|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: Hoeveel boeken lees je per jaar? | |||
| Geen. |
|
2 | 5.26% |
| 1-4 |
|
5 | 13.16% |
| 5-9 |
|
6 | 15.79% |
| 10-24 |
|
13 | 34.21% |
| 25-49 |
|
4 | 10.53% |
| 50-74 |
|
2 | 5.26% |
| 75-100 |
|
2 | 5.26% |
| >100 |
|
4 | 10.53% |
| Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
1177 pagina's zie ik hier! (even te lui om naar mijn nachtkastje te lopen ) Dat is dan ook wel inclusief bijlagen en zo maar toch, boek zelf zal toch ook 800-900 zijn of zo?
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Exodus van Julie Bertagna vind ik een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb, ook al is het een jeugdboek. Het verhaal schetst op een hele meeslepende manier de maatschappij van de toekomst, waarin de mensen in steden heerlijk leven, klimaatverandering de halve wereld heeft laten overstromen, en buiten de steden enorme vluchtelingenkampen zijn waarin de mensen aan hun lot over gelaten worden, omdat iemand besloten heeft dat de stad vol is en niet in welvaart kan delen. Extremely Loud and Incredibly Close van Jonathan Safran Four vind ik ook geweldig! The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis hebben ook een speciaal plekje in mijn hart.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
. Stom hoe dat soms werkt met boeken. Net als een complete biografie lezen en vervolgens alleen maar onthouden dat iemand nooit zijn tanden poetste. Ik denk dat jij de Onzichtbare Steden mooi zou vinden! Van Italo Calvino! En misschien ook de wereld en wandel van Michael K. Van Coetzee. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ik vond het boek erg mooi. Enerzijds door de SF-achtige elementen die de nieuwe steden kenmerken, anderzijds door de harde manier waarop de realiteit van een stijgende zeespiegel, achterblijvende ouderen en de enorme drijvende vluchtelingenkampen beschreven wordt. Ook de humor, zoals een simpele misinterpretatie van een oud McDonald's-bord vond ik bijdragen aan het verhaal.
|
|
||
|
Citaat:
Als je wat meer de SF/Utopische-kant op wil dan is de 'Poseidon's Children' reeks van Alastair Reynolds de moeite. Hij is een van de weinige SF-schrijvers met een wetenschappelijke achtergrond die niet in ellenlange omschrijvingen beland en verder wel vlot blijft schrijven en realisme in het achterhoofd houdt. En als je van 'Wat-als' scenario's houdt dan is World War Z een leuke; gezien het op een soort realistische/journalistieke manier de mogelijke effecten van een zombie-crisis omschrijft; dus meer een soort 'alternative history'. Maar dan veroorzaakt door zombies
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb vorig jaar ook eindelijk een keer Brave New World gelezen en ben op dit moment bezig in 1948, al vind ik die laatste nog wel moeilijk om echt in te komen.
|
|
|
|
Bibliotheek van Rotterdam! Kamagurka was er ook en een bandje dat nummers van Drs P speelde
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() Nee, dat boek ook niet gelezen, zet het op m'n lijstje
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 02:12 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 10:35 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 17:53 | |
| Liefde & Relatie |
Ik ben er ziek van! PFP | 47 | 11-04-2002 18:38 | |
| Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 17:14 | |
| Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 17:10 | |