Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh, m'n familie is weer eens hatelijk aan het doen over 'van die linkse types' op fb.
M'n moeder postte een nieuwsbericht over dat er een 'inequality march' is in Amsterdam (net zoals in veel andere plaatsen), en het commentaar van haar en m'n zus is dat het 'dezelfde linkse types zijn bij wie de shariaboys geen kwaad kunnen doen', 'waarom niet demonstreren voor de Ambassade van Saudi-Arabie?' en 'er veel ergere onderdrukkers zijn, maar dat mag blijkbaar allemaal'. Ik word er sip van. ![]()
|
Oh, meh. Ik had vandaag ook al zo'n fijn gesprek met mijn oma over een jongen (24) bij mij uit de kerk. Hij is gevlucht uit Syrië, en woont nu in Nederland. Zijn vader woont in dezelfde stad, maar hij heeft zijn eigen appartement. Binnenkort komt de moeder ook naar Nederland. "Hij moet maar bij zijn ouders gaan wonen. Ze pikken al onze huizen in." zei oma (die, even voor de beeldvorming, nog nooit in een sociale huurwoning heeft gewoond of heeft willen wonen). Ze wilde hem nog net niet terugsturen naar een platgebombardeerd huis. Ik was juist helemaal trots aan het vertellen dat hij het zo goed doet, en over een paar maanden weer gaat studeren
![]()
|
Mijn moeder vindt ook dat ik mijn huis moet afstaan aan vluchtelingen terwijl het toch ook de bedoeling is dat ze juist tussen andere groepen mensen komen te wonen hier? Mijn buurman komt uit Syrië.
|
Ik snap niet dat jullie het zo lastig kunnen hebben met familie die anders over politieke zaken denkt. Ik kan dat gelukkig redelijk los van elkaar zien, scheelt een hoop grijze haren.
Mijn familie stemt van VVD, CDA, D'66, PVV tot niet en ik ben lid van groenlinks. Politiek is ook niet wat een familie bindt in mijn ogen, of iig niet wat mijn familie bindt.
||
![]() |
Citaat:
Alleen een tante die we allemaal nooit zien omdat ze altijd ruzie maakt met haar zussen, zie ik evt nog wel PVV oid stemmen, maar discussies met familie over dit soort dingen heb ik godzijdank nooit gehad. Ik denk ook oprecht dat ik moeilijk een vriendschap kan hebben met een PVV'er ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oma (of wie dan ook in mijn familie) mag stemmen wat ze wil, maar een levenshouding raakt wel aan de manier waarop mensen met je omgaan. En dat wringt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je pa anti-homo terwijl je zelf met een chick samen bent lijkt me dat al wel lastiger, maar dingen als hij is blij met Trump: waarom zou je een fuck geven. Er hebben tientallen miljoenen Amerikanen op Trump gestemd, no shit dat er ook Nederlanders zijn die blij met hem zijn.
|
En lol @ geen vrienden met een PVV'er kunnen zijn. Definieert wat je eens in de vier jaar invult op een stembriefje je dan zo erg als persoon?
En zou je er omgekeerd ook alle begrip voor hebben als iemand geen vrienden meer met jou wil zijn omdat je groenlinks stemt en dat recht tegenover diegenes opvatting staat?
|
De helft van m'n familie post allerlei lelijke pvv-berichten en kortzichtige discriminerende berichten op Facebook, dat vind ik redelijk vervelend. Maar als ik ze zie, hebben we het niet over politiek en hoef ik me dus ook niet boos te maken. Het zijn verder hele goede mensen.
Het gaat wel zo ver dat m'n nichtje al meer dan een jaar een relatie heeft met een Nederlandse jongen met buitenlandse ouders en dat ze pas sinds kort daarover heeft durven vertellen aan de familie uit angst voor discriminerende, afkeurende kutopmerkingen. Dat is dan wel weer jammer.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het biertje drinken zit er niet in. Natuurlijk doe ik graag leuke dingen met hem, maar daarom stoort me zijn wereldbeeld nog wel. Daar helpt inderdaad zijn homofobie niet bij. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ja, wat je stemt kan behoorlijk veel zeggen over hoe iemand verder ook in het leven staat. Tuurlijk ga ik niet een vriendschap "uitmaken" als ik heel goed met iemand bevriend ben en die persoon blijkt ineens PVV te stemmen. Ik kan me vooral gewoon niet voorstellen dat ik ooit in dat schuitje terecht kom. En andersom geldt het precies hetzelfde ja. Als PVV'ers mij een rare kunsthippie vinden ofzo, dan hebben we aan beide kanten waarschijnlijk niet veel met elkaar. Het heeft verder niet heel veel zin om hier nu allerlei voorbeelden van gedrag te gaan noemen, want ik heb niet het idee dat je het zou willen begrijpen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|