Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh en als er iemand een keer bij mij eet, ga ik geen vlees maken
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Edit: ooh, deadlock. Maar ja, dat is deadlock. Ik vind het wel gek als je je onbedoeld meteen aangesproken voelt door wat ik zei. Laatst gewijzigd op 04-10-2015 om 10:50. |
![]() |
|
Flexitariërs zijn over het algemeen een stuk beter te pruimen dan vegetariërs of veganisten. Qua impact op dierenleed/milieu zijn ze i.h.a. beter dan vegetariërs (want minder weggooien, minder "speciale" wensen met extra logistieke kosten etc.) en dan ook nog niet de hele tijd dat moeilijke gedoe als er een keer een milligram vlees of boter op hun bord ligt. Als ik niet zo'n lul was, zou ik een flexitariër zijn.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben het wel eens een jaartje geweest, flexitariër, maar ik hield het niet vol ![]() |
![]() |
|
Sinds ik van de vega slager en dar soort merken eet, eet ik aanzienlijk minder vlees. Ik denk nog maar 1x per week gemiddeld.
Zodra er vega biefstuk en tartaar is dat hetzelfde wegkauwt dan hoef ik nooit meer vlees.
|
![]() |
Wat is dan je definitie van flexitarier? Ik identificeer me niet als flexitarier, maar ik eet gemiddeld 3 dagen per week vegetarisch en 'ben' denk ik dus wel een flexitarier. Wikipedia zegt 1 dag of meer geen vlees. Dat lijkt me niet zo moeilijk vol te houden
![]()
|
![]() |
Verder word ik een beetje moe van het gejank over het al dan niet vlees eten, van beide kanten. Mensen die zeggen dat ze extra veel vlees eten om vegetariërs te pesten vind ik minstens zo irritant als mensen die mij even vertellen dat ik een beter mens zou zijn als ik dieren zou laten staan.
Iedereen lekker eten wat ie wil, hoera.
|
![]() |
Hm, ik was om om 10 uur wakker en dacht ik ga even aan het werk tot 't vriendje wakker is, maar ik dacht dat ik dan een half uurtje zou 'moeten' werken en dan weer een excuus zou hebben om in bed te kruipen omdat ie dan wel wakker zou zijn, maar hij slaapt nog steeds en ik heb helemaal geen zin om te werken
![]() Hoe lang slapen jullie gemiddeld als jullie geen wekker hebben?
||
Citaat:
Ik zeg altijd dat ik vegetariër ben, omdat ik vlees gewoon niet lekker vind. Het meeste dan. En als je zegt dat je iets niet lust, dan moet je shit proeven want "zoals ik het maak lust je het wel". Nee, ik lust het niet, ga weg. Ik lust alleen tartaar van mijn moeder en fastfood hamburgers. Zelfgemaakte hamburgers vind ik nooit lekker. Ik eet wel vis en kip. Ik moet ook altijd verantwoorden waarom ik wel kip eet, want "kip is toch ook vlees". Laat me met rust met je vlees, ik wil het gewoon niet. Ik dwing jou toch ook niet om shit te proeven omdat "ik het wel lekker maak" ![]() Frustraties ![]() Ik ben trouwens wel een hele tijd overtuigd vegetariër geweest, voor de zielige diertjes enzo, maar daar doe ik het nu niet meer voor. Als ik een ham-kaas-tosti wil, dan eet ik die gewoon, potdorie. Maar als de optie 'beter leven' er is, ben ik wel geneigd om dat te kopen. Ben niet vies van plofkip, maar als er een betaalbaar alternatief naast ligt, pak ik die wel. Ik heb ook een tijdje gezegd dat ik flexitarier was, maar bijna niemand weet wat dat is.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verder ís het natuurlijk gewoon beter vegetariër te zijn. Niet dat je slecht bent als je vlees eet, maar het voorkomen van lijden en dood lijkt me een goede zaak. Ik snap niet dat dat voor sommigen controversieel is.
|
Bij mijn vereniging koken we vaak voor ongeveer 30 man en dan nog voor ongeveer 5 personen vegetarisch - er zijn nooit vijf vegetariërs, maar dan is er in elk geval de optie. Onze praeses heeft op het moment een heel ingewikkeld dieet (ze mag het groen van de prei wel en het wit niet, of omgekeerd, mag alleen speld, mag wel gevogelte maar geen ander vlees en zo nog een lijst van twee A4'tjes vol) waarvan ze verwacht dat elke kookploeg daar rekening mee houdt. Dat vindt ik persoonlijk wel erg veel gevraagd van je studentenvereniging die ook nog geacht wordt low budget te koken
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik hou te veel van vlees om er helemaal mee te stoppen. Wel eet ik vaker vis en ook echt wel vaak nog vegetarisch. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik eet in restaurants trouwens ook best vaak vegetarisch. Als ze een beetje hun best doen (en verder denken dan zo'n smerige gevulde paprika - ik hou niet van paprika - of portobello met geitenkaas) staan er vaak echt goddelijke vegetarische gerechten op de kaart die zoveel specialer zijn dan de vleesgerechten <3
|
![]() |
|
Ik ben vegetariër en een van mijn beste vriendinnetjes met wie ik vaak samen eet heeft een glutenallergie. Meestal koken we glutenvrij en vegetarisch maar soms heeft zij vlees erbij en ik een vegetarische burger. Dat er dan in mijn pan vlees wordt gebakken vind ik echt niet erg. Bij mijn ouders heb ik ook nooit aparte pannen gehad. Verder ben ik ook niet zo streng. Ik eet regelmatig iets met gelatine of kaas met dierlijk stremsel of een sausje waarin een minibeetje schaaldier zit. In groepen wordt er eigenlijk altijd rekening gehouden met mijn vegetarische dieet. Ik bied meestal wel aan om zelf iets te maken en ik hoef verder ook niet speciaal vervanging voor het vlees. Lang geleden was ik eens met een vriendin bij haar ouders gaan eten. Die vriendin is ook vegetariër maar eet wel vis. Daar had ik niet aan gedacht, dus haar ouders hadden speciaal voor ons vis gemaakt. Dat heb ik toen wel gegeten. Anders verdwijnt t in de prullenbak en daar wordt geen dierenleed of milieu mee gespaard. Meestal zijn er in de groepen waarin ik eet wel meer vegetariërs of moslims die dan ook vegetarisch eten. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat t een probleem was.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik bied meestal aan om zelf te helpen koken zoals bij de roeivereniging en maak dan meestal iets vegetarisch zodat dat gelijk geregeld is. Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden maar een iemand uit onze vriendengroep is bij een of ander kruidenvrouwtje geweest en mag nu allerlei e-nummers niet maar dat kan ik niet echt serieus nemen. Haar vriend kan zogenaamd niet tegen gluten maar spelt kan wel terwijl dat niet glutenvrij is
![]() ![]()
|
Ik houd trouwens gewoon niet zo van vlees dus ik eet heel vaak vegetarisch. Een goede vriendin die een tijd lang een keer per week bij ons at en waar we regelmatig mee op vakantie gingen is allergisch voor een dierlijk eiwit in vlees en lactose intolerant en daar kon ik prima voor koken.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|