|
|
In Rotterdam kan je niet zomaar met meer dan twee niet-verwante personen een huis huren, dan moet je een woonvereniging oprichten en daarmee een huurcontract aangaan. Misschien is dat in andere gemeenten ook.
|
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als ik bijvoorbeeld een huis zou vinden voor €1000 die ik dan deel met vier vrienden dan zouden ze dat huis gewoon aan ons verhuren of doen ze dat liever niet omdat we studenten zijn?
Maar als jij denkt dat een huis waar je €1000,- per maand aan huur aan moet betalen ook dat bedrag kost heb je het echt fout. Als het een woonhuis is wat niet in een complex zit dan heb je nog energiekosten en internet. Dat heb je trouwens in appartementencomplexen ook. En jullie gaan overal altijd alle lichten en ramen openlaten én vergeten de verwarming uit te zetten. En natuurlijk niet het koffiezetapparaat uitzetten nadat je klaar bent. Even naar de supermarkt? Kan je best de stereo aanzetten of de oven alvast voorverwarmen toch? Dus reken het eerste jaar maar op een flinke stroom- en gasrekening. Minimaal 100,- per persoon. |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
In Rotterdam kan je niet zomaar met meer dan twee niet-verwante personen een huis huren, dan moet je een woonvereniging oprichten en daarmee een huurcontract aangaan. Misschien is dat in andere gemeenten ook.
|
||||
|
|
|||||
|
|
Hoi fappelsapman,
Als je wilt weten wat er allemaal bij komt kijken op financieel gebied als je op jezelf gaat wonen, kun je ook eens op deze website kijken: http://scholieren.nibud.nl/18-jaar-e...elf-wonen.html Succes! |
||||
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Samenwonen met vrienden | Missy | Werk, Geld & Recht | 12 | 24-05-2011 22:34 |
| Ik voel me alleen | Jason2 | Liefde & Relatie | 34 | 12-01-2011 23:09 |
| Samenwonen | miekmuis | Liefde & Relatie | 74 | 14-01-2004 17:17 |
| Seks met vriend (anders dan andere topic) | Shygirl | Liefde & Relatie | 24 | 26-02-2003 12:13 |
| Verplicht weggaan met vriend? | HelpMePlease | Liefde & Relatie | 4 | 09-11-2002 17:46 |