De carbu van een normale scoot is op zich niet erg ingewikkeld, je moet gewoon ff logisch bekijken waar de slangetjes weg komen, en welke stelschroefjes daar bij horen.
Over het algemeen komt de lucht niet via een slangetje, maar via een kunstof buis. De schroefjes van benzine en olie kan je beter afblijven, over het algemeen is dat het probleem niet. Stationair toerental is een stelschroefje waar geen slangetje heen loopt.. als het goed is is dat er maar een, zommige scooters hebben echter nog een schroefje voor de choke.
Bij startproblemen moet je je wel realiseren dat er veeeeel meer dingen aan de hand kunnen zijn. Het HOEFT de carb dus helemaal niet te zijn..
Ga anders eerst maar een beetje met de luchtschroef en de stationair schroef ouwehoeren, en onthou daarbij de stand waarin deze eerst stond (ERG belangrijk

) Dit kan je trouwens het beste als volgt doen: zet de scoot op de standaard, en speel steeds een beetje met het gas. Stel daarbij het schroefje totdat je denkt dat ie mooi loopt. Ga dan een rondje rijden (ook ff op top) en kijk of ie goed is. Zo niet -> try again
Maarrehh.. ff ter info: start ie moeilijk of helemaal niet, en startte ie opeens niet meer of had ie al langer problemen? Wat5 heeft ie er trouwens precies aan veranderd??Begrenzer is trouwens de beste manier om je CDI-unit goed te verneuken, dus das een erg groot nadeel van een electronische begrenzer.. (als ie helemaal niks meer doet, kan het de cdi dus zijn)
Genesis