Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2016, 18:26
Miekje*
Miekje* is offline
En die zetten ze op fb? Ok...
Oud 15-09-2016, 18:38
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Vreemde culturele dingen: een kennis van mij (oudere dame) is overleden en in haar omgeving is het blijkbaar oké om foto's te maken van overleden mensen. Dus nu scroll ik steeds langs levenloze foto's van deze levenloze dame op mijn Facebook-tijdlijn. Heel bizar...
Oud 15-09-2016, 18:42
Elin3
Elin3 is offline
In die cultuur blijkbaar heel normaal. Zo werd er een tijdje terug ook een foto gepost van een te vroeg geboren dood kindje. Een foto maken zou echt niet in me opkomen in zo'n situatie
Oud 15-09-2016, 18:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
Nouja, iedereen verwerkt verlies op een eigen manier, zullen we maar zeggen.
Oud 15-09-2016, 19:04
Verwijderd
Citaat:
In die cultuur blijkbaar heel normaal. Zo werd er een tijdje terug ook een foto gepost van een te vroeg geboren dood kindje. Een foto maken zou echt niet in me opkomen in zo'n situatie
Bij mijn opa maakte ook iedereen foto's. Eigenlijk vind ik dat pokkegaaf omdat je juist aan dit soort gelegenheden (net als reclame) en foto's daarvan, heel veel informatie kan halen later.
Oud 15-09-2016, 19:10
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat voor informatie?
Oud 15-09-2016, 19:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn oudoom had wel foto's van mijn overleden oudtante (zijn vrouw) liggend in de kist en dat vond ik altijd al naar.
Oud 15-09-2016, 19:19
Verwijderd
Over gebruiken en situaties uit die tijd. Ik ben naar een tentoonstelling met foto's van dode mensen door de jaren heen geweest in New York, was echt heel boeiend.
Oud 15-09-2016, 19:35
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Over gebruiken en situaties uit die tijd. Ik ben naar een tentoonstelling met foto's van dode mensen door de jaren heen geweest in New York, was echt heel boeiend.
In die context is het inderdaad wel interessant. Maar ik denk dat ik dan toch liever foto's zien van onbekenden op zo'n tentoonstelling, dan foto's van een bekende zomaar op Facebook tegenkomen.
Oud 15-09-2016, 19:46
Verwijderd
http://www.jefdejager.nl/dood.php <3
Oud 15-09-2016, 19:58
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat vind je zo interessant aan het onderwerp, deadlock?
Oud 15-09-2016, 20:02
Verwijderd
Ik vind de dood heel fascinerend in het algemeen.
Oud 15-09-2016, 20:19
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja, maar waarom?
Oud 15-09-2016, 20:19
Dekaloog
Dekaloog is offline
Gewoon nieuwsgierigheid, ik vind 't niet per se raar. Maar je lijkt er bijzondere interesse in te hebben, ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is.
Oud 15-09-2016, 20:35
Verwijderd
Ik vind de dood ook heel fascinerend Ik weet niet zo goed waarom - ik ben er ook nog niet helemaal achter of ik de dood heel interessant vind, of dat ik het stervensproces bijzonder vind om mee te maken - dat zijn wel twee verschillende dingen. Misschien wel allebei. Ik heb het stervensproces een paar keer meegemaakt en vond dat daar wel een bepaalde rust of kalmte van uit ging ofzo. Misschien wel sereniteit....? Ik ga er nog even over nadenken
Oud 15-09-2016, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar waarom?
Ik weet 't niet!
Oud 15-09-2016, 22:31
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind de post mortem foto's van 100+ jaar geleden wel een heel bijzonder fenomeen. Waarom doen we dat gewoon niet Veel leuker als herinnering dan dooien in kisten.
Oud 15-09-2016, 23:00
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind de post mortem foto's van 100+ jaar geleden wel een heel bijzonder fenomeen. Waarom doen we dat gewoon niet Veel leuker als herinnering dan dooien in kisten.
Die foto's zijn zo bizar!
Oud 16-09-2016, 09:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
UWV: THE FINAL FRONTIER

Het is opgelost. Er is contact geweest met de afdeling WW en er is een correctiebetaling onderweg sinds eergisteren geen idee waarom die ene van het contactcenter dat niet kon, maar goed, voor nu is het fijn en ik hoop nu geen gezeik meer met het UWV
Oud 16-09-2016, 09:16
Elin3
Elin3 is offline
Wat fijn dat het opgelost is LP!
Oud 16-09-2016, 09:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het staat zelfs al op mijn rekening! Waar een bezwaarschrift allemaal niet goed voor is
Oud 16-09-2016, 11:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ben ook heel gek op die foto's! Of nuja, gefascineerd erdoor.
Oud 16-09-2016, 13:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil mijn inkomen aanpassen voor mijn toeslagen, maar moet ik mijn vakantiegeld erbij tellen? Want dan zou ik dit jaar meer verdienen dan vorig jaar. Lijkt me sterk, ik zit vanaf augustus in de WW en dat is echt stukken minder dan ik vorig jaar per maand verdiende. Kan nooit kloppen.
Oud 16-09-2016, 14:13
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
je vakantiegeld is een ingehouden percentage van je loon, dus ja.
Oud 16-09-2016, 14:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oke, nou dan vind ik het vreemd, maar dan ga ik het wel invullen, want ik moet dit jaar alweer terug betalen.
Oud 18-09-2016, 03:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
OMG MENSEN ik kom er net achter dat die Amy en Sammy van Amy's Baking Company van Kitchen Nightmares bij Dr Phil zijn geweest
Oud 18-09-2016, 07:42
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Als het maar beweegt he, dan kijk jij ernaar
Oud 18-09-2016, 11:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg als je dat zegt, heb je het duidelijk niet gezien die mensen sporen echt niet joh. Agressief en gestoord. De hele aflevering van Kitchen Nightmares staat op yt
Oud 18-09-2016, 14:16
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ja ik herinner me het vaag dat zij in het "nieuws" kwam door haar onbeschofte reactie op een review, of zoiets.
Oud 18-09-2016, 19:25
Dekaloog
Dekaloog is offline
Die aflevering met haar is wel echt de allerbeste aflevering van Kitchen Nightmares. Gouden stukje reality-tv.
Oud 18-09-2016, 19:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, dat vind ik dus ook maar ik vind Kitchen Nightmares (en vrijwel alles met Gordon) ook gewoon leuk om te kijken. Enige kookprogramma's waardoor ik me niet wil verhangen.
Oud 18-09-2016, 19:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarschijnlijk omdat het niet echt kookprogramma's zijn. Ik vind bijvoorbeeld Tabatha takes over ook leuk
Oud 18-09-2016, 20:30
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
nou ik wil mezelf ook niet verhangen bij heel holland bakt hoor.
Oud 18-09-2016, 21:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat heb ik nog nooit gezien. Weet alleen dat het met Martine is/was. Maar ik heb wel genoeg kookshows gezien
Oud 19-09-2016, 11:13
Carn
Carn is offline
Doug Stanhope heeft wel een leuk stukje over foto's van dode mensen
Oud 19-09-2016, 14:28
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
mr soija naamzoek, eerste aflevering Project Runway al gezien?
Oud 20-09-2016, 12:13
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Onze bohemiéne.

Hoi Snebbel! Leuk dat je er weer bent! Hier gaat het goed. Ik ben laatst voor het eerst geïnterviewd door een tijdschrift, dat was leuk.
Vertel! Welk tijdschrift? Welk onderwerp?

Citaat:
Snebbel

Met mij gaat het goed! Ik heb vandaag in de dierentuin gelopen met mijn leerlingen. Dat was erg warm, maar verder wel leuk. Hoe is het met jou?

Wow
Juf Mieke Met mij gaat het goed! Ik werk tegenwoordig (leer-werktraject). Grote mensen dingen en eng en zo, maar wel heel tof
Oud 20-09-2016, 12:19
Verwijderd
Wat leuk, wat doe je voor werk Snebbel?
Oud 20-09-2016, 17:24
Holland Oates
Holland Oates is offline
Goed bezig, Snebbel! Gaat het werken een beetje met al je toestanden?
Oud 20-09-2016, 17:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe gaat het nu dan met de pred, Snebbel?
Oud 20-09-2016, 20:11
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Hallo Schnebbi!
Oud 21-09-2016, 00:11
ecnelis
ecnelis is offline
Ik was met delieveman naar duitsland en het was zo extreem leuk en gaaf en vertrouwd en nieuw tegelijk dat ik nu bij terugkeer helemaal melancholiek ben :x
Oud 21-09-2016, 00:12
Holland Oates
Holland Oates is offline
Awww. <3
Waar in Duitsland zijn jullie geweest?
Oud 21-09-2016, 00:16
ecnelis
ecnelis is offline
Familiebezoek in keulen en heidelberg
Oud 21-09-2016, 00:39
Holland Oates
Holland Oates is offline
Heidelberg!!! M'n bff woont daar, dus ben er ook al een aantal keer geweest. Super mooie stad. Romantisch ook.
Oud 21-09-2016, 00:40
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Wat leuk, wat doe je voor werk Snebbel?
Ik werk als begeleider met ervarinsdeskundigheid op een afdeling.

Citaat:
Goed bezig, Snebbel! Gaat het werken een beetje met al je toestanden?
Tot nu toe gaat het wel! Ben pas twee weken bezig hoor Of ja, vorig jaar stage gelopen op een andere plek, maar nu voor het eerst mijn eigen centjes aan het verdienen. Eerste week heb ik de dagen dat ik niet werkte alleen maar in bed gelegen, maar dat is vooral omdat alles nieuw en spannend is enzo. Tweede week ging al een stuk beter. En ik draai minder uren dan zou moeten, moet dus iets langer doorgaan voordat ik mijn papiertje heb. Maar weet steeds beter wanneer ik op moet gaan passen en wat ik kan doen om het tij te keren.
Hoe is het nu met jou? Je hebt een pittige tijd (gehad?) toch?

Citaat:
Hoe gaat het nu dan met de pred, Snebbel?
Daar ben ik inmiddels al zo'n drie jaar vanaf Slik nog wel andere medicijnen om mijn immuunsysteem te onderdrukken. Die gaan we ook nog wel een keer proberen te stoppen, maar ik heb gezegd dat ik eerst mijn opleiding wil afronden. Hoe is het nu met jouw gezondheid?

Citaat:
Hallo Schnebbi!
Hai!
Oud 21-09-2016, 00:46
Dekaloog
Dekaloog is offline
Snebbeltje!
Oud 21-09-2016, 00:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi Snebbel!

En ecneel, Keulen ben je in de Dom geweest?
Oud 21-09-2016, 01:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Tot nu toe gaat het wel! Ben pas twee weken bezig hoor Of ja, vorig jaar stage gelopen op een andere plek, maar nu voor het eerst mijn eigen centjes aan het verdienen. Eerste week heb ik de dagen dat ik niet werkte alleen maar in bed gelegen, maar dat is vooral omdat alles nieuw en spannend is enzo. Tweede week ging al een stuk beter. En ik draai minder uren dan zou moeten, moet dus iets langer doorgaan voordat ik mijn papiertje heb. Maar weet steeds beter wanneer ik op moet gaan passen en wat ik kan doen om het tij te keren.
Hoe is het nu met jou? Je hebt een pittige tijd (gehad?) toch?
Goed om te horen dat het nu al beter gaat en dat je weet waar je grenzen liggen. Echt heel tof.

Met mij gaat 't wel. Ik weet niet precies waar je aan refereert met 'pittige tijd', maar m'n leven is af en toe wel een zure bom ja.
Heb medicijnen die okee werken (ben minder angstig, vrienden vinden me vrolijker en ik ben zo'n 15 kilo afgevallen, ook niet vervelend) en elke week therapie. En allerlei onderzoeken waar ik hopelijk gauw de uitslag van hoor. Studie is sinds vorige week ook weer bezig en daar krijg ik nu wat hulp bij vd studiecoordinator, dus dat is ook wel fijn. Fingers crossed dat dat goed komt.
Oh, en ik heb komende maandag m'n allereerste date ooit, en ik knijp 'm. (Zie hoi-topic)
Oud 21-09-2016, 15:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zit een dude op YT te kijken die 100 Carolina Reapers gaat eten. Dan spoor je dus echt niet.

Regels voor berichten