Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kan niet direct linken naar die stomme dixons site, maar ik ben eens gaan rondneuzen daar, en ze hebben wel allerlei vage opties, een pc met 128 mb RD ram en een Athlon bijv. wat helemaal niet mogelijk is... ach, dit lijkt er meer op: Systeem op maatBouwkosten 75,- Behuizing Aopen HQ-08A Big Tower Blauw 300 W 285,- Processor AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz 266 Mhz FSB 539,- Koeler Cooler Master Socket A/FCPGA 1,5 GHz 35,- Moederbord Asus A7V133 Socket A (Duron/Thunderbird) 405,- Geheugen Infineon Dimm 256 Mb PC133 CAS 3 139,- Diskdrive Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb 35,- Harde schijf IBM Deskstar 60 GXP 40,0 Gb 7200 rpm 359,- Videokaart Asus V7100-T MX-400 32 Mb Pro TV-Out (retail) 349,- Geluidskaart Creative Soundblaster Live 1024 (oem) 145,- Toetsenbord Microsoft Internet Keyboard PS/2 + Intelli Mouse 85,- Monitor 17" Iiyama LS702UT Vision Master 1402 595,- Boxen Creative FPS-1500 179,- CD-Writer Aopen CRW-1232A (retail) 249,- DVD-Speler Aopen 1240 (oem) 165,- Modem Twister 56K Hardware intern PCI 65,- Totaal 3704,- excl. BTW 3113,- (beetje over de 3000 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je gaat beter naar www.xenon.nl daar kan je gewoon bestellen en ze verzenden het naar je |
![]() |
|
Dan ga ik even lekker tegen een aantal van jullie in.
Voor een thuis PC is het inderdaad een koopje. Je kunt er alles mee doen wat je wilt. Als je nog wat spaarcentjes over hebt, steek je er 256 MB geheugen extra bij (kost ongeveer 120 gulden). Verder is dit best een leuk systeem voor thuis. (niet voor de computerfreaks)
||
![]() |
Citaat:
Dixons heeft ook geen service btw. |
![]() |
|
![]() |
Die foutjes over het geheugen wat hierboven werd besproken is inderdaad incorrect.
Ik heb het even op mijn werk nagekeken en het is geen RDRAM maar DDR-geheugen. Snelheid geheugen = 266 Mhz @ 2100 Verder moet hier niet geklaagd worden over service van Dixons want bij aankoop van een SKY-pc krijg je een jaar lang ON-SITE garantie, dus thuisreparatie. Dat is uit te breiden naar 3 jaar voor ik geloof 350,- meer. Das iig goedkoper als bij Compaq of Packard Bell of HP. Dat geldt trouwens voor alle artikelen he dat garantieverhaal. En trouwens: Sommige mensen hebben misschien slechte ervaringen met onze service en dat mag... Anderen zijn er heel erg goed over te spreken... |
![]() |
||
Citaat:
En ik zie de computerboer op de hoek nog geen onsite garantie geven. Bullshit over service of niet, want die wordt door Sky uitgevoerd - niet door Dixons.
||
![]() |
[quote]Unexplained schreef:
Citaat:
SKY geeft je een jaar garantie. Sky bouwt ook de pc's op bestelling voor de klanten. Wij doen dat ook niet zelf... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In elk geval 2 betere bedrijven dan waar jij werkt jongen. Ga maar eens in een winkel werken, dan kun je eens zien wat een hoop niksnutten er bij je komen. In elk geval zou ik jou nu zo kunnen benamen als een NIKSNUT. Je weet gewoon niet waar je het over hebt... SKY maakt hartstikke betrouwbare en perfecte systemen. Al zoveel van verkocht en nog nooit klachten erover gehad... Dus dat bewijst al wel wat. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
[quote]Unexplained schreef:
[b] Citaat:
Legale software? Jij vind zeker dat Bill Gates nog wel een paar honderd piek verdiend heeft voor zijn kankerwindows, ik heb 1 licentie thuis en dat vind ik wel goed zo. Meer is echt niet nodig, en kom nou niet met je lul praatjes ''zo gaan bedrijven failliet'' want M$ verdiend dus echt wel ff veeel te veeel, ze zetten mensen af MET HUN DONGLE'S op pc's dus rot op met legale shit, komt me mijn neus uit. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee, ik denk (ik weet zeker) niet dat degene die deze topic geopend heeft weet hoe ie een systeem goed moet bouwen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Overigens is wat ik vind in deze context helemaal niet relevant. Jij probeert appels met peren te vergelijken en ik ben het daar niet mee eens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat het jouw neus uit komt interesseert mij geen fluit ! Citaat:
Ik heb 3 jaar een eigen computerzaak gehad en was al met computers bezig toen jij nog niet eens geboren was! Als we zo gaan beginnen...kinderachtig hoor.
||
Citaat:
(maar dat is nu een beetje offtopic)
|
Verwijderd
|
mensen, waar gáát deze discussie nou eigenlijk over..
het is een algemeen bekend feit dat een 100% vakkundig zélfsamengesteld systeem GEHAKT maakt van een PC-boer kant-en-klaartje.. of het nou Informatique, Memo of Sky is.. een kant-en-klaartje hoeft niet slecht te zijn, maar dat systeem wat de vraagsteller in deze kwestie opnoemde raakt m.i. kant noch wal.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ja ik werk ook achterin bij de ''x'' computerzaak, wanneer je 14 jaar bent ga je echt niet klanten afhandelen. en het is zo dat M$ dongle's gebruikt, ze nemen gewoon je rechten af, heb er altijd last van als ik weer een pc krijg met een gedongled O.S. erop. (kijk ff in de C't van deze maand of op www.ct.nl) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Hey als ik bij xenon bestel he, krijg ik dan losse stukjes of zette ze het voor je inelkaar?
edit: ah ik zie het al, laten bouwen kost 75 gulden he. he nog iets: heb je ook usb poorten enz?? enne zijn deze goed:Behuizing Best-Case Midi Tower 300 W 135,- en 19" Iiyama S900 MT 785,- ? ------------------ Hmzzzzzzzzzzzzzz................... [Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (02-08-2001).] |
![]() |
|
![]() |
Bouwkosten 75,-
Behuizing Best-Case Midi Tower 300 W 135,- Processor AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz 266 Mhz FSB 539,- Koeler Cooler Master Socket A/FCPGA 1,5 GHz 35,- Moederbord Asus A7V133 Socket A (Duron/Thunderbird) 405,- Geheugen Infineon Dimm 256 Mb PC133 CAS 3 139,- Diskdrive Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb 35,- Harde schijf IBM Deskstar 60 GXP 40,0 Gb 7200 rpm 359,- Videokaart Asus V7100-T MX-400 32 Mb Pro TV-Out (retail) 349,- Geluidskaart Creative Soundblaster Live 1024 (oem) 145,- Toetsenbord Microsoft Internet Keyboard PS/2 + Intelli Mouse 85,- Monitor 19" Iiyama S900 MT 785,- DVD-Speler Aopen 1240 (oem) 165,- Totaal 3251,- excl. BTW 2732,- goed of niet? |
![]() |
|
![]() |
moederbord: K7T Turbo-R (udma100+raid onboard en sound onboard) 379
AMD Athlon tb 1,4 GHz PC133 593 2*256mb sdram (kingston) 230 Radeon 32mb sdr 236 Deskstar 60GXP IC35L040 (40gb 7200rpm) 355 Toshiba SD-M1502 (dvd+cdrom 16x48x acc. 95/85ms) 167 Acer CRW1208A brander (12*8*32 4096cache) 308 Netwerkkaart realtek (ca 30 gulden) of 10/100mbits dlink 89,- 30 Sblive Player 1024 141 Diskdrive alps/nec/sony/samsung 46 Lg SW-775E 17" 649 Kast: 300 watt voeding 250 Totale kosten 3384,-. Iets meer dan 3000 maar dan heb je nog wat. Bovendien kan je altijd nog bezuinigen op bijvoorbeeld de brander of geluidskaart (er zit er eentje onboard) de prijzen zijn van losse onderdelen. de ati kaart is niet de snelste maar is snel genoeg voor af en toe een spelletje. Als je de brander weglaat kan je er bijvoorbeeld een 64mb radeon ddr of kyroII inzetten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- kosten professionele helpdesk? (hebben ze die überhaupt wel?) - kosten 1 jaar onsite garantie? - SOFTWARE (Windows en Works samen is toch snel 500 piek) - etc... Al met al is er niet echt een goede vergelijking te geven denk ik.
|
![]() |
moederbord: K7T Turbo-R (udma100+raid onboard en sound onboard)
-de asus a7v133 is sneller en stabieler gebleken, voor nog betere performance kan je een asus a7m266 met twinmos ddr geheugen nemen AMD Athlon tb 1,4 GHz PC133 +is goed 2*256mb sdram (kingston) 230 -is een beetje duur en niet echt voor overclockers, en 10 jaar garantie? niet nodig, heeft Dane-Elec/Infineon ook, dus voor ddr twinmos nemen, das het beste Radeon 32mb sdr 236 +/- heb nog nooit een vergelijkende test met de mx gezien Deskstar 60GXP IC35L040 (40gb 7200rpm) 355 +is goed Toshiba SD-M1502 (dvd+cdrom 16x48x acc. 95/85ms) 167 +is goed, Aopen heeft er een (ook 16x48x) met slot-in, als je dat cooler vind (ik wel ![]() Acer CRW1208A brander (12*8*32 4096cache) 308 -Aopen levert voor dezelfde prijs een brander met 16x brandsnelheid en Just Link (Burn Proof van Ricoh) Netwerkkaart realtek (ca 30 gulden) of 10/100mbits dlink 89,- 30 +maakt niets uit, alleen de Intel en 3COM presteren iets beter, maar zijn veel duurder Sblive Player 1024 141 +/-de Terratec DMX X-Fire is ook heel leuk Diskdrive alps/nec/sony/samsung 46 +Sony of Teac Lg SW-775E 17" 649 -neem dan een Flattron 795FT, de 775 heeft echt een veel lagere resolutie en is niet plat (dit is toch een studioworks?), of een 19'' Studioworks (even duur als een 17'' 795FT...) Kast: 300 watt voeding 250 +altijd ok [/B][/QUOTE] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ach, dat mogen mensen zelf weten, je wordt echt niet opgepakt ofzo omdatje als particulier geen licensie hebt. En garantie? Wat is dat nou helemaal, als je je sysje bij Xenon of een andere zaak laat bouwen heb je ook garantie op je compu. Professionele helpdesk: heb in mijn hele computerervaring nog nooit gebruik van hoeven maken, je kunt altijd vragen aan vrienden of op een forum als dit en aan mijn oom. ------------------ Hmzzzzzzzzzzzzzz................... [Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (02-08-2001).] |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en aan mijn oom. [Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (02-08-2001).] |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
PC kopen Einstijn | 16 | 21-09-2015 21:43 | |
Software & Hardware |
PC kopen of niet? Nick99 | 16 | 05-10-2013 10:30 | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Software & Hardware |
[Processor]Doen of niet? I-brahimovic | 10 | 13-10-2003 11:03 | |
Software & Hardware |
Aldi pc, kopen of niet wp160366 | 61 | 15-12-2002 13:13 | |
Software & Hardware |
Digitale camera: Afga E-photo CL20, kopen of niet? Orion16 | 7 | 14-10-2001 18:50 |