Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2016, 10:08
Verwijderd
Ik ook. Maar nu hoor je er afrikanen over. Daar staat het voor mij compleet los van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2016, 10:08
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Misschien is het wel een nieuw zeelander. Tsss
Groot, dik, lelijk, dom en onderdanig.
Oud 14-07-2016, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Groot, dik, lelijk, dom en onderdanig.
Discriminatie dit
Met citaat reageren
Oud 14-07-2016, 10:22
Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik vraag me trouwens af welke Afrikaanse stammen botten door hun neus zouden hebben/hadden.
Oud 14-07-2016, 10:24
Verwijderd
Ja ik vind het meer een Papoea
Met citaat reageren
Oud 14-07-2016, 10:26
Carn
Carn is offline
wikitaim!

Kannibalisme in Zuid-Amerika is goed gedocumenteerd door de Duitse schrijver Hans Staden en de Franse schrijver-geograaf André Thevet, die in 1555 meereisde met Nicolas Durand de Villegagnon. Deze wilde een Franse kolonie stichten in het huidige Brazilië. De Portugezen hadden toen nog nauwelijks controle over het enorme land. Kannibalisme was er een voortvloeisel van stammentwisten. Krijgsgevangenen werden door de overwinnaars meegenomen en werden weken- of zelfs maandenlang vetgemest en zeer goed behandeld. Ze kregen zelfs een lokale vrouw toegewezen. Uiteindelijk werden ze tijdens grote feestelijkheden geslacht en opgegeten. Thevet beschrijft dat als volgt (vrij vertaald uit zijn boek Les singularités de la France Antarctique uit 1557): "Hoe meer de gevangene de voorbereidingen voor zijn sterven gadeslaat, hoe meer tekenen van blijdschap hij vertoont. Hij wordt dus, goed vastgebonden en gekneveld met touwen van katoen, naar het centrale plein gebracht, vergezeld door 10.000 of 12.000 wilden uit het land, zijn vijanden, alwaar hij na verscheidene ceremonies wordt afgeslacht (doodgeslagen) als een varken. Is de gevangene eenmaal dood dan betoont de vrouw die hem was toegewezen enige rouw. Zodra het lichaam in stukken is nemen ze het bloed ervan en wassen daarmee hun zoontjes om, zoals zij zeggen, hen te harden en om hen erop te wijzen dat zij, als zij zijn opgegroeid, hetzelfde zullen doen met hun vijanden. Waarbij men moet bedenken dat met hen - op hun beurt - hetzelfde zal worden gedaan als zijzelf krijgsgevangen worden gemaakt. Het lichaam, aldus in stukken gesneden en klaargemaakt op hun manier, wordt onder allen verdeeld, ongeacht het aantal, ieder zijn stuk. Wat betreft de ingewanden, gewoonlijk eten de vrouwen die, en het hoofd wordt bewaard om op te hangen aan het eind van een lange stok op hun hutjes, als teken van triomf en overwinning. Zij ontlenen er speciaal plezier aan om dit met de hoofden van Portugezen te doen.
Oud 14-07-2016, 13:37
Verwijderd
Citaat:
zeer racistisch, verzonnen verhaal
racist!!! blanke leugens!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2016, 14:46
Carn
Carn is offline
iez koeltoer
Oud 14-07-2016, 23:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
wikitaim!
wikitaim!

He relied mostly on the accounts of the French sailors to write his most important work, the Singularities of France Antarctique (first published in 1557). It had many coarse errors and extravagant accounts.
Oud 15-07-2016, 09:54
Carn
Carn is offline
Wat interesseert mij dat nou Ik vond het een leuk beeld, van de afgehakte hoofden op stokjes op hutjes.
Oud 15-07-2016, 10:36
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat interesseert mij dat nou Ik vond het een leuk beeld, van de afgehakte hoofden op stokjes op hutjes.
Ik dacht dat je zo enthousiast "wikitaim" riep en een stukje wikipedia citeerde in een topic waarin de historische accuratesse van bepaalde stereotypen werd besproken, omdat je dacht feiten te verkondigen. Dat dacht je trouwens ook.
Oud 15-07-2016, 10:37
Carn
Carn is offline
Ik heb braaf op school geleerd dat Wikipedia geen valide bron is voor gedegen onderzoek; dus ik weet niet waar je die aanname vandaan haalt.
Oud 15-07-2016, 10:41
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb braaf op school geleerd dat Wikipedia geen valide bron is voor gedegen onderzoek; dus ik weet niet waar je die aanname vandaan haalt.
Dat leerde ik ook op de basisschool en middelbare school. Op de universiteit schreven docenten samenvattingen van hun colleges op basis van wikipedia-pagina's
Oud 15-07-2016, 10:43
Carn
Carn is offline
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander op 'zijn best' is qua kennis/onderwijs net na de middelbare school; daarna gaat het hard omlaag
Oud 15-07-2016, 11:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat leerde ik ook op de basisschool en middelbare school. Op de universiteit schreven docenten samenvattingen van hun colleges op basis van wikipedia-pagina's
Informatica-docenten toevallig?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2016, 11:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Informatica-docenten toevallig?

Al is wat er geschreven is in die vakgebieden volgens mij op wikipedia wel redelijk betrouwbaar.
Oud 15-07-2016, 11:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wikipedia is even nauwkeurig als Encyclopedia Britannica.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2016, 11:59
Carn
Carn is offline
-in mijn tijd- kregen we vaak wat bij elkaar gekopieerde + aan elkaar geniete A4tjes; "Ja dat is is ongeveer waar het over gaat; dus dat boek hoef je niet meer te kopen". Alhoewel dat nogal verschilde; ook een paar modules gehad met boeken van 500+ pagina's waar je nog geen 20 pagina's van nodig had. Staat wel lekker interessant in de kast allemaal, dat wel.
Oud 16-07-2016, 09:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wikipedia is zo'n beetje de betrouwbaarste bron die je op internet kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2016, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 17-07-2016, 23:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou zegt dat wel weinig, maar inderdaad.
Oud 18-07-2016, 01:06
Verwijderd
omg lorelei
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten