Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2015, 07:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat vrouwen überhaupt verondersteld worden thuis te blijven met de kinderen, in plaats van de andere ouder, sluit toch aan bij wat Fizzle zegt?
Er wordt niks "verondersteld," vrouwen zijn gewoon minder geneigd om kinderen op te geven voor hun carrière, en vrouwen beginnen meestal relatief iets eerder aan kinderen - voor hogeropgeleiden vaak precies zo rond de leeftijd dat ze promoveren. Wat er moet veranderen is het domme systeem in de wetenschap met de postdoc treadmill (Google maar).
Citaat:
Die positieve discriminatie valt volgens mij ook wel mee. Heb je daar studies van? Want ik zie in de praktijk vooral studies langskomen die het tegenovergestelde aantonen, ondanks dat vrouwen vaker een diploma halen. Bijvoorbeeld deze, die laat zien dat vrouwelijke sollicitanten als 'minder intelligent' worden gezien, en dit anekdotische bewijs van een wiskundige, die als transgender 't unieke perspectief kan bieden van eerst een vrouwelijke wiskundige zijn, en daarna een mannelijke.

Vaak wordt het letterlijk gezegd in de vacatures, met name in landen waar een cultuur van positieve discriminatie bestaat (bijv. de VS). Er zijn ook grants specifiek voor vrouwen (in Nederland heb je daar de Minervaprijs voor o.i.d.) maar niets specifiek voor mannen.

Ik kan niet beoordelen in hoeverre de "onbewuste" discriminatie (denken dat vrouwen minder intelligent zijn) een rol speelt, maar ik denk dat die rol verwaarloosbaar is t.o.v. de postdoc treadmill.
Advertentie
Oud 11-12-2015, 08:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Er wordt niks "verondersteld," vrouwen zijn gewoon minder geneigd om kinderen op te geven voor hun carrière, en vrouwen beginnen meestal relatief iets eerder aan kinderen - voor hogeropgeleiden vaak precies zo rond de leeftijd dat ze promoveren. Wat er moet veranderen is het domme systeem in de wetenschap met de postdoc treadmill (Google maar).
Maar waarom zouden vrouwen kinderen moeten opgeven? Nogmaals, er is toch gewoon een tweede ouder die voor de kinderen kan zorgen? Ik snap wel dat universiteiten niet veronderstellen dat vrouwen thuisblijven na 't werpen, maar de maatschappij als geheel doet dat wel.

Citaat:
Vaak wordt het letterlijk gezegd in de vacatures, met name in landen waar een cultuur van positieve discriminatie bestaat (bijv. de VS). Er zijn ook grants specifiek voor vrouwen (in Nederland heb je daar de Minervaprijs voor o.i.d.) maar niets specifiek voor mannen.
Ja, dat is omdat je als man al andere inherente voordelen hebt. Bijvoorbeeld dat mensen je veel sneller geniaal vinden, zoals blijkt uit dit tooltje dat data uit 14 miljoen reviews van professoren visualiseert.

Citaat:
Ik kan niet beoordelen in hoeverre de "onbewuste" discriminatie (denken dat vrouwen minder intelligent zijn) een rol speelt, maar ik denk dat die rol verwaarloosbaar is t.o.v. de postdoc treadmill.
Ik heb dan weer niet zoveel verstand van de postdoc treadmill, maar ik denk wel dat die onbewuste discriminatie een grote rol speelt. Ik zal me inlezen in het postdoc-traject, dankjewel.
Oud 11-12-2015, 08:40
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar waarom zouden vrouwen kinderen moeten opgeven? Nogmaals, er is toch gewoon een tweede ouder die voor de kinderen kan zorgen? Ik snap wel dat universiteiten niet veronderstellen dat vrouwen thuisblijven na 't werpen, maar de maatschappij als geheel doet dat wel.
Er is natuurlijk geen reden dat de tweede ouder wel (grotendeels) voor de kinderen zou moeten zorgen, omdat in dit geval de moeder onvoldoende tijd heeft/andere keuzes maakt.

De man kan ervoor kiezen zijn tijd aan zijn werk/carrière te besteden in plaats van aan kinderen. De vrouw kan dezelfde keuze maken als haar man, alleen die kiest dan toch vaak liever voor kinderen.
Of heb je liever dat de man dan zegt: "nee, we nemen geen kinderen/je krijgt geen kinderen van mij, je moet carrière maken, stiekem wil je dat toch liever"?

En dan heb je nog de vrouwen die nog niet gebonden zijn aan een man, maar weten kinderen te willen en het daarom rustig aan doen. Tsja, kan ik alleen henzelf kwalijk nemen
Oud 11-12-2015, 08:51
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Er is natuurlijk geen reden dat de tweede ouder wel (grotendeels) voor de kinderen zou moeten zorgen, omdat in dit geval de moeder onvoldoende tijd heeft/andere keuzes maakt.
Klopt, maar is ook geen reden dat de moeder automatisch moet inschikken. Mensen moeten er gewoon samen uitkomen.

Traditioneel betekent 'er samen uitkomen' echter dat zij thuisblijft en hij niet, wat natuurlijk invloed heeft op de keuzes die mensen maken. Net zoals bijvoorbeeld 't feit dat mannen amper babyverlof krijgen en scheef worden aangekeken als ze thuisblijven ook invloed heeft. Het is niet toevallig zo dat vrouwen vaker voor thuisblijven kiezen, daar zitten maatschappelijke processen achter.

Citaat:
De man kan ervoor kiezen zijn tijd aan zijn werk/carrière te besteden in plaats van aan kinderen. De vrouw kan dezelfde keuze maken als haar man, alleen die kiest dan toch vaak liever voor kinderen.
Hoe komt het dan, volgens jou, dat vrouwen daar vaker voor kiezen?
Oud 11-12-2015, 09:04
WolterB
WolterB is offline
Ik zou het 'later' geen probleem vinden om 1 of 2 dagen/middagen minder/thuis te gaan werken als er kinderen zijn en het zowel financieel als op het werk toelaatbaar en realiseerbaar is
Oud 11-12-2015, 09:08
Miekje*
Miekje* is offline
Thuis werken met kinderen Ik wens je veel succes, dan. Volgens mij kom je nergens aan toe.
Oud 11-12-2015, 09:10
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Thuis werken met kinderen Ik wens je veel succes, dan. Volgens mij kom je nergens aan toe.
Onder schooltijd zou je misschien nog productief kunnen zijn
Oud 11-12-2015, 09:11
Dekaloog
Dekaloog is offline
Zit jij ook op de postdoc-treadmill, Schrödie? Ik lees over vaak moeten verhuizen.
Oud 11-12-2015, 09:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Onder schooltijd zou je misschien nog productief kunnen zijn
De eerste vijf/zes jaar gaan kinderen nog niet naar school
Oud 11-12-2015, 09:16
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Klopt, maar is ook geen reden dat de moeder automatisch moet inschikken.
Klopt.

Citaat:
Traditioneel betekent 'er samen uitkomen' echter dat zij thuisblijft en hij niet, wat natuurlijk invloed heeft op de keuzes die mensen maken. Net zoals bijvoorbeeld 't feit dat mannen amper babyverlof krijgen en scheef worden aangekeken als ze thuisblijven ook invloed heeft. Het is niet toevallig zo dat vrouwen vaker voor thuisblijven kiezen, daar zitten maatschappelijke processen achter.
Verlof moet meer gelijk worden getrokken, maar vrouwen zijn er zelf bij als dat soort keuzes gemaakt worden.
Externe invloeden zijn er bij elke keuze in het leven. De bal mag ook wel iets meer bij deze vrouwen zelf worden gelegd

Citaat:
Hoe komt het dan, volgens jou, dat vrouwen daar vaker voor kiezen?
Vaak een sterkere kinderwens dan mannen. Als de vrouw liever kinderen wil dan de man, kan ik me zo voorstellen dat zij ook liever meer zorg draagt voor de kinderen.
Oud 11-12-2015, 09:17
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Vier, toch?
Oud 11-12-2015, 09:17
Verwijderd
Ik ben thuis met de kinderen omdat dat mijn keuze is en ik die keuze kon maken. Mijn man zou gek worden van fulltime voor de kinderen zorgen. Ik word er altijd zo moe van als mensen beweren dat ik éigenlijk niet thuis wil zijn... Als ik dat niet wilde, dan deed ik het niet.
Oud 11-12-2015, 09:19
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ging naar het kinderdagverblijf (niet dagelijks hoor), voor mijn sociale ontwikkeling (met andere mensen spelen dan oma en mama ) en toen ik daar uitgekeken was mocht ik al voor ik vier werd naar de basisschool. Gelijk hele dagen, want ik vond het hartstikke leuk.
Maar zeker met meerdere kindjes ben je wel heel veel minder flexibel of heb je een hele lieve oppasoma nodig
Oud 11-12-2015, 09:20
Axel11
Axel11 is offline
Mijn partner had 3 ouders (in 1 huis/gezin bedoel ik dus), en dat is eigenlijk ideaal qua tijd voor de ouders/mogelijkheden voor werk/carrière etc. ;p
Oud 11-12-2015, 09:22
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb eens een mevrouw meegemaakt die tijdens een bruiloft (waar ze daggast was) voor het diner weg moest omdat haar kinderen (1,5 en 3 jaar oud) niet zonder haar konden en alleen maar om mama aan het huilen waren Toen heb ik me maar voorgenomen om nooit thuis te gaan zitten met mijn kinderen.
Oud 11-12-2015, 09:22
Elin3
Elin3 is offline
Mijn oma woonde op vijf minuten lopen afstand en had verder niets te doen dus kwam ook minimaal drie dagen in de week oppassen. Was ook enorm praktisch
Oud 11-12-2015, 09:24
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ging naar het kinderdagverblijf (niet dagelijks hoor), voor mijn sociale ontwikkeling (met andere mensen spelen dan oma en mama ) en toen ik daar uitgekeken was mocht ik al voor ik vier werd naar de basisschool. Gelijk hele dagen, want ik vond het hartstikke leuk.
Maar zeker met meerdere kindjes ben je wel heel veel minder flexibel of heb je een hele lieve oppasoma nodig
Laten onze oppasoma's later nou waarschijnlijk >80 km verderop wonen
Oud 11-12-2015, 09:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb eens een mevrouw meegemaakt die tijdens een bruiloft (waar ze daggast was) voor het diner weg moest omdat haar kinderen (1,5 en 3 jaar oud) niet zonder haar konden en alleen maar om mama aan het huilen waren Toen heb ik me maar voorgenomen om nooit thuis te gaan zitten met mijn kinderen.
Ohja, dat
Maar het is ook belachelijk wanneer je een kind van 3 hebt en nog nooit ook maar een middagje zonder weg bent geweest
Oud 11-12-2015, 09:26
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Verlof moet meer gelijk worden getrokken, maar vrouwen zijn er zelf bij als dat soort keuzes gemaakt worden.
Externe invloeden zijn er bij elke keuze in het leven. De bal mag ook wel iets meer bij deze vrouwen zelf worden gelegd
Ja, natuurlijk ben je er uiteindelijk zelf bij. Maar dat maakt maatschappelijke invloed nog niet meteen irrelevant.

Citaat:
Als de vrouw liever kinderen wil dan de man, kan ik me zo voorstellen dat zij ook liever meer zorg draagt voor de kinderen.
Zeg je nou dat mannen nou eenmaal minder van hun kinderen houden?

Volgens mij gaat het qua kinderwens ook best gelijk op. Ik zie genoeg mannelijke eind-twintigers/begin-dertigers die helemaal week worden bij 't zien van een baby, dolgraag een eigen willen, etc. Terwijl er in mijn omgeving ook veel vrouwen zijn die er vrij nuchter onder staan of juist helemaal geen kinderen willen. Op anonieme boards (4chan, Reddit) zie je ook regelmatig threads van mannen die zeggen dat ze 't zo oneerlijk vinden dat ze als alleenstaande man niet kunnen adopteren of anderszins makkelijk aan nageslacht kunnen komen, terwijl vrouwen natuurlijk gewoon zwanger kunnen raken.
Oud 11-12-2015, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Ohja, dat
Maar het is ook belachelijk wanneer je een kind van 3 hebt en nog nooit ook maar een middagje zonder weg bent geweest
Idd, dat is gewoon je eigen schuld dan hoor. Hier bijna 4 en 1,5, en ik kan prima weg.
Oud 11-12-2015, 09:28
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Laten onze oppasoma's later nou waarschijnlijk >80 km verderop wonen
Ik kwam er laatst met mijn achternichtje achter dat onze nummer één oppas never nooit op onze kindjes zou kunnen passen. Super raar idee. Ook dat we daar allebei al 100% vanuit gegaan waren.

Mijn (gay) best friend roept trouwens wel altijd dat hij later op mijn kindjes wil passen en bij hem zou ik ze ook met een gerust hart achterlaten. Maar misschien moet ik eerst maar zeker weten dat ik kinderen wil
Oud 11-12-2015, 09:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zeg je nou dat mannen nou eenmaal minder van hun kinderen houden?
Stel je het fysiek verzorgen van de kinderen gelijk aan houden van? Dan wel
Oud 11-12-2015, 09:30
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik ben thuis met de kinderen omdat dat mijn keuze is en ik die keuze kon maken. Mijn man zou gek worden van fulltime voor de kinderen zorgen. Ik word er altijd zo moe van als mensen beweren dat ik éigenlijk niet thuis wil zijn... Als ik dat niet wilde, dan deed ik het niet.
Ja, dat is de andere kant. Wie graag thuis wil blijven moet dat natuurlijk gewoon doen, ongeacht geslacht Stom dat mensen je niet op je woord geloven.
Oud 11-12-2015, 09:31
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik kwam er laatst met mijn achternichtje achter dat onze nummer één oppas never nooit op onze kindjes zou kunnen passen. Super raar idee. Ook dat we daar allebei al 100% vanuit gegaan waren.
Waarom kan hij/zij dat niet...?
Oud 11-12-2015, 09:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, dat is de andere kant. Wie graag thuis wil blijven moet dat natuurlijk gewoon doen, ongeacht geslacht Stom dat mensen je niet op je woord geloven.
Als je een grote enquête uitzet onder vrouwen die thuis blijven voor de kinderen, krijg je denk ik zo vaak een soortgelijk antwoord als Andijvie geeft dat jij deze vrouwen niet op hun woord wil geloven
Oud 11-12-2015, 09:35
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom kan hij/zij dat niet...?
Omdat die persoon (mijn moeder) overleden is. Mijn moeder was gek op kinderen en mijn achternichtje zei ook altijd plagend dat als ze ongewenst zwanger zou raken, ze de baby naar mijn moeder zou brengen. We wisten alle drie dat mijn moeder het kind dan opgevoed en plat geknuffeld zou hebben. Nichtje en ik hadden er al op gerekend dat ze later wel op onze kinders zou passen.
Oud 11-12-2015, 09:44
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Als je een grote enquête uitzet onder vrouwen die thuis blijven voor de kinderen, krijg je denk ik zo vaak een soortgelijk antwoord als Andijvie geeft dat jij deze vrouwen niet op hun woord wil geloven
Ik heb nergens gezegd dat ik 't niet geloof, waarom maak je dat ervan?

Ik heb alleen gezegd dat de maatschappij ingericht is op dat vrouwen makkelijker kunnen thuisblijven en/of minder gaan werken. Dat mannen hierin dus benadeeld worden, en dat het voor stelletjes gunstiger is als de vrouw thuisblijft. Ik heb daarnaast geïmpliceerd dat het voor mannen makkelijker is om carrière te maken, want vrouwen worden onbewust als minder capabel gezien. Ik ben tegen die ongelijkheid. Heeft verder niks met mensen zoals Andijvie te maken, ik vind oude-garde-feministen die erop staan dat elke vrouw per se carrière maakt ook hartstikke stom.
Oud 11-12-2015, 09:56
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik 't niet geloof, waarom maak je dat ervan?
Omdat ik denk dat als jij echt iedere vrouw op haar woord gelooft, er maar een heel kleine groep vrouwen overblijft, zo klein dat ik me afvraag of we ons niet beter over een ander groter maatschappelijk probleem kunnen druk maken.
Oud 11-12-2015, 09:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Stel je het fysiek verzorgen van de kinderen gelijk aan houden van? Dan wel
Niemand doet poepluiers verschonen écht graag, denk ik.

Maar je stelt dat vrouwen een grotere kinderwens hebben, liever dicht bij hun kinderen zijn dan mannen, en makkelijker dingen voor ze opgeven. Je lijkt ook de impliceren dat mannen 'nou eenmaal' minder met kinderen hebben. Dat gaat toch over liefde? Of hoe verklaar je dat verschil?
Oud 11-12-2015, 10:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Niemand doet poepluiers verschonen écht graag, denk ik.

Maar je stelt dat vrouwen een grotere kinderwens hebben, liever dicht bij hun kinderen zijn dan mannen, en makkelijker dingen voor ze opgeven. Je lijkt ook de impliceren dat mannen 'nou eenmaal' minder met kinderen hebben. Dat gaat toch over liefde? Of hoe verklaar je dat verschil?
Ik doelde echt niet op poepluiers, anders had ik dat wel gezegd.

Volgens mij uiten mensen op een verschillende manier hun liefde. Vind je bijv. dat iemand die niet zo van knuffelen houdt, minder liefheeft? Vind je dat iemand die elke week bij zijn/haar ouders op bezoek gaat zijn/haar ouders minder liefheeft dan iemand die dat 1x per maand doet?
Oud 11-12-2015, 10:04
Elin3
Elin3 is offline
Misschien zijn vrouwen hormonaal en geestelijk meer aan hun kinderen gehecht? Een baby kan prima opgroeien zonder vader, maar is kort na de geboorte heel afhankelijk van de moeder voor melk. De moeder heeft al negen maanden het monstertje in haar buik gehad terwijl een vader in staat is om na bevruchting nooit meer naar het kind om te kijken. Misschien is het natuurlijk dat moeders, zeker in het begin, een sterkere band hebben met hun kind? Geen kwestie zozeer van liefde, maar van hechten aan?
Oud 11-12-2015, 10:06
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Misschien zijn vrouwen hormonaal en geestelijk meer aan hun kinderen gehecht? Een baby kan prima opgroeien zonder vader, maar is kort na de geboorte heel afhankelijk van de moeder voor melk. De moeder heeft al negen maanden het monstertje in haar buik gehad terwijl een vader in staat is om na bevruchting nooit meer naar het kind om te kijken. Misschien is het natuurlijk dat moeders, zeker in het begin, een sterkere band hebben met hun kind? Geen kwestie zozeer van liefde, maar van hechten aan?
Volgens mij is mijn schoonmoeder hierop gepromoveerd, toch eens aan haar vragen
Oud 11-12-2015, 10:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Volgens mij is mijn schoonmoeder hierop gepromoveerd, toch eens aan haar vragen
Ben ik in elk geval niet de enige die dat soort verbanden ziet
Oud 11-12-2015, 10:12
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Omdat ik denk dat als jij echt iedere vrouw op haar woord gelooft, er maar een heel kleine groep vrouwen overblijft, zo klein dat ik me afvraag of we ons niet beter over een ander groter maatschappelijk probleem kunnen druk maken.
Er zijn ook veel vrouwen die 't graag eerlijker zouden verdelen, die dus juist klagen dat hun man onvoldoende doet. Voor veel mannen is het namelijk ook vanzelfsprekend dat de vrouw voor de poepluiers zorgt, juist omdat zulk soort dingen kutklusjes zijn.

En daarnaast zijn er ook veel mannen die meer willen doen, maar dat niet zomaar kunnen, want sociale backlash/carrière/vrouw vindt dat zij het beter kan/etc.

Ik zou gewoon 't liefst zien dat sociale factoren zo min mogelijk meespelen, zodat ieder koppel 't voor zichzelf kan uitvogelen. Het liefst zijn carrièrekansen, verlofmogelijkheden en stereotypes-over-ouderschap voor beide geslachten dus hetzelfde. Lijkt me geen hele rare wens. Dat ouders (ongeacht geslacht) graag tijd spenderen met hun kind lijkt me verder nogal wiedes, dus ik zou niet weten waarom ik zou twijfelen aan blije thuisblijfmoeders en -vaders.
Oud 11-12-2015, 10:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Toen mijn ouders gescheiden waren en mijn moeder mijn vader dus een incapabele oppas vond ging ik altijd mee als ze een tijd bij Greenpeace moest varen. daar had ik natuurlijk 30 man oppas die me nuttige dingen leerden zoals knopen leggen, navigeren, vloeken en met kabouters praten.
Oud 11-12-2015, 10:18
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik denk toch wel dat in de meeste gevallen de vrouw een (veel) sterkere kinderwens heeft dan de man. En ook dat vrouwen (again, meestal) "meer hebben" met kleine kinderen dan mannen. Als vrouw draag je je kind al maandenlang in je lichaam, voel je het de hele dag door, baar je het en voed je het met melk die je lichaam produceert uit je bloed. Baby is bekend met de geluiden van het lichaam van de moeder, met haar geur.
Lijkt me op zich ook allemaal best logisch en natuurlijk en normaal enzo.
Oud 11-12-2015, 10:20
Klovorhop
Klovorhop is offline
hmm ik klink een beetje theatraal als ik het zo teruglees, niet zo bedoeld ;x
Oud 11-12-2015, 10:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn vriendjes hadden altijd meer met andermans kinderen dan ik. Ik ben een goede oppas maar dat is vooral omdat ik duidelijke grenzen stel en niet omdat ik nou zo kriegel knuffelig word van kinderen. Kiddo's lijken me prima leuk, vooral mijn eigen, maar het moet wel uitkomen.
Oud 11-12-2015, 10:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er zijn ook veel vrouwen die 't graag eerlijker zouden verdelen, die dus juist klagen dat hun man onvoldoende doet. Voor veel mannen is het namelijk ook vanzelfsprekend dat de vrouw voor de poepluiers zorgt, juist omdat zulk soort dingen kutklusjes zijn.

En daarnaast zijn er ook veel mannen die meer willen doen, maar dat niet zomaar kunnen, want sociale backlash/carrière/vrouw vindt dat zij het beter kan/etc.

Ik zou gewoon 't liefst zien dat sociale factoren zo min mogelijk meespelen, zodat ieder koppel 't voor zichzelf kan uitvogelen. Het liefst zijn carrièrekansen, verlofmogelijkheden en stereotypes-over-ouderschap voor beide geslachten dus hetzelfde. Lijkt me geen hele rare wens. Dat ouders (ongeacht geslacht) graag tijd spenderen met hun kind lijkt me verder nogal wiedes, dus ik zou niet weten waarom ik zou twijfelen aan blije thuisblijfmoeders en -vaders.
Je bent zelf een sociale factor door mensen proberen te overtuigen dat zij dit een zo groot probleem moeten vinden dat er actie moet worden ondernomen. Zo kun je het ook zeggen
Oud 11-12-2015, 10:31
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik denk toch wel dat in de meeste gevallen de vrouw een (veel) sterkere kinderwens heeft dan de man. En ook dat vrouwen (again, meestal) "meer hebben" met kleine kinderen dan mannen. Als vrouw draag je je kind al maandenlang in je lichaam, voel je het de hele dag door, baar je het en voed je het met melk die je lichaam produceert uit je bloed. Baby is bekend met de geluiden van het lichaam van de moeder, met haar geur.
Lijkt me op zich ook allemaal best logisch en natuurlijk en normaal enzo.
Ja, ik geloof wel dat de klapperende eierstokken wat eerder komen dan de klapperende teelballetjes Bij vrouwen zit er meer haast bij. En ik geloof ook wel dat vrouwen eerder een innige band met hun baby hebben, door die negen maanden, inderdaad. Ik wil zelfs best geloven dat er (iets) meer zorgzame vrouwen zijn dan zorgzame mannen.

Ik geloof alleen niet dat het universele dingen zijn. Dat rollenpatroon (vrouw blijft thuis/man verdient geld) is sinds de jaren '50 steeds verder afgebroken en nog steeds zijn er aan beide kanten veel mensen die ontevreden zijn met de mate van gelijkheid. Ze vinden dat zijzelf niet kunnen/mogen doen wat ze willen. Dat doet niets af aan de mensen die wél tevreden zijn, maar 't doet mij wel vermoeden dat het proces nog een eindje door moet gaan voordat het een goede afspiegeling is van de mensen in de maatschappij.
Oud 11-12-2015, 10:36
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Je bent zelf een sociale factor door mensen proberen te overtuigen dat zij dit een zo groot probleem moeten vinden dat er actie moet worden ondernomen. Zo kun je het ook zeggen
Ja, dat zeiden ze van stemrecht ook.
Oud 11-12-2015, 10:37
Dekaloog
Dekaloog is offline
25.000.000 hits op 'man doet niets met kind', trouwens.
Oud 11-12-2015, 10:39
Axel11
Axel11 is offline
34.700.000 hits op 'vrouw doet niets met kind', trouwens.
Oud 11-12-2015, 10:40
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, vol met artikelen zoals 'Man ontspant het meest wanneer vrouw het huishouden doet'.
Oud 11-12-2015, 10:41
Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar je hebt gelijk, ik zat ook al te kijken en 't zegt verder natuurlijk niks.
Oud 11-12-2015, 10:41
Axel11
Axel11 is offline
Toch knap dat je zo snel 25.000.000 en 34.700.000 hits kon doorwerken om er iets zinnigs over te kunnen zeggen
Oud 11-12-2015, 10:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar je hebt gelijk, ik zat ook al te kijken en 't zegt verder natuurlijk niks.
Ik laat me graag teasen
Oud 11-12-2015, 10:44
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toch knap dat je zo snel 25.000.000 en 34.700.000 hits kon doorwerken om er iets zinnigs over te kunnen zeggen
Oud 11-12-2015, 10:44
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ontspan ook het meest wanneer iemand anders het huishouden doet.
Oud 11-12-2015, 10:46
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik laat me graag teasen
Is dit trouwens in de huidige maatschappij iets voor een man of voor een vrouw? Ik hoop voor een vrouw, dan kan ik me goed voelen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten