Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2017, 12:32
df
df is offline
Buenos Aires, Dallas, Johannesburg, Le Havre, Marseille, Milaan, München, Neurenberg, São Paulo.

De overeenkomst? Bron: de #twitquiz van Hans Beerenkamp. En ja, erg druk op werk.
Oud 28-08-2017, 13:11
Verwijderd
Stuk voor stuk plaatsen waar ik nog nooit ben geweest! Behalve dan Johannesburg, Le Havre, Marseille, Milaan, München en Neurenberg.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:19
Verwijderd
KLM vliegt naar alle bestemmingen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:22
Verwijderd
Oh Le Havre denk ik niet trouwens. Even kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:32
Verwijderd
Skyscanner accepteert de code (LEH) niet en de website van het vliegveld is totaal onduidelijk maar er lijken überhaupt geen vaste vluchten te zijn op/van dit vliegveld.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:35
df
df is offline
Niet wat bedoeld wordt. Of het waar is weet ik niet.
Oud 28-08-2017, 13:40
Verwijderd
Plaatsen waar NL werd uitgeschakeld op het WK voetbal.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:41
Verwijderd
Joburg en Sao Paolo staan me nog vers in het geheugen. Daarna was het eenmalig zoeken op wereldkampioenschap voetbal le havre. De rest niet eens meer opgezocht.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:44
Verwijderd
Godverdomme die had ik toch moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:46
Verwijderd
Als in dit wist ik echt allemaal. Ja ook Milaan 1934 en Le Havre 1938. Als zevenjarig jochie kreeg ik een Croky-tijdschriftje met alle wedstrijden van Oranje op alle WK's ooit en dat heb ik volgens mij nog altijd ergens liggen, dat heb ik meteen uit mijn hoofd geleerd zo ongeveer.

Fun fact: in 1934 stelde het Nederlandse voetbal echt niet veel voor maar was de algemene verwachting dat we wel even wereldkampioen zouden worden. Meteen kansloos uitgeschakeld door de Zwitsers.

Nog funner fact: Japie Mol had dat WK zijn accordeon mee en begon al in de trein op dat ding te spelen. De helft van de selectie vond het wel gezellig, de andere helft wilde Jaap het liefst onder de trein keilen, inclusief accordeon.

Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:50
Verwijderd

Dit is goud zo ongelofelijk goed. "Met zijn kankeraccordeon " Volgens mij (zit op werk dus kan niet kijken) zegt ie ergens letterlijk dat die accordeon ons de wereldtitel gekost heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 13:55
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Stuk voor stuk plaatsen waar ik nog nooit ben geweest! Behalve dan Johannesburg, Le Havre, Marseille, Milaan, München en Neurenberg.
Oud 28-08-2017, 14:20
df
df is offline
Citaat:
[filmpje]

Dit is goud zo ongelofelijk goed. "Met zijn kankeraccordeon " Volgens mij (zit op werk dus kan niet kijken) zegt ie ergens letterlijk dat die accordeon ons de wereldtitel gekost heeft.
Mooie serie inderdaad

Die van 1998 is ook geniaal, over de baby van Jaap Stam.

'' Ik hoor naast me roepen: ZE BREKEN DOOR. Kut, de vliezen van m'n vrouw. Nee, zijn het de Mexicanen. 2-2 ''
Oud 28-08-2017, 14:22
df
df is offline
Citaat:
Godverdomme die had ik toch moeten weten.
Doordat ze niet op volgorde staan zag ik het ook niet direct
Oud 28-08-2017, 15:11
Verwijderd
Die van 1998 is schitterend maar ook heel pijnlijk. Daar zit Youp van t Hek met dat liedje van hem in. Ik krijg serieus tranen in mijn ogen als ik daar maar aan denk. Nederland was toen zo gruwelijk achterlijk goed. Ik was echt kapot van die uitschakeling toen. En als dan Youp begint... "We willen weer een rondvaart door de gracht, dat smeken alle dorpen, alle steden" Kippenvel. En na die kut halve finale waar we een penalty in de verlenging hadden moeten krijgen eindigt ie met "verliezen doet meer pijn dan ik dacht". JA GODVERDOMME JA DAT DOET HET. NU NOG. 19 JAAR LATER. GODVERDOMME. KUT DE BOER KUT COCU KUT ALI MOHAMED BUJSAIM WAAROM FLUIT EEN ARABIER DE HALVE FINALE VAN EEN WK????

Ik kan niet zo goed tegen "mijn" verlies

Helaas staan die liedjes verder niet online
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 16:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik dacht dat het iets met nazis was.
Oud 28-08-2017, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Nee het geheime naziruimtecentrum was in Houston, niet in Dallas!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 16:42
df
df is offline
Citaat:
Die van 1998 is schitterend maar ook heel pijnlijk. Daar zit Youp van t Hek met dat liedje van hem in. Ik krijg serieus tranen in mijn ogen als ik daar maar aan denk. Nederland was toen zo gruwelijk achterlijk goed. Ik was echt kapot van die uitschakeling toen. En als dan Youp begint... "We willen weer een rondvaart door de gracht, dat smeken alle dorpen, alle steden" Kippenvel. En na die kut halve finale waar we een penalty in de verlenging hadden moeten krijgen eindigt ie met "verliezen doet meer pijn dan ik dacht". JA GODVERDOMME JA DAT DOET HET. NU NOG. 19 JAAR LATER. GODVERDOMME. KUT DE BOER KUT COCU KUT ALI MOHAMED BUJSAIM WAAROM FLUIT EEN ARABIER DE HALVE FINALE VAN EEN WK????

Ik kan niet zo goed tegen "mijn" verlies

Helaas staan die liedjes verder niet online
In de verlenging ook nog Kluivert op de buitenkant paal toch?

Deze is ook leuk van Youp:

Oud 28-08-2017, 22:53
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Dat dacht ik dus ook.
Oud 29-08-2017, 00:14
df
df is offline
Waarom precies?
Oud 29-08-2017, 00:19
bloodyb
bloodyb is offline
Mss vanwege Neurenberg?
Oud 29-08-2017, 00:36
df
df is offline
Citaat:
Mss vanwege Neurenberg?
Ja, nee, dat begrijp ik wel he was meer benieuwd naar de andere steden.
Oud 29-08-2017, 06:18
Mr Soija
Mr Soija is offline
Neurenberg was voor mij de trigger ja, en dan met name doordat Buenos Aires al genoemd was. Vanuit hier is het puur giswerk en proberen alles binnen het plaatje te laten vallen. Veel nazis waren naar Zuid-Amerika gevlucht, al weet ik niet of dat dan ook Buenos Aires en Sao Paolo waren. Amerika heeft ook nazis, misschien wel in Dallas? Who knows. Geen idee of München noemenswaardig is in de geschiedenis van WOII, maar een Duitse stad kan daar gemakkelijk in passen. Milaan doet mij denken aan Mussolini. Nou wist ik niet dat Le Havre in Normandie lag, maar Twee Franse steden, zou best eens met WOII te maken kunnen hebben. En dan Johannesburg, ja waarom niet? Misschien ook heen gevlucht?

Al met al, niks meer dan een korte associatie zonder relevante aanknopingspunten. Ging er ook van uit dat dit het niet was, ben geen WO kenner..
Oud 29-08-2017, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Geen idee of München noemenswaardig is in de geschiedenis van WOII.
Duuuuuuuuude

Hele NSDAP en Hitler zelf hebben hun groei naar de macht vanuit München gedaan. In 1923 al een mislukte staatsgreep vanuit daar bijvoorbeeld.

München is in de historie van WOII belangrijker dan alle andere steden in het genoemde rijtje.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 10:16
Verwijderd
Ik zou dat zeggen van Nürnberg eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2017, 10:29
Verwijderd
Echt niet mee eens (al is het natuurlijk een ontzettende subjectieve kwestie/definitiekwestie). In München werd vanaf pakweg 1920 tot vlak voor de daadwerkelijke oorlog praktisch alles beslist - samen met Berchtesgaden waar de Nazi's hun retraite hadden. In Nürnberg was de jaarlijkse Nazi-rally en daar werden dan ook bijvoorbeeld de beruchte rassenwetten getekend op zo'n rally, maar buiten dat was er niet vreselijk veel Nazi-gerelateerd te vinden of werd er niet daadwerkelijk iets besloten. Natuurlijk na de oorlog wel de processen daar gehouden.

De Völkischer Beobachter kwam bijvoorbeeld ook uit München. Al werd dat later uit praktische overwegingen natuurlijk verspreid naar bijv. Berlijn en Wenen.

Heb je "the rise of evil" wel eens gezien? Speelt zich vrijwel volledig in München en Berchtesgaden af.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 10:59
Verwijderd
Ga ff lekker fietsen met je geschiedenislesje In Nürnberg kregen de kopstukken wat ze verdienden en kwam er recht. Dat is veel belangrijker dan een aanloop.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ga ff lekker fietsen met je geschiedenislesje
Ik ben inderdaad met de fiets vandaag. Jij onderbouwde je antwoord niet, dus dacht, ik doe het wel.

Citaat:
In Nürnberg kregen de kopstukken wat ze verdienden en kwam er recht. Dat is veel belangrijker dan een aanloop.
Ja vind ik dus niet. Of laat ik het zo zeggen: ik vind dat veel minder interessant, ik vind die aanloop juist bizar fascinerend.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 13:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nürnberg is meer het proces na de tweede wereldoorlog.
Oud 29-08-2017, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Dank voor je toevoeging!

Citaat:
Natuurlijk na de oorlog wel de processen daar gehouden.
Citaat:
In Nürnberg kregen de kopstukken wat ze verdienden en kwam er recht.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 14:01
Verwijderd
Trouwens vind ik dat jullie Nürnberg daar toch weer te kort mee doen

Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 14:03
Verwijderd
Er was nog iets anders belangrijks. Iets met de SA?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 14:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Duuuuuuuuude

Hele NSDAP en Hitler zelf hebben hun groei naar de macht vanuit München gedaan. In 1923 al een mislukte staatsgreep vanuit daar bijvoorbeeld.

München is in de historie van WOII belangrijker dan alle andere steden in het genoemde rijtje.
jep, NSDAP had daar hun hoofdkwartier. Ik ben vorig jaar daar nog naar NS-Dokumentationszentrum geweest; erg indrukwekkend gezien er tijdens het interbellum al veel gebeurde en we daar in Nederland niet heel veel over geleerd hebben.

Citaat:
The NS-Dokumentationszentrum is a museum in the Maxvorstadt area of Munich, Germany which focuses on the history of Munich and the rest of Bavaria during World War I, and World War II, especially the history and consequences of the Nazi regime. In December 2005 the government of Bavaria announced that the museum would be situated at the site of the former Brown House, the Nazi Party headquarters, which played an important role in Munich as "capital of the movement" during the rise of the party and the enforcement of Nazism. The building has since been completed and is open to the public
Oud 30-08-2017, 11:39
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Duuuuuuuuude

Ik heb echt nul komma nul interesse in oorlogsgeschiedenis. De details interesseren me niet, dus ik weet bijna niks. Ik zie heel Moffenland als (historisch) Naziland en daarmee weet ik genoeg.

Oud 30-08-2017, 11:41
Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik weet bijvoorbeeld ook niet waar NSDAP voor staat.
Oud 30-08-2017, 15:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik heb echt nul komma nul interesse in oorlogsgeschiedenis. De details interesseren me niet, dus ik weet bijna niks.
Dat is okee. Mag.

Citaat:
en daarmee weet ik genoeg.:
Je hoeft jezelf ook weer niet op de borst te kloppen over je gebrek aan interesse
Oud 30-08-2017, 17:05
Mr Soija
Mr Soija is offline
Dat was geen borstklopperij? Hoezo die redenering?
Oud 30-08-2017, 17:17
Mr Soija
Mr Soija is offline
Nog even een nuancering. De feiten van oorlogsvoering in het algemeen interesseren me niet, zoals wie wat waar en wanneer deed. Het plaatsvinden van de oorlog zelf en de persoonlijke gevolgen hiervan voor de mensen interesseren mij wel. Ik hou dan ook niet van films als Pearl Harbour, maar wel van films als La Vita e Bella.
Oud 30-08-2017, 17:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nog even een nuancering. De feiten van oorlogsvoering in het algemeen interesseren me niet, zoals wie wat waar en wanneer deed. Het plaatsvinden van de oorlog zelf en de persoonlijke gevolgen hiervan voor de mensen interesseren mij wel. Ik hou dan ook niet van films als Pearl Harbour, maar wel van films als La Vita e Bella.
Pearl Harbor wordt beschouwd als een van de slechtste oorlogsfilms films ooit; dat komt je argument niet ten goede
Oud 31-08-2017, 05:21
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Pearl Harbor wordt beschouwd als een van de slechtste oorlogsfilms films ooit; dat komt je argument niet ten goede
Dat Pearl Harbour-verhaal klopt ook gewoon niet, dan bedoel ik nog niet eens de film, maar de zogenaamde waarheid. Het is net zo onrealistisch als '11 september'.
Oud 31-08-2017, 11:51
bloodyb
bloodyb is offline
Wat klopt er dan niet aan?
Oud 31-08-2017, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Wat klopt er dan niet aan?
Het was een inside job en meer van dat soort kanker. Je weet wel, precies datgene wat bij mongolen hoort
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten