Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies...60-70 graden is echt asociaal, zo heet worden de eerste-generatie 5-volts Pentium-60's nog niet eens. Als je wil gaan overklokken moet je een goede koeler hebben met een fiks koellichaam. Het beste is een Globalwin of Alpha heatsink en je kunt het beste een 60x25 fan plaatsen van tenminste 27cfm. Als je in de gelegenheid bent, koop dan een dualfan cooler.
Voor een mooie roundup van Socket-A koelers kun je deze link volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Die 60 - 70 graden heb ik nu naar 55 graden weten te halen, een slot koelertje en nog een paar losse koelers erbij gegooid
![]() Alleen nu schijnt het dat er zoiets bestaat als multiplyer lock??? Ik krijg 'm dus niet hoger ![]()
|
is idd, je moet eerst je cpu maar unlocken.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=3 voor meer info. Maaruh koop iig een goeie cooler, ennuh Dobermann, ik denk dat de cooler er wel goed opzit anders was ie al gaar geweest nl ![]() En AMD Athlon 700 bestaan zekerz in Socket A.
||
![]() |
Citaat:
je kan op busclock gaan opklokken (meestal maximaal 100Mhz winst, als je 'm goed koeld, lechte koeling minder winst natuurlijk. je kan ook een GFD kopen, kost nu iets van 50 piek denk ik, maar daarvoor moet je je cpu open slopen. je moet er dus wel wat lef voor hebben..... en dan nog kom je niet al te ver denk ik aangezien die nu nogsteeds 50 graden is..... maarre..... nu isser verwarring... is 't nou een SLOT (een grote dikke plaat) of een SOCKET een klein vierkantje met daarop een nog kleiner rechthoekje?
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Bad Boy Me: Wat d8 je nou wel:
De CM en CO zijn HETZELFDE... Ze heten alleen anders, maar ik heb reviews gelezen, waarin staat dat ze hetzelfde zijn... Trouwens: heb vandaag gezien dat er een upgrade is voor de CO: daarmee kan je hem nog hoger opkrikken...
||
![]() |
Citaat:
CM = Coolermaster, CO = Copperorb, en die worden gemaakt door Thermaltake. totaal niet 'tzelfde dus...... en die upgrade heet waarschijnlijk een COLDPLATE..... en tja, die kan je onder elke koeler schuiven, sorry
||
![]() |
Citaat:
en daabij is de Chrome Orb tot 1.3Ghz ipv. tot 1.1
|
![]() |
|
![]() |
hm, je hebt een SB live,
dan zou ik maar niet teveel met je FSB gaan kloten.. vinden dioe dingen niet zo fijn namelijk ![]() en btw, overclocken dmv fsb freq. te verhogen is af te raden omdat je dan dus je gehele systeem over zit te clocken ipv alleen je cpu, (dus denk aan instabiliteit..etc) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
uhmm... moek ff kijken in m'n portomonee, maar ik denk van wel ![]() mail: jasperz@wish.nl UIN: 86097334 MSN: jasperz@wish.nl
||
![]() |
Citaat:
Oeps... foutje MOET ZIJN: [QOUTE]Chrome orb voor vriendenprijsje? Ik doe de mijne (met garantiebon, is pas ongeveer 20 dagen oud (ik heb em gekocht voor 49,95,- maar ik heb toen een andere (CAK38) cooler gekregen....) 30 excl verz kosten[/QUOTE] ff kijken in m'n portomonee dan... Mail: jasperz@wish.nl MSN: jasperz@wish.nl ICQ: 86097334
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan mijn athlon 1ghz (200FSB) makkelijk op 13x100 gooien; werkt stabiel.. maar dat schiet niet op; alleen de processor gaat maar wat harder.. als ik nou in staat was om 8,5x133 of 9x133 te draaien heb ik *veel* meer effect.. maar ja, mijn moederbord staat het nog steeds niet toe de multiplier softwarematig naar beneden te schroeven.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Pc]Een nieuwe comp Deel 2 NightmareZ | 35 | 05-08-2002 12:41 |