Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2018, 23:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2018, 07:22
Verwijderd
Ja, is al jaren terugkerend iets. Een gedeelte van de Maastrichtenaren, uiteraard het gedeelte dat zelf niet gestudeerd heeft en zelden tot nooit te maken heeft met mensen die gestudeerd hebben behalve "Meneer de Dokter" als ze naar de huisarts gaan, ervaart extreem veel overlast van studenten.

Studenten zijn zeker niet heilig en ik zou de versie van mezelf als student niet nu naast me willen hebben wonen. Maar ik heb tot een jaar geleden in een flatgebouw gewoond waar de helft van de bewoners student was en geen overlast ervaren. Een heel enkele medebewoner wel, en dan ging het niet eens zozeer om nachtelijk lawaai maar om fietsen die in de weg zouden staan (lees: niet in het rek omdat het rek te klein was, je kon gewoon rechtdoor de kortste route over het pad lopen, de fietsen blokkeerden niets, maar stonden inderdaad niet allemaal in het rek) en omdat er wel eens gebbqd werd op een balkon (mocht officieel inderdaad niet). Mijn vriendin woonde in het centrum van de stad en daar had je ook zelden tot nooit dat je 's nachts door schreeuwende studenten werd wakker gemaakt of zo.

Voor mijn gevoel wordt het probleem dus erg overdreven. Volgens mij zijn studenten ook een stuk rustiger dan pakweg tien, twintig jaar geleden toen het normaal was om een paar jaar langer over je studie te doen. Vergeet ook niet dat in Maastricht tegenwoordig de helft van de studenten buitenlands is. Die studenten hebben over het algemeen een iets andere studiebeleving dan de traditionele Nederlandse student. Ja, er zullen ongetwijfeld een paar dispuutshuizen zijn waar je niet naast moet gaan wonen als je waarde hecht aan je nachtrust en nette tuinen om je heen. Ik lees de facebookdiscussies vaak met veel plezier door en kom weinig concrete klachten tegen, altijd rants zoals die jij nu plaatst. Er zal wel een student in haar portiek gekotst hebben of zo. Dat is ook ranzig. Maar argumenten als "dan ga maar ergens anders studeren" zijn ronduit triest.

Inhoudelijk op het artikel zelf: Maastricht kent enige woningnood onder studenten. De gemeente is momenteel partner in enkele vastgoedprojecten gericht op studenten, projecten met kamers/studio's in het hogere prijssegment. Dat de gemeente op andere plekken nogal beperkende maatregelen neemt tegen studentenwoningen lijkt dan ook sterk ingegeven te zijn door het vol willen krijgen van de dure woningen waar de gemeente direct van profiteert. Ik snap de oproep van de studentenverenigingen wel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 09:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ah, de tolerante Limburger aan het woord
Oud 28-03-2018, 09:44
Verwijderd
Maastricht is geen limburg.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 09:48
Verwijderd
Het was gewoon grappig, overanalyseerkampioen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 09:48
Megatron
Megatron is offline
Alles onder Cuijk is Limburg, pik.
Oud 28-03-2018, 09:49
Verwijderd
Parijs, de hoofdstad van Limburg.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 10:08
Verwijderd
Goh, toen ik in december in Sydney was wisten ze toch de indruk te wekken dat ik in New South Wales was, en niet in Limburg. Heb me als domme toerist natuurlijk weer wat laten wijsmaken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 11:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maastricht is geen limburg.
Limburg is geen Nederland, maar daar gaat ook niemand mee akkoord.
Oud 28-03-2018, 12:02
Verwijderd
Ik wel. En denk vrij veel mensen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 13:34
Megatron
Megatron is offline
Limburg is echter geen Holland.
Oud 28-03-2018, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Limburg is geen Nederland, maar daar gaat ook niemand mee akkoord.
Fuck die shit, NL pwnt de wereld, alles op de aarde is van ons alleen nog niet iedereen weet het dus Limburg is ZEKER WEL Nederland.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 14:14
Megatron
Megatron is offline
Kruisbessenvlaai met schuim is trouwens het meest fantastische gebak dat ik ooit gehad heb. Maar dat geheel terzijde.
Oud 28-03-2018, 14:38
Verwijderd
Zijn jullie bekend met de term Limbabwe?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Kruisbessenvlaai met schuim is trouwens het meest fantastische gebak dat ik ooit gehad heb. Maar dat geheel terzijde.
Je hebt het objectief fout mijn vriend. Dat is slagroomtaart natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 15:15
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Je hebt het objectief fout mijn vriend. Dat is slagroomtaart natuurlijk.
Slagroomtaart is voor fucking n00bs.
Oud 28-03-2018, 15:24
Verwijderd
Slagroomtaart van de bakker maar kruisbessenvlaai ook.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 15:38
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Slagroomtaart van de bakker
Met van die veel te harde snoepjes erop /jeugdsentiment
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 15:40
Verwijderd
Die ken ik dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 15:46
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Die ken ik dan weer niet.
Mijn moeder kocht het wel eens voor mijn verjaardag als ze de dag daarvoor moest werken ofzo. Het is een normale slagroomtaart, maar dan versiert met allemaal snoepjes. Ziet er superlekker uit, het nadeel is alleen dat snoepjes knetterhard worden als ze steeds in de koelkast liggen. Maar het kind in mij zou er nog steeds intens gelukkig van worden
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 20:41
Verwijderd
Ik vind vlaai lekkerder dan taart
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 20:47
Verwijderd
Ik haat slagroomtaarten
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 01:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind vlaai lekkerder dan taart
Daar ben je een Limburger voor!
Oud 29-03-2018, 01:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind taart en vlaai allebei prima, zolang er maar geen stukken fruit in zitten, want dat vind ik nasty /moeilijke eter

Ik zou best wat over hebben voor een stuk kruimelvlaai van de echte Limburgse bakker nu btw het is net boterkoek met gele room, stukken voller dan die shit van de multivlaai. Vers uit Limburg, my ass.
Oud 29-03-2018, 02:20
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Oud 29-03-2018, 06:00
Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik vind taart en vlaai allebei prima, zolang er maar geen stukken fruit in zitten, want dat vind ik nasty /moeilijke eter

Ik zou best wat over hebben voor een stuk kruimelvlaai van de echte Limburgse bakker nu btw het is net boterkoek met gele room, stukken voller dan die shit van de multivlaai. Vers uit Limburg, my ass.
Als je kruimel pudding vlaai in de ochtend vroeg ophaalt is hij vaak nog warm en dan is die pudding zo lekker vloeibaar
Oud 29-03-2018, 06:58
WolterB
WolterB is offline
Nu heb ik zin in goede versgebakken vlaai
Oud 29-03-2018, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Als je kruimel pudding vlaai in de ochtend vroeg ophaalt is hij vaak nog warm en dan is die pudding zo lekker vloeibaar
Dit ja, super lekker
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 07:27
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zijn jullie bekend met de term Limbabwe?
Ik wel, maar ik geen idee in welke context dat woord gebruikt werd.
Oud 29-03-2018, 08:05
Verwijderd
Citaat:

Multivlaaien kwamen sowieso nooit uit het "echte" Limburg* waar de vlaaien van oudsher vandaan komen maar uit een plek heel dicht bij Noord-Brabant waar niet de vlaaicultuur heerst zoals in het diepe zuiden. Volgens mij heeft Multivlaai de claim "vers uit Limburg" al een paar jaar geleden laten vallen en worden ze inmiddels op meerdere plekken gefabriceerd. De vlaaien die ze verkopen zijn inderdaad een slap aftreksel van een vlaai zoals je die in het heuvelland krijgt. De eigenaren en het hoofdkantoor van multivlaai liggen ook niet in Limburg maar ergens in Noord-Brabant. Is van dezelfde mannen die ook achter onder meer snoepwinkels Jamin zitten.

*en dit zeg ik als Maastrichtenaar en ontkenner van het bestaan van Limburg.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, is al jaren terugkerend iets. Een gedeelte van de Maastrichtenaren, uiteraard het gedeelte dat zelf niet gestudeerd heeft en zelden tot nooit te maken heeft met mensen die gestudeerd hebben behalve "Meneer de Dokter" als ze naar de huisarts gaan, ervaart extreem veel overlast van studenten.

Studenten zijn zeker niet heilig en ik zou de versie van mezelf als student niet nu naast me willen hebben wonen. Maar ik heb tot een jaar geleden in een flatgebouw gewoond waar de helft van de bewoners student was en geen overlast ervaren. Een heel enkele medebewoner wel, en dan ging het niet eens zozeer om nachtelijk lawaai maar om fietsen die in de weg zouden staan (lees: niet in het rek omdat het rek te klein was, je kon gewoon rechtdoor de kortste route over het pad lopen, de fietsen blokkeerden niets, maar stonden inderdaad niet allemaal in het rek) en omdat er wel eens gebbqd werd op een balkon (mocht officieel inderdaad niet). Mijn vriendin woonde in het centrum van de stad en daar had je ook zelden tot nooit dat je 's nachts door schreeuwende studenten werd wakker gemaakt of zo.

Voor mijn gevoel wordt het probleem dus erg overdreven. Volgens mij zijn studenten ook een stuk rustiger dan pakweg tien, twintig jaar geleden toen het normaal was om een paar jaar langer over je studie te doen. Vergeet ook niet dat in Maastricht tegenwoordig de helft van de studenten buitenlands is. Die studenten hebben over het algemeen een iets andere studiebeleving dan de traditionele Nederlandse student. Ja, er zullen ongetwijfeld een paar dispuutshuizen zijn waar je niet naast moet gaan wonen als je waarde hecht aan je nachtrust en nette tuinen om je heen. Ik lees de facebookdiscussies vaak met veel plezier door en kom weinig concrete klachten tegen, altijd rants zoals die jij nu plaatst. Er zal wel een student in haar portiek gekotst hebben of zo. Dat is ook ranzig. Maar argumenten als "dan ga maar ergens anders studeren" zijn ronduit triest.

Inhoudelijk op het artikel zelf: Maastricht kent enige woningnood onder studenten. De gemeente is momenteel partner in enkele vastgoedprojecten gericht op studenten, projecten met kamers/studio's in het hogere prijssegment. Dat de gemeente op andere plekken nogal beperkende maatregelen neemt tegen studentenwoningen lijkt dan ook sterk ingegeven te zijn door het vol willen krijgen van de dure woningen waar de gemeente direct van profiteert. Ik snap de oproep van de studentenverenigingen wel.
In Maastricht mag je niet eens fietsen in de stad toch? Ik denk dat als ze in Maastricht de overlast van de gemiddelde Utrechtse Oudegracht of Biltstraat 's nachts zouden hebben, ze allang zouden beseffen dat ze niet te klagen hebben
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 09:12
Verwijderd
En ik houd niet van vlaai maar ik vind Maastricht verder wel een heel gezellige stad.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 10:05
Verwijderd
Je mag niet fietsen door de winkelstraten in de binnenstad tijdens winkeluren en tijdens iets uitgebreidere uren door een handvol horecastraten waar terrassen staan et cetera. Ik fiets vaak genoeg 's avonds gewoon door beiden heen.

Het zijn echt niet de bewoners van de binnenstad die klagen Krista, het zijn juist mensen die in de buitenwijken wonen. Mensen in de binnenstad zijn gewend aan overlast, of het nu van studenten of van anderen is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 10:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
En ik houd niet van vlaai maar ik vind Maastricht verder wel een heel gezellige stad.
wil je hier een causaal verband aantonen?
Oud 29-03-2018, 12:36
Verwijderd
Citaat:
wil je hier een causaal verband aantonen?
Geenszins.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 17:12
Ieke
Ieke is offline
Ik heb echt een fantastisch recept voor rijstevlaai van de Limburgse tak van de familie. Zo fantastisch. Jammer dat het 2 dagen kost om te maken.
Oud 29-03-2018, 17:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Multivlaaien kwamen sowieso nooit uit het "echte" Limburg* waar de vlaaien van oudsher vandaan komen maar uit een plek heel dicht bij Noord-Brabant waar niet de vlaaicultuur heerst zoals in het diepe zuiden. Volgens mij heeft Multivlaai de claim "vers uit Limburg" al een paar jaar geleden laten vallen en worden ze inmiddels op meerdere plekken gefabriceerd. De vlaaien die ze verkopen zijn inderdaad een slap aftreksel van een vlaai zoals je die in het heuvelland krijgt. De eigenaren en het hoofdkantoor van multivlaai liggen ook niet in Limburg maar ergens in Noord-Brabant. Is van dezelfde mannen die ook achter onder meer snoepwinkels Jamin zitten.

*en dit zeg ik als Maastrichtenaar en ontkenner van het bestaan van Limburg.
Hm, volgens mij hebben ze die slogan nog wel, maar ik trap er niet meer in. En ik vind de multivlaai niet vies verder, maar als je eenmaal een echte Limburgse vlaai hebt gegeten, dan valt de multivlaai gewoon een beetje tegen. Een beetje erg.

Jamin is wel baas.
Oud 09-04-2018, 21:23
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Nu heb ik zin in goede versgebakken vlaai
*Wolter in weiland tussen de koeis zet* Je kunt er vast wel een verse vlaai vinden.
Reageren

Regels voor berichten