Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2016, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie me dan effe helpen?
Ik geef beeldende vakken, maar je kunt het altijd proberen
Advertentie
Oud 31-05-2016, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een 1 gekregen omdat ik iets niet heb gemaakt
HOE kan ik ervoor zorgen dat ik het toch nog mag maken en inleveren?

Alsjeblieft?
Waarom heb je het niet gemaakt?
Oud 31-05-2016, 11:11
Verwijderd
Ik heb zo een tentamen en de stof was op zich wel oké en nu zie ik het proeftentamen en WTF
Oud 31-05-2016, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je het niet gemaakt?
Was een veel te grote en saaie opdracht
Oud 31-05-2016, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Uhuh, lekker je doelen bijstellen naar eigenlijk helemaal niks Ik ken het.

En nou ja, ik werk nu met kinderen (ook speciaal onderwijs), gemotiveerde pubers en volwassenen en vanaf volgend jaar ook senioren, dat vind ik wel even doelgroepen genoeg Dan mag ik de ongemotiveerde pubers best even links laten liggen. Ik ken genoeg collega's die veel beter met die doelgroep zijn dan ik.
Ja en een algehele trend van 'je diploma is echt zo nutteloos' helpt de positieve leersfeer ook niet echt mee.

Wel leuk! Haha. Ik denk niet dat ik zo goed ben met deze doelgroep. Maar het is in ieder geval wel een goede ervaring!
Oud 31-05-2016, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Was een veel te grote en saaie opdracht
Hoe groot was het en waarom vond je het saai? Welk vak?
Oud 31-05-2016, 11:13
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Haha ahw! Welk niveau geef jij les? Ik merk dat ik vooral met de ouderejaars beter om kan. Die zijn vaak wat begripvoller en kunnen wat meer. Die zesde klas van maandag vind ik eigenlijk nog wel oke. Morgen heb ik een vijfde en zesde groep samen en dat is normaal een hele lieve klas, maar nemen mij totaal niet serieus omdat ik maar een interim ben en als ik dan iets aanreik is het ; 'ja maar mevrouw..... vindt dat juist heel mooi dus ik doe dat zo.' En donderdag is het leukste, dat zijn zevendejaars en dan kan ik daar echt grafiek aan geven
Ik heb twee havo brugklassen en twee mavo 2. Leerlingen zijn tussen de 12 en 16 jaar.
Ik kan ook beter met oudere leerlingen hoor Ik heb ik op het mbo lesgegeven en dat vond ik ook heel leuk. Al heb ik wel gemerkt dat jongere leerlingen (brugklassen) makkelijker te motiveren zijn, want die willen doorgaans graag gezien en gewaardeerd worden door hun leraar
Citaat:
Haha Bij mij vroegen ze of ik uit Rotterdam kwam. Toen ik vroeg 'waarom? heb ik zo'n accent?' was het; 'Nee dat is de standaardvraag bij Nederlanders.' En ik; 'aaah oke!' en toen een andere leerling: 'Komt u uit eindhoven?' en toen trok ik daar een gezicht bij van 'brrr Eindhoven' en zei ik 'Nee, natuurlijk niet!' en toen vonden ze dat ook heel grappig
Ik geef les in een buitengemeente van Rotterdam en moet echt op mijn accent letten. Mijn leerlingen zijn ook allemaal van die Rotterdammertjes.
Oud 31-05-2016, 11:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja! En ik denk dat het ook wel leuk is te zien wat hen bezig houdt en of ze andere dingen aangereikt krijgen dan jij destijds. Of valt dat mee?
Precies. Ik ben natuurlijk zelf nog maar krap 2 jaar klaar, dus veel verschil is er niet. Ik geloof dat je 5 jaar je eigen praktijk moet hebben voor je aios krijgt, dus dat gaat nog wel even duren. Misschien dat het eerder kan omdat ik nu al in die praktijk werk.
Maar het is wel leuk, dingen veranderen toch en het houd je meer scherp. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om dingen te vertellen en uit te leggen.
Oud 31-05-2016, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Hoe groot was het en waarom vond je het saai? Welk vak?
Aardrijkskunde. Ik weet de precieze opdracht niet uit m'n hoofd maar je moest allemaal dingen opzoeken over stroom van rivieren en droogte en zout en weet ik veel. Met Google earth enzo. Dat boeit me echt totaal niet, maar ik mag geen 1 hebben want dan zakt m'n gemiddelde
Oud 31-05-2016, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Precies. Ik ben natuurlijk zelf nog maar krap 2 jaar klaar, dus veel verschil is er niet. Ik geloof dat je 5 jaar je eigen praktijk moet hebben voor je aios krijgt, dus dat gaat nog wel even duren. Misschien dat het eerder kan omdat ik nu al in die praktijk werk.
Maar het is wel leuk, dingen veranderen toch en het houd je meer scherp. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om dingen te vertellen en uit te leggen.
Omdat de praktijk wel al langer bestaat? Maar lijkt me inderdaad wel iets tofs
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb een 1 gekregen omdat ik iets niet heb gemaakt
HOE kan ik ervoor zorgen dat ik het toch nog mag maken en inleveren?

Alsjeblieft?
Aardig zijn tegen je docent, goed opletten in de les, antwoord geven als de leraar een vraag stelt aan de klas, etc. Maar ik denk dat het voor deze opdracht al te laat is
Abby.
Abby. is offline
Ik heb gelukkig niet heel erg een accent. Ik kom er in elk geval mee weg in zowel Gelderland, als Brabant, als Noord- en Zuid-Holland
Verwijderd
Citaat:
Aardrijkskunde. Ik weet de precieze opdracht niet uit m'n hoofd maar je moest allemaal dingen opzoeken over stroom van rivieren en droogte en zout en weet ik veel. Met Google earth enzo. Dat boeit me echt totaal niet, maar ik mag geen 1 hebben want dan zakt m'n gemiddelde
Soms moet je dingen doen die je niet boeiend vindt om de dingen die je wel boeiend vindt te kunnen doen enzo
Oud 31-05-2016, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Aardig zijn tegen je docent, goed opletten in de les, antwoord geven als de leraar een vraag stelt aan de klas, etc. Maar ik denk dat het voor deze opdracht al te laat is
Dit ja!
Oud 31-05-2016, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gelukkig niet heel erg een accent. Ik kom er in elk geval mee weg in zowel Gelderland, als Brabant, als Noord- en Zuid-Holland
Bofkont
Oud 31-05-2016, 11:20
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Soms moet je dingen doen die je niet boeiend vindt om de dingen die je wel boeiend vindt te kunnen doen enzo
Nathan wil dit niet snappen, heb ik al vaker gemerkt Bij alles is het "waarom moet ik dit weten/leren?"
Oud 31-05-2016, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Ja dat heb ik nu dus niet gedaan. Is er niet gewoon een manier hoe ik hem kan ompraten? Hoe werkt dat bij jullie?
Oud 31-05-2016, 11:23
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja dat heb ik nu dus niet gedaan. Is er niet gewoon een manier hoe ik hem kan ompraten? Hoe werkt dat bij jullie?
Wat denk je zelf?
Verwijderd
Citaat:
Nathan wil dit niet snappen, heb ik al vaker gemerkt Bij alles is het "waarom moet ik dit weten/leren?"
In mijn klassen denken ze ook zo ja en als je dat dan uitlegt valt het kwartje nog altijd niet
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Probeer janken

Verwijderd
Citaat:
Dat is toch zo. Ik heb geen ak nodig voor fissa's op Ibiza
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Omdat de praktijk wel al langer bestaat? Maar lijkt me inderdaad wel iets tofs
Ik ben van plan om volgend jaar de praktijk van mijn vader over te nemen en sinds ik klaar ben werk ik daar 1,5 dag vast. Dus ik ken de praktijk al een beetje en langzaam verteld mijn vader steeds meer over de taken die er nog bij komen als praktijk houder. De regel van 5 jaar is omdat je met een overname er eerst zelf aan moet wennen, het veel meer is dan alleen je spreekuur. Dan gaan ze ervan uit dat je nog niet de tijd hebt om opleidingen erbij te doen.
Verwijderd
Citaat:
Niet dus. Je moet je eigen verantwoordelijkheid leren nemen.
Oud 31-05-2016, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Probeer janken

Verwijderd
Hier zitten toch leraren! Geef me de gouden tip please
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lekker naar een eiland waarvan je niet weet waar het ligt
Oud 31-05-2016, 11:25
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Maar wel geld om die fissa's op Ibiza van te betalen
Verwijderd
Citaat:
Lekker naar een eiland waarvan je niet weet waar het ligt
Neeeeee
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Bij mij werkte het zo dat ik geen klote deed op de middelbare school en dat ik nooit een diploma heb gehaald en nu op m'n (bijna)31ste een kutleven heb.
Doe je best op school, Nathan. Geloof me.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van plan om volgend jaar de praktijk van mijn vader over te nemen en sinds ik klaar ben werk ik daar 1,5 dag vast. Dus ik ken de praktijk al een beetje en langzaam verteld mijn vader steeds meer over de taken die er nog bij komen als praktijk houder. De regel van 5 jaar is omdat je met een overname er eerst zelf aan moet wennen, het veel meer is dan alleen je spreekuur. Dan gaan ze ervan uit dat je nog niet de tijd hebt om opleidingen erbij te doen.
ah op die manier. Wat fijn dat je dat zo op die manier met jouw vader kan doen! Het is dan op zich wel logisch als er dan ineens zoveel op je afkomt. Dan begeleid je ook minder intensief omdat je je aandacht moet verdelen, denk ik.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik wil daar werken. Als crew!
Oud 31-05-2016, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Bij mij werkte het zo dat ik geen klote deed op de middelbare school en dat ik nooit een diploma heb gehaald en nu op m'n (bijna)31ste een kutleven heb.
Kun je dat niet nu nog op eigen gelegenheid doen, of is dat lastig?
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Crew op Ibiza? Je verstaat niet eens Engels, man
Oud 31-05-2016, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Ja dat probeer ik ook wel!
Oud 31-05-2016, 11:27
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Kun je dat niet nu nog op eigen gelegenheid doen, of is dat lastig?
Nou ja, ik studeer nog steeds, maar dat gaat ook alles behalve lekker.
(Al heb ik wel een voldoende gehaald voor het film-tentamen)
Oud 31-05-2016, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Crew op Ibiza? Je verstaat niet eens Engels, man
Nou ennn. Dat kan ik leren!
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nou ennn. Dat kan ik leren!
Ja, begin maar eens met leren op school
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ja dat probeer ik ook wel!
'Ik vond de opdracht saai en te lang' klinkt niet echt of je 't probeert ey.
Verwijderd
Ah! Wat studeer je? Het is denk ik ook heel lastig om (veel?) werken en studeren te combineren.
Oud 31-05-2016, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Oud 31-05-2016, 11:29
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ah op die manier. Wat fijn dat je dat zo op die manier met jouw vader kan doen! Het is dan op zich wel logisch als er dan ineens zoveel op je afkomt. Dan begeleid je ook minder intensief omdat je je aandacht moet verdelen, denk ik.
Zeker, het is ideaal op deze manier. Ik kan nu echt gebruik maken van zijn ervaring en hij leert van mij de nieuwe dingen.
Daarom stellen ze die regel. Maar goed, ik rol er langzamer in, dus met een beetje geluk kan het al iets eerder.
Maar eerst moet het rond zijn, dan de praktijk verhuizen en dan stabiliseren. Komt goed dus, maar we zijn dan vast ook wat jaartjes verder.
Oud 31-05-2016, 11:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat is leuk tot je 30 bent en ze stellen vast wel wat eisen aan wat je moet kunnen. Vaak heb je toch een papiertje nodig van het een en ander om het te 'bewijzen'.
Oud 31-05-2016, 11:31
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ah! Wat studeer je? Het is denk ik ook heel lastig om (veel?) werken en studeren te combineren.
Engels. Ik werk op zich niet heel veel (3 avonden), maar het sociale aspect vreet bij mij energie. En de psychische problems helpen natuurlijk ook niet mee, maar daar ben ik aan bezig.
Oud 31-05-2016, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Nee.. Ja.

Dat was gewoon één keertje ja
Oud 31-05-2016, 11:32
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nou ja, ik studeer nog steeds, maar dat gaat ook alles behalve lekker.
(Al heb ik wel een voldoende gehaald voor het film-tentamen)
Gefeliciteerd met je voldoende in ieder geval weer een stapje
Oud 31-05-2016, 11:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als ik zie hoe vaak jij straf krijgt, valt er vast wel meer te verbeteren
Oud 31-05-2016, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik daar niet genoeg zelfdicipline voor heb en ik geloof ik niet dat ik daar slim genoeg voor ben.
Tsja zelfdiscipline, maar volgens mij ben je er slim genoeg voor.
Oud 31-05-2016, 11:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nee.. Ja.

Nu maar dealen met de 1 en volgende keer beter.
Oud 31-05-2016, 11:34
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Gefeliciteerd met je voldoende in ieder geval weer een stapje
Yay, dank je voor de positiviteit! Ik had net m'n vader aan de lijn en die zei 'oh, en ga je nou over je andere vakken ook 10 jaar doen?'. Bedankt, pa.

Regels voor berichten