Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2001, 18:41
Furious
Furious is offline
Ik heb een AMD thunderbird 700 Mhz... nou wil ik 'm overclocken naar 1000 Mhz, maar het probleem is de koeling

Mijn CPU wordt nu al 60 - 70 graden (daar staat AMD bekend om) Echt warmer moet ie dus niet echt worden.

Heeft iemand nog tips om die temperatuur zo laag mogelijk te houden??? Het liefst nog lager dan dat ie al is (GEEN WATERKOELING).

Misschien hebben mensen nog extra tips om m'n prestaties verder omhoog te krijgen?

Mijn Systeem:
- AMD athlon (thunderbird) 700 Mhz
- PC133 128 MB werkgeheugen (2x64)
- 1x 7200rpm 30 Gig hdd
- sblive 1024
- Geforce2MX 32MB

Greetzzz,

Furious©
Oud 20-08-2001, 18:43
XCalibur
XCalibur is offline
Een nieuw processor erin branden... Enige (slimme) keus...

Greetz XC
Oud 20-08-2001, 18:55
Furious
Furious is offline
nee, nix kopen... ik wil overclocken
waarom een nieuwe kopen als je een AMD toch kan overclocken???

->> alleen tips die over overclocken enzo gaan graag! <<-
Oud 20-08-2001, 19:03
Verwijderd
sorry hoor, maar zelfs de meest ranzige koeler houdt een Athlon in jouw klasse wel onder de 50 graden.. je koeling is echt véél te slecht voor dat soort acties.. zit de koeler wel goed bevestigd? blaast de fan in de heatsink in plaats van zuigen? -- draai de fan anders eens om, of liever; haal 't ding er helemaal af, doe een heel klein beetje koelpasta op de core, zet de heatsink terug, draai de fan om en kijk wat er dan gebeurt..

je zult echt eerst wat aan je temperatuur moeten doen mag je überhaupt gaan dénken aan overklokken..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 20:20
Verwijderd
Precies...60-70 graden is echt asociaal, zo heet worden de eerste-generatie 5-volts Pentium-60's nog niet eens. Als je wil gaan overklokken moet je een goede koeler hebben met een fiks koellichaam. Het beste is een Globalwin of Alpha heatsink en je kunt het beste een 60x25 fan plaatsen van tenminste 27cfm. Als je in de gelegenheid bent, koop dan een dualfan cooler.

Voor een mooie roundup van Socket-A koelers kun je deze link volgen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 21:23
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Scoor een:
GlobalWin FOP38 voor 69,50,-
Noisecontrol Silverado voor 159,-
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 21:25
YggY
YggY is offline
Je hebt een k*t koeler: haal eens een ChromeOrb (tot 1,1 Ghz) of misschien zelfs een SuperOrb (tot 1,5 Ghz)
Oud 21-08-2001, 11:31
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
YggY schreef:
Je hebt een k*t koeler: haal eens een ChromeOrb (tot 1,1 Ghz) of misschien zelfs een SuperOrb (tot 1,5 Ghz)
alsof die zo super zijn.... de CM tot 1,5Ghz heeft beter effect als de Superorb of de Copper-Orb.,.... en die Coolermaster kost nog es 40% minder ook..... en onder zo'n CM draait me duron nu stabiel de Ghz (beetje warm, maar stabiel) terwijl de Superorb 'm niet boven de 927 kon tillen. (zelfde voltage en alles)

man houplease je kop over coolers....

en mensen... jullie letten ook niet op.... Thunderbird 700 = SLOT A, de Socket-Athlons beginnen bij 800, dus aan socket-freezers heeft ie nix.

om een Slot-A Athlon op te klokken heb je ook een zo genaamde GFD (Gold Finger Device) nodig. kost denk ik rond de 50 piek nu, en daarbij een superkoeler, en dan nog verwacht ik niet dat je 'm boven de 900 krijgt vanwege 't voltage

Oud 21-08-2001, 14:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

en mensen... jullie letten ook niet op.... Thunderbird 700 = SLOT A, de Socket-Athlons beginnen bij 800, dus aan socket-freezers heeft ie nix.
kan, hoeft niet, de Slot-A Tbird 700 is er maar heel beperkt geweest, hij heeft vast en zeker de Socket-A die meteen erna is uitgekomen, het is absoluut niet waar dat er noot een 700 MHz Socket-A Tbird is geweest, en iig meer dan 700 MHz Slot-A Tbirds!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 17:23
Furious
Furious is offline
Die 60 - 70 graden heb ik nu naar 55 graden weten te halen, een slot koelertje en nog een paar losse koelers erbij gegooid

Alleen nu schijnt het dat er zoiets bestaat als multiplyer lock???

Ik krijg 'm dus niet hoger Heeft iemand daar een oplossing voor?? AMD's zijn toch zeker wel op te clocken en zeker de Athlon T'bird toch wel?!
Oud 21-08-2001, 17:40
Furious
Furious is offline
Nou?!
Oud 21-08-2001, 17:44
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
de oplossing is:

het potlood!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 17:58
Furious
Furious is offline
Citaat:
de oplossing is:
het potlood!
uhmmm... ok dan?
Oud 21-08-2001, 18:28
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Furious schreef:
uhmmm... ok dan?
het is zo
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 18:36
Psychoot
Psychoot is offline
is idd, je moet eerst je cpu maar unlocken.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=3 voor meer info. Maaruh koop iig een goeie cooler, ennuh Dobermann, ik denk dat de cooler er wel goed opzit anders was ie al gaar geweest nl
En AMD Athlon 700 bestaan zekerz in Socket A.
Oud 21-08-2001, 20:20
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
de oplossing is:

het potlood!

hij zei net een SLOT koelertje, dus met de duron-trick kom je niet ver meer

je kan op busclock gaan opklokken (meestal maximaal 100Mhz winst, als je 'm goed koeld, lechte koeling minder winst natuurlijk.

je kan ook een GFD kopen, kost nu iets van 50 piek denk ik, maar daarvoor moet je je cpu open slopen. je moet er dus wel wat lef voor hebben..... en dan nog kom je niet al te ver denk ik aangezien die nu nogsteeds 50 graden is.....

maarre..... nu isser verwarring... is 't nou een SLOT (een grote dikke plaat) of een SOCKET een klein vierkantje met daarop een nog kleiner rechthoekje?

Oud 21-08-2001, 20:22
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
kan, hoeft niet, de Slot-A Tbird 700 is er maar heel beperkt geweest, hij heeft vast en zeker de Socket-A die meteen erna is uitgekomen, het is absoluut niet waar dat er noot een 700 MHz Socket-A Tbird is geweest, en iig meer dan 700 MHz Slot-A Tbirds!

dan is die van voor mijn tijd.... ik ken de SOCKET processors duron 600 - 900 en Athlon (T-Bird) 800-1400 (tot nu toe )

Oud 21-08-2001, 20:38
YggY
YggY is offline
Bad Boy Me: Wat d8 je nou wel:

De CM en CO zijn HETZELFDE...
Ze heten alleen anders, maar ik heb reviews gelezen, waarin staat dat ze hetzelfde zijn... Trouwens: heb vandaag gezien dat er een upgrade is voor de CO: daarmee kan je hem nog hoger opkrikken...
Oud 21-08-2001, 21:16
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
hij zei net een SLOT koelertje, dus met de duron-trick kom je niet ver meer

sorry wanneer zei ie dat ik zie het nerges!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 21:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
wedden dat het toch een socket is
Met citaat reageren
Oud 22-08-2001, 11:28
Furious
Furious is offline
KornGuy screef:
[quote]wedden dat het toch een socket is[/qoute]

Yupzz... het is een socket!
Oud 22-08-2001, 11:35
Furious
Furious is offline
Socket a
Oud 22-08-2001, 16:42
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
YggY schreef:

Ze heten alleen anders, maar ik heb reviews gelezen, waarin staat dat ze hetzelfde zijn... Trouwens: heb vandaag gezien dat er een upgrade is voor de CO: daarmee kan je hem nog hoger opkrikken...

CM = Coolermaster, CO = Copperorb, en die worden gemaakt door Thermaltake.

totaal niet 'tzelfde dus......

en die upgrade heet waarschijnlijk een COLDPLATE..... en tja, die kan je onder elke koeler schuiven, sorry
Oud 22-08-2001, 16:45
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
EN.... de copperorb is rond met die maffe vinnen aan de heatsink, de CM die ik heb is rechthoek met 'n zwaar effective set RECHTE vinnen erop
Oud 22-08-2001, 16:47
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
YggY schreef:

en...... je zegt dattie 'n kutkoeler heeft.... kan kloppen..... maar ik hoop niet dat jij die Thermaltakes als GOED wil bestempelen..... go get yourself a Globalwin en vergelijk ze is.....

en daabij is de Chrome Orb tot 1.3Ghz ipv. tot 1.1

Oud 22-08-2001, 17:37
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Chrome orb voor vriendenprijsje? Ik doe de mijne (met garantiebon, is pas ongeveer 20 dagen oud (ik heb em gekocht voor 49,95,- maar ik heb toen een andere (CAK38) cooler gekregen....)

30 excl verz kosten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2001, 17:38
Furious
Furious is offline
hmm... Chrome Orb, er is ook nog een SuperOrb, deze zal dan wel beter zijn denk ik?

maaruh... hoe duur is de ChromeOrb??
Oud 22-08-2001, 18:47
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Furious schreef:
hmm... Chrome Orb, er is ook nog een SuperOrb, deze zal dan wel beter zijn denk ik?

de chromeorb kost 49 de super orb 69, en de super orb maakt heel irri geluid en gaat snel kapot, sloopt je cpu ook snel...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2001, 19:19
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
hm, je hebt een SB live,
dan zou ik maar niet teveel met je FSB gaan kloten..
vinden dioe dingen niet zo fijn namelijk

en btw, overclocken dmv fsb freq. te verhogen is af te raden omdat je dan dus je gehele systeem over zit te clocken ipv alleen je cpu,
(dus denk aan instabiliteit..etc)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2001, 16:52
Furious
Furious is offline
Citaat:
Furious schreef:

uhmm... moek ff kijken in m'n portomonee, maar ik denk van wel

mail: jasperz@wish.nl
UIN: 86097334
MSN: jasperz@wish.nl
Oud 23-08-2001, 16:55
Furious
Furious is offline
Citaat:
Furious schreef:

uhmm... moek ff kijken in m'n portomonee, maar ik denk van wel

mail: jasperz@wish.nl
UIN: 86097334

Oeps... foutje

MOET ZIJN:

[QOUTE]Chrome orb voor vriendenprijsje? Ik doe de mijne (met garantiebon, is pas ongeveer 20 dagen oud (ik heb em gekocht voor 49,95,- maar ik heb toen een andere (CAK38) cooler gekregen....)
30 excl verz kosten[/QUOTE]

ff kijken in m'n portomonee dan...

Mail: jasperz@wish.nl

Oud 24-08-2001, 04:49
Verwijderd
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
hm, je hebt een SB live,
dan zou ik maar niet teveel met je FSB gaan kloten..
vinden dioe dingen niet zo fijn namelijk

en btw, overclocken dmv fsb freq. te verhogen is af te raden omdat je dan dus je gehele systeem over zit te clocken ipv alleen je cpu,
(dus denk aan instabiliteit..etc)
ja.. maar de grootste boost krijg je *juist* door de FSB omhoog te schoppen..

ik kan mijn athlon 1ghz (200FSB) makkelijk op 13x100 gooien; werkt stabiel.. maar dat schiet niet op; alleen de processor gaat maar wat harder.. als ik nou in staat was om 8,5x133 of 9x133 te draaien heb ik *veel* meer effect.. maar ja, mijn moederbord staat het nog steeds niet toe de multiplier softwarematig naar beneden te schroeven..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten