Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2016, 18:00
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Een ketel kost toch ook al gauw een paar duizend euro? En als het in principe wel werkt..
Nieuwe combiketel plus installatie/leidingwerk aanleggen en arbeid kost bij de gemiddelde installateur tussen de 2.000 en 3.000 Euro. Een nieuwe ketel kost je als consument 1.200-1.600 Euro, voor installateurs is dat 50-70% minder
Advertentie
Oud 04-02-2016, 18:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als er nog geen radiatoren (of vloerverwarming) zijn, omdat je huis wordt verwarmd met bijv. gaskachels: dan kost het heel wat meer dan alleen de ketel vervangen

Alleen de ketel 1000-1500 euro ofzo incl. plaatsing.
Alleen een ketel ophangen met minimaal aan leidingwerk is zo'n 6 uur werk met 2 man à gemiddeld 40 euro. Plus nog een ketel waar een installateur pak 'm beet 700 voor betaalt plus ik schat zo'n 30% opslag aan materiaal. Doe daar nog een stukje winst/risico en toeslagen overheen en je zit al snel aan minstens €1.600,-. Ben benieuwd welke installateur jij kent die het voor 1.000 doet
Oud 04-02-2016, 22:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Alleen een ketel ophangen met minimaal aan leidingwerk is zo'n 6 uur werk met 2 man à gemiddeld 40 euro. Plus nog een ketel waar een installateur pak 'm beet 700 voor betaalt plus ik schat zo'n 30% opslag aan materiaal. Doe daar nog een stukje winst/risico en toeslagen overheen en je zit al snel aan minstens €1.600,-. Ben benieuwd welke installateur jij kent die het voor 1.000 doet
Monteurs van Costers Warmtetechniek bij Delft vervangen met twee man in circa anderhalf uur. Niet alleen bij mij, maar in mijn hele (voormalige) flat. Ik heb er als lid van de bewonerscommissie bovenop gestaan.

Laatst gewijzigd op 04-02-2016 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2016, 22:48
Axel11
Axel11 is offline
Maar dan inderdaad minimaal leidingwerk en rookgasafvoer en dergelijke van de oude ketelopstelling die (bijna) precies passen op de nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 07:31
WolterB
WolterB is offline
Rookgasafvoer mag alleen blijven zitten wanneer aangetoond kan worden dat deze nog 100% voldoet, anders moet deze volgens de geldende richtlijnen worden weggehaald en vervangen
Oud 05-02-2016, 07:40
feniks
feniks is offline
Is dat allemaal niet een perfecte reden om zo'n ketel gewoon te huren, ipv te kopen? Bij huur zit dan geloof ik gelijk het onderhoud in de prijs, en zo.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 08:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Is dat allemaal niet een perfecte reden om zo'n ketel gewoon te huren, ipv te kopen? Bij huur zit dan geloof ik gelijk het onderhoud in de prijs, en zo.
Heb je Radar gezien 3 weken terug?

Oud 05-02-2016, 08:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Rookgasafvoer mag alleen blijven zitten wanneer aangetoond kan worden dat deze nog 100% voldoet, anders moet deze volgens de geldende richtlijnen worden weggehaald en vervangen
Ja, wat ik bedoel is dat de oude ketel zo economisch mogelijk is opgehangen (rechte pijp eruit omhoog, dat is het) en dat de nieuwe ketel zo kan worden opgehangen dat je alleen maar een nieuw recht stuk nodig hebt. Zelfs ik kan dat in een paar minuten op maat maken ;p

Maar goed, punt is dus dat het sterk afhankelijk is van de situatie/plaatsing van je cv-ketel, Mieke
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 08:54
feniks
feniks is offline
Nee, totaal niet, want ik woon in een huurhuis, dus de eigenaar zorgt voor al dat soort zaken.
En als er iets mis is, staat er in de regel binnen een uur iemand op de stoep.
Wat dat aangaat, kan er weinig misgaan.

Tegen de tijd dat we een huis kopen, ga ik me daar meer in verdiepen.
Hoewel het volgens mij altijd wel zo is, dat als je huurt, je in wezen geld vernietigd. En meer kwijt bent dan bij aanschaf.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:36
Verwijderd
Update: DE VERWARMING DOET HET SINDS EEN KLEINE 10 MINUTEN
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:36
Verwijderd
Nu kan ik lekker in mijn niksie rondjes huppelen zonder te bibberen!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:37
Verwijderd
Ze waren lekker met de ketel aan het rommelen en tegelijkertijd een beetje aan het roken enzo
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:37
Verwijderd
Gisteren heb ik gekampeerd! Haren gewassen in de keukenwastafel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het. Ik heb al een jaar lekkages in mijn huis (en de vorige bewoonster had er ook last van) en de woningbouwvereniging handelt op alle fronten nalatig.
Mag je daar dan op een of andere manier andere instanties voor inschakelen, als dat zo lang duurt allemaal? Om ervoor te zorgen dat ze dat sneller regelen? Of kan dat niet? Ik weet van een vriendinnetje van mij uit Utrecht dat ze ook echt al wel lang moest wachten voor lekkage's en dergelijke. Weet niet of het inmiddels in orde is, maar zo tussen de schimmel leven is nou niet echt zo gezond.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Nieuwe combiketel plus installatie/leidingwerk aanleggen en arbeid kost bij de gemiddelde installateur tussen de 2.000 en 3.000 Euro. Een nieuwe ketel kost je als consument 1.200-1.600 Euro, voor installateurs is dat 50-70% minder
Pfoeh
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Monteurs van Costers Warmtetechniek bij Delft vervangen met twee man in circa anderhalf uur. Niet alleen bij mij, maar in mijn hele (voormalige) flat. Ik heb er als lid van de bewonerscommissie bovenop gestaan.

Ze hebben van gisteren 13:00 uur tot 18:00 uur gewerkt en dan vanmorgen vanaf 8:00 uur en ze zijn geloof ik nu nog bezig
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Geen idee hoe dat hier allemaal zit! En ook geen verstand van rookgasafvoer. Daarstraks kwam er wel een boel rook door het kelderraam..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, wat ik bedoel is dat de oude ketel zo economisch mogelijk is opgehangen (rechte pijp eruit omhoog, dat is het) en dat de nieuwe ketel zo kan worden opgehangen dat je alleen maar een nieuw recht stuk nodig hebt. Zelfs ik kan dat in een paar minuten op maat maken ;p

Maar goed, punt is dus dat het sterk afhankelijk is van de situatie/plaatsing van je cv-ketel, Mieke
Niet zo gunstig dus blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, totaal niet, want ik woon in een huurhuis, dus de eigenaar zorgt voor al dat soort zaken.
En als er iets mis is, staat er in de regel binnen een uur iemand op de stoep.
Wat dat aangaat, kan er weinig misgaan.

Tegen de tijd dat we een huis kopen, ga ik me daar meer in verdiepen.
Hoewel het volgens mij altijd wel zo is, dat als je huurt, je in wezen geld vernietigd. En meer kwijt bent dan bij aanschaf.
Dat zeggen ze wel ja, dat je beter kunt kopen dan kunt huren. Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen om dat soort zorgen niet te hebben. En het voordeel van huren is dat je gemakkelijk kunt verhuizen, mocht je ergens anders willen gaan wonen of iets in die richting
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:43
Verwijderd
Daarbij huren we dit appartement, mede gezien de locatie en de tuin, aan een bijna krankzinnige prijs
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:44
Verwijderd
Even aan het monologen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:45
WolterB
WolterB is offline
Mag best hoor
Oud 05-02-2016, 10:46
Verwijderd
Dat is lief, dankjewel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:50
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze hebben van gisteren 13:00 uur tot 18:00 uur gewerkt en dan vanmorgen vanaf 8:00 uur en ze zijn geloof ik nu nog bezig
Een (of mijn) woningbouwcorporatie is natuurlijk heel erg op de penning wat dit betreft en kan met een paar honderd ketels vervangen per jaar als klant ook wel eisen dat ze heeeeeeeeeel snel werken

Maar ik kan me voorstellen dat het in jouw huis meer werk is met dat brakke gedoe in je kelder ;p
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:50
Miekje*
Miekje* is offline
Miekepiekemonologen
Oud 05-02-2016, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Een (of mijn) woningbouwcorporatie is natuurlijk heel erg op de penning wat dit betreft en kan met een paar honderd ketels vervangen per jaar als klant ook wel eisen dat ze heeeeeeeeeel snel werken

Maar ik kan me voorstellen dat het in jouw huis meer werk is met dat brakke gedoe in je kelder ;p
Ahja, dat zal wel zijn ja!

Haha ja De vorige bovenbuurjongen heeft ook nog eens de halve kelder volgeplemt met treinbielzen enzo. En aan de andere kant ligt nog rommel van de vorige bewoonster. Onze fietsen kunnen nog maar net naar binnen dus ze moesten zich waarschijnlijk ook nog wel een weg banen met dat gerief
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Miekepiekemonologen
Lief Miekje! Ik ga je vandaag terugschrijven! Dankjewel voor je lieve briefje met de lieve babyplantjes. Ik denk wel dat ik niet zo'n goede plantenverzorger ben; ik heb ze redelijk laat uit in de brievenbus ontdekt en toen in de aarde gezet, maar ik denk dat het toch niet de juiste aarde was uit de tuin, want de onderkanten zijn nu een beetje bruin en ze hangen wat slap Alhoewel het zou kunnen dat er eentje is van de drie die het overleefd.. ik hoop het!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lief Miekje! Ik ga je vandaag terugschrijven! Dankjewel voor je lieve briefje met de lieve babyplantjes. Ik denk wel dat ik niet zo'n goede plantenverzorger ben; ik heb ze redelijk laat uit in de brievenbus ontdekt en toen in de aarde gezet, maar ik denk dat het toch niet de juiste aarde was uit de tuin, want de onderkanten zijn nu een beetje bruin en ze hangen wat slap Alhoewel het zou kunnen dat er eentje is van de drie die het overleefd.. ik hoop het!
Oh Nouja, zie maar wat het wordt met de baby's. Ik vond het alleen al leuk om te schrijven
Oud 05-02-2016, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Oh Nouja, zie maar wat het wordt met de baby's. Ik vond het alleen al leuk om te schrijven
Ja, ik hoop dat ze het toch wat overleven. Kan een calathea trouwens slecht tegen koude? Hij heeft opgerolde blaadjes. Dat heeft hij normaal niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:18
Verwijderd
En is het normaal dat er stoom/rook uit het kelderraampje komt bij de ketel?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En is het normaal dat er stoom/rook uit het kelderraampje komt bij de ketel?
Zo lang dat buiten is?
feniks
feniks is offline
Als hij aanstaat, wel. Dat is de afvoer...
Met citaat reageren
Verwijderd
ah oke! fjoew!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik denk het niet.
Oud 05-02-2016, 11:29
Axel11
Axel11 is offline
Mieke, je moet direct de brandweer bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:29
Axel11
Axel11 is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:33
Verwijderd
Ik heb dit dus bij de vorige ketel nooit gezien ..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 14:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, ik hoop dat ze het toch wat overleven. Kan een calathea trouwens slecht tegen koude? Hij heeft opgerolde blaadjes. Dat heeft hij normaal niet zoveel.
Calathea is een tropische plant, dus grote kans dat hij de kou niet zo leuk vindt!
Reageren

Regels voor berichten