Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2019, 11:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik voel me met en zonder pil gewoon hetzelfde geloof ik
Oud 15-04-2019, 16:02
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ben sinds ik ben gestopt met hormonale anti-conceptie van de zwaarste depressieve pieken af en kan de minder pittige echt veel beter handelen hoerenhormonen
Oud 15-04-2019, 16:46
Saiy
Saiy is offline
Ah wat goed zoef de haas Wat voor anticonceptie gebruik je nu als ik vragen mag? Heb je ook een koperspiraaltje?
Oud 15-04-2019, 17:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb wel de indruk dat mijn astma met pil beter gaat.
Oud 15-04-2019, 21:45
Verwijderd
Ik heb het idee dat de Night King een grotere badass is dan verwacht.
Oud 15-04-2019, 22:10
Macrador
Macrador is offline
Laten we het hopen.
Oud 16-04-2019, 00:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:

Wat bedoel je met de beurt voor de andere kant?

Ik ben een poos aan de pil geweest en dat had echt een negatieve invloed op mijn lijf; ik kon voelen dat er een andere cyclus gaande was dan mijn eigen oorspronkelijke cyclus en ik had erg last van opgezwollen en pijnlijke borsten, ook toen ik een andere pil probeerde met minder hormonen. ik vind het dus erg prettig dat het koperspiraaltje geen hormonen heeft
Dat hij zich maar laat steriliseren tegen die tijd.

Hormonen op andere manieren van hormonale anticonceptie kunnen ook andere reacties geven dan de pil. Zelfs de verschillende pillen kunnen heel erg uitmaken.
Ik zou zelf eerder een aantal andere methoden proberen voor ik de hormonen allemaal zou afschrijven. Omdat ik koperspiralen ook zeker niet aantrekkelijk vind. Maar dat is echt een hele persoonlijke keuze.
De meeste koperspiralen zie ik in Islamitische kringen of mensen die echt absoluut geen hormonen willen of mogen. Dan is het heel bewust en nemen de meesten de ‘bijwerkingen’ op de koop toe.
Oud 16-04-2019, 17:00
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ah wat goed zoef de haas Wat voor anticonceptie gebruik je nu als ik vragen mag? Heb je ook een koperspiraaltje?
Ik ben begonnen met de pil, en die na een paar jaar vervangen voor een koperspiraaltje. Dat was m voor mij ook niet. Ik heb m de hele tijd dat hij erin zat constant pijn en last gehad alsof ik altijd ongesteld was en mn ongesteldheid was daar bovenop ook niet meer te doen dus die was snel de baarmoeder weer uit. Toen heb ik heel lang de nuvaring gehad. Daar was ik, behalve dat een keer overslaan door door te ringen niet echt kon, uitermate tevreden over.
En nu ik weet dat de hormonen zo’n invloed hebben op Mn geestelijk gestel gebruik ik gewoon condooms. Geen extra hormonenfeestjes meer in mijn lijf.
Oud 16-04-2019, 17:18
Verwijderd
Tijd voor de mannenpil
Oud 16-04-2019, 17:31
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Tijd voor de mannenpil
en wat zou die dan moeten doen?
Oud 16-04-2019, 17:34
Verwijderd
Ffs wat een domme vraag weer wat denk je nou zelf? Denk eens na.
Oud 16-04-2019, 17:49
Verwijderd
Citaat:
en wat zou die dan moeten doen?
Zorgen dat alle piemels er van af vallen.
Oud 16-04-2019, 18:12
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Tijd voor de mannenpil
Yes, zijn ze mee bezig
Oud 16-04-2019, 18:16
Positive mind
Positive mind is offline
Ik vind het dan wel een onzekerheid om het 'niet zwanger worden' in de hand van de mannen te leggen . Ik vraag me af of er echt zoveel animo is voor een mannenpil
Oud 16-04-2019, 18:18
Saiy
Saiy is offline
Nee, daar gaat het niet om, denk ik. Zo kun je als man er ook zeker van zijn dat een vrouw niet zwanger van je raakt.
Oud 16-04-2019, 18:19
Haller
Haller is offline
Sterilisatie
Oud 16-04-2019, 18:22
Saiy
Saiy is offline
En het zou ook erg prettig zijn wanneer er meer mogelijkheden zouden zijn voor mannen. Nu komt het eigenlijk altijd op de vrouw aan. Behalve wanneer je kiest voor condooms natuurlijk.
Oud 16-04-2019, 18:30
zoef de haas
zoef de haas is offline
Uiteindelijk is het mijn lichaam waar een kind in kan ontstaan, dus ik heb dat denk ik ook wel graag zoveel mogelijk in eigen handen denk ik. Maar het concept mannenpil is wel heel goed dus misschien is dat ook een beetje mentaliteitsverandering bij de vrouw die daar voor nodig is.
Mannen zouden over het algemeen sowieso wel wat bewuster van anti-conceptie mogen zijn wat mij betreft.
Oud 16-04-2019, 18:39
Macrador
Macrador is offline
Zijn mannen dat niet dan?
Oud 16-04-2019, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik vind het dan wel een onzekerheid om het 'niet zwanger worden' in de hand van de mannen te leggen . Ik vraag me af of er echt zoveel animo is voor een mannenpil
Dit heb ik ook idd
Oud 16-04-2019, 19:00
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik had heel bewust de woorden ‘over het algemeen’ uitgekozen want natuurlijk geldt dat niet voor elke man.
Uiteraard zijn er mannen die meer begaan zijn met het anti-conceptie gebruik van hun vriendin/vrouwelijke bedpartners dan over het algemeen. Ik denk ook dat hoe ouder men wordt hoe meer die betrokkenheid er komt, maar ik denk ook dat er vooral in de leeftijdsgroep <25 nog veel te weinig over wordt gepraat.
Oud 16-04-2019, 19:12
Macrador
Macrador is offline
Mijn vraag blijft hetzelfde hoor. Zijn mannen over het algemeen minder begaan daarmee?
Oud 16-04-2019, 19:19
zoef de haas
zoef de haas is offline
Minder begaan dan wie? Vrouwen?
Ik zei dat ik vind dat mannen daar over het algemeen wat meer betrokken bij zouden mogen zijn. Ik trok geen vergelijking dus ik snap je vraag niet helemaal.
Oud 16-04-2019, 19:24
Macrador
Macrador is offline
"Uiteraard zijn er mannen die meer begaan zijn met het anti-conceptie gebruik van hun vriendin/vrouwelijke bedpartners dan over het algemeen."

Jij lijkt te suggereren dat de meeste mannen er niet mee zijn betrokken vind ik.

Dus ik vroeg gewoon "is dat zo dan?".
Oud 16-04-2019, 19:27
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ah, ja!
Oud 16-04-2019, 19:29
Verwijderd
Citaat:
"Uiteraard zijn er mannen die meer begaan zijn met het anti-conceptie gebruik van hun vriendin/vrouwelijke bedpartners dan over het algemeen."

Jij lijkt te suggereren dat de meeste mannen er niet mee zijn betrokken vind ik.

Dus ik vroeg gewoon "is dat zo dan?".
Ik denk dat ook dat dat klopt
Oud 16-04-2019, 19:29
zoef de haas
zoef de haas is offline
Denk jij dat mannen dat over het algemeen wel zijn dan? Of de mannen in je omgeving wellicht? Ik bedoel ik kan niet voor de hele wereld oordelen natuurlijk en ik moet eerlijk bekennen hier ook geen cijfers op na te hebben geslagen.
Oud 16-04-2019, 19:37
Macrador
Macrador is offline
Mijn meeste vrienden zijn over het algemeen hoger opgeleid, hebben geen rondneukgedrag gehad en zijn altijd vrij bewust geweest over soa's en bezwangeren. Wij hebben op school alle mogelijke opties voorbij zien komen.

Niet echt representatief voor de bevolking natuurlijk, maar ik ken gewoon geen gasten die niks weten van hun vriendins anticonceptie. Al is het omdat ze zelf geen vader willen worden.
Oud 16-04-2019, 19:51
Verwijderd
Bijna de volledige simpele-vriendengroep van Joël is het daar absoluut niet mee oneens. "Zij wil niet zwanger worden, en ik mag niet meebeslissen over abortus, dan mot zij de pil.", maar dan doorspekt met taalfouten, is zo. En degene die het niet zijn, zou ik gewoon niet vertrouwen, die zeggen "ja ik ben aan de pil" om zonder rubber te kunnen batsen gok ik zo.

Mijn eigen sociale cirkel is denk ik overwegend voor zo'n pil en zou het ook in ieder geval proberen.
Oud 16-04-2019, 19:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ken helaas ook wat hilarisch trieste verhalen over wel goed opgeleide mannen die er zotte ideeen op nahouden over anti conceptie binnen een relatie.
Oud 16-04-2019, 20:04
Verwijderd
Thierry Baudet!
Oud 16-04-2019, 20:05
Verwijderd
Ik heb in mijn omgeving ook lange tijd kerels gehad die gewoon niet wisten hoe het werkte. Sociaal enorm onhandig, opgegroeid als enig kind óf in een gezin met alleen maar broers. Ik heb aardig wat begintwintigers uitgelegd hoe een menstruatie precies werkt en wat de pil precies doet en zo

Overigens zou Jos gewoon de mannenpil gebruiken als die er zou zijn, ik ben even klaar met hormonen.
Oud 16-04-2019, 20:32
Verwijderd
Ja duh, jij bent dan ook een domme boerentruus, net als ik eigenlijk.
Oud 16-04-2019, 20:44
Verwijderd
Ik ben inderdaad een lekker domme boerentrut! En ik vind het heerlijk <3

Maar waarom dan eigenlijk?
Oud 16-04-2019, 20:48
Verwijderd
Omdat ik me wel een beetje in je omgeving kan verplaatsen. De christelijke VO-instellingen hadden veel meer leerlingen en daar verwacht je dit soort dingen toch echt van nature van
Oud 16-04-2019, 20:59
Verwijderd
Oh maar het zijn geen christelijke vo instellingen! Combinatie van niet opletten tijdens biologie, geen omgeving die makkelijk met dat soort vragen om gaat en er nauwelijks mee te maken hebben want lang vrijgezel.
Oud 16-04-2019, 21:04
Elin3
Elin3 is offline
In Christelijke VO instellingen wordt (in mijn ervaring) echt belachelijk weinig aandacht besteed aan anticonceptie
Oud 16-04-2019, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb op een streng christelijke school gezeten maar wel gewoon vormen van anticonceptie behandeld gekregen en ook wat wel en niet betrouwbaar was enzo.
Oud 16-04-2019, 21:25
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb op een streng christelijke school gezeten maar wel gewoon vormen van anticonceptie behandeld gekregen en ook wat wel en niet betrouwbaar was enzo.
Bij mij werd het wel gelezen in het boek, maar werd er verder echt niets over uitgelegd of toegelicht. Snel door naar de dominante en recessieve genen, zegmaar
Oud 16-04-2019, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Dat is het punt niet, dat onderwijs is een symptoom van een diepgewortelde maatschappelijke vergiftiging waarbij de vrouw ondergeschikt is aan de man. Helemaal in SGP-land waar ik vandaan kom.
Oud 16-04-2019, 21:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bij mij werd het wel gelezen in het boek, maar werd er verder echt niets over uitgelegd of toegelicht. Snel door naar de dominante en recessieve genen, zegmaar
Dat kan ik me niet meer herinneren
Oud 16-04-2019, 21:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat kan ik me niet meer herinneren
Ik weet nog dat bij sommige mensen in het bio boek bepaalde afbeeldingen waren afgeplakt in het hoofdstuk over voortplanting.
Oud 16-04-2019, 22:29
Positive mind
Positive mind is offline
Over dat mannen en de pil verhaal: ik denk dat het inderdaad ook redelijk vaak blijft hangen op functie. Mijn vriendin/scharrel/fuckbuddy is aan de pil, want ik/wij willen niet dat ze zwanger wordt. Wat vergeten wordt is dat het niet alleen bij die functie blijft, maar dat er veel vrouwen zijn die behoorlijk last van (hormonale) bijwerkingen hebben.
Oud 17-04-2019, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het dan wel een onzekerheid om het 'niet zwanger worden' in de hand van de mannen te leggen .
Zoals de onzekerheid voor mannen of vrouwlief daadwerkelijk wel (gedisciplineerd) de pil slikt..?

Citaat:
Ik vraag me af of er echt zoveel animo is voor een mannenpil
Geen idee, maar ik zou 't meteen doen, en heb mij altijd gestoord aan het gebrek aan opties voor de man. Daarnaast vind ik condooms bijzonder onprettig om verschillende redenen en ken ik meerdere vrouwen die het om nagenoeg dezelfde redenen onprettig vinden.
Oud 17-04-2019, 09:49
Verwijderd
Overigens kregen wij vandaag vanuit DR Congo felicitaties ten aanzien van Ajax - Juventus gisteravond
Oud 17-04-2019, 11:12
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Overigens kregen wij vandaag vanuit DR Congo felicitaties ten aanzien van Ajax - Juventus gisteravond
het was Juventus-Ajax, maar voor de rest: Toppie!
Ik kan dit jaar echt van de Champions League genieten
Oud 17-04-2019, 11:18
Haller
Haller is offline
Citaat:
het was Juventus-Ajax,
Nobody cares.
Oud 17-04-2019, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Nobody cares.
Lekker negeren ook

Tof om de 'reach' van de Champions League te zien, wat toch een Europese bedoening is for the most part.
Oud 17-04-2019, 13:25
Saiy
Saiy is offline
Citaat:

Geen idee, maar ik zou 't meteen doen, en heb mij altijd gestoord aan het gebrek aan opties voor de man. Daarnaast vind ik condooms bijzonder onprettig om verschillende redenen en ken ik meerdere vrouwen die het om nagenoeg dezelfde redenen onprettig vinden.
Ja precies dit. Sterilisatie, condooms of voor het zingen de kerk uit is het wel zo'n beetje wat mannenanticonceptie betreft. Ik zou het mooi vinden wanneer de last van anticonceptie eerlijker gedeeld zou kunnen worden. Past ook helemaal in het gelijkheidsdenken tussen man en vrouw Kom maar door met die mannenpil.
Oud 17-04-2019, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ja precies dit. Sterilisatie, condooms of voor het zingen de kerk uit is het wel zo'n beetje wat mannenanticonceptie betreft. Ik zou het mooi vinden wanneer de last van anticonceptie eerlijker gedeeld zou kunnen worden. Past ook helemaal in het gelijkheidsdenken tussen man en vrouw Kom maar door met die mannenpil.
Big bad farma durft het nog niet aan (bovendien zijn ze te druk bezig kanker in stand te houden en middels vaccinaties geld binnen harken, o.a.) en jammer genoeg is het een cultuurkwestie. Overigens vrees ik dat vrouwen hier eveneens flink debet aan zijn (zie ook statement Positive Mind en het gebrek aan vertrouwen in mannen en de mannenpil) -- vanzelfsprekend liggen de consequenties anders maar dat is niet het punt.

Al dit triviale geneuzel heeft er voor gezorgd dat ik heel even een vasectomie overwoog maar een vasovasostomie faalt ruim 15% van de keren en de keren dat de ingreep slaagt, is het alsnog coinflippable of shit werkt
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten