Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Interessant topic.
Nu met twee kinderen zie ik ook wel veel dingen. Stoere boeken voor jongens, glitterboekjes voor meisjes, etc etc. Maar tot nu toe trekt mijn oudste zich er niet erg veel van aan. Mijn oudste dochter vertelde laatst aan iemand dat ze werkvrouw wil worden later. 'Oh, ga je dan bij mensen poetsen?' Dochter keek heel beledigd;'Nee! Ik ga met m'n moersleutels dingen repareren natuurlijk!' Dat wou ik even kwijt ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Laat haar Steven Universe zien, daar zit zowaar o.a. een vrouw in die shit kan repareren! En sowieso sterke vrouwelijke personages. Het is bovendien de best vormgegeven animatieserie die ik ken en het grote verhaal is ook spannend. De vijfjarige in mijn omgeving gaat er superhard op. Citaat:
![]() Maar ik denk dat de meeste mensen meer moeite hebben met dwars door de gendernormen heen stampen. En in onze progressieve kringen is 't ook wel moeilijk te bevatten dat er ook kringen zijn waarin ze jou willen aangeven voor kindermishandeling als je je zoontje op zo'n manier zou steunen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
En ja ik hou naast van vagijnen ook van penii, misschien maakt dat het makkelijker. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie je punt.
|
Wat ik stiekem niet zo goed snap is dat mensen aanstoot kunnen nemen aan typische meisjes/jongens, mannen/vrouwendingen. Zoals roze en blauwe truitjes, mannen/vrouwendoekjes, whatever. Als je dat zo erg vindt, dan doe je er toch gewoon niet aan mee? Persoonlijk heb ik er zelf niet zoveel moeite mee (dat het in de winkels ligt dan), want zelf koop ik het toch niet. En eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit vrouwen tegengekomen die 'ontsnapschoenen' aandeden naar een date.
Misschien ben ik nu naïef of heb ik teveel vertrouwen in de mensheid (of allebei), maar ik kan het me gewoon slecht voorstellen. En ik woon toch ook gewoon in een grote stad in een gemengde wijk en loop 's nachts over straat zonder er van tevoren over na moest denken dat ik geen te kort rokje aan moest trekken, ofzo.
Laatst gewijzigd op 29-09-2015 om 21:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() wanneer gaan we weer eens zuipen lieverd? Neem ik m'n vriendin mee
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Kan me nog herinneren dat 'ie speciaal naar WSZ kwam, waar 'ie normaal nooit postte, om te klagen over content die iedereen daar wél interessant vond. :') Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je werkelijk gelooft dat het gemakkelijk is er 'gewoon niet aan mee te doen' en dat deze normen geen negatieve invloed op ons hebben, wat is dan je verklaring voor de hevige ondervertegenwoordiging van vrouwen in de wetenschap en politiek? Als je gelooft dat de samenleving egalitair is, geloof je blijkbaar dat mannen daar gewoon beter in zijn.
||
Citaat:
Ik vind het bewonderenswaardig hoe erg dit onderwerp je aangaat, daar niet van, maar misschien siert het je om op een gegeven moment van je moral fucking highground af te komen want zo'n wereld-verbeterende 'visie' is net als Greenpeace en de stichting Kinderpostzegels op een gegeven moment intens vermoeiend. Natuurlijk kan ik me daar gewoon niets van aantrekken, maar dat ideologisch gedram past haast meer bij een klein kind wat zijn/haar zin niet krijgt dan bij een rationeel volwassen persoon.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Door je bewust anders te gaan gedragen en buiten de niche willen vallen, maakt juist dat je je aan de maatschappij wil aanpassen. Ben gewoon lekker jezelf (behalve als dat inclusief zoveel gezeur en gemauw is) Je maakt t veel zwaarder dan het allemaal is.
||
Citaat:
Ik snap verder wel dat mijn manier drammerig en irritant kan zijn. Maar er zijn ook genoeg mensen voor wie juist jouw toontje 't bloed onder de nagels haalt. Er is niet één ideale manier die 't beste werkt op iedereen. Dus zeker als we 't over de inhoud eens zijn vind ik gesteggel over de vorm volkomen onproductief. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|