Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2017, 23:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ging naar beneden om een bak kwark te pakken maar zette koffie en liep terug naar boven. Zonder kwark. Jaja, ik heb een te gek leven.
Doet me denken aan:

Oud 20-01-2017, 23:48
Holland Oates
Holland Oates is offline
Awwwwwwwwww kitteeeeh.
Oud 21-01-2017, 05:35
Miekje*
Miekje* is offline
Er zitten poezels in ons hostel in Mombasa
Oud 21-01-2017, 08:56
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Jachtluipaarden?
Oud 21-01-2017, 09:01
Verwijderd
Wsl n paar katten om de muizen buiten te houden.
Oud 21-01-2017, 09:01
Verwijderd
Niet telkens zo extreem denken haubenmeisje
Oud 21-01-2017, 11:54
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jachtluipaarden?
Die hebben we inderdaad gezien. Maar niet in het hostel.
Oud 21-01-2017, 15:13
Holland Oates
Holland Oates is offline
Jongens, wil iemand van jullie me adopteren?
Oud 21-01-2017, 15:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jongens, wil iemand van jullie me adopteren?
Wat is er HO?
Oud 21-01-2017, 15:32
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh, m'n familie is weer eens hatelijk aan het doen over 'van die linkse types' op fb.
M'n moeder postte een nieuwsbericht over dat er een 'inequality march' is in Amsterdam (net zoals in veel andere plaatsen), en het commentaar van haar en m'n zus is dat het 'dezelfde linkse types zijn bij wie de shariaboys geen kwaad kunnen doen', 'waarom niet demonstreren voor de Ambassade van Saudi-Arabie?' en 'er veel ergere onderdrukkers zijn, maar dat mag blijkbaar allemaal'.

Ik word er sip van.
Oud 21-01-2017, 16:11
Elin3
Elin3 is offline
Oh, meh. Ik had vandaag ook al zo'n fijn gesprek met mijn oma over een jongen (24) bij mij uit de kerk. Hij is gevlucht uit Syrië, en woont nu in Nederland. Zijn vader woont in dezelfde stad, maar hij heeft zijn eigen appartement. Binnenkort komt de moeder ook naar Nederland. "Hij moet maar bij zijn ouders gaan wonen. Ze pikken al onze huizen in." zei oma (die, even voor de beeldvorming, nog nooit in een sociale huurwoning heeft gewoond of heeft willen wonen). Ze wilde hem nog net niet terugsturen naar een platgebombardeerd huis. Ik was juist helemaal trots aan het vertellen dat hij het zo goed doet, en over een paar maanden weer gaat studeren
Oud 21-01-2017, 16:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder vindt ook dat ik mijn huis moet afstaan aan vluchtelingen terwijl het toch ook de bedoeling is dat ze juist tussen andere groepen mensen komen te wonen hier? Mijn buurman komt uit Syrië.
Oud 21-01-2017, 17:20
Verwijderd
Daantje wat jij zegt is toch heel iets anders dan wat HO en Eline zeggen?

Maarrrrr HO, je mag lekker bij mij komen wonen hoor liefje!
Oud 21-01-2017, 17:24
Holland Oates
Holland Oates is offline
Aww, dank je poepesnoepje!
Oud 21-01-2017, 17:44
df
df is offline
Ik snap niet dat jullie het zo lastig kunnen hebben met familie die anders over politieke zaken denkt. Ik kan dat gelukkig redelijk los van elkaar zien, scheelt een hoop grijze haren.

Mijn familie stemt van VVD, CDA, D'66, PVV tot niet en ik ben lid van groenlinks. Politiek is ook niet wat een familie bindt in mijn ogen, of iig niet wat mijn familie bindt.
Oud 21-01-2017, 17:47
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik had er minder problemen mee gehad als ze nog enigszins tolerant waren, maar als er steeds naar je word geschreeuwd omdat je (als enige in de familie) dingen anders ziet is dat best wel een probleem.
Oud 21-01-2017, 18:01
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik snap niet dat jullie het zo lastig kunnen hebben met familie die anders over politieke zaken denkt. Ik kan dat gelukkig redelijk los van elkaar zien, scheelt een hoop grijze haren.

Mijn familie stemt van VVD, CDA, D'66, PVV tot niet en ik ben lid van groenlinks. Politiek is ook niet wat een familie bindt in mijn ogen, of iig niet wat mijn familie bindt.
Mwa, ik weet niet. Ik heb makkelijk praten, want praktisch iedereen in mijn familie stemt GroenLinks, en hier en daar misschien iemand een keer D66 of PvdA.
Alleen een tante die we allemaal nooit zien omdat ze altijd ruzie maakt met haar zussen, zie ik evt nog wel PVV oid stemmen, maar discussies met familie over dit soort dingen heb ik godzijdank nooit gehad. Ik denk ook oprecht dat ik moeilijk een vriendschap kan hebben met een PVV'er
Oud 21-01-2017, 18:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:

Mijn oma is redelijk wereldvreemd en is wel iemand die mij met grote regelmaat wil zien en dan ook haar mening wil geven. Ik vind het prima dat ze SGP stemt, maar ik vind het naar als ze racistische opmerkingen maakt. Veel van mijn vrienden zijn vluchteling, dus het voelt soms bijna als persoonlijke aanval. Volgens haar horen die mensen hier niet en komt er nooit wat van terecht. Dan kan ik het best met haar oneens zijn, maar dat belet haar niet om die dingen gewoon te zeggen. Mijn oma is nog van de oude stempel en gereformeerd, dus dat ik als meisje ergens verstand van heb, daar durft ze ook niet op te vertrouwen. (Als een man exact hetzelfde zegt, dan gelooft ze het wel ).
Oma (of wie dan ook in mijn familie) mag stemmen wat ze wil, maar een levenshouding raakt wel aan de manier waarop mensen met je omgaan. En dat wringt.
Oud 22-01-2017, 10:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh, m'n familie is weer eens hatelijk aan het doen over 'van die linkse types' op fb.
M'n moeder postte een nieuwsbericht over dat er een 'inequality march' is in Amsterdam (net zoals in veel andere plaatsen), en het commentaar van haar en m'n zus is dat het 'dezelfde linkse types zijn bij wie de shariaboys geen kwaad kunnen doen', 'waarom niet demonstreren voor de Ambassade van Saudi-Arabie?' en 'er veel ergere onderdrukkers zijn, maar dat mag blijkbaar allemaal'.

Ik word er sip van.
Wij willen wel adopteren, maar ik weet niet of het een probleem is als je ouder bent dan allebei je adoptieouders?
Oud 22-01-2017, 10:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Politiek is niet iets abstracts, het beïnvloedt alles. Mijn vader is blij met Trump. Hij snapt het probleem niet van verbod op homohuwelijk. Hij weet daarbij heel goed dat ik met een vrouw samen ben. Natuurlijk beïnvloedt zijn beeld van homoseksuelen zijn beeld van mij. Maar ook als hij dingen zegt over 'al die terroristenmoslims' dan stoort me dat. Net als het hem stoort als ik zeg het stom te vinden dat vrouwen hier op hakken moeten werken.
Oud 22-01-2017, 11:20
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Politiek is niet iets abstracts, het beïnvloedt alles. Mijn vader is blij met Trump. Hij snapt het probleem niet van verbod op homohuwelijk. Hij weet daarbij heel goed dat ik met een vrouw samen ben. Natuurlijk beïnvloedt zijn beeld van homoseksuelen zijn beeld van mij. Maar ook als hij dingen zegt over 'al die terroristenmoslims' dan stoort me dat. Net als het hem stoort als ik zeg het stom te vinden dat vrouwen hier op hakken moeten werken.
Over dat laatste sta ik ook perplex trouwens. Wat stoort hem dan? Heeft ie het zelf wel eens geprobeerd om een hele avond op hakken te werken?
Oud 22-01-2017, 11:34
df
df is offline
Citaat:
als hij dingen zegt over 'al die terroristenmoslims' dan stoort me dat.
Mijn vader durft niet vanaf Schiphol te vliegen uit angst voor een aanslag. Ik kan me daar een beetje aan gaan zitten storen maar ik kan ook gewoon een biertje met 'm drinken en een potje biljarten. Het leven hoeft niet moeilijk te zijn.

Als je pa anti-homo terwijl je zelf met een chick samen bent lijkt me dat al wel lastiger, maar dingen als hij is blij met Trump: waarom zou je een fuck geven. Er hebben tientallen miljoenen Amerikanen op Trump gestemd, no shit dat er ook Nederlanders zijn die blij met hem zijn.
Oud 22-01-2017, 11:37
df
df is offline
En lol @ geen vrienden met een PVV'er kunnen zijn. Definieert wat je eens in de vier jaar invult op een stembriefje je dan zo erg als persoon?

En zou je er omgekeerd ook alle begrip voor hebben als iemand geen vrienden meer met jou wil zijn omdat je groenlinks stemt en dat recht tegenover diegenes opvatting staat?
Oud 22-01-2017, 12:03
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 22-01-2017, 12:03
Yne
Yne is offline
Hallo
Oud 22-01-2017, 12:04
Loezzel
Loezzel is offline
De helft van m'n familie post allerlei lelijke pvv-berichten en kortzichtige discriminerende berichten op Facebook, dat vind ik redelijk vervelend. Maar als ik ze zie, hebben we het niet over politiek en hoef ik me dus ook niet boos te maken. Het zijn verder hele goede mensen.
Het gaat wel zo ver dat m'n nichtje al meer dan een jaar een relatie heeft met een Nederlandse jongen met buitenlandse ouders en dat ze pas sinds kort daarover heeft durven vertellen aan de familie uit angst voor discriminerende, afkeurende kutopmerkingen. Dat is dan wel weer jammer.
Oud 22-01-2017, 12:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader durft volgens mij nog niet eens hier op visite komen omdat die buitenlanders zijn auto stelen ofzo
Oud 22-01-2017, 12:19
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Hallo
Ollah
Oud 22-01-2017, 12:44
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
En lol @ geen vrienden met een PVV'er kunnen zijn. Definieert wat je eens in de vier jaar invult op een stembriefje je dan zo erg als persoon?

En zou je er omgekeerd ook alle begrip voor hebben als iemand geen vrienden meer met jou wil zijn omdat je groenlinks stemt en dat recht tegenover diegenes opvatting staat?
De partij waarop iemand stemt zegt natuurlijk wel iets over zijn/haar opvattingen en die kunnen dan wel degelijk invloed hebben op de omgang met anderen.
Oud 22-01-2017, 13:09
Verwijderd
Citaat:

Ik word er sip van.
Waarom word je daar sip van? Ik vind het namelijk best wel goede punten. Ik zie van "rechts" ook veel plaatjes voorbijkomen waarbij Meryl Streep als hypocriet werd neergezet en ze hadden gewoon gelijk maar schijnbaar moet je als linkse rakker in een ivoren toren wonen waar geweld wat SA gebruikt goed is maar als IS het doet niet en dat is niet te verkopen en niemand neemt de moeite om het goed te rationaliseren.
Oud 22-01-2017, 13:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Over dat laatste sta ik ook perplex trouwens. Wat stoort hem dan? Heeft ie het zelf wel eens geprobeerd om een hele avond op hakken te werken?
Nee natuurlijk niet, 'hij is een man' *kriegel*
Oud 22-01-2017, 13:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mijn vader durft niet vanaf Schiphol te vliegen uit angst voor een aanslag. Ik kan me daar een beetje aan gaan zitten storen maar ik kan ook gewoon een biertje met 'm drinken en een potje biljarten. Het leven hoeft niet moeilijk te zijn.

Als je pa anti-homo terwijl je zelf met een chick samen bent lijkt me dat al wel lastiger, maar dingen als hij is blij met Trump: waarom zou je een fuck geven. Er hebben tientallen miljoenen Amerikanen op Trump gestemd, no shit dat er ook Nederlanders zijn die blij met hem zijn.
Mijn vader is ook Amerikaan
Het biertje drinken zit er niet in. Natuurlijk doe ik graag leuke dingen met hem, maar daarom stoort me zijn wereldbeeld nog wel. Daar helpt inderdaad zijn homofobie niet bij.
Oud 22-01-2017, 15:06
df
df is offline
Maar denken jullie dan dat er 1 wereldbeeld 'goed' is en andere 'slecht'? Of hoe werkt dat?
Oud 22-01-2017, 15:06
df
df is offline
Citaat:
De partij waarop iemand stemt zegt natuurlijk wel iets over zijn/haar opvattingen en die kunnen dan wel degelijk invloed hebben op de omgang met anderen.
Zou je vrienden kunnen zijn met een VVD'er?
Oud 22-01-2017, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Maar denken jullie dan dat er 1 wereldbeeld 'goed' is en andere 'slecht'? Of hoe werkt dat?
Uiteraard denk ik dat.
Oud 22-01-2017, 15:18
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 22-01-2017, 15:19
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Zou je vrienden kunnen zijn met een VVD'er?
Dat denk ik wel.
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Uiteraard denk ik dat.
df
df is offline
Gaat het?
Oud 22-01-2017, 15:20
Verwijderd
Daar kan je wel om lachen maar het zou niet nodig zijn om ergens discussie over te voeren als je vindt dat het zo wel prima is.
Oud 22-01-2017, 15:23
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Daar kan je wel om lachen maar het zou niet nodig zijn om ergens discussie over te voeren als je vindt dat het zo wel prima is.
Maar tegelijkertijd kan een discussie er ook toe leiden dat je je eigen beeld aan kunt passen (ik zeg overigens niet dat dat per so zo zou zijn).
Oud 22-01-2017, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Maar tegelijkertijd kan een discussie er ook toe leiden dat je je eigen beeld aan kunt passen (ik zeg overigens niet dat dat per so zo zou zijn).
Klopt.
Oud 22-01-2017, 15:29
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Lol @jezelf

Ja, wat je stemt kan behoorlijk veel zeggen over hoe iemand verder ook in het leven staat. Tuurlijk ga ik niet een vriendschap "uitmaken" als ik heel goed met iemand bevriend ben en die persoon blijkt ineens PVV te stemmen. Ik kan me vooral gewoon niet voorstellen dat ik ooit in dat schuitje terecht kom. En andersom geldt het precies hetzelfde ja. Als PVV'ers mij een rare kunsthippie vinden ofzo, dan hebben we aan beide kanten waarschijnlijk niet veel met elkaar. Het heeft verder niet heel veel zin om hier nu allerlei voorbeelden van gedrag te gaan noemen, want ik heb niet het idee dat je het zou willen begrijpen
Oud 22-01-2017, 15:37
Verwijderd
Daar ging Adele Bloemendaal.
Oud 22-01-2017, 15:42
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Gaat het?
Oud 22-01-2017, 15:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Daar ging Adele Bloemendaal.
Jep... Ach gut.
Ik heb wel begrepen dat ze op tv en theater een leuker mens was dan in het dagelijks leven Maar goed, dat is de mening van één persoon.
Oud 22-01-2017, 15:45
Verwijderd
84 ook. Das echt oud.
Oud 22-01-2017, 16:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk grundsätzlich niet dat er maar twee wereldbeelden zijn. Ik denk wel dat wereldbeelden die groepen mensen afkeuren op basis van huidskleur, geslacht, of wat dan ook waar ze zelf geen redelijk te verwachten invloed op kunnen hebt n, slechter zijn dan die, die mensen individueel op acties en uitspraken beoordelen.
Oud 22-01-2017, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik denk grundsätzlich niet dat er maar twee wereldbeelden zijn. Ik denk wel dat wereldbeelden die groepen mensen afkeuren op basis van huidskleur, geslacht, of wat dan ook waar ze zelf geen redelijk te verwachten invloed op kunnen hebt n, slechter zijn dan die, die mensen individueel op acties en uitspraken beoordelen.
Hij zegt niet/er staat niet dat er maar twee wereldbeelden zijn, alleen dat er maar één goede is (wat het jouwe kan zijn) en alle anderen.
Oud 22-01-2017, 17:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik geloof natuurlijk dat mijn wereldbeeld juist is, anders zou ik er niet van overtuigd zijn. Maar het staat niet vast, het verandert en verschuift met alle nieuwe informatie die ik krijg en het is zeker niet de enige manier om de wereld te zien.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten