Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2018, 14:49
Mema
Mema is offline
En nu de rest erbij sparen

Tot zover de degelijkheid update
Oud 22-01-2018, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Mijn ex komt zo zijn stofzuiger ophalen en hij communiceert met me alsof ik een oud-huisgenoot ben waarmee je 2 maanden een huis hebt gedeeld en ik word er verdrietig van.
kan zich vast geen houding geven idd.

Sterkte!!
Oud 22-01-2018, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Het was bijzonder. Hij zei "is het ok als ik je op m'n moeders verjaardag voorstel als m'n vriendin? Is een beetje gek als ik 'scharrel' zeg..." Dus dat deed hij en ik werd natuurlijk helemaal doorgezaagd door zijn tantes en zusje en uitgebreid geknuffeld door hen bij het afscheid.
Maar als hij zo bindingsangstig is... dan heeft hij straks toch een probleem? “Wanneer neem je je vriendin weer mee?”, “hoe gaat het met je vriendin?”, maar ik snap ook wel dat het makkelijk is om je zo aan zijn moeder voor te stellen.
Oud 22-01-2018, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik zit nu ook een beetje in die modus. Hij loopt wel heel hard van stapel en daardoor raak ik een beetje in de stress. Ik vind het op zich te leuk om af te kappen, maar ik heb echt nog meer tijd nodig om te beoordelen wat ik echt voel.
In welke zin? Fysiek? Toekomst? Snel weer willen daten? Ik ben wel benieuwd, ja mag ook PMen. Ik heb het namelijk op beide manieren meegemaakt, dat iets snel doen zowel positief als negatief uitpakte.
Over het algemeen word ik van snel dingen doen etc ook gestressed en heb ik zin om weg te rennen.
Oud 22-01-2018, 22:19
Verwijderd
Wanneer gaan jullie trouwen, Mema?
Oud 23-01-2018, 06:45
Mema
Mema is offline
Zodra het servies compleet is!
Oud 23-01-2018, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Oud 23-01-2018, 13:24
Miekje*
Miekje* is offline
Ohhh maar lieve Verwijderd, als het fijn is, is het toch prima? Ineens patsboem verliefd zijn is sowieso overgewaardeerd en zorgt alleen maar voor impulsieve, niet doordachte Dingen. Gewoon lekker van genieten. Ik was eerst ook niet verliefd op Wolter en toen ineens toch wel. Ik weet eigenlijk ook niet meer zo goed hoe dat gegaan is Maar we hadden het een tijd lang gezellig en toen werden we toch verliefd. Ofzo. Gebeurt vanzelf. Je er vooral niet te druk over maken.

Maar als je wel een relatie hebt, zit je toch ook niet de hele tijd op elkaars lip?

Laatst gewijzigd op 20-08-2022 om 17:00. Reden: Op verzoek
Oud 23-01-2018, 14:08
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk dat mensen die patsboem direct met fanfares en vuurwerk knalverliefd worden, best vaak hechtingsproblematiek hebben Dan springt de verliefdheid in actie op basis van traumatische verbinding en/of complimentaire coping mechanismes.

Dit geldt overigens ook 100% voor mij en mijn partner, dus het betekent niet per se dat 't verkeerd moet aflopen ofzo. Je kunt dan best alsnog een superfijne relatie hebben, maar als ideaalbeeld lijkt het me niet helemaal gezond.
Oud 23-01-2018, 14:16
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Maar als je wel een relatie hebt, zit je toch ook niet de hele tijd op elkaars lip?
Ik moet er niet aan denken
Oud 23-01-2018, 14:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik moet er niet aan denken
Ik eigenlijk wel

Spoiler
Oud 23-01-2018, 14:34
WolterB
WolterB is offline
Oud 23-01-2018, 14:34
Verwijderd
Ik vind verliefd zijn sowieso een beetje overrated. Als ik naar mezelf kijk, gaat dat gepaard met veel onzekerheid en ruzie willen maken om maar te zien of de ander blijft en continu op zoek zijn naar wat het is een of er een toekomst in zit en bezig zijn met wat de ander wil een denkt en vindt en voelt en of jij nog wel leuk/sexy/mooi genoeg bent en ik vind dat hondsvermoeiend.
Oud 23-01-2018, 14:38
Macrador
Macrador is offline
Uitgehuwelijkt worden is veel beter
Oud 23-01-2018, 14:53
Verwijderd
Precies.
Oud 23-01-2018, 16:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
of jij nog wel leuk/sexy/mooi genoeg bent
Natuurlijk ben je leuk, sexy en mooi genoeg
Oud 23-01-2018, 17:20
Verwijderd
Maar als je niet debiel verliefd bent twijfel je of de ander wel mooi/leuk/sexy genoeg is. Uitgehuwelijkt worden is inderdaad beter.
Oud 23-01-2018, 17:24
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nein, Mann
Oud 23-01-2018, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Nein, Mann
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...tb00595.x/full

Waarschijnlijk een poepstudie maar toch
Oud 23-01-2018, 17:30
zoef de haas
zoef de haas is offline
Jullie zijn allemaal gek!
Verliefd zijn
Oud 23-01-2018, 17:48
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik vind verliefd zijn sowieso een beetje overrated. Als ik naar mezelf kijk, gaat dat gepaard met veel onzekerheid en ruzie willen maken om maar te zien of de ander blijft en continu op zoek zijn naar wat het is een of er een toekomst in zit en bezig zijn met wat de ander wil een denkt en vindt en voelt en of jij nog wel leuk/sexy/mooi genoeg bent en ik vind dat hondsvermoeiend.
Wat een zin
Oud 23-01-2018, 17:51
Verwijderd
Goed he.
Oud 23-01-2018, 17:55
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb af en toe een verliefd-zijnstuip en dat vind ik wel vermoeiend genoeg
Oud 23-01-2018, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk ben je leuk, sexy en mooi genoeg
Maar ik ben niet verliefd op jou, dus wat jij er van vindt is niet zo belangrijk.
Citaat:
Maar als je niet debiel verliefd bent twijfel je of de ander wel mooi/leuk/sexy genoeg is. Uitgehuwelijkt worden is inderdaad beter.
Ook dat ja. Uitgehuwelijkt worden is de oplossing hier voor, duidelijk. Eens met mijn ouders overleggen of zij me aan Jos willen uithuwelijken.
Oud 23-01-2018, 17:56
Verwijderd
Overigens ben ik zo af en toe nog stikverliefd op Jos en dat is wel heel fijn. Maar dat komt omdat het Jos is.
Oud 23-01-2018, 20:29
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Of gewoon alleen sterven.
Oud 23-01-2018, 20:43
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Of gewoon alleen sterven.
Een zeer onderschatte optie
Oud 23-01-2018, 21:18
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik ben niet verliefd op jou, dus wat jij er van vindt is niet zo belangrijk.
Ik bedoelde eigenlijk meer algemeen Dat ik mezelf best leuk genoeg vind en als de ander dat niet ziet is dat vooral jammer voor hem
Oud 23-01-2018, 21:42
neardo
neardo is offline
Citaat:
Neardo hoe was het uiteindelijk gegaan? Hij weet zich uiteraard waarschijnlijk gewoon geen houding te geven
Ja, dat is waar natuurlijk. Maar het feit dat je zoveel samen hebt gedeeld en nu niet meer weet hoe je je tot die ander moet verhouden is wel triest.

Het was oké. Ik heb wel afspraken met hem gemaakt over het hele spullen komen ophalen. Hij komt nu morgen in 1x alle noodzakelijke dingen ophalen en dan eind februari de grote meubelstukken. Want steeds moeten afspreken voor losse dingen, daar word ik alleen maar ongelukkig van.
Oud 27-01-2018, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Daar is het huwelijk voor! Iedereen die uitgenodigd heeft even een bordje, schoteltje, kopje kopen en je servies is compleet!
Oud 27-01-2018, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is waar natuurlijk. Maar het feit dat je zoveel samen hebt gedeeld en nu niet meer weet hoe je je tot die ander moet verhouden is wel triest.

Het was oké. Ik heb wel afspraken met hem gemaakt over het hele spullen komen ophalen. Hij komt nu morgen in 1x alle noodzakelijke dingen ophalen en dan eind februari de grote meubelstukken. Want steeds moeten afspreken voor losse dingen, daar word ik alleen maar ongelukkig van.
Hoe ging dat?

Wel verstandig idd, ben je er wel snel van af en kun je echt verder met je leven.
Oud 27-01-2018, 14:24
neardo
neardo is offline
Citaat:
Hoe ging dat?

Wel verstandig idd, ben je er wel snel van af en kun je echt verder met je leven.
Ik had van te voren alles uitgezocht. Dat was heel naar, om zo alle kastjes langs te gaan. Maar het leek me minder naar dan kijken naar hoe hij dat doet.

Het was wel voor het eerst dat ik bij hem ook enige vorm van emotie kon zien. Dat was wel fijn.

Het is gewoon moeilijk om iemand te zien en hem dan tegelijkertijd een knuffel en flinke klap voor z'n bek te willen geven.
Oud 02-02-2018, 17:46
Verwijderd
Jup... Maar het komt goed! Wel fijn dat jullie het wel zo kunnen afsluiten, iig op een goede manier.
Oud 02-02-2018, 18:24
Tigerly
Tigerly is offline
Ik ben echt superdankbaar voor hoe dat met Mephisto ging toen we uit elkaar gingen. Hij zei: "Als ik jouw motorpak en de kledingkast mag, mag jij de rest! Ik ga toch weer in een studentenhuis wonen."
Oud 02-02-2018, 18:28
Tigerly
Tigerly is offline
Mijn scharrel (we zijn er inmiddels over uit dat het een kwarrel is, maar dat dat wel een woord is dat niet bij onze generatie past ) heeft zich ontpopt tot minnaar en Florence Nightingale. Ik ben als een week thuis vanwege een blessure en hij is drie dagen gebleven om voor me te zorgen, tot hij zelf weer moest werken.
Oud 02-02-2018, 19:37
Verwijderd
Ik geloof echt dat ik serieuze bindingsangst heb, of gewoon te veel een controlfreak word. Hij stelt voor om een dagje weg te gaan doen en ik schiet meteen in de stress.. terwijl het eigenlijk gewoon een heel leuk idee is als je er niet allemaal zelfbedachte consequenties aan verbindt..
Oud 02-02-2018, 20:48
neardo
neardo is offline
Citaat:
Mijn scharrel (we zijn er inmiddels over uit dat het een kwarrel is, maar dat dat wel een woord is dat niet bij onze generatie past ) heeft zich ontpopt tot minnaar en Florence Nightingale. Ik ben als een week thuis vanwege een blessure en hij is drie dagen gebleven om voor me te zorgen, tot hij zelf weer moest werken.
Kwarrel Wel heel lief.
Oud 02-02-2018, 21:23
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Kwarrel Wel heel lief.
Hij had het er op mijn feestje met een vriendinnetje van me over gehad en eigenlijk was de conclusie dat het éigenlijk een prela was (die woorden, seriously??? ), maar omdat we hadden besloten dat we geen relatie gingen hebben, dat dat niet kon. Dus dan maar kwarrel.
Oud 02-02-2018, 21:45
neardo
neardo is offline
Ik ben heel bang dat ik straks ook met die termen moet werken als ik weer ga daten. Prela vind ik ook al zo'n gedrocht van een woord
Oud 02-02-2018, 21:48
neardo
neardo is offline
Citaat:
Ik geloof echt dat ik serieuze bindingsangst heb, of gewoon te veel een controlfreak word. Hij stelt voor om een dagje weg te gaan doen en ik schiet meteen in de stress.. terwijl het eigenlijk gewoon een heel leuk idee is als je er niet allemaal zelfbedachte consequenties aan verbindt..
Voor welke zelfbedachte consequenties vrees je dan?
Oud 02-02-2018, 22:40
Macrador
Macrador is offline
Ik moest kwarrel echt gaan googlen, maar dat was toch even zoeken.
Oud 03-02-2018, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Voor welke zelfbedachte consequenties vrees je dan?
In mijn hoofd ga ik gewoon automatisch alle mogelijke scenario's helemaal uitspelen en dan bedenken wat de meest waarschijnlijke uitkomst is, zonder dat die ander daar nog invloed op heeft of zo. Een dagje weg voelt voor mij gewoon als een stelletjes-iets en dan ben ik bang dat ik straks ineens een jaar verder ben met iemand waarop ik niet echt verliefd ben, en dan moet ik die weer pijn gaan doen en flashback naar mijn vorige relatie waar ik dat veel te lang door liet gaan Maar het slaat nergens op, want we zijn ook al 2x een groot deel van een weekend samen geweest dus dit is niet echt anders. En met deze houding leer ik nooit iemand echt beter kennen.
Oud 03-02-2018, 07:40
Verwijderd
Heel herkenbaar (van vroeger), inclusief het nadenken/bedenken dat je zo niet moet denken.
Oud 03-02-2018, 08:22
Elin3
Elin3 is offline
Je gaat een dagje weg, geen trouwlocatie uitzoeken! Relax.
Oud 03-02-2018, 09:22
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik ben echt superdankbaar voor hoe dat met Mephisto ging toen we uit elkaar gingen. Hij zei: "Als ik jouw motorpak en de kledingkast mag, mag jij de rest! Ik ga toch weer in een studentenhuis wonen."
fucking herkenbaar
Oud 03-02-2018, 10:24
Verwijderd
Citaat:
fucking herkenbaar
Waarschuwing: hier komt de beste grap van het weekend.

Was jij ook je motorpak en kledingkast kwijt en mocht jij ook van Mephisto de rest houden?
Oud 03-02-2018, 10:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hij had het er op mijn feestje met een vriendinnetje van me over gehad en eigenlijk was de conclusie dat het éigenlijk een prela was (die woorden, seriously??? ), maar omdat we hadden besloten dat we geen relatie gingen hebben, dat dat niet kon. Dus dan maar kwarrel.
Wtf is een kwarrel en een prela en noem het toch verdorie gewoon een relatie, want dat hebben jullie
Oud 03-02-2018, 11:23
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Wtf is een kwarrel en een prela en noem het toch verdorie gewoon een relatie, want dat hebben jullie
Pre-relatie en kwaliteitsscharrel.

Mijn vader vroeg mijn moeder mee naar de film, ontmoette haar ouders, ze verloofden en trouwden. God wat was het leven vroeger eenvoudig!!!
Oud 03-02-2018, 11:25
Tigerly
Tigerly is offline
En Kris, lighten up, geef je er gewoon aan over. Geniet. Vergeet al de 'ja maar wat nou als' dingen. Het gaat over het nu, niet over volgend jaar of de rest van je leven!!
Oud 03-02-2018, 12:30
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Waarschuwing: hier komt de beste grap van het weekend.

Was jij ook je motorpak en kledingkast kwijt en mocht jij ook van Mephisto de rest houden?
Ik overwoog een disclaimer tegen deze grap op te nemen, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan en je dit stukje vermaak hebt kunnen uitspreiden over het forum.

Regels voor berichten