Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2016, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens onlangs middeling bij de belastingdienst aangevraagd voor mijn eerste 2 werkjaren + jaar als studentassistent, heeft me 700 euro opgeleverd Even op belastinghelden.nl checken of dat voor jullie ook wat oplevert, vooral als je grote verschillen hebt gehad in inkomen tussen 3 jaar!
Ik heb dat in de prehistorie ook gedaan; twee jaar postbode spelen met één jaar fulltime werken gecombineerd zeg maar ook ongeveer zo'n bedrag teruggekregen. Kan t iedereen aanraden.
Advertentie
Oud 12-01-2016, 08:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg nog een paar honderd euro salaris over december na een herberekening
Oud 12-01-2016, 08:48
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ik heb dat in de prehistorie ook gedaan; twee jaar postbode spelen met één jaar fulltime werken gecombineerd zeg maar ook ongeveer zo'n bedrag teruggekregen. Kan t iedereen aanraden.
wil ik best doen maar mijn administratie is een ramp
Oud 12-01-2016, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Je kan de belastingdienst bellen om uitdraaien van de aangiftes van die jaren op te laten sturen Doen ze gratis. Of soms kunnen ze het gewoon ook via de telefoon tegen je zeggen.
Oud 12-01-2016, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Wat Krista zegt; jouw administratie heb je eigenlijk niet nodig, enkel de definitieve aanslagen van de desbetreffende jaren
Oud 12-01-2016, 08:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien wel interessant nu ik minder ga werken want voor mijn studietijd ben ik vast te laat.
Oud 12-01-2016, 08:56
Verwijderd
Waarschijnlijk niet Daantje, kan tot 7 jaar terug.
Oud 12-01-2016, 08:57
Verwijderd
www.belastinghelden.nl

Vul gewoon eens in wat je je ongeveer herinnert te hebben verdiend en dan zie je het vanzelf of het de moeite is om achteraan te gaan!
Oud 12-01-2016, 09:00
Verwijderd
Die site gaat er van uit dat je in een jaar niet meer dan 10 miljoen euro aan belastbaar inkomen hebt
Oud 12-01-2016, 09:03
Verwijderd
He wat flauw, die mensen verdienen toch ook hun eerlijk verdiende centjes terug van de belastingdienst!
Oud 12-01-2016, 09:07
zeehond23
zeehond23 is offline
gaat ik doen!
Oud 12-01-2016, 09:08
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Misschien wel interessant nu ik minder ga werken
Zeker checken, maar ik schat zo in dat je inkomen niet genoeg omlaag gaat om hiervoor in aanmerking te komen.
Oud 12-01-2016, 09:10
Verwijderd
Ja die 700 euro dat kwam wel neer op: jaar 1 +- 2500 euro verdiend (student assistent) jaar 2 +- 10000 euro (alleen sep-dec gewerkt) jaar 3 fulltime salaris
Oud 12-01-2016, 09:11
zeehond23
zeehond23 is offline
is dit dan weer wat anders dan je gebruikelijke belastingteruggaaf?
Oud 12-01-2016, 09:12
Axel11
Axel11 is offline
Ja.
Oud 12-01-2016, 09:12
Verwijderd
WTF is gebruikelijke belastingteruggaaf?
Oud 12-01-2016, 09:13
Axel11
Axel11 is offline
Opium voor het volk!
Oud 12-01-2016, 09:14
Verwijderd
Of van het volk??!!!
Oud 12-01-2016, 09:22
Verwijderd
Axel ik heb een casus! Ik volg een bepaalde desensibilisatietherapie tegen hooikoorts, door huisarts voorgeschreven. Om dat netjes af te maken zou ik grofweg tot midden dit jaar de medicijnen moeten blijven slikken. Het werkt erg goed, ik heb al veel minder last van hooikoorts.

Nu wordt sinds 1-1-2015 het medicijn niet meer vergoed door de verzekering (het is duur en het is voorkomend, niet genezend, bovendien voor een niet ernstige aandoening, dan gaan verzekeringen opeens proberen er onder uit te komen). Maakt niet uit, het werkt, ik betaal zelf wel (kan het van belasting aftrekken ). Huisarts belt me eind november 2015 op: het medicijn wordt niet meer geleverd in 2016 (want niet meer vergoed dus mensen bestellen het niet meer ). Met hem afgesproken dat we snel voldoende van het medicijn bestellen om de kuur keurig tot halverwege 2016 af te maken.

De apotheek besluit op eigen houtje en zonder met de huisarts of met mij te overleggen, dat dit wel een erg grote bestelling is en bestelt maar de helft. Ik kom hier pas na 1 januari achter (ik zat in het buitenland). De apotheek probeert na mijn duidelijke ongenoegen nog bij de fabrikant een extra lading te krijgen, maar die stelt simpelweg dat hij niets meer heeft en dat de apotheek dat had moeten weten want het is 1 januari geweest.

Ik erger me hier gruwelijk aan, door die lompe harries van de apotheek kan ik nu mijn kuur niet afmaken. Ik heb wat andere apotheken gebeld maar het medicijn is nergens meer te krijgen.

Ik wil hier iets mee doen want ik ben gefrustreerd en vind het echt heel slecht van de apotheek. Maar tegelijkertijd gaat het me niet het medicijn opleveren want dat wordt niet meer gemaakt Wat kan ik doen en wat zou me dat opleveren? Klacht indienen kan natuurlijk maar dan krijg ik excuses en dan? Heb ik ook niets aan
Oud 12-01-2016, 09:27
Verwijderd
Ik zou pragmatisch zijn en andere apotheken bellen of zij het nog hebben liggen, en verder nooit meer iets bij die andere apotheek halen
Oud 12-01-2016, 09:27
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Klacht indienen kan natuurlijk maar dan krijg ik excuses en dan? Heb ik ook niets aan
Ben bang dat dit het antwoord is: excuses kun je krijgen en verder niets
Oud 12-01-2016, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zou pragmatisch zijn en andere apotheken bellen of zij het nog hebben liggen, en verder nooit meer iets bij die andere apotheek halen
HElaas:
Citaat:
Ik heb wat andere apotheken gebeld maar het medicijn is nergens meer te krijgen.
maar idd denk dat ik maar een andere aptoheek ga zoeken voor de toekomst.
Oud 12-01-2016, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Ben bang dat dit het antwoord is: excuses kun je krijgen en verder niets
In Amerika zou ik miljonair kunnen worden met de schadevergoeding!!! *met vuist schudt*
Oud 12-01-2016, 09:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik zou mema laten bellen.
Oud 12-01-2016, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zou mema laten bellen.
Je kent Mema duidelijk niet zo goed
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
WTF is gebruikelijke belastingteruggaaf?
ja je weet wel, gewoon wat je in dienst einde van het jaar alles
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Waarschijnlijk niet Daantje, kan tot 7 jaar terug.
Ik werk al zeven jaar dus dan kan ik geen jaren van mijn studie meer meenemen zeker?
Oud 12-01-2016, 09:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
U moet uw verzoek om middeling doen binnen 36 maanden nadat alle aanslagen van de jaren die tot uw middelingstijdvak horen, onherroepelijk vaststaan. Krijgt u een navorderingsaanslag of een beschikking verliesverrekening voordat u uw verzoek hebt gedaan? Dan mag u hier misschien langer over doen.
Een aanslag is onherroepelijk als de termijn van 6 weken voor bezwaar, beroep, hoger beroep of cassatie is verstreken.
Oud 12-01-2016, 09:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Erthur: misschien je apotheek vragen of ze het via de internationale apotheek in Venlo uit het buitenland kunnen laten komen. Hebben ze met mijn medicijnen ook een tijdje gedaan of als je zelf makkelijk in België/Duitsland naar een apotheek kan dat proberen.
Oud 12-01-2016, 09:41
Verwijderd
Ik kan gemakkelijk in België of Duitsland naar een apotheek gaan ja. Ik woon hemelsbreed op 2,5 kilometer van de Belgische grens geloof ik
Oud 12-01-2016, 09:43
De Veroorzaker
https://www.docmorris.de/
Oud 12-01-2016, 09:44
Verwijderd
google maps ontmaskert me, notoire leugenaar dat ik ben! Hemelsbreed 4 kilometer! Is meteen ook de taalgrens overigens, ICI C'EST WALLONIE

Duitsland is 21 km hemelsbreed.
Oud 12-01-2016, 09:44
Verwijderd
heeft het niet, was eerste die ik checkte
Oud 12-01-2016, 09:45
Carn
Carn is offline
middelen ftw, heb dat toentertijd ook gedaan, was toch mooi iets van 3 of 400 euro geloof ik. Was het avondje excelsheet-invullen en loonstrookjes zoeken wel waard.
Oud 12-01-2016, 09:46
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
ik heb nog wel een boekje met raadsels liggen, keertje samen doorkijken?
Oud 12-01-2016, 09:48
Tigerly
Tigerly is offline
Oeeeee, mijn directeur deed deze uitspraak in de media en er wordt lekker op gehapt.

‘Wie zich de schouwburg kan permitteren, is verplicht om na te denken over de samenleving.’
Oud 12-01-2016, 09:49
Verwijderd
Want alleen mensen met geld zijn verplicht om na te denken over de samenleving? Of bedoelt hij eigenlijk dat de schouwburg betaalbaar is voor iedereen
Oud 12-01-2016, 09:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oeeeee, mijn directeur deed deze uitspraak in de media en er wordt lekker op gehapt.

‘Wie zich de schouwburg kan permitteren, is verplicht om na te denken over de samenleving.’
Volgens mij is dat niet zijn letterlijke uitspraak, maar juist een clickbait-waardige titel nogal een verschil.

Citaat:
We kijken niet graag naar groezelige mensen. In het theater net zo min als op straat. Dat moet veranderen en daarom wilde ik per se dat dit in heel Nederland in de schouwburgen te zien is. Ik heb de originele toneeltekst er speciaal voor ingekort, anders konden we alleen al wegens de arbeidstijdenwet niet naar Groningen toe. In de schouwburgen zitten namelijk de mensen die op dit moment het verschil kunnen maken. De elite, zoals dat met een vies woord heet, is de benzine in de motor van de maatschappij. Maar de elite kijkt weg en zegt: ja, het zijn nou eenmaal moeilijke tijden hè, ik weet het ook allemaal niet. Als je het je financieel en geestelijk kunt permitteren om in de schouwburg te zitten, dan vind ik dat je het verplicht bent aan de samenleving om na te denken over dit soort problematiek. Van deze mensen verwacht ik écht meer, zeker als ze van mijn leeftijd zijn.
Oud 12-01-2016, 09:59
Verwijderd
Ik had mijn vriend meegenomen naar Ventoux in de schouwburg maar hij vond het niks.. Maar dit was dus letterlijk de eerste keer dat hij in zijn leven naar iets van toneel ging, op 2x een musical na dan. Dus hij vond het allemaal te langzaam gaan en zo Volgens mij is dat best lastig om te leren waarderen als je dat nooit meegekregen hebt, ik vond het in ieder geval wel een goed stuk. Erg jammer
Oud 12-01-2016, 10:01
De Veroorzaker
Citaat:
We kijken niet graag naar groezelige mensen. In het theater net zo min als op straat. Dat moet veranderen.
Wat heerlijk arrogant
Oud 12-01-2016, 10:02
Carn
Carn is offline
Abs vraagt mij doorgaans alleen als ze denkt dat ik het wel kan waarderen. Dus alle musicals en te abstracte zaken vallen dan sowieso al af, maar verder vind ik theater wel cool.
Oud 12-01-2016, 10:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat heerlijk arrogant
Ik was een tijdje geleden bij Doug Stanhope en die had daar wel een aardig stuk over; dat we de 'mentally ill' lekker verwennen en schattig vinden, en de 'mentally disturbed' toch eerder links laten liggen.
Oud 12-01-2016, 10:03
De Veroorzaker
Citaat:
Ik had mijn vriend meegenomen naar Ventoux in de schouwburg maar hij vond het niks.. Maar dit was dus letterlijk de eerste keer dat hij in zijn leven naar iets van toneel ging, op 2x een musical na dan. Dus hij vond het allemaal te langzaam gaan en zo Volgens mij is dat best lastig om te leren waarderen als je dat nooit meegekregen hebt, ik vond het in ieder geval wel een goed stuk. Erg jammer
Net als met geloof, alleen is het dan vaak niet zo jammer. Misschien is het gewoon niet leuk als je er niet door je ouders naartoe gesleept bent?
Oud 12-01-2016, 10:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Net als met geloof, alleen is het dan vaak niet zo jammer. Misschien is het gewoon niet leuk als je er niet door je ouders naartoe gesleept bent?
Geloof is ook een geestelijke afwijking Veroorzaker, misschien moet je juist het stuk bezoeken
Oud 12-01-2016, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ja dat vraag ik me af, hij is gewoon echt niet met enige vorm van cultuur opgegroeid volgens mij. Als ik hem vraag naar zijn favoriete liedje of artiest dan kan hij ook niks noemen Maar hij weet wel altijd heel goed wat hij níet leuk vindt. Ach ja, misschien probeer ik het ooit nog, maar anders ga ik maar met vriendinnen naar concerten en theater. Ik had dit speciaal uitgezocht; een voorstelling over een mannenvriendschap en over fietsen, hoe laagdrempelig kan het zijn? Het was niet zweverig of zo en ik vond het een goede mix van humor en ernst.
Oud 12-01-2016, 10:08
Carn
Carn is offline
Mjah, zo ken ik ook iemand die eigenlijk bijna alle vormen van fictie links laat liggen omdat hem dat gewoon niet boeit; you can't win them all.
Oud 12-01-2016, 10:08
De Veroorzaker
Citaat:
Ja dat vraag ik me af, hij is gewoon echt niet met enige vorm van cultuur opgegroeid volgens mij. Als ik hem vraag naar zijn favoriete liedje of artiest dan kan hij ook niks noemen Maar hij weet wel altijd heel goed wat hij níet leuk vindt. Ach ja, misschien probeer ik het ooit nog, maar anders ga ik maar met vriendinnen naar concerten en theater. Ik had dit speciaal uitgezocht; een voorstelling over een mannenvriendschap en over fietsen, hoe laagdrempelig kan het zijn? Het was niet zweverig of zo en ik vond het een goede mix van humor en ernst.
Want films zijn geen cultuur? Om maar een voorbeeldje te noemen.
Oud 12-01-2016, 10:09
De Veroorzaker
Citaat:
Geloof is ook een geestelijke afwijking Veroorzaker, misschien moet je juist het stuk bezoeken
Ventoux? Ik lees het boek wel!
Oud 12-01-2016, 10:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ventoux? Ik lees het boek wel!
Nee, die van Tigerly bedoel ik
Oud 12-01-2016, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Want films zijn geen cultuur? Om maar een voorbeeldje te noemen.
Ja oké, hij kijkt wel veel films. Maar dat vind ik toch iets anders dan cultuur vanuit huis meekrijgen. Dat is in ieder geval beperkt geweest, hij is ook volgens mij in geen enkel Nederlands kunstmuseum geweest. Ik zeg ook niet dat het perse slecht is of zo, ik vraag me alleen af of ik dan meer liefde heb voor theater of bepaalde moderne kunst of muziekstukken omdat ik er echt heel erg mee ben opgegroeid, of dat het toch ook een kwestie van smaak en aangeborenheid is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten