Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2014, 06:08
de kip
de kip is offline
Op mijn laptop (Sony Vaio, Win8) heb ik erg veel last van instabiel draadloos internet. Het signaalsterkte-pictogrammetje geeft vaak aan dat er wel contact is met de modem, maar de daadwerkelijke verbinding ontbreekt dan. Vervolgens krijg je het ergerlijke uitroeptekentje in het pictogrammetje te zien Als ik dan verbinding met het netwerk verbreek en weer verbinding maak, werkt het weer een tijdje. Sinds kort ben ik verhuisd en het probleem doet zich nog voor, dus het heeft niet met de omgeving te maken.

Nu is er iets tussen deze specifieke computer en de modem, aangezien alle andere apparaten wel probleemloos functioneren. Ik heb geprobeerd:

- resetten modem
- wifi uit- en aangezet op computer
- kanaal netwerk veranderd (alle kanalen geprobeerd)
- updates voor driver geïnstalleerd

Nu weet ik niet wat ik nog zou kunnen proberen, tips?
Oud 02-06-2014, 11:41
Verwijderd
Mijn ouders hadden ongeveer hetzelfde probleem. Vreemd genoeg leek de ene computer/pad er minder last van te hebben dan de andere.

Uiteindelijk heb ik zo'n wifi booster gekocht, dingetje dat je in een stopcontact plugt en op één pc aansluit. Sindsdien nergens meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2014, 12:13
ThomasJu
ThomasJu is offline
Bij welke afstand is dit? In de zelfde ruimte of 3 kamers verder?

Als inderdaad aan de andere kant van je huis is, zal een booster waarschijnlijk de oplossing zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2014, 06:09
de kip
de kip is offline
Bedankt voor jullie reacties.

De huidige afstand tot de modem is ongeveer 10 meter, wel in een afgesloten ruimte (kast) en in een andere kamer. Een wifi booster is zoiets? Is dat ook een normale prijs voor zo'n ding?
Oud 04-06-2014, 14:11
hookee
hookee is offline
Ik gebruik alleen draadloos als het niet anders kan. Een utp kabel werkt nog steeds het beste als je je laptop toch meestal op dezelfde plek hebt staan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2014, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties.

De huidige afstand tot de modem is ongeveer 10 meter, wel in een afgesloten ruimte (kast) en in een andere kamer. Een wifi booster is zoiets? Is dat ook een normale prijs voor zo'n ding?
Dat is dat ding ja, en de prijs is vrij redelijk. Mijn oudjes hebben een ander model en betaalde er iets meer voor (30, dacht ik).

Ik zou zeggen, koop hem en bewaar het bonnetje. Kijk of dat het probleem oplost.

En ja, sowieso is bekabeld altijd de beste optie voor stabiliteit. Echter hoor je tegenwoordig ook gewoon prima stabiel te kunnen zijn op wifi, of in ieder geval stabiel genoeg voor alles behalve games.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 13:35
de kip
de kip is offline
ik maak nu gebruik van zo'n WiFi repeater en so far so good...

dank voor de tip!
Reageren

Regels voor berichten