Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 16:52
Hukkie
Hukkie is offline
AF is opzich wel leuk ja, Autumn in het voorprogramma viel erg tegen (feb 2002 in De Lantaarn)
Oud 24-12-2002, 21:20
Verwijderd
AF is leuk,
maar begint erg vlug te vervelen, lijkt teveel op mekaar..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 12:15
Verwijderd
ik vind het juist heel afwisselend....

autumn vind ik overigens echt bagger
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:47
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef:
ik vind het juist heel afwisselend....

autumn vind ik overigens echt bagger
mjah die zangeres van autumn vind ik irritant, echt zoown markt-doos...de muziek is ook nie echt geweldig.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:36
Hukkie
Hukkie is offline
Idd, na een paar nummers had ik het wel gehoord, wat een poepband. En die semi-diepgangtitels van hun nummers..
Oud 26-12-2002, 16:50
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
mjah die zangeres van autumn vind ik irritant, echt zoown markt-doos...de muziek is ook nie echt geweldig.
hm zo te horen moet ik blij zijn dat ik dus niet naar een concert van autumn ben gegaan
Oud 29-12-2002, 16:59
Verwijderd
after forever in haarlem was cool
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef:
op zich wel... maar met wat bier op leek ze best te pruimen bij Anathema laatst
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:49
Oceanborn
Oceanborn is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
nightwish vind ik echt niet beter, ik vind oceanborn wel leuk, en that's it, kweenie, maar om een of andere reden krijg ik bij nightwish een gevoel van " jullie zijn nep"
zal wel aan mij liggen osso...

(btw.. de laatste cd van nightwish is echt om te huilen zo triest)

Nightwish nep? Mag ik vragen wat jij van nightwish gehoord hebt?

Nightwish heeft geweldige teksten, muzikaal gezien ook top, en de zang is gewoon perfect. Ik weet niet wat jij onder nep verstaat, maar nightwish is toch echt origineel, uniek in z'n soort.

Wel eens een concert gezien? in 1 woord fantastisch! misschien dat je dan je mening kunt herzien

Nightwish en After Forever kun je niet met elkaar vergelijken, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar. Nightwish is melodieuze power metal (vooral op de beste cd oceanborn is goed te horen dat het power metal is), After Forever gewoon metal, waar de cd Prison Of Desire nog wel naar gothic-metal neigt.

En de nieuwe cd van Nightwish , Century Child heerscht ook

Ook lijken de oude WT en AF niet op elkaar. After Forever gebruikt veel meer oosterse invloeden in hun muziek, WT heeft dat nooit gedaan.

Degene die vinden dat WT nep is, zeggen dat ook alleen maar omdat WT nu populair is (valt ook wel weer mee). Toen ze nog niet populair waren hoorde ik ook niemand over Mother Earth zeiken.
Oud 30-12-2002, 11:25
Verwijderd
WT is te commercieel, maar eigenlijk kan dat bijna niet meer zonder als je populair wilt zijn moet je commercieel worden (niet 100 procent waar maar zeker voor een groot deel) AF is wel aardig maar moet uitkijken dat ze niet de veel naar WT gaan neigen ivm de originaliteit. nu valt dat nog wel mee. ik vind ze beter dan WT- (die nieuwe cd dan, de oude zijn beter) maar ik zal geen fan van ze worden (van beide niet) Nightwish vind ik vet klinken ... maar heb nog nooit bewust geluisterd naar ze... kan iemand me vertellen waar de teksten over gaan?? (khoorde zeggen op dit forum: goede teksten dus ben benieuwd)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:33
Oceanborn
Oceanborn is offline
WT is helemaal niet te commercieel, de muziek is nog altijd hetzelfde gebleven, en ze blijven gewoon hun eigen ding doen.

www.nightwish.com, seek out for yourself zou ik zeggen
Oud 30-12-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
uh.. alles op angels fall first na
Citaat:
Nightwish heeft geweldige teksten, muzikaal gezien ook top, en de zang is gewoon perfect. Ik weet niet wat jij onder nep verstaat, maar nightwish is toch echt origineel, uniek in z'n soort.
muzikaal gezien vind ik ze niet zo interesant, en ik heb ook betere zangeressen gehoord dan tarja (nou wil ik niet zeggen dat ze crap zingt hoor..) maar sorry ik krijg bij nightwish gewoon het gevoel van "bah.... " heel vaak kan er ook nix aan doen soms hebb je dat wellus..
Citaat:
Wel eens een concert gezien? in 1 woord fantastisch! misschien dat je dan je mening kunt herzien
heb ze nooit live gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, heb wellus dingen van internet geplukt van filmpjes, vond ik niet meer hebben dan optredens van een gemiddelde metal band, okay dat zal ongetwijfeld anders zijn als je in het publiek staat
Citaat:
Nightwish en After Forever kun je niet met elkaar vergelijken, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar. Nightwish is melodieuze power metal (vooral op de beste cd oceanborn is goed te horen dat het power metal is), After Forever gewoon metal, waar de cd Prison Of Desire nog wel naar gothic-metal neigt.
het spijt me heel erg maar ik vind nightwish toch echt geen powermetal hoor, in mijn ogen zit het toch echt tegen gothic metal aan, en after forever.. de tweede cd is niet echt heeeeel veel verschillend met de eerste hoor
Citaat:
ja dat vind jij.. ik vind dus van niet
Citaat:
Degene die vinden dat WT nep is, zeggen dat ook alleen maar omdat WT nu populair is (valt ook wel weer mee). Toen ze nog niet populair waren hoorde ik ook niemand over Mother Earth zeiken.
hier heb je dus HELEMAAL GELIJK IN
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:05
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Citaat:
Oceanborn schreef:

Oud 30-12-2002, 17:02
Oceanborn
Oceanborn is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
uh.. alles op angels fall first na

muzikaal gezien vind ik ze niet zo interesant, en ik heb ook betere zangeressen gehoord dan tarja (nou wil ik niet zeggen dat ze crap zingt hoor..) maar sorry ik krijg bij nightwish gewoon het gevoel van "bah.... " heel vaak kan er ook nix aan doen soms hebb je dat wellus..

heb ze nooit live gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, heb wellus dingen van internet geplukt van filmpjes, vond ik niet meer hebben dan optredens van een gemiddelde metal band, okay dat zal ongetwijfeld anders zijn als je in het publiek staat

het spijt me heel erg maar ik vind nightwish toch echt geen powermetal hoor, in mijn ogen zit het toch echt tegen gothic metal aan, en after forever.. de tweede cd is niet echt heeeeel veel verschillend met de eerste hoor

ja dat vind jij.. ik vind dus van niet

hier heb je dus HELEMAAL GELIJK IN

Goed jij kan ze niet waarderen, en dit zijn goede argumenten waarom jij het niks vindt

Alleen is Nightwish dus echt geen gothic, en we kunnen er over blijven discussieren, maar de hedendaagse gothic is iets wat de media heeft verzonnen. Echte gothic bands kan ik zelfs niet opnoemen. Gothic en gothic metal is ook iets wat totaal los van elkaar staat btw. Nightwish is ook geen gothic metal. Gothic metal is meer duisterder, maakt gebruikt van grunts, en is vaak negatiever ingesteld qua teksten.

Nightwish wel of geen power metal, daar kun je wél over twisten, aangezien je het power element vaak niet terughoort. Op oceanborn wel goed, op de rest weer wat minder. De rest is wat melodieuzer.

Ik noem het wel power metal, alleen al vanwege het feit dat het in oceanborn zo nadrukkelijk naar voren komt.

Maar goed, ieder z'n eigen mening wat dat betreft.

Ik ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die wel "true" blijven aan Within Temptation. En ze niet op zo'n sneue manier laten afvallen. Mijn complimenten.
Oud 30-12-2002, 17:30
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
after forever in haarlem was cool
Zeker.
Oud 09-01-2003, 08:35
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
After forever in hardenberg was ook koel autumn trouwens ook wel.

After forever in hengelo was BAGGER.
maar dat kwam door de geluidstechicus.

AF = heerlijk
Reageren

Regels voor berichten