Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2016, 20:59
meisje14xiris
meisje14xiris is offline
ik ben iris een meisje van 14 en waarscheinlijk zwanger

alleen ik zit mer een paar dingen
1 ik zou nu 4 weken zwanger moeten zijn maar de test zegt negatief maar ik heb gelezen dat sommige vrouwen pas na 6 weken een positieve test hebben

2 als ik zwanger zou zijn NO WAY dat ik een abortus doe mijn moeder dwingt me ertoe maar ik vind. abortus = moord dus dat zou ik never doen maar mijn moeder heeft nu gezegt dat als ik het hou dat ik dan uit huis moet maar verder kan ik nergens terecht

3 ik heb veel van de symptomen maar niet allemaal maar ik heb wel onveilige seks gehad met {nu mijn ex}

hebben meerdere dit van jullie mee gemaakt die het hebben gehouden en hoe ging het dan met school en thuis enzo
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 21:08
Elin3
Elin3 is offline
Wanneer heb je deze test gedaan? Heb je een MAP genomen binnen 72 uur na de onveilige seks?

Bedenk heel goed wat je doet wanneer je zwanger blijkt te zijn. Bespreek je zorgen bijvoorbeeld eens met je huisarts. Ik ben zelf ook absoluut geen fan van abortus, maar als het kindje dan toch geboren wordt, dan moet jij het wel iets te bieden hebben. Je bent 14 en daarmee dus nog leerplichtig, je woont bij je ouders en bent waarschijnlijk financieel ook niet in staat om voor een kindje te zorgen.
Oud 11-12-2016, 21:53
Pluis
Pluis is offline
Hoezo je zou nu 4 weken zwanger moeten zijn? Bedoel je dat je nu ongesteld moet worden of ben je al 4 weken te laat? Je kunt pas een test doen als je te laat bent, en als hij dan negatief is en een week later ook, ben je echt niet zwanger. Dus laat eerst maar eens uitzoeken bij de huisarts of je wel echt zwanger bent.
Oud 18-12-2016, 21:46
Pluisbal
Pluisbal is offline
Ik geloof niks van dit verhaal...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Wanneer heb je deze test gedaan? Heb je een MAP genomen binnen 72 uur na de onveilige seks?

Bedenk heel goed wat je doet wanneer je zwanger blijkt te zijn. Bespreek je zorgen bijvoorbeeld eens met je huisarts. Ik ben zelf ook absoluut geen fan van abortus, maar als het kindje dan toch geboren wordt, dan moet jij het wel iets te bieden hebben. Je bent 14 en daarmee dus nog leerplichtig, je woont bij je ouders en bent waarschijnlijk financieel ook niet in staat om voor een kindje te zorgen.
Duuuuuudeeeee

Deadlock naamzoek een veertienjarige abortus afraden
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 07:31
Verwijderd
Hoi Iris,

Waarschijnlijk ben je niet zwanger. Ga eens naar de huisarts, die kan je wel verder helpen. Als je wel zwanger mocht zijn, is abortus plegen toch echt de beste oplossing. Je bent niet in een positie om goed voor het kind te zorgen, ook al vind je misschien zelf dat je prima voor het kind kan zorgen. Abortus is overigens geen moord. Juridisch niet, maar ook op andere manieren niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 08:37
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Duuuuuudeeeee

Deadlock naamzoek een veertienjarige abortus afraden
Dat is absoluut niet wat ik doe. Ik zeg juist dat, zelfs als je abortus geen prettig idee vind, je het toch moet overwegen omdat het alternatief ook niet fraai is. Dit meisje heeft een kindje op dit moment namelijk niets te bieden en dat gaat binnen 9 maanden niet op magische wijze veranderen. Dat ik geen fan van abortus, maar dat sluit niet uit dat het in sommige situaties toch echt de beste optie is.
TS wil geen abortus en ik kan me het abortus is moord idee best goed voorstellen. Ik wilde haar juist stimuleren om te denken over het alternatief zodat ze beide situaties kan vergelijken in haar overweging. Het kindje houden is namelijk net zo goed negatief, als jij het kind niets te bieden hebt en eigenlijk nog amper voor jezelf kunt zorgen.
Oud 19-12-2016, 08:42
Verwijderd
Dan lees ik het wellicht verkeerd, maar er staat niet letterlijk dat ze toch abortus moet overwegen. Er staat wel letterlijk dat je geen fan bent van abortus. Misschien was het duidelijker geweest als je er van had gemaakt

"Ik ben zelf ook absoluut geen fan van abortus, maar als het kindje dan toch geboren wordt, dan moet jij het wel iets te bieden hebben. Je bent 14 en daarmee dus nog leerplichtig, je woont bij je ouders en bent waarschijnlijk financieel ook niet in staat om voor een kindje te zorgen. Dus is abortus wellicht toch echt een optie"

Of zo. Ik las nu eerst geen fan van abortus en daarna een verhaal vol (terechte) algemeenheden. Ik dacht dat je op adoptie of zo aanstuurde.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 08:49
Elin3
Elin3 is offline
Zelfs met adoptie zou deze 14-jarige met leerplicht nog de gehele zwangerschap moeten meemaken. Ook dat is verre van ideaal.
Oud 19-12-2016, 09:00
Verwijderd
Ja, terecht punt, maar zo las ik het dus niet.

overigens gok ik, maar ik heb er niets over gelezen hoor, dat psychologisch adoptie ook voor meer problemen, of langer voor problemen, kan zorgen dan abortus. Al zal dat ook per persoon verschillen. Bij adoptie weet je dat er een kind van je rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 09:02
Verwijderd
Ik lees het ook als "Als het je dat niet wil dán moet je het kind iets te bieden hebben" eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 10:13
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik lees het ook als "Als het je dat niet wil dán moet je het kind iets te bieden hebben" eigenlijk.
Precies.
Oud 20-12-2016, 23:56
Positive mind
Positive mind is offline
Maar Iris:
Hoe ben je er achter gekomen dat je zwanger bent? Hoe zeker weet je dit?

Ben je al langs je huisarts geweest? Dit is sowieso belangrijk om te doen: hij of zij kan bevestigen dat(/of) je zwanger bent en kan je hiermee verder helpen.

Als je niet zwanger blijkt te zijn zou je via je huisarts aan de pil of andere anticonceptie kunnen gaan voor het geval dat je ooit nog eens besluit om seks te hebben ipv buiten te spelen. Ook kun je bij hem vragen om een soatest, want onbeschermt seks kan geslachtsziektes overdragen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten