Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2020, 08:21
Verwijderd
Hihi.
Advertentie
Oud 05-09-2020, 08:26
Verwijderd
Kinderen doorgeven, ook als ze geen baby's zijn, vind ik echt not done. Verplicht knuffelen ook. Je kan kinderen heus al op jonge leeftijd leren dat ze "nee" mogen/moeten zeggen tegen lichamelijk contact.
Als een neefje of nichtje alleen hallo! zegt en niet knuffelt ofzo, omdat die druk aan het puzzelen is, of gewoon geen zin heeft, is dat gewoon ok. Dat broertje of zusje wel om mijn nek hangt doet daar niet aan af. Later op de dag komt dat kind vaak wel even knuffelen en kletsen en dat is gewoon goed. En anders maar niet, ook prima.
Oud 05-09-2020, 08:45
Verwijderd
Maar dan gaat het alweer over oudere kinderen die zelf ja of nee kunnen zeggen. Baby's doorgeven vind ik echt stom (en gebeurt heul veul), want zo'n mini kan zelf echt nog helemaal niks aan prikkelverwerking doen en een baby door allemaal vreemden laten vasthouden is een shitload aan ongewenste en onnodige prikkels waar je dat kind echt geen plezier mee doet.
Oud 05-09-2020, 09:40
Verwijderd
Ja maar dan maak je ze éénkennig. Wat ben jij voor waardeloze moeder!!!!!!
Oud 05-09-2020, 09:58
Verwijderd
Dat sowieso.
Oud 05-09-2020, 11:08
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Kinderen doorgeven, ook als ze geen baby's zijn, vind ik echt not done. Verplicht knuffelen ook. Je kan kinderen heus al op jonge leeftijd leren dat ze "nee" mogen/moeten zeggen tegen lichamelijk contact.
Als een neefje of nichtje alleen hallo! zegt en niet knuffelt ofzo, omdat die druk aan het puzzelen is, of gewoon geen zin heeft, is dat gewoon ok. Dat broertje of zusje wel om mijn nek hangt doet daar niet aan af. Later op de dag komt dat kind vaak wel even knuffelen en kletsen en dat is gewoon goed. En anders maar niet, ook prima.
Yeah als een larf geen zin heeft in een knuffel, vind ik dat prima. Ook als ik met armen wijd op m'n hurken zit en een ""afwijzing"" krijg, prima. Dan niet, fine either way really.

Het wordt pas pijnlijk als ik dan tegen andere volwassenen moet zeggen "Oi, laat dat kind gewoon joh" wanneer ze dit wel even recht willen zetten voor mij, als volwassene. Seriously.. the fuck.
Oud 05-09-2020, 11:58
Verwijderd
Ja, dat is zo tergend awkward. Gelukkig gebeurt dit nooit door de ouders, soms nog één of andere aanwezige boomer die dan zegt, nou zeg tante straatmeid mag toch wel een knuffelll??? Dat is ook niet aardig????
Oud 05-09-2020, 18:08
Regenboog
Regenboog is offline
Ik ken een opa en en oma die dus altijd foto's van hun achterkleinkinderen willen nemen, maar die kinderen willen dat niet, want ze zijn dan net lekker aan het spelen, of gewoon moe/hangerig of weet ik veel wat. En dan willen die grootouders dus dat de ouders die kinderen en even "leuk neerzetten". Sowieso vind ik altijd idioot al die foto's. Maak gewoon een foto of niet, maar laat me met rust met je "kijk even hierheen, even lachen!" Ik heb fotoboeken vol met foto's waarop je mij in een onder hoek ziet wegduiken of uit beeld rennen. Nu nog steeds ben ik er niet happig op. Mijn moeder probeert nu altijd onder het mom van "foto's van het lekkere eten" alsnog foto's van me te maken, maar daar trap ik ook niet meer in.

Dezelfde opa en oma willen ook altijd dat de achterkleinkinderen op schoot komen zitten en "gezellig doen". Resulteert erin dat die achterkleinkinderen liever niet naar die opa en oma gaan, omdat ze dan altijd op schoot moeten komen zitten ipv leuk spelen..
Oud 05-09-2020, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Yeah als een larf geen zin heeft in een knuffel, vind ik dat prima. Ook als ik met armen wijd op m'n hurken zit en een ""afwijzing"" krijg, prima. Dan niet, fine either way really.

Het wordt pas pijnlijk als ik dan tegen andere volwassenen moet zeggen "Oi, laat dat kind gewoon joh" wanneer ze dit wel even recht willen zetten voor mij, als volwassene. Seriously.. the fuck.
Ja dat vind ik ook altijd zo pijnlijk Laat dat kind gewoon lekker niet willen knuffelen.
Oud 06-09-2020, 16:02
Verwijderd
Ik ben voor een voortplantings-ban.
Oud 06-09-2020, 19:31
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Laten we alle idioten steriliseren!
Revolutie! Anarchie! Ruimte-Oorlog deel 1
Oud 06-09-2020, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Voor wie?
Oud 06-09-2020, 19:44
Verwijderd
Voor domkoppen!
Oud 06-09-2020, 19:53
Verwijderd
Oud 07-09-2020, 09:04
Haller
Haller is offline
Ik ben die online lessen inmiddels echt helemaal zat.
Oud 07-09-2020, 09:46
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik ook, op naar klaagbaak!
Oud 07-09-2020, 09:47
Destruct!
Destruct! is offline
Ik zit nu uit mijn neus te vreten, terwijl het schooltijd is.
Oud 07-09-2020, 09:48
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Is jouw school dan nog steeds dicht?
Oud 07-09-2020, 09:49
Destruct!
Destruct! is offline
Ik denk dat zijn school open is voor bepaalde leerlingen die in branche X opleidingen volgen, want dat gaat moeilijk online.
Oud 07-09-2020, 09:50
Destruct!
Destruct! is offline
Ik volg mbo-4 ICT, en dat kan gemakkelijk online
Oud 07-09-2020, 09:51
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik zit nog rustig in 5 havo, wij hebben alleen maar les in de klas. Een stuk beter dan de online lessen als ik eerlijk ben.
Oud 07-09-2020, 09:52
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Letterlijk de enige maatregel die er staat is dat we 1.5 meter afstand moeten hebben tot de leraren in de gangen. Er is geen eenrichtingsverkeer, leerlingen mogen met 30+ weer in een lokaal zitten etc. wel moeten we onze handen ontsmetten als we een lokaal binnenkomen. Maar dat is eigenlijk alles.
Oud 07-09-2020, 09:53
Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb de tijd van mijn leven. Lekker gemakkelijk door die programeercursussen heen, en de algemene vakken zijn ook easy.
Oud 07-09-2020, 09:54
Destruct!
Destruct! is offline
Ik wacht nu dat ze me toegang geven tot die javascript cursus, zodat ik daar het laatste opdracht kan doen en meteen de MySQL cursus kan volgen. Na MySQL komt PHP, en dan ben ik klaar met het jaar lmao.
Oud 07-09-2020, 09:54
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Tja als je alles snapt is er niks mis mee. Maar ja ik heb (net als veel andere leerlingen) vaak gebrek aan discipline. Het is veel te makkelijk om andere dingen te doen dan de lessen als je thuiszit. Je kan praktisch gezien de meeting openzetten, en dan gaan gamen. Dus ja mijn cijfers gingen hard achteruit bij de online lessen. Dus ik hoop dat dat niet nog een keer hoeft
Oud 07-09-2020, 09:55
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Na MySQL komt PHP, en dan ben ik klaar met het jaar lmao.
Nu al?! we zijn nog niet eens een maandje bezig!
Oud 07-09-2020, 09:56
Destruct!
Destruct! is offline
Toen ik nog op het vmbo zat skipte ik alle onlinelessen. Heb toch mijn diploma
Oud 07-09-2020, 09:57
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nu al?! we zijn nog niet eens een maandje bezig!
Programmeren is mijn hobby/passie. Ik heb het graag voor over.
Oud 07-09-2020, 09:57
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Maar ja dat is vmbo. dat is een gratis win. Nog veel makkelijker als je geen examen hoeft te doen
Oud 07-09-2020, 09:58
Destruct!
Destruct! is offline
Dus ze gaan me waarschijnlijk naar het 'tweede- of derdejaars' verschuiven. Ik mag PHP skippen, dan moet ik wel een fullstackapp bouwen in NodeJS
Oud 07-09-2020, 09:58
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Programmeren is mijn hobby/passie. Ik heb het graag voor over.
Snap ik ergens wel ja, maar denk je niet dat je te snel gaat? Je gaat waarschijnlijk geen stof krijgen voor je volgende jaar, dus heb je nu 1 piek activiteit, en vervolgens 10 maanden vakantie ofzo. Pas dan ga je verder met nieuwe stof. Dan heb je weer 1 piek waarin je veel doet, en dan weer 10 maanden vakantie.
Oud 07-09-2020, 09:59
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
wat is PHP?
Oud 07-09-2020, 09:59
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Maar ja dat is vmbo. dat is een gratis win. Nog veel makkelijker als je geen examen hoeft te doen
Alleen wat ik wel moeite had is die PWS afmaken, want ik vond dat kak. Ben er toch met een voldoende ervandoor gegaan.
Oud 07-09-2020, 10:01
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
wat is PHP?
PHP is zo'n programmeertaal waarmee je backend stuff kan bouwen, zoals dit forum.
Oud 07-09-2020, 10:01
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
PWS schijnt heel kut te zijn, ik begin nu pas aan de eerste fase. ik heb werkelijk geen idee wat het voorstelt, elke school komt met andere manieren van pws
Oud 07-09-2020, 10:03
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Snap ik ergens wel ja, maar denk je niet dat je te snel gaat? Je gaat waarschijnlijk geen stof krijgen voor je volgende jaar, dus heb je nu 1 piek activiteit, en vervolgens 10 maanden vakantie ofzo. Pas dan ga je verder met nieuwe stof. Dan heb je weer 1 piek waarin je veel doet, en dan weer 10 maanden vakantie.
Ohhh, dat bedoelden mijn leraren (vroeger) over te snel gaan.

Maar het mooie is dat ik het opleiding binnen 1 jaar kan afmaken.
Oud 07-09-2020, 10:04
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
PWS schijnt heel kut te zijn, ik begin nu pas aan de eerste fase. ik heb werkelijk geen idee wat het voorstelt, elke school komt met andere manieren van pws
Blijkbaar moet je een onderwerp kiezen van een bepaalde vak.

Bijvoorbeeld Calculus hoort bij de tak wiskunde, en dat kan je kiezen als PWS-onderwerp.

Of Maatschappijwetenschappen en waarom mensen stelen.

Dat soort dingen
Oud 07-09-2020, 10:06
Destruct!
Destruct! is offline
Maar verder heb ik geen idee waarom je dat moet doen dan oefenen hoe je later een verslag of weet ik wat kan schrijven.
Oud 07-09-2020, 10:11
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ohhh, dat bedoelden mijn leraren (vroeger) over te snel gaan.

Maar het mooie is dat ik het opleiding binnen 1 jaar kan afmaken.
Dat kan als je opleiding dat ook toestaat. ik kan me best voorstellen dat ze je niet te ver vooruit willen laten lopen
Oud 07-09-2020, 10:12
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Blijkbaar moet je een onderwerp kiezen van een bepaalde vak.

Bijvoorbeeld Calculus hoort bij de tak wiskunde, en dat kan je kiezen als PWS-onderwerp.

Of Maatschappijwetenschappen en waarom mensen stelen.

Dat soort dingen
dat klinkt kut. Maar ja ik bedoel meer dat de ene school zegt dat het PWS bestaat uit een toneelstuk, de ander bestaat uit een presentatie, de ander zegt dat het een muziekstuk is met uitleg etc.
Oud 07-09-2020, 10:12
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ook schijnt dat je een onderzoek moet doen waarin je tijd dat je daadwerkelijk nuttig onderzoek doet minstens 80 uur moet duren
Oud 07-09-2020, 10:14
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
dat klinkt kut. Maar ja ik bedoel meer dat de ene school zegt dat het PWS bestaat uit een toneelstuk, de ander bestaat uit een presentatie, de ander zegt dat het een muziekstuk is met uitleg etc.
Wat lullen die scholen dan? Nadat je je PWS hebt gemaakt, moet je erover presenteren.
Oud 07-09-2020, 10:15
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ook schijnt dat je een onderzoek moet doen waarin je tijd dat je daadwerkelijk nuttig onderzoek doet minstens 80 uur moet duren
Dat hoeften wij niet te doen.
Oud 07-09-2020, 10:28
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
dan ben jij echt hard gespaard
Oud 07-09-2020, 10:28
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
of ik ben hard genaaid dat kan ook
Oud 07-09-2020, 10:32
Destruct!
Destruct! is offline
Ik ga dit jaar (als het kan) vwo wiskunde B doen, want in principe heb ik alle content van havo wiskunde B af. Voor een of andere reden heeft wiskunde altijd zo'n hoge N-term.

Zo niet, havo wiskunde B.
Oud 07-09-2020, 10:33
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
of ik ben hard genaaid dat kan ook
Maar je krijgt wel een havodiploma in zak.
Oud 07-09-2020, 10:40
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Tja het is dat havo verplicht is voor de pabo. Heel stiekem hoop ik dat ik geen examen hoef te doen, net als de mensen van vorig jaar. Ik ben bang dat ik het niet ga halen
Oud 07-09-2020, 10:59
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Tja het is dat havo verplicht is voor de pabo. Heel stiekem hoop ik dat ik geen examen hoef te doen, net als de mensen van vorig jaar. Ik ben bang dat ik het niet ga halen
Dat zou zeer goed kunnen (geen examen), maar ik zou gewoon leren. Straks moet je wel CE doen, en dan moet je het redden met voorgaande kennis.
Oud 07-09-2020, 11:05
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik ga me ook wel voorbereiden op een examen, maar ik zou het niet erg vinden als het niet doorgaat. En al zou ik geen toetsen kunnen maken, er komen sowieso vervangende opdrachten, dus ik moet alsnog gewoon leren

Regels voor berichten