![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi Iris,
Waarschijnlijk ben je niet zwanger. Ga eens naar de huisarts, die kan je wel verder helpen. Als je wel zwanger mocht zijn, is abortus plegen toch echt de beste oplossing. Je bent niet in een positie om goed voor het kind te zorgen, ook al vind je misschien zelf dat je prima voor het kind kan zorgen. Abortus is overigens geen moord. Juridisch niet, maar ook op andere manieren niet. |
![]() |
||
Citaat:
TS wil geen abortus en ik kan me het abortus is moord idee best goed voorstellen. Ik wilde haar juist stimuleren om te denken over het alternatief zodat ze beide situaties kan vergelijken in haar overweging. Het kindje houden is namelijk net zo goed negatief, als jij het kind niets te bieden hebt en eigenlijk nog amper voor jezelf kunt zorgen.
|
Verwijderd
|
Dan lees ik het wellicht verkeerd, maar er staat niet letterlijk dat ze toch abortus moet overwegen. Er staat wel letterlijk dat je geen fan bent van abortus. Misschien was het duidelijker geweest als je er van had gemaakt
"Ik ben zelf ook absoluut geen fan van abortus, maar als het kindje dan toch geboren wordt, dan moet jij het wel iets te bieden hebben. Je bent 14 en daarmee dus nog leerplichtig, je woont bij je ouders en bent waarschijnlijk financieel ook niet in staat om voor een kindje te zorgen. Dus is abortus wellicht toch echt een optie" Of zo. Ik las nu eerst geen fan van abortus en daarna een verhaal vol (terechte) algemeenheden. Ik dacht dat je op adoptie of zo aanstuurde. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, terecht punt, maar zo las ik het dus niet.
![]() overigens gok ik, maar ik heb er niets over gelezen hoor, dat psychologisch adoptie ook voor meer problemen, of langer voor problemen, kan zorgen dan abortus. Al zal dat ook per persoon verschillen. Bij adoptie weet je dat er een kind van je rondloopt. ![]() |
![]() |
|
Maar Iris:
Hoe ben je er achter gekomen dat je zwanger bent? Hoe zeker weet je dit? Ben je al langs je huisarts geweest? Dit is sowieso belangrijk om te doen: hij of zij kan bevestigen dat(/of) je zwanger bent en kan je hiermee verder helpen. Als je niet zwanger blijkt te zijn zou je via je huisarts aan de pil of andere anticonceptie kunnen gaan voor het geval dat je ooit nog eens besluit om seks te hebben ipv buiten te spelen. Ook kun je bij hem vragen om een soatest, want onbeschermt seks kan geslachtsziektes overdragen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
zwangerschap femke001 | 5 | 01-03-2016 12:05 | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
De Kantine |
Zwanger op jonge leeftijd Dark Dawn | 97 | 04-08-2005 22:48 | |