt overwegen om een wandeltocht te maken, begin dan kleiner en bereid je voor door op fora te lezen, boeken te lezen, lezingen bij te wonen. Win inlichtingen in. Onderschat niet hoe zwaar het is om lange afstanden te lopen als je het niet gewend bent, ook niet als je een goede basisconditie hebt. Lees je in over welke bepakking je mee moet nemen, wat een goede manier is om te trainen, etcetera. Onderschat niet hoe veel werk dat er in gaat zitten. Het is vrij dom om te denken "ach, ik loop weg met een slaapzak, een paar schone sokken en een onderbroek in mijn rugzak en ik zie wel waar ik eindig. Mensen willen me vast wel een slaapplaats of werk geven."
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 21:28
Verwijderd
Leuk om over te fantaseren, maar verre van realistisch.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 21:42
Qimm
Qimm is offline
500 euro :')
Oud 10-04-2014, 21:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja hij neemt zelf lunch mee he
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 22:26
Turk February
Turk February is offline
Je kunt ook gewoon met de trein naar Tibet en dan de hele tijd door die trein heen en weer lopen.
Oud 10-04-2014, 22:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
In z'n eastpak rugtas zeker. Dat is ook meteen het enige wat in die kleine prutstasjes past
Oud 11-04-2014, 08:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 11-04-2014, 09:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dit ongeveer net zo lief als toen mijn beste vriendinnetje op haar driewieler stapte om van Heerlen naar Maastricht te rijden en mij op te zoeken, in 1995
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 09:10
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 00:42
Verwijderd
Begin morgen t liefst maar.

Stuur je wel een kaartje als je d'r bent?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 08:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit kan prima hoor, ik ben vorig jaar nog naar Auckland gewandeld.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 08:02
Verwijderd
Ja, maar jij hebt vast in vogelvlucht gelopen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 15:06
Verwijderd
Loopse
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 19:48
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
leuk idee. kan prima werken ook.
Bouw het op in stapjes
Begin eerst maar eens naar de dichtstbijzijnde naburige stad te lopen. Amsterdam?
Kijk hoe dat bevalt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 20:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Je eastpack is kapot voor je Duitsland bereikt hebt. Ik ben met Ingegerd, beter ga je eerst een keer goed voorbereid naar Santiago de Compostela lopen.
Reageren

Regels voor berichten