Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2015, 09:27
Praganonut
Praganonut is offline
Ik heb een vraag waarvan ik mij afvraag of iemand deze kan beantwoorden.

Ik heb een MBO niveau 3 achtergrond maar ik wil graag VWO deelcertificaten halen voor het kunnen starten van een universitaire opleiding geschiedenis.

Mijn vraag is of de vakken Nederlands en Engels op MBO niveau gelijk zijn aan die van onderbouw VWO. Dit omdat het studieduur verlengd als ik dat ook nog erbij moet gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2015, 09:54
Axel11
Axel11 is offline
MBO niveau 3 is vergelijkbaar wat dit betreft met ongeveer eind 2de klas/begin 3de klas VWO.

Aan de andere kant zal je leeftijd/levenservaring ook wel weer mogelijk in je voordeel zijn.

Laatst gewijzigd op 21-03-2015 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 09:57
Praganonut
Praganonut is offline
Dus ik moet rekening houden met dat ik als nog onderbouw VWO erbij moet doen, als het gaat om lesstof.

De reden trouwens waarom ik dit ook zo vraag is omdat ik n.a.v het maken van de oude examens van 2014 en 2013 best hoog eindigde maar niet voldoende om het te kunnen halen. Dus ik twijfel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:02
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De reden trouwens waarom ik dit ook zo vraag is omdat ik n.a.v het maken van de oude examens van 2014 en 2013 best hoog eindigde maar niet voldoende om het te kunnen halen. Dus ik twijfel.
De vwo-eindexamens Nederlands en Engels bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:07
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
De vwo-eindexamens Nederlands en Engels bedoel je?
Ja, die heb ik in december gemaakt om te kijken waar ik stond en te beoordelen wat ongeveer de zwaarte is van zo'n dergelijke schriftelijke examen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, die heb ik in december gemaakt om te kijken waar ik stond en te beoordelen wat ongeveer de zwaarte is van zo'n dergelijke schriftelijke examen.
Als je meestal foutloos spelt en een beetje fatsoenlijk een zin op papier kunt zetten, en daar lijkt het wel op, zou ik de onderbouw-stof Nederlands verder laten zitten hoor

Voor Engels zou je bijv. eerst kunnen kijken of je de stof in de boeken voor 4 vwo goed aan kan. Zo niet, dan kun je nog terugschakelen naar 3 vwo.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:52
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Als je meestal foutloos spelt en een beetje fatsoenlijk een zin op papier kunt zetten, en daar lijkt het wel op, zou ik de onderbouw-stof Nederlands verder laten zitten hoor

Voor Engels zou je bijv. eerst kunnen kijken of je de stof in de boeken voor 4 vwo goed aan kan. Zo niet, dan kun je nog terugschakelen naar 3 vwo.
Nou, ik weet wel dat ik wat spelfouten maak maar dat is bijvoorbeeld voor Engels niet zo boeiend volgens mij want daar wordt helemaal niets gevraagd over spelling e.d.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:55
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nou, ik weet wel dat ik wat spelfouten maak maar dat is bijvoorbeeld voor Engels niet zo boeiend volgens mij want daar wordt helemaal niets gevraagd over spelling e.d.
Uhm, weet je dat je voor zowel Nederlands als Engels naast het examen dat je hebt gemaakt dat over leesvaardigheid gaat OOK een schriftelijk examen moet doen waarin je een artikel, betoog of brief moet schrijven?

(En daarnaast voor Nederlands en Engels ook nog een mondeling examen trouwens.)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 11:09
Praganonut
Praganonut is offline
Dat eerste was bij mij nog niet bekend. Ik wist wel dat er ergens een adder zat. :X

Ach ja, het houdt de spanning erin.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 08:56
quintyy
quintyy is offline
Engelse lijkt makkelijk, maar het gebruik van de goede tijden zijn best lastig en het is vooral op gevoel.
Maar het lukt je vast wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten