Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2013, 20:07
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2013, 20:15
Verwijderd
In combinatie met die loopunit
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 20:49
Carn
Carn is offline
nog ff 2 jaartjes wachten en dan is t wel puik genoeg denk ik.
Oud 12-11-2013, 22:17
Verwijderd
Al tijden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 06:51
Verwijderd
Heb maanden geleden met de development kit mogen spelen zag er wel goed uit. Graphics mogen wel wat beter maar daar sta je als je de bril op hebt toch niet al te veel bij stil. ;p
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 07:24
Verwijderd
Virtuix Omni, dat was hem. Gouden combi!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 08:13
Verwijderd
Citaat:
In combinatie met die loopunit
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 08:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heb maanden geleden met de development kit mogen spelen zag er wel goed uit. Graphics mogen wel wat beter maar daar sta je als je de bril op hebt toch niet al te veel bij stil. ;p
mjah, wat is dan je definitie van graphics? Verschilt nogal per stukje software.

De resolutie moet nog minstens verdubbeld worden; dat is nog even het grootste "euvel" in mijn mening. En dan het liefst nog kunnen draaien op een mobile device
Oud 13-11-2013, 17:31
Verwijderd
Citaat:
mjah, wat is dan je definitie van graphics? Verschilt nogal per stukje software.

De resolutie moet nog minstens verdubbeld worden; dat is nog even het grootste "euvel" in mijn mening. En dan het liefst nog kunnen draaien op een mobile device
?Ik doel gewoon op de beelden, het verloop is wat houterig soms als je om je heen kijkt. De motion track werkt wel supergoed.

Heb jij de bril al uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 18:25
Verwijderd
G-Sync
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 18:40
HFSH
HFSH is offline
Ik wacht op de fleshlight integratie.
Oud 13-11-2013, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik wacht op de fleshlight integratie.
Dichterbij dan je denkt:

http://vimeo.com/79173606
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 19:28
EleventhHour
EleventhHour is offline
Ik!

Weet niet wat ik er mee moet, maar k wil em!
Oud 13-11-2013, 20:27
HFSH
HFSH is offline
Citaat:
Dichterbij dan je denkt:

http://vimeo.com/79173606
Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat de teledildonics enthousiasten er niet op zouden springen.
Oud 13-11-2013, 21:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
?Ik doel gewoon op de beelden, het verloop is wat houterig soms als je om je heen kijkt. De motion track werkt wel supergoed.

Heb jij de bril al uitgeprobeerd?
Ja, dat verschilt dus per applicatie behoorlijk, de mate waarin het o.a. geoptimaliseerd is voor de OR.

En nope, maar heb wat 'industrievriendjes' die er mee van down hebben.
Oud 15-11-2013, 13:33
Macrador
Macrador is offline
Do want! Denk wel dat het nog gevaarlijker wordt om dan per ongeluk 3 uur te gamen terwijl je direct ging koken etc.
Oud 16-11-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat verschilt dus per applicatie behoorlijk, de mate waarin het o.a. geoptimaliseerd is voor de OR.

En nope, maar heb wat 'industrievriendjes' die er mee van down hebben.
Blablabla probeer hem eerst nou maar eens uit voordat je met algemeenheden gaat strooien

Als er al euvels zijn zit het hem er vooral in dat hij niet over een bril gedragen kan worden,er zijn wel lenzen voor verzienden en bijzienden bijgeleverd maar dat is ook wel behelpen. En er gaan aardig wat testritjes over heen voordat je niet meer duizelig wordt nadat je hem afzet. Diehard gamers vinden het vast niet erg om een paar seconden duizelig te zijn maar ik vond het wel freaky
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 13:15
Macrador
Macrador is offline
Je kan toch gewoon dat ding aanpassen op jouw ogen en fout of was dat foute info
Oud 16-11-2013, 13:15
Verwijderd
Het is wel awesome verder
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Je kan toch gewoon dat ding aanpassen op jouw ogen en fout of was dat foute info
Gaat niet zo makkelijk hoor, althans in de versie die wij kregen er moest 5 cent dwars ingestoken worden om hem scherp te krijgen true story
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 13:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
voordat je met algemeenheden gaat strooien
?
Oud 16-11-2013, 13:21
Verwijderd
Er is dus geen knop waarin je afwijking ofzo kon invoeren. Voorzover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 13:23
Macrador
Macrador is offline
Das ni zo handig ni
Oud 16-11-2013, 13:24
Carn
Carn is offline
Ja, en? Doe je maar gewoon lenzen in maar dit heeft niets met de OR te maken en is een inherent probleem aan VR headsets
Oud 16-11-2013, 14:49
Verwijderd
Citaat:
?
Je trapt gewoon open deuren in. Het zal natuurlijk vooral afhangen van de mate waarin een game voor or is geintegreerd. Doet niets af aan wat ik ervaren heb
Citaat:
Ja, en? Doe je maar gewoon lenzen in maar dit heeft niets met de OR te maken en is een inherent probleem aan VR headsets
Tja niet alle ogen zijn geschikt voor lenzen. De bril is natuurlijk een belangrijk onderdeel ervan. Ik heb er geen probleem mee maar het verkleint je doelgroep gewoon. Niet zo aangebrand doen ehhh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2013, 15:52
Carn
Carn is offline
Gelukkig kom je niet met open deuren fps en resolutie moeten gewoon stabieler en hoger, dat scheelt al een hoop qua motion sickness. De nieuwe devkits hebben nu een full hd displays dus dat zal al een hoop schelen. Maar goed, duurt nog wel n jaartje of wat voordat het geschikt is voor consumenten.
Oud 16-11-2013, 18:15
Verwijderd
Dat heeft er niet zoveel mee te maken het is het fucken met het vestibular systeem dat zorgt voor duizeligheid. Ik heb er een hard hoofd in dat ze probleem kunnen oplossen. De enige remedie lijkt gewenning.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 18:21
Verwijderd
Ah sorry als ik een party pooper klink hoor
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 21:32
Verwijderd
T is in principe gewoon sensory deprivation en ik gok dat we daar nooit aan gaan wennen. Ik geloof ook niet in een toekomst waarin we allemaal met een oculus rift gamen, maar vet is t wel.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 21:33
Verwijderd
Oh en denk eens aan films die in 180 graden panorama worden opgenomen, dat je met je oculus gewoon midden in de scene staat!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2013, 01:06
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Oh en denk eens aan films die in 180 graden panorama worden opgenomen, dat je met je oculus gewoon midden in de scene staat!
En dan steeds de verkeerde kant opkijken :')
Oud 17-11-2013, 06:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Do want! Denk wel dat het nog gevaarlijker wordt om dan per ongeluk 3 uur te gamen terwijl je direct ging koken etc.
Je ging niet direct koken, je ging gamen immers
Oud 17-11-2013, 11:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat heeft er niet zoveel mee te maken het is het fucken met het vestibular systeem dat zorgt voor duizeligheid. Ik heb er een hard hoofd in dat ze probleem kunnen oplossen. De enige remedie lijkt gewenning.
Het heeft er natuurlijk wel deels mee te maken. Fatsoenlijke resolutie, degelijk aantal fps, geen (v)sync problemen etc dragen veel bij. Natuurlijk speelt gewenning ook een rol maar er kunnen/moeten nog veel meters gemaakt worden qua beeldkwaliteit zelf. Ben daarom ook wel benieuwd wat Carmack zal gaan toevoegen aan de ontwikkeling.
Oud 17-11-2013, 11:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens mij is er al een bioscoopapplicatie, dat je dus in een zaal zit
Oud 17-11-2013, 11:22
Carn
Carn is offline
Overigens heeft de laatste versie nog een latency van 50ms, dat is nog best ver van de 15ms target
Oud 17-11-2013, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Het heeft er natuurlijk wel deels mee te maken. Fatsoenlijke resolutie, degelijk aantal fps, geen (v)sync problemen etc dragen veel bij. Natuurlijk speelt gewenning ook een rol maar er kunnen/moeten nog veel meters gemaakt worden qua beeldkwaliteit zelf. Ben daarom ook wel benieuwd wat Carmack zal gaan toevoegen aan de ontwikkeling.
Tja verbetering versterkt de vestibular disconnect toch alleen maar dus dat is geen enkel opzicht een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2013, 19:54
Carn
Carn is offline
Wat ik lees van gebruikers is het voornamelijk gewenning, maar een fatsoenlijke framerate / fijnere resolutie helpen dat proces omdat het het visuele deel een stuk minder belastend maakt. De illusie wordt niet per definitie 'echter', maar wel minder vermoeiend. De hevigheid van (VR) motion sickness verschilt natuurlijk, genoeg mensen die er zo goed als geen last van hebben. Maar goed, de doelgroep is vooralsnog ook gamers, die zijn ook wel wat gewend.

Er zal nog heel lang (misschien wel altijd) een dispariteit zijn tussen de visuele en vestibulaire stimuli (en voor sommige mensen zal deze niet te overbruggen zijn, zoals er nu al mensen zijn die al ziek worden van een 3d-spelletje). Laat niet weg dat de enkele grote verbeteringen op het visuele vlak plaats kunnen vinden. Maar wat ik volgens mij al eerder zei, ik denk dat het over een jaar of 2 wel best aardig zal zijn.

Laatst gewijzigd op 17-11-2013 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2013, 20:04
Carn
Carn is offline
volgende stap is eigenlijk een betaalbare motionsimulator
Oud 18-12-2013, 14:26
Carn
Carn is offline
http://www.theverge.com/2013/12/18/5...eality-headset
http://www.engadget.com/2013/12/18/avegant-glyph/

Oud 18-12-2013, 14:49
maxyoooo
maxyoooo is offline
ik
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 15:11
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Lijk me erg interessant in combinatie met erotische content.
Oud 19-03-2014, 08:55
Carn
Carn is offline
Sony komt ook met een VR-headset, eerste instantie alleen voor de PS4. Schijnt beter te werken dan de laatste Rift . Maar goed, kan ook gevalletje vapourware worden

Oud 25-03-2014, 22:09
Carn
Carn is offline
Mark Zuckerberg is following up his Whatsapp buy with another big acquisition: virtual reality company Oculus VR for $2 billion in stock and cash. In a post on Facebook, Zuckerberg talks at length about how Facebook plans to make Oculus a platform for "completely new kinds of experiences," and gaming is only the first one. Examples he suggests include sitting courtside at a big game, studying in a classroom with other students virtually or getting a face to face doctor consultation from anywhere. The idea that virtual reality may be the next big thing gained more credibility last week when Sony showed off a prototype VR headset for developers, Project Morpheus. That also means Oculus is suddenly staring down a massive competitor -- with others likely on the way -- and now it has the resources of the social network to rely on. The original Oculus Rift Kickstarter was less than two years ago, and ever since founder Palmer Luckey has been publicly pushing it as technology for the masses. The Oculus team has its own statement, promising that "Facebook understands the potential for VR" and gives it the best shot to change the world. There will be conference call to discuss the announcement in 15 minutes, and we should hear from those directly involved why the same site that hosts your coworker's farming sim is the best possible home for the future of virtual reality.
Oud 25-03-2014, 22:24
EleventhHour
EleventhHour is offline
Hmm, dus Facebook wil ook graag weten wat je virtueel bekijkt...
Oud 25-03-2014, 22:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hmm, dus Facebook wil ook graag weten wat je virtueel bekijkt...
dit omschrijft mijn mening:

"A promising startup getting snapped up by an aggressive corporation early in its lifetime is usually very beneficial financially for the founders and a pretty big detriment to the original vision of the product or service. Facebook is an advertising company, specifically they're in the business of selling targeted user data to their advertising partners.

How that business model distorts the vision for Oculus VR gaming that had so many excited is the reason for the knee jerk negativity."

+

http://www.reddit.com/r/oculus/comme..._of_vr/cgbucep
Oud 25-03-2014, 22:54
Carn
Carn is offline
Oud 25-03-2014, 22:55
Carn
Carn is offline

http://www.reddit.com/r/oculus/comme...iend_works_in/
Oud 16-09-2014, 23:41
EleventhHour
EleventhHour is offline