Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2016, 08:04
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Hoi iedereen ,
Ik heb sinds een paar maand dat mijn zin in seks weg is en ik zit hier behoorlijk mee. Ik heb geen zin meer in seks en kan er uberhaupt nauwelijks meer aan denken, terwijl het voorheen haast mn grootste hobby was
Zou dit misschien aan het feit dat ik een hormoonspiraaltje heb kunnen liggen? ik heb hem al iets langer dan een jaar. Weet iemand dit? Gr. Anoniempje288
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 08:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Anticonceptiehormonen kunnen je seksdrift gigantisch kelderen! Andere factoren kunnen dat ook, maar als je denkt dat het aan je spiraaltje ligt is het wellicht een idee hem te vervangen door een hormoonvrije kopervariant? Want wat heb je aan dat spiraaltje als je daarna geen seks meer wil
Ik heb zelf ook een koperspiraal. Voorheen heb ik hormonale middelen geprobeerd en die maakten mijn zin in seks ook veel minder.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 08:40
bikinigek
bikinigek is offline
Hormonen zijn echt wel eng
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 11:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is zeker een mogelijkheid! En met deze "generatie" hormoonspiraaltjes schijnt dat vaker voor te komen dan met de vorige.
Oud 15-12-2016, 15:54
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Ik zou wel een hormoonvrije willen, ik heb echter gehoord dat je hierdoor hele heftige en lange menstruaties krijgt. Hier zit ik niet echt op te wachten aangezien die van mezelf al best heftig zijn. Ook met dit spiraaltje wat ik nu heb heb ik ongeveer een half jaar lang een beetje gebloed, wat behoorlijk irritant was. Het hormoonspiraaltje was haast de laatste optie eigenlijk, ik heb meerdere pillen en de ring geprobeerd maar daar krijg ik allemaal stemmingswisselingen van. Van het spiraaltje ook, sterker nog ik heb het idee dat ik depressief begin te worden. Ik vind het alleen moeilijk om te bepalen of dit dus door de spiraal komt of door andere dingen, maar ik kan me herinneren dat ik deze problemen vroeger niet had. Ik wil er wel vanaf maar dan vind ik het sws te riskant om seks te hebben en condooms zijn stom, maarja ik wil wel graag goed in m'n vel zitten...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 16:09
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben ook erg gevoelig voor hormonen en heb daarom ook een koperspiraaltje genomen. Voordat ik dat deed heb ik veel gelezen over de Mirena en kwam toch nog best vaak verhalen tegen van vrouwen die er depressief van werden, stemmingswisselingen kregen, of wiens libido kelderde. Ik denk dus dat 't best kan dat het aan 't spiraaltje ligt.

Het verschil qua menstruatie valt bij mij wel mee. Ik had vroeger één dag pijn en kon dan zonder pijnstillers, nu heb ik drie dagen pijn en op één ervan neem ik een Advil. Het duurt ook 5-6 dagen in plaats van 4-5, maar ja.

Als je heftig kramp hebt bij je menstruatie kun je kijken of je wellicht endometriose hebt, misschien valt er iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 18:33
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Ik heb ongeveer twee, soms drie dagen pijn en ben het gemiddeld een week als ik niet aan anticonceptie zit, maar denk toch echt dat het koperspiraaltje geen goede oplossing voor mij is. Ik ben al eens naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik endometriose had, maar hij zei waarschijnlijk niet. Ik denk er aan het spiraaltje er uit te halen en gewoon condooms te gebruiken wanneer dit echt nodig is, dat is dan denk ik beter dan nooit meer seks hebben of van seks kunnen genieten. Maarja best moeilijk dit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 19:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij mij werden de menstruaties de eerste vier, vijf maanden heftiger, daarna deden ze weer normaal, niet bijzonder veel pijnlijker. Mijn orgasmes werden in die maanden ook heftiger dus je wordt beloond voor het lijden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 21:12
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Dat klinkt goed! Als ik zeker zou weten dat dat bij mij ook zo zou zijn zou ik er meteen zo een nemen Maar heb je dus zeker weten geen last van stemmingswisselingen en een lager libido met dat ding? Want om eerlijk te zijn dacht ik dat dus eerst ook bij het hormoonspiraaltje, omdat ze zeggen dat er veel minder hormonen in zitten enzo. Ik wil gewoon m'n oude ik terug
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 22:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou 'm eruit laten halen en 't een tijdje zonder hormonen doen, dan heb je je nullijn weer terug. Kun je daarna nog kijken of je het koperspiraaltje wil. Maar als je al een halfjaar bloedde van het hormoonspiraaltje dan is het misschien geen realistische optie. Misschien kun je ernaar vragen bij je gynaecoloog?

Ik heb er verder geen psychologische bijwerkingen van.

En qua seks met condoom - ik zou me niet blindstaren op wat je niet wil/kan. Er zijn een hoop manieren waarop je contact kunt maken of plezier kunt hebben met je partner, ook zonder vaginale penetratie met een penis. Er zijn koppels die 't alleen anaal doen, mannen die een erectiestoornis hebben maar toch 'n heel wild seksleven onderhouden, vrouwen die zweren bij tantra of BDSM, er bestaan onderdanige mannen die je best zouden kunnen neuken met een voorbinddildo, en dan heb ik 't nu alleen nog over handelingen - niet over de mentale klik die je kunt hebben, die via pure veiligheid en verbondenheid alles zó sexy maakt dat je van een vingerknip zou kunnen klaarkomen.

Geneukt worden is heel lekker maar niet de heilige graal van seks.

Laatst gewijzigd op 15-12-2016 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 22:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat klinkt goed! Als ik zeker zou weten dat dat bij mij ook zo zou zijn zou ik er meteen zo een nemen Maar heb je dus zeker weten geen last van stemmingswisselingen en een lager libido met dat ding? Want om eerlijk te zijn dacht ik dat dus eerst ook bij het hormoonspiraaltje, omdat ze zeggen dat er veel minder hormonen in zitten enzo. Ik wil gewoon m'n oude ik terug
helemaal niet, buiten de normale stemmingen die bij mijn cyclus komen kijken. Het is net als het zonder voorbehoedsmiddelen was.
En verder wat paranoïde zegt!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 22:57
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Bedankt voor de goede raad trouwens en fizzle-fluffy dat klinkt in mijn oren perfect! Dekaloog dat is allemaal ook zeker waar, ik zal hier ook over na denken en sowieso moet ik ook gewoon vaker mondwerk en handwerk doen. Ik heb dit echter eerder ook gedaan (alleen condoom), en toen was het condoom wanneer ik wel seks had een paar keer gescheurd, plus door het feit dat mijn huidige partner het meest van penetratie houdt is dit ook niet echt de beste optie. Ook zou het wel ideaal zijn dat wanneer ik mijn spiraal eruit zou laten halen dat de nieuwe er meteen in kan. Ik denk er even een paar dagen/weken overna en lees wel veel reviews, bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten